K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by BigGuyJohan »

klart jag vet att Jimmie gillar att förstärka. men i detta fall är det inte så. man får bakvikt när man får en tryckare på det där sättet. nästintill omöjligt att inte ramla där.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by ossian »

Ramla och sprattla, bara ramla räcker uppenbarligen när domarna är så här dåliga. Tycker du det kan du inte ha sett matchen? Jeppe Olofsson åker på ett tvåhansfattat yxhygg över skridskorna, men han glömde att sprattla efter han flög.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by p-play »

User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by BigGuyJohan »

ossian wrote: 25 Mar 2018, 20:07 Ramla och sprattla, bara ramla räcker uppenbarligen när domarna är så här dåliga. Tycker du det kan du inte ha sett matchen? Jeppe Olofsson åker på ett tvåhansfattat yxhygg över skridskorna, men han glömde att sprattla efter han flög.
ja de är klart att det är sjukt att det missas en massa. men jimmie situationen var rätt solklar och framför domarn.

Stod på västra å såg situationen. och såg reprisen.
Last edited by BigGuyJohan on 26 Mar 2018, 04:01, edited 1 time in total.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by nr86 »

En till hemmafördel har vi. Störst chans har vi kanske på tisdag i Karlstad. Fbk känner mer press på hemmais om vi lyckas ta ledningen vilket verkar vara avgörande
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by Chippen »

Snurrades bilder av tacklingen Jocke satte på Steen, som renderade avstängning, på jumbotronen?

Såg en tweet om det från någon FBK-supporter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by lundkvist »

Först bilder på tacklingen sen inzoomad Jocke på läktarna. Smaklös och skamlig produktion, hur jävla mycket skit ska vi behöva tåla?
lobo
Posts: 1522
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by lobo »

Enig, förkastligt..

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by ossian »

Har vi samma gameplan som vi haft hittills så har vi goda chanser att vinna i alla matcher. Stabilt försvarsspel där alla jobbar hem, det krävs något speciellt för att det ska bli mål när Ortio är i en sådan bra form. De senaste tre målen Färjestad gjort är en puck som aldrig var över linjen, ett självmål som går en meter utanför men turligt studsar in på Alms benskydd och så en spelvändning efter att Ryno delar ut en crosschecking rakt i ansiktet på Wingerli som såklart tappar pucken.

Framåt så har vi en riktigt bra speed, och tabbar sig Färjestad så har vi blixtrande fart i spelvändningarna. Tar vi ledningen ser det mycket bra ut. Tar de ledningen är det viktigt att vi behåller tålamodet. Det som saknades ikväll var väl attacken mot kasse.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by Chippen »

lundkvist wrote: 25 Mar 2018, 20:29 Först bilder på tacklingen sen inzoomad Jocke på läktarna. Smaklös och skamlig produktion, hur jävla mycket skit ska vi behöva tåla?
Det är väl ändå vi själva som väljer vad som ska visas?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by kopitar »

Färjestad har fått sin vinst det räcker så. Det ska mycket till att vi ska förlora i kaffeburken på tisdag. Media är emot oss, cmore är emot oss, domare är emot oss, diciplinnämnden är emot oss. Jag tror Bert och grabbarna vet om det. Det kommer räcka som tändvätska. Börja med att köra över Ryno och Dicken, vidrigare spelate finns inte. Vi vinner på tisdag vem tror mig ?

"Han spelade över"
Om en klubba är uppe i huvudhöjd och tar i visir/ansikte, visst är det utvisning oavsett om "han spelade över" ?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... lade-over/

Arto skulle behöva ett fett dasslock i ansiktet.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by lundkvist »

Chippen wrote: 25 Mar 2018, 20:41
lundkvist wrote: 25 Mar 2018, 20:29 Först bilder på tacklingen sen inzoomad Jocke på läktarna. Smaklös och skamlig produktion, hur jävla mycket skit ska vi behöva tåla?
Det är väl ändå vi själva som väljer vad som ska visas?
Jag vet inte om det är bättre om AIK är med på att håna sin egen publik.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by kopitar »

lundkvist wrote: 25 Mar 2018, 21:05
Chippen wrote: 25 Mar 2018, 20:41
lundkvist wrote: 25 Mar 2018, 20:29 Först bilder på tacklingen sen inzoomad Jocke på läktarna. Smaklös och skamlig produktion, hur jävla mycket skit ska vi behöva tåla?
Det är väl ändå vi själva som väljer vad som ska visas?
Jag vet inte om det är bättre om AIK är med på att håna sin egen publik.
Pinsamt!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by Skidrow »

Chippen wrote: 25 Mar 2018, 20:41
lundkvist wrote: 25 Mar 2018, 20:29 Först bilder på tacklingen sen inzoomad Jocke på läktarna. Smaklös och skamlig produktion, hur jävla mycket skit ska vi behöva tåla?
Det är väl ändå vi själva som väljer vad som ska visas?
Tror jag inte, inte en chans att AIK hade visat offsiden 2 gånger inzoomat i slowmotion efter vi gjort 1-2
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by svea_man »

Satan vad Alm var kass ikväll
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by Trollet »

Skidrow wrote: 25 Mar 2018, 23:23
Chippen wrote: 25 Mar 2018, 20:41
lundkvist wrote: 25 Mar 2018, 20:29 Först bilder på tacklingen sen inzoomad Jocke på läktarna. Smaklös och skamlig produktion, hur jävla mycket skit ska vi behöva tåla?
Det är väl ändå vi själva som väljer vad som ska visas?
Tror jag inte, inte en chans att AIK hade visat offsiden 2 gånger inzoomat i slowmotion efter vi gjort 1-2
Chippen har helt rätt. AIK styr helt valet av vad som visas på jumbotronen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
MBB

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by MBB »

Trollet wrote:
Skidrow wrote: 25 Mar 2018, 23:23
Chippen wrote: 25 Mar 2018, 20:41 Det är väl ändå vi själva som väljer vad som ska visas?
Tror jag inte, inte en chans att AIK hade visat offsiden 2 gånger inzoomat i slowmotion efter vi gjort 1-2
Chippen har helt rätt. AIK styr helt valet av vad som visas på jumbotronen.
Vi har alltså en förrädare bland oss som behöver entledigas.


Skickat från min iPad med Tapatalk
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by TigerShark »

Som jag har förstått det så är det inte AIK som styr helt över vad som visas på jumbotronen under pågående match.
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by Biocellatus »

Fast det borde ju vara perfekt läge att dra publiksiffra eller 50/50 i en sån situation. De visde då ingenting på det andra 1-2målet, då visades bänken hela tiden.


Man måste ställa sig frågan: vilken hockey vill vi ha? Vill vi ha en hockey där man måste slänga sig och ta sig för halsen för att få en 2a med sig för tripping? Eller måste man ”utgå” för en hög klubba innan det blir 2a? Kanske tugga sönder en blodkapsel för att visa hur ont det gjorde? Det är ju för satans helvete en hög klubba oavsett hur det tar. Cmorekukarna och stockholmsfinnen har ju som motto ”man är ansvarig för sin egen klubba”.

Det är en praktexempel på hur man ska göra för att få mer filmningar i den här jävla skithorligan. Fy fan så satans äckligt. Jag förlorar hellre än att vinna på filmningar
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by Special Brew »

MBB wrote: 26 Mar 2018, 00:15
Trollet wrote:
Skidrow wrote: 25 Mar 2018, 23:23

Tror jag inte, inte en chans att AIK hade visat offsiden 2 gånger inzoomat i slowmotion efter vi gjort 1-2
Chippen har helt rätt. AIK styr helt valet av vad som visas på jumbotronen.
Vi har alltså en förrädare bland oss som behöver entledigas.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Inte första gången jumbotronproducenten visar ofördelaktiga repriser. Skrämmande. Det är vår borg och där bestämmer vi.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by StigVig »

Det är vi mot resten av världen känns det som, hoppas laget käkar taggtråd inför nästa match.
Krossa Skiten!!!!!
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by phx70 »

TigerShark wrote: 26 Mar 2018, 06:51 Som jag har förstått det så är det inte AIK som styr helt över vad som visas på jumbotronen under pågående match.
Frölunda och Växjö visar inte allt på jumbotronen, helst inte sånt som kan missgynna deras lag
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by kopitar »

phx70 wrote: 26 Mar 2018, 15:59
TigerShark wrote: 26 Mar 2018, 06:51 Som jag har förstått det så är det inte AIK som styr helt över vad som visas på jumbotronen under pågående match.
Frölunda och Växjö visar inte allt på jumbotronen, helst inte sånt som kan missgynna deras lag
För att de finns inget att visa, allt är ju klockrent enligt cmore. De är bara vi som spelar fult eller filmar. Arto vilken jävla pajas hur kan han få vara kvar på cmore?

"Ööööhhh ta ut han för filmning"
"Han filmar och spelar över därför blir det ingen utvisning"

Jävla översittande mansgris !!
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by smogz »

Jag satt i bilen igår och lyssnade på sportradion. Arto är kung om man jämför med Challe
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by PackSwede »

Arto vs. Challe där snackar vi pest eller kolera på hög nivå
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by Markman »

PackSwede wrote: 26 Mar 2018, 19:18 Arto vs. Challe där snackar vi pest eller kolera på hög nivå
Både pest och kolera är lindrigt i jämförelse!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: K4: Skellefteå AIK - Färjestad BK

Post by Markman »

PackSwede wrote: 26 Mar 2018, 19:18 Arto vs. Challe där snackar vi pest eller kolera på hög nivå
Både pest och kolera är lindrigt i jämförelse!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Locked