F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

lakers11
Posts: 10
Joined: 13 Oct 2013, 20:46

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by lakers11 »

Att du ens nämner Hollös är ju skrattretande. Du kanske borde ha lyssnat vad Evertsson har sagt på den tiden, vilket är 100% sant. Som nykomling, den enda chansen du har på bra spelare är om du betalar betydligt mer än de etablerade klubbarna. Ju bättre du är desto billigare blir det

Varför tar du inte upp tiden då vi blev ett topplag? Everberg nobbade ett monsterbud från sin moderklubb, Rögle, för att spela här. Welch nobbade Luleå som bjöd mer än oss för att spela här etc etc
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

lakers11 wrote: 19 Apr 2018, 17:53 Att du ens nämner Hollös är ju skrattretande. Du kanske borde ha lyssnat vad Evertsson har sagt på den tiden, vilket är 100% sant. Som nykomling, den enda chansen du har på bra spelare är om du betalar betydligt mer än de etablerade klubbarna. Ju bättre du är desto billigare blir det

Varför tar du inte upp tiden då vi blev ett topplag? Everberg nobbade ett monsterbud från sin moderklubb, Rögle, för att spela här. Welch nobbade Luleå som bjöd mer än oss för att spela här etc etc
Otroligt skrattretande, det var därför jag nämnde det naturligtvis. Det är väl självklart att en nykomling får punga ut mer för en spelare, än t.ex. ett topplag. Tror du jag är född igår? Brynäs hade ingen chans att matcha budet - ett väletablerat lag med god ekonomi och trogen publik. Varifrån fick Växjö sina pengar efter alla andra värvningar?

Jag vet inte vad du menar att jag ska lyfta fram om åren ni blev en toppklubb? Ni köpte ju ett nytt lag till varje säsong. Det var alltså status quo under den tiden. Möjligen att ni använde mer och mer pengar, förstås.

Och angående Everberg och Welch: läs tidigare inlägg. De skrev då fan inte på några gratiskontrakt för "att få vinna", är slutsatsen.

Måtte räntorna aldrig skjuta i höjden, förresten. Tänk på att Växjö lånade nästan en kvarts miljard så att Lakers kunde få till stånd sitt tempel. Har Öhman bjudit kommunens invånare på glass efter alla billiga markaffärer han gjort de senaste åren?
lakers11
Posts: 10
Joined: 13 Oct 2013, 20:46

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by lakers11 »

Nej, spelare väljer klubbar där de anser sig ha störst chans att utvecklas. Everbergs mål var att göra en bra säsong för att återvända till NHL (Nu blev det KHL), Welch ville spela OS och ansåg att växjö var den bästa vägen dit. Gynge ville tillbaka till KHL, valde Växjö för att han ansåg att det var den snabbaste vägen dit.

På tal om gratis....welch spelar nästintill gratis. Blev avstängd, fick böter och det visade sig att han tjänar mellan 50-100k i månaden. Vilket är inget för en spelare som honom
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

lakers11 wrote: 19 Apr 2018, 18:43 Nej, spelare väljer klubbar där de anser sig ha störst chans att utvecklas. Everbergs mål var att göra en bra säsong för att återvända till NHL (Nu blev det KHL), Welch ville spela OS och ansåg att växjö var den bästa vägen dit. Gynge ville tillbaka till KHL, valde Växjö för att han ansåg att det var den snabbaste vägen dit.

På tal om gratis....welch spelar nästintill gratis. Blev avstängd, fick böter och det visade sig att han tjänar mellan 50-100k i månaden. Vilket är inget för en spelare som honom
Men hur länge orkar du vara dum i huvudet? Jocke Lindström drog in strax över en mille ifjol. Det finns inte en människa i Skellefteå som inte förstår att det finns förmåner utöver denna peng som inte redovisas i taxerade inkomsten. Använd din hjärna och sluta försöka finta bort alla hela tiden med ditt eviga siffertrollande á la Evertsson.

Att du är så envis att du fortfarande inte greppat att sign-on-bonusar och pensionspengar inte framkommer i dina uträkningar?

"He lönsch int att förklara för en som int förschtår".
Bratsson
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2018, 21:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Bratsson »

nishog04 wrote:
Bratsson wrote: 19 Apr 2018, 09:39 Jag tror det är precis som för er, att spelare kommer till ett vinnande lag för att vinna och inte för den där extra pengen som ni tror Evertsson lastat på dem. Miele är några månader i det här laget bara så det kostar inte som att ha han hela säsongen. Rasmussen tror jag, utan att veta, är inte så dyr utan har hjärtat kvar sedan förra gången han spelade här och han vill gärna vinna Guld, och även han spelar några månader bara. Calof lär vara "billig" osv osv.

Det med publiken har mycket med att göra hur mycket dom spenderar på mat osv när dom väl är på plats.

Billig trupp? Absolut inte. Mycket dyrare än alla andra (ala Luleå) njae.
Haha, det där måste vara det mest naiva jag någonsin läst av en nyfrälst hockeyentusiast. Egentligen har jag bara väntat på att någon ska yppa orden, måste jag erkänna.

Det är verkligen att blanda ihop äpplen och päron att ens vara så naiv, att man påstår att spelare skriver på "för att vinna". Tror du på fullaste allvar på den tesen själv? Låt mig förklara vad jag menar:

Det där om att skriva på för att få vinna är sant, såtillvida att en spelare har likvärdiga bud från två klubbar. Vilket lag väljer då spelaren? Förmodligen laget som har störst chans att vinna. Svårare än så är det inte. Det du däremot påstår är att pengarna inte är så viktiga, det viktiga är att få vinna. Men vad nobelt - tillika så orimligt som det låter.

Hockey är ett yrke för dessa människor. Och vad får man då ut av arbetslivet? Lön, såklart. Det är därför vi alla jobbar! Det är inte för att man vill tillhöra företaget som har bäst rykte, vinner många utmärkelser, är företaget alla pratar om på stan och dessutom respekterar högt. Allt sånt är en bonus. Men lönen är i jämförelse allt det jag nämnt tidigare det totalt primära. Tror du på fullaste allvar att Rahimi, Shinnimin, Calof, Pesonen och Fasth faktiskt gått med på att spela för en lägre lön bara "för att vinna"? Tillåt mig skratta.

Du kan peka på lönebudget hit och dit och säga att "Växjö spenderar samma pengar som alla andra topplag". Ta en titt på Holös-affären för några år sedan, där Evertsson verkligen trixade och trollade med sign-on-bonusar och pensionspengar för att se till att Brynäs inte skulle ha en chans. Brynäs hade alltså inte en möjlighet i helvetet att kunna matcha Växjös chockhöjning. Detta gjort av ett ungt lag som då alltså inte hade exceptionellt höga publiksiffror och knappt matchade en enda junior i A-laget (vilket naturligtvis är billigare än att köpa etablerade spelare hela tiden).

Det Evertsson pratar om i intervjuer är ren bullshit och kräver verkligen total naivitet från läsarens sida för att ens bli en halvsanning. Den dag alla bonusar och pensionsavtal redovisas av samtliga föreningar för med sig en underhållande läsning för alla intresserade.
Förstår det är enbart för pengar man går ner i gruvan och jobbar men finns andra jobb än så som kan vara roliga och givande....
Fråga Sanny Lindström om det med lön, han har sagt själv han gick till Färjestad billigare för de var där han hade chansen att vinna Guld.
lakers11
Posts: 10
Joined: 13 Oct 2013, 20:46

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by lakers11 »

nishog04 wrote: 19 Apr 2018, 18:53
lakers11 wrote: 19 Apr 2018, 18:43 Nej, spelare väljer klubbar där de anser sig ha störst chans att utvecklas. Everbergs mål var att göra en bra säsong för att återvända till NHL (Nu blev det KHL), Welch ville spela OS och ansåg att växjö var den bästa vägen dit. Gynge ville tillbaka till KHL, valde Växjö för att han ansåg att det var den snabbaste vägen dit.

På tal om gratis....welch spelar nästintill gratis. Blev avstängd, fick böter och det visade sig att han tjänar mellan 50-100k i månaden. Vilket är inget för en spelare som honom
Men hur länge orkar du vara dum i huvudet? Jocke Lindström drog in strax över en mille ifjol. Det finns inte en människa i Skellefteå som inte förstår att det finns förmåner utöver denna peng som inte redovisas i taxerade inkomsten. Använd din hjärna och sluta försöka finta bort alla hela tiden med ditt eviga siffertrollande á la Evertsson.

Att du är så envis att du fortfarande inte greppat att sign-on-bonusar och pensionspengar inte framkommer i dina uträkningar?

"He lönsch int att förklara för en som int förschtår".

Pensionspengar ingår visst i beloppet som redovisas när en spelare får böter.


Edit: inser nu att du menade taxerade inkomsten för hela året.......säger det igen, pensionspengarna ingår i SHLs bötessumma

Det enda som är kvar är sign on bonus och detta kan bara spekuleras. Inte ens nån mening att gå vidare med detta då detta kan gå förevigt
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

Bratsson wrote: 19 Apr 2018, 18:54 Förstår det är enbart för pengar man går ner i gruvan och jobbar men finns andra jobb än så som kan vara roliga och givande....
Fråga Sanny Lindström om det med lön, han har sagt själv han gick till Färjestad billigare för de var där han hade chansen att vinna Guld.
Ja vem vet, det finns säkert någon som aldrig drömt om någonting annat, än att jobba som gruvarbetare. Fråga du Sanny Lindström och gärna 999 andra svenskar om vad som driver dem till att gå till jobbet varje dag. Förmodligen blir svaret att man vill vinna guld, eller vad tror du själv? Eventuellt har trivsel och samhörighet också en plats bland alla svaren. Så vem vet, kanske trivseln och samhörigheten bland alla andra legoknektar får alla spelare att skriva på för Lakers? Lönen är förmodligen långt nere på topplistan (om den punkten ens kvalar in) för en spelare som t.ex. Janne Pesonen.

Herregud, det brukar skojas friskt om inavel i Norrland bland sörlänningarna. Jag börjar just undra vem som egentligen bär på inavelsgenerna, efter att ha läst hur ni resonerar.

Ni söker bekräftelse från övriga hockeysveriges fans. Ni kommer inte att få det. Lakers kan så vinna tio guld på raken utan att den åsikten kommer ändra. Ni kommer alltid vara en axelryckning i slutändan. Det enda som "berör" är att ni köpt er till framgång.

Ni är alltså så desperata att ni för tillfället hänger på Northpowers forum och söker lyckan. Inse fakta, det kommer aldrig att lyckas. Ni håller på ett plastlag! Ett dyrt, men välregisserat plastlag. Att komma hit och trolla gör att ni bli trollade själva. Gissa varför jag fortfarande skriver svar till er? Det är inte av ilska och upprördhet, kan jag säga.

Följ mitt råd: lämna detta forum. Sök lyckan norrut och undersök möjligheten att få bekräftelse där. Jag tvivlar på att Luleås anhängare kommer säga någonting annat än jag, men ni kan ju alltid prova. Sen testar ni HV71, Färjestad och Brynäs också!

Lycka till i jakten på bekräftelse.
Bratsson
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2018, 21:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Bratsson »

nishog04 wrote:
Bratsson wrote: 19 Apr 2018, 18:54 Förstår det är enbart för pengar man går ner i gruvan och jobbar men finns andra jobb än så som kan vara roliga och givande....
Fråga Sanny Lindström om det med lön, han har sagt själv han gick till Färjestad billigare för de var där han hade chansen att vinna Guld.
Ja vem vet, det finns säkert någon som aldrig drömt om någonting annat, än att jobba som gruvarbetare. Fråga du Sanny Lindström och gärna 999 andra svenskar om vad som driver dem till att gå till jobbet varje dag. Förmodligen blir svaret att man vill vinna guld, eller vad tror du själv? Eventuellt har trivsel och samhörighet också en plats bland alla svaren. Så vem vet, kanske trivseln och samhörigheten bland alla andra legoknektar får alla spelare att skriva på för Lakers? Lönen är förmodligen långt nere på topplistan (om den punkten ens kvalar in) för en spelare som t.ex. Janne Pesonen.

Herregud, det brukar skojas friskt om inavel i Norrland bland sörlänningarna. Jag börjar just undra vem som egentligen bär på inavelsgenerna, efter att ha läst hur ni resonerar.

Ni söker bekräftelse från övriga hockeysveriges fans. Ni kommer inte att få det. Lakers kan så vinna tio guld på raken utan att den åsikten kommer ändra. Ni kommer alltid vara en axelryckning i slutändan. Det enda som "berör" är att ni köpt er till framgång.

Ni är alltså så desperata att ni för tillfället hänger på Northpowers forum och söker lyckan. Inse fakta, det kommer aldrig att lyckas. Ni håller på ett plastlag! Ett dyrt, men välregisserat plastlag. Att komma hit och trolla gör att ni bli trollade själva. Gissa varför jag fortfarande skriver svar till er? Det är inte av ilska och upprördhet, kan jag säga.

Följ mitt råd: lämna detta forum. Sök lyckan norrut och undersök möjligheten att få bekräftelse där. Jag tvivlar på att Luleås anhängare kommer säga någonting annat än jag, men ni kan ju alltid prova. Sen testar ni HV71, Färjestad och Brynäs också!

Lycka till i jakten på bekräftelse.
Förlåt men om du kollar mitt första inlägg så var det er jag berömde och diskuterade hur finalen skulle bli men sedan har ni kommit igång med en massa skitsnack och som nu, snacka inavel osv. Låg nivå. Men det är ok. Jag skulle inte ha förväntat mig något annat..... Ni är som Bert allihopa, till och med värre än Luleåsupporters..... Suck.

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

Bratsson wrote: 19 Apr 2018, 22:52Förlåt men om du kollar mitt första inlägg så var det er jag berömde och diskuterade hur finalen skulle bli men sedan har ni kommit igång med en massa skitsnack och som nu, snacka inavel osv. Låg nivå. Men det är ok. Jag skulle inte ha förväntat mig något annat..... Ni är som Bert allihopa, till och med värre än Luleåsupporters..... Suck.
Ingen bad dig komma hit och berömma. Att du dessutom omgående kastade dig in i en redan pågående diskussion jag hade med ett annat troll får du ansvara för själv. Vad förväntar du dig, egentligen? Håll dig till ditt eget forum. Detta forum är till för folk som håller på AIK. Har du sett mig skriva några rader på ert forum? Det tillhör er, anser jag.

Så jag hade alltså rätt i att du söker bekräftelse, då du tydligen varit i kontakt med Luleås fans också. Det var som fan!

Vänd nu hem, njut av guldfirandet och gratta legoknektarna. Men pass opp för Evertsson under festnatten! Ta även med dig vetskapen om att ingen bryr sig om ert lag (tydligen har lulesupportrarna redan förklarat det för dig). Ni kan lika gärna lira i KHL redan nästa säsong. Kunde inte bry mig mindre.
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Miklosoft »

Wow.. Är det verkligen någon som tar Bratsson och renpökarn seriöst?
Dom slänger ur sig ena floskern efter den andra... Hela hockey sverige vet att ni knappt har några egna produkter i egna led.. A-Lag eller J-20..
Varför tror ni att hockey sverige ser er som en övergående "One hit wonder"?? Vilken kedja ser ni som "egen produkt" utan att dra en massa trams om "han har spelat i växköp i förtifemton år" ?
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Bratsson
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2018, 21:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Bratsson »

nishog04 wrote:
Bratsson wrote: 19 Apr 2018, 22:52Förlåt men om du kollar mitt första inlägg så var det er jag berömde och diskuterade hur finalen skulle bli men sedan har ni kommit igång med en massa skitsnack och som nu, snacka inavel osv. Låg nivå. Men det är ok. Jag skulle inte ha förväntat mig något annat..... Ni är som Bert allihopa, till och med värre än Luleåsupporters..... Suck.
Ingen bad dig komma hit och berömma. Att du dessutom omgående kastade dig in i en redan pågående diskussion jag hade med ett annat troll får du ansvara för själv. Vad förväntar du dig, egentligen? Håll dig till ditt eget forum. Detta forum är till för folk som håller på AIK. Har du sett mig skriva några rader på ert forum? Det tillhör er, anser jag.

Så jag hade alltså rätt i att du söker bekräftelse, då du tydligen varit i kontakt med Luleås fans också. Det var som fan!

Vänd nu hem, njut av guldfirandet och gratta legoknektarna. Men pass opp för Evertsson under festnatten! Ta även med dig vetskapen om att ingen bryr sig om ert lag (tydligen har lulesupportrarna redan förklarat det för dig). Ni kan lika gärna lira i KHL redan nästa säsong. Kunde inte bry mig mindre.
Haha. Go e du.

Testa va lite social så ska du se att livet blir lite ljusare i gruvan. Det är ett öppet forum och ni får gärna stänga det för inbördes beundran.

Ber om ursäkt att jag trodde men kunde komma in och snacka lite hockey här på ett bra sätt men nepp.

Och jag skall nog fortsätta skriva med Luleåsupporters, dom kan ju lite hockey iaf.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

Bra, hejdå! Ett tips för fortsättningen är att om du vill föra en allmän diskussion med andra lags supportrar kan du vända dig till lämpliga trådar på Flashback och liknande sidor. Här är du inte välkommen.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by ossian »

Växköp är ett fördjävla bra lag som spelar en fin hockey.

Men... kan någon på riktigt vara så korkad att han tror att legoknekten Welsh spelar för 50 papp i månaden? Herregud!
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by karjala »

ossian wrote:Växköp är ett fördjävla bra lag som spelar en fin hockey.

Men... kan någon på riktigt vara så korkad att han tror att legoknekten Welsh spelar för 50 papp i månaden? Herregud!
Haha, när ens klubb värvar ihop ett lag som når plötslig framgång så tror jag att man köper det mesta ens ledning säger och inte är så öppen för hårdgranskning.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by kopitar »

karjala wrote: 19 Apr 2018, 23:51
ossian wrote:Växköp är ett fördjävla bra lag som spelar en fin hockey.

Men... kan någon på riktigt vara så korkad att han tror att legoknekten Welsh spelar för 50 papp i månaden? Herregud!
Haha, när ens klubb värvar ihop ett lag som når plötslig framgång så tror jag att man köper det mesta ens ledning säger och inte är så öppen för hårdgranskning.
Blir nog en lex a la Kindberg a la Östersund på växjö och nakefightern Evertsson
Locked