S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by p-play »

Man vet verkligen inte vad man får med det här laget. Idag hade man nästan 40 minuter mitt i matchen där man knappt fick iväg ett skott. Efter lite distans till det hela så kändes det som i höstas igen med en förstafemma som tar alldeles för långa byten där det går långsammare och långsammare för varje sekund och ofta får en spelvändning på sig efter pucktapp och sedan får svårt att försvara sig i egen zon då motståndarna har fräschare ben. Jag förstår mig inte heller på coachningen där heta spelare inte får mer speltid fastän de levererar. Det känns som att man har skissat upp en plan innan match och sedan aldrig ändrar den. Och apropå ändring så känns det verkligen inte som något bra drag att bänka en målvakt som är stekhet. Pudas och Alm har det tungt och kanske bör man göra någon ändring i det backparet om Djuse kommer tillbaka. Och Holloway? Vad skall man säga? Det ser ut som i slutspelet ifjol. Det positiva är att Djurgården också såg sega ut och inte direkt imponerade. Filip Berglund ser ut att ha tagit ett jättekliv i utvecklingen vilket är kul att se.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by ossian »

P-play, håller med i din analys, men matchen blir lite sönderryckt med alla utvisningar.

Även Katic har det lite tyngre ikväll. Sen måste du hålla med om att Berglunds backpartner Lindgren också spelar jävligt bra just nu.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by PackSwede »

dovienya wrote:Matchens "roligaste" händelse är ju nästan när AJF bryter vid blå (får en passning av en medspelare efter en brytning?) och får en åkduell mot Pudas, som har en kvarts zons försprång; förvisso med ett antal sekunder i benen.. men man såg direkt att #64 siktar på att ta eventuell retur istället för att försöka vinna mot AJF. Helt rätt beslut av Pudas, men lite coolt nonetheless.

Sjukt snabb på rören, Axel Jonsson-Fjällby.
Annars gillade jag sekvensen när pucken fastnade innanför visiret på en stockholmare!
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by marre »

Det är Söderlund,Wingerli och Ohlsson också
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by p-play »

ossian wrote: 07 Apr 2018, 23:45 P-play, håller med i din analys, men matchen blir lite sönderryckt med alla utvisningar.

Även Katic har det lite tyngre ikväll. Sen måste du hålla med om att Berglunds backpartner Lindgren också spelar jävligt bra just nu.
Ja, jag håller med om att Lindgren är otroligt bra för närvarande och det är bara att erkänna att man hade helt fel där. Jag såg honom i Leksand och då kunde man verkligen inte ana att han kunde hitta en så här hög nivå i spelet.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by p-play »

PackSwede wrote: 07 Apr 2018, 23:46
dovienya wrote:Matchens "roligaste" händelse är ju nästan när AJF bryter vid blå (får en passning av en medspelare efter en brytning?) och får en åkduell mot Pudas, som har en kvarts zons försprång; förvisso med ett antal sekunder i benen.. men man såg direkt att #64 siktar på att ta eventuell retur istället för att försöka vinna mot AJF. Helt rätt beslut av Pudas, men lite coolt nonetheless.

Sjukt snabb på rören, Axel Jonsson-Fjällby.
Annars gillade jag sekvensen när pucken fastnade innanför visiret på en stockholmare!
Du menar Lövare. De är ju ganska vana med skygglappar så det var nog en helt naturlig upplevelse. :D Jag undrar förresten vad som händer med Possler? Han har haft enorma skadeproblem som hämmat hans spel, men han verkar ha kommit igång i slutspelet.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by dovienya »

p-play wrote: 07 Apr 2018, 22:41 Jag förstår mig inte heller på coachningen där heta spelare inte får mer speltid fastän de levererar. Det känns som att man har skissat upp en plan innan match och sedan aldrig ändrar den.
[..]
Och Holloway? Vad skall man säga?
[..]
Filip Berglund ser ut att ha tagit ett jättekliv i utvecklingen vilket är kul att se.
Jag tror att BertStefan är rädd för hur Jocke skulle reagera om han blev petad till andrafemman.
Själv är jag övertygad om att han skulle ta det på ett jävligt bra sätt. Jocke måste, precis som Jimme, vara lite arg för att vara som bäst. Trodde aldrig jag skulle säga det, men in med Jeppe i förstakedjan och ner med Jocke till Jimmie + Pettersson. Holloway ner till fjärde, tillsammans med Ponta och Hetta, och mer speltid till Knatte Fnatte och Tjatte.

Holloway känns som om kroppen svarar som på en övertränad person. Finns ingen explosivitet kvar, varpå hjärnan inte orkar ge 110%

Filip Berglund är bara 20 år, trodde inte han skulle vara så bra som han är idag. Framförallt har han börjat använda sin storlek till att vinna närkamper också.
Vetefan hur han gör nästa år - att få lira med Connor McDavid och Adam Larsson (och kanske Dahlin?) lockar nog en del om han får chansen...
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by Skidrow »

Kändes som inte spelarna var villiga att offra allt i den här matchen, såg ut lite som match 4 mot Färjestad. Nu glömmer vi den och går för vinst imorgon.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by ossian »

Ska vi vinna guld behöver vi få igång Holloway. Ett problem är att Jimmie och Bud inte är de snabbaste i vändningarna. Varför inte pröva med Jeppe där som ytter, han är ett riktigt kvicksilver. Bud har ett bra skott men också ett bra passningsspel, men han hinner aldrig få tag i pucken. Stålmannen Adam kan jaga upp och ner och täcka upp för två i backchecken.

Jimmie kan sedan gå in med Hetta och Petterström i en riktig checkingline som krossar motståndaren, precis som på lineup. Jimmie går sedan in i PP1. Både Hetta och Petterström är bra på rören.

Håller med om att knattarna borde får mer speltid.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: S3 - Djurgården - Skellefteå AIK 7/4 15.15

Post by Chippen »

Det känns som om det är på tok för sent att börja laborera med kedjorna bara för att göra det nu.
Sedan, om vi inte gjort det under serien varför skulle BertStefan göra det nu?

Att de sedan inte tar tillvara på svaren de får när de tvingas flytta om är märkligt.
Olofsson var riktigt bra med Möller-Lindholm och hela kedjan funkade.
Nu dödade de den kurvan Olofsson påbörjade genom att sätta ner honom i 3:e.

Borde flyttat på Holloway eller Jimmie från 2:a ist och petat in Jocke där.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked