S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by ossian »

Väldigt imponerad av årets lag. Ett slutspelslag med bra karaktär. Har hela tiden trott på laget för vi är jävligt bra när vi spelar på topp. Skillnaden nu mot grundserien är att alla spelare bidrar, varenda jävla spelare har höjt sig. Imponerande!

Sen måste det här snacket om dåliga ledare dålig coachning blablabla nå rimliga proportioner. Vi spelar för helvete vår sjunde final på åtta år med dessa ledare som verkligen står upp för laget i vått och torrt. För helvete!

Nyckeln mot Växköp blir att smälla på dem, ligga nära och störa, krypa in under skinnet på dem. De är ett betydligt skickligare lag än Djurgården men de har en svaghet i det fysiska spelet och i intensitet. Vi får inte slå av i vissa perioder som vi gjort mot Djurgårn för får Växköp ett stort spelövertag så kommer det att ringa. De är mer spetsiga.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by karjala »

Haha jag mötte Djurgårdens tränare på arenan nyss. Hans ansiktsuttryck alltså.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by ossian »

Också imponerad av hemmapubliken i semin som verkligen bär fram laget, starkt jobbat!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by snorhyveln »

Tänk att det sämsta laget norr om Rom går till final, och detta med två totalt obegåvade coacher, en idiot som PeA vid rodret mm, mm går till final?
Imponerade att man inte hamnade i kvalserien måste jag säga.
Jamen då är vi i final och jag har en känsla att klåparna som varken kan spela anfallsspel eller vara defensivt täta kan skrälla.
Köp nu biljetter och stöd dödsboet.
Sparka alla och resten bör avrättas.
Hejja AIK, laget med hjärta, inte plånbok.
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by TigerShark »

snorhyveln wrote: 13 Apr 2018, 22:36 Tänk att det sämsta laget norr om Rom går till final, och detta med två totalt obegåvade coacher, en idiot som PeA vid rodret mm, mm går till final?
Imponerade att man inte hamnade i kvalserien måste jag säga.
Jamen då är vi i final och jag har en känsla att klåparna som varken kan spela anfallsspel eller vara defensivt täta kan skrälla.
Köp nu biljetter och stöd dödsboet.
Sparka alla och resten bör avrättas.
Hejja AIK, laget med hjärta, inte plånbok.
Det här slutade va roligt för ett bra tag sedan :)
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by lobo »

Jomen all kritik, typ, har varit berättigad. Många inkl coacherna som inte varit på topp långa stunder under säsongen.
Men väldigt imponerande att få ihop det nu! Tror det ligger mycket rutin i det och vetskap om vad som gäller, och krävs. Skapar ett lugn att man kan få ihop det i tid.
Ska bli kul att jävlas med Växjö!!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by Jathy »

nr86 wrote: 13 Apr 2018, 22:17
Jathy wrote: 13 Apr 2018, 21:59 Bert sågar styrelsen om jag inte hörde helt galet
Då hörde du helt galet! Han snarare berömde laget och organisationen som jag ser det! Bert lever för Skellefteå aik!
Kan vara att jag var i ett lyckorus o tolkade de fel, han öste beröm över laget men påpekade samtidigt att dom fått sämre budget och möjligheter att bygga upp laget detta år, tyckte jag hörde en lite bitter Bert i just de skedet
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by Chippen »

Vilken match vi gör och avgör ju i andra perioden, som brukar vara vår svagaste. Vilken styrka.

Även tummen upp den klackledaren som tvingades sy ihop knäet, vem det nu var, men stod dör i tredje.
Styrka!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Pavlov
Posts: 55
Joined: 15 Jun 2011, 19:14
Location: Göteborg

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by Pavlov »

STOLT !!!
Nu j-lar åker vi !
Vi är underdogs men det passar oss bra :twisted:
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by Dwight_Shrute »

Brutal seger! Jag är chockad. Trodde absolut inte att vi skulle överleva kvarten.

Jösses. Och min gamle käpphäst 92 gör numer ett otroligt gott dagsverke med de minuter han får.

Det är bara att vika sig. Jag vet inte ett skit. Tack och lov, för jag känner redan nu att det kommer gå åt helvete i finalen, och det är ju bara bra att jag känner så för den här säsongen, alltså, den är helt...jättekonstig! ALLT kan hända!

Däremot är det ju groteskt att höra till riksmedia och läsa riksmedias "krönikor". Magnus Nyström säger att han hellre sett ett annat finalpar, Lämmelgorm häver ur sig något om att allt är över nu och att Växjö mördar oss.

Patetiskt vinklat och en helt jävla bedrövlig nivå på svensk sportjournalistik. Istället för att analysera och reflektera så kör man någon slags högstadie-popularitetstävling. Tycker det ger lite vibbar till 78. Alla hatar oss. Nu jävlar.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by snorhyveln »

TigerShark wrote: 13 Apr 2018, 22:41
snorhyveln wrote: 13 Apr 2018, 22:36 Tänk att det sämsta laget norr om Rom går till final, och detta med två totalt obegåvade coacher, en idiot som PeA vid rodret mm, mm går till final?
Imponerade att man inte hamnade i kvalserien måste jag säga.
Jamen då är vi i final och jag har en känsla att klåparna som varken kan spela anfallsspel eller vara defensivt täta kan skrälla.
Köp nu biljetter och stöd dödsboet.
Sparka alla och resten bör avrättas.
Hejja AIK, laget med hjärta, inte plånbok.
Det här slutade va roligt för ett bra tag sedan :)
När då?
Ikväll?
Faan den mest negativa fanzinet på klotet denna.

Timeout för fan, idiot KlockareBert.

Ok, nu kör vi som trott på laget hela vägen in i sargen på kortsidan.
Biljetter finns att köpa och de som stannar hemma ÄR Lulesupportrar.
Helvette så glad jag är!!!!!
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 13 Apr 2018, 22:36 Tänk att det sämsta laget norr om Rom går till final, och detta med två totalt obegåvade coacher, en idiot som PeA vid rodret mm, mm går till final?
Imponerade att man inte hamnade i kvalserien måste jag säga.
Jamen då är vi i final och jag har en känsla att klåparna som varken kan spela anfallsspel eller vara defensivt täta kan skrälla.
Köp nu biljetter och stöd dödsboet.
Sparka alla och resten bör avrättas.
Hejja AIK, laget med hjärta, inte plånbok.
Det här laget verkar ha hur många liv som helst. :) Från första parkett kändes det som det var över efter första perioden. Med en normal målvakt därbak så hade Djurgården lett med ett par mål. Ortios sidledsförflyttning och räddning på ena skottet var bland det svettigaste man sett. Filip Berglund känns som en världsback. Det är ruskigt vad dominant han är. Hetta är en genomsnittlig forward i grundserier när det är mer spel, men i långa slutspelsserier där det är mer ställningskrig så är han otroligt nyttig på det sättet han nöter ned motståndarna. Det är väldigt hög klass på hans prestation i slutet. Olofsson förtjänar mer istid och knattarna verkar bara bli bättre och bättre. Det här kunde man aldrig tro för ett par månader sedan. Otrolig prestation av alla inblandade. Speciellt kul för tränarna som fått motstå mycket kritik, men trott på sin linje.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 13 Apr 2018, 23:53
TigerShark wrote: 13 Apr 2018, 22:41
snorhyveln wrote: 13 Apr 2018, 22:36 Tänk att det sämsta laget norr om Rom går till final, och detta med två totalt obegåvade coacher, en idiot som PeA vid rodret mm, mm går till final?
Imponerade att man inte hamnade i kvalserien måste jag säga.
Jamen då är vi i final och jag har en känsla att klåparna som varken kan spela anfallsspel eller vara defensivt täta kan skrälla.
Köp nu biljetter och stöd dödsboet.
Sparka alla och resten bör avrättas.
Hejja AIK, laget med hjärta, inte plånbok.
Det här slutade va roligt för ett bra tag sedan :)
När då?
Ikväll?
Faan den mest negativa fanzinet på klotet denna.

Timeout för fan, idiot KlockareBert.

Ok, nu kör vi som trott på laget hela vägen in i sargen på kortsidan.
Biljetter finns att köpa och de som stannar hemma ÄR Lulesupportrar.
Helvette så glad jag är!!!!!
Du är inte ensam som är glad. :D Det är helt otroligt att man kunnat ta sig fram till en final.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by PackSwede »

Tillbaka till Umeå och seger whiskyn äntligen upphälld, ännu en magisk kväll på Västra Stå.

Skål bröder och systrar nu laddar vi om för Växjö, självklart är dom favoriter men nog fan ska matcherna spelas innan mästaren koras.
Bratsson
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2018, 21:04

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by Bratsson »

Måste bara säga att jag är sjukt imponerad av Skellefteå. Final igen.....

Ni kommer möta mitt Växjö som är spetsigare, starkare, tuffare och skickligare MEN som mött 2st mindre bra lag.
Hemmaplan kommer avgöra då Sam kan coacha bort eran förstalina och Rahimi tar hand om Jimmie.

Kör ni hårt första matchen så kommer ni "överraska" oss.

Fasth är nog inte helt 100 sedan han slog i huvudet och Fröberg slog också i huvudet men är på is.

Det här kommer avgöras i match 7 med ett Kiiskinen-mål
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by kriwi »

Pudas intervju i norran! Älskar karln.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by svea_man »

Pudas är kung
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by Trollet »

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by karjala »

Ja, han passar bra i våra svartgula färger
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by SimonL »

Har ju hackat en del på Klockare/Robertsson under året men nu är det nog dags att ge dem lite cred. Att få laget att leverera när det gäller som mest är ju trots allt det allt handlar om och det har de verkligen gjort. Robertsson har också mognat vad det verkar och ger ett helt annat intryck än innan. Det är inga känslosvall och gnäll på domare utan ett genomproffsigt uppträdande.

Växjö blir en mycket svår nöt och det är inget att hymla om att vi är rejäla underdogs, ett lag som tat 116p i serien ska vinna guld. Men kan AIK hitta en nivå till och ffa få PP att leverera så är det ingen omöjlighet. Fasth är dessutom inte på is än efter hjärnskakningen så han missar garanterat nån eller några matcher och det förändrar ju en hel del till vår fördel.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by StigVig »

Då kan man pusta ut efter Fredagsmatchen
Tack Ortio & Möller, utan dom ingen final
Sen att vi blir överkörda av Växköp med 4-0 bryr jag mig inte så mycket om
AIK är i Final där vi hör hemma
Krossa Skiten!!!!!
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: S6 - SKELLEFTEÅ AIK - DJURGÅRDENS IF - 13/4 KL 19.30

Post by marre »

Du såg ju framemot att se Djurgården krossa Växjö i finalen...
Locked