K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Trollet »

päran wrote: 23 Mar 2018, 23:10 Det finns inget straff för respektlöshet så det borde bli noll, men cmore (som bestämmer allt) har redan dömt så min utsago blir 5 matcher pga av att Jocke är återfallare.
Beror på om det rubriceras som checking from behind eller checking to the head. Det förstnämnda är han dömd för en gång och således återfallsförbrytare, inte det andra (vilket är den rubrik de flesta spekulerat i). Dessutom är det bara böterna som ökas pga återfall, inte strafflängden.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by ossian »

Är rätt övertygad om att det inte blir någon anmälan, så jävla ful är den inte, den tar inte i huvudet och Steen spelar nästa byte. Jocke tacklar men satsar inte onödigt hårt och det är tur för Steen för då hade han inte behövts låtsas ligga kvar.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by svea_man »

Som sanny skrek efter avstängning nog fan kommer det bli nått
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by micktålbot »

Tror absolut på en mediaavstängning den här gången. Själv är jag tveksam på om den är blindside eller inte, den är hårfin. Dock inget fel på själva tacklingen.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by StigVig »

Säger som Dr.Alban "Stabilt"
Vill inte se eller höra Löventattaren & Färjestadssupportern kommentera några fler AIK matcher, bort med Faanskapen 😣
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Markman »

Att säga att tacklingen inte tar i huvudet blir lite väl enögt. Definitivt att den gör, huvudet på Steen har ett fullt naturligt "kast" av smällen, och det kommer inte sent som om han skulle filma. Hade situationen varit den omvända, t.ex. Ryno på Söderlund, så hade det skrikits om långa avstängningar, därom är jag helt övertygad.

Sen skulle jag väl säga att jag tycker att det tar i axeln först, och sen huvudet, men att den kommer från blind side.

Visst ska man vara lite enögd i ett slutspel, men det måste ju finnas någon verklighetsförankring kvar ändå...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Musslan »

Markman wrote: 24 Mar 2018, 07:18 Att säga att tacklingen inte tar i huvudet blir lite väl enögt. Definitivt att den gör, huvudet på Steen har ett fullt naturligt "kast" av smällen, och det kommer inte sent som om han skulle filma. Hade situationen varit den omvända, t.ex. Ryno på Söderlund, så hade det skrikits om långa avstängningar, därom är jag helt övertygad.

Sen skulle jag väl säga att jag tycker att det tar i axeln först, och sen huvudet, men att den kommer från blind side.

Visst ska man vara lite enögd i ett slutspel, men det måste ju finnas någon verklighetsförankring kvar ändå...
Håller med till 100% , är ju en solklar blindside, jocke får vara glad om han klarar sig med 3 matcher
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by nr86 »

Markman wrote: 24 Mar 2018, 07:18 Att säga att tacklingen inte tar i huvudet blir lite väl enögt. Definitivt att den gör, huvudet på Steen har ett fullt naturligt "kast" av smällen, och det kommer inte sent som om han skulle filma. Hade situationen varit den omvända, t.ex. Ryno på Söderlund, så hade det skrikits om långa avstängningar, därom är jag helt övertygad.

Sen skulle jag väl säga att jag tycker att det tar i axeln först, och sen huvudet, men att den kommer från blind side.

Visst ska man vara lite enögd i ett slutspel, men det måste ju finnas någon verklighetsförankring kvar ändå...
Håller med till fullo.
Otroligt onödigt av Jocke. Jag gissar på 3 matcher och 30000:- i böter. Men det blir väldigt viktigt att vi vinner på söndag och dödar det här. För straffet borde bli tidsbestämt och kan vara tillbaka till en ev semi.
Empress
Posts: 6992
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Empress »

Joakim Lindström, Skellefteå
Med fyra minuter kvar av den första perioden i kvartsfinalmötet mellan Färjestad och Skellefteå avancerade hemmalagets Oskar Steen in i offensiv zon. Steen tog ett avslut mot mål, kort därefter kom Skellefteås Joakim Lindström med fart från sidan med en tackling. Tacklingen träffade över huvudet.

Shl.se
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Special Brew »

Jocke anmäld till disciplinnämnden. Onödig tackling! Fattar inte hur karln tänker ibland. Tacklingen i sig är blind side men tar inte klockrent i huvudet. Han lär dock få en avstängning den här gången. Disciplinnämnden Kan inte stå emot mediadrevet den här gången.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by kopitar »

Frågan är om han är sliten därav fula tacklingar, alltså att han vill vila några matcher. Eller är han övertaggad eller bara dum i huvet ?
User avatar
Larstage
Posts: 681
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Larstage »

Mediadrevet kommer att resultera i en avstängning, utgår från det. Det blir inte fråga om 3 matcher eftersom Jocke ses som en återfallsförbrytare. Vi kan vänta oss 5 eller 7 matchers avstängning.
Det brister i logik och praxis hos disciplinnämnden. En onödigt hårt tackling som kommer från blindside tar först axel mot axel, ger ingen skada bestraffas. Man kan jämföra den mycket avsiktligt fula tacklingen som sänkte Bud Holloway i vintras. Kom inte ens upp i DN. Det är oroväckande för svensk hockey om ylande känslopjuck i C More och drevjournalister ska stå för rättsskipningen.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by dovienya »

Gillar Steens svar också:
Jag har inte sett tacklingen än, så jag vet inte var den tog.. Eller nåt sånt.

Men ju mer man tittar på den, desto värre ser den ut.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by svea_man »

Det som stör mig mest är inte att jock kanske blir avstängd det är media jävla drevet o jävla Cmore som skriker efter avstängning blir så jävla less på dom
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Chippen »

Tolka mig rätt nu, men det mest konstiga i det hela är att ingen flyger på Jocke om det är så fullt. Fan, man vill ju se lagkamrater stå upp för de sina.

Jag tycker handskar ska flyga där, och det gäller även efter Mylläris smäll på Lasch.

Dock har ju SHL dödat sådant genom att sätta avstängningar för slagsmål, så en bisarr utgång skulle kunna bli avstängning för slagsmål och ingenting för den som gjorde tacklingen.
Helt bisarrt
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by p-play »

C-more studion är lite av en "People's Court" och det känns som de numera äger utfallet av olika händelser vilket är lite skrämmande. Jag skulle tro att han får en avstängning men är tillbaka till en eventuell sjunde match. Det skulle kännas typ som något som ett produktionsbolag hade önskat. Personligen så tycker jag att det är en svårbedömd situation. Jag landar ändå i att spelaren i slutändan ändå är tacklingsbar och att tacklingen är korrekt utförd. Problemet är att han skjuter och hamnar lågt. Många av de unga spelarna är dåliga på att ta emot tacklingar och skydda sig. Hur som helst så känns det onödigt från Lindström att försätta sig i den situationen när han vet att alla har ögonen på honom. Det är inte heller hans roll i laget utan han skall lämna över det till spelare som Hetta. Det är dock underbart att se att laget har tänt till.
Empress
Posts: 6992
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Empress »

Vid fem matcher avstängning gäller:
K4. K5. K6. K7. S1
Eller aiks kommande fem verkliga matcher?
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by SimonL »

Rent objektivt så förtjänar nog Jocke 1-3 macher för charging, även om han verkar ha missat huvudet så är den både sen, onödig och med stor skaderisk. Gissar att han är tillbaka till semin. Och rent krasst vill jag inte ha honom på isen imorron, FBK kommer att göra allt för att skada honom..

Men man måste ändå ge laget att de klivit upp 300 snäpp i kvarten, jävlar så bra de spelar. Även om jag vill se mer långa anfall så finns det lite att klaga på, man är konsekventa och noggranna och släpper inte in FBK på eget mål. Sen är ju spelvändningarna och avsluten ren porr, vi har väl typ 7-8 av 12 kryssen...

Vi har 9 olika målskyttar, 4 mål från förstalinan, 4 från andra, 1 från tredje och 3 från fjärde så laget har verkligen tänt på alla cylindrar. Vi står def inte och faller med Jocke.

Slutligen njuter man ju av att se FBK falla ihop så totalt mentalt, de tappar konceptet helt och hållet så fort det går emot och gnäller på allt från fan till hans moster. Mentalt är de redan på semester så jag har svårt att se att de ska kunna hitta nått till imorron som vänder på det här.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by SimonL »

Empress wrote: 24 Mar 2018, 10:40 Vid fem matcher avstängning gäller:
K4. K5. K6. K7. S1
Eller aiks kommande fem verkliga matcher?
Är 99% säker på att avstängingen eg gäller fram till ett visst datum så hur många matcher det blir i verkligheten beror på hur många till det blir i kvarten.
Empress
Posts: 6992
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Empress »

Mats Wennerholm är ett skämt: vem som helst kan ju sminka upp ett sår i ansiktet , men W går igång på allt:

"Steen hade ett rött märke och en stor bula på höger kind efteråt som klart visade var kraften i smällen tog och det är väl ingen som kan ha missat att den kom från den blinda sidan. Snett bakifrån. Det är aldrig snyggt."
User avatar
Scandic24
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Scandic24 »

Avstängning
Joakim Lindström stängs av mellan den 24:e mars till 3:e april, vilket bedöms motsvara fem matcher. Avstängningen avser endast ishockey och deltagande i tävling eller uppvisning.

Böter
34 500 kronor
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by SimonL »

I praktiken 2 matcher då, imorron och Semifinal 1.
User avatar
Scandic24
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Scandic24 »

SimonL wrote: 24 Mar 2018, 11:38 I praktiken 2 matcher då, imorron och Semifinal 1.
Jepp 8-)
Allt annat än vinst imorgon är inte aktuellt.
Last edited by Scandic24 on 24 Mar 2018, 11:40, edited 1 time in total.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Dwight_Shrute »

Då får vi torska imorgon då, för jag han är ju svinviktig mot Djurparken.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by SimonL »

Dwight_Shrute wrote: 24 Mar 2018, 11:39 Då får vi torska imorgon då, för jag han är ju svinviktig mot Djurparken.
Hur tänkte du? Det spelar ingen roll om vi spelar 4 eller 7 matcher i kvarten, han missar första semin oavsett.
Empress
Posts: 6992
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Empress »

Scandic24 wrote: 24 Mar 2018, 11:38
SimonL wrote: 24 Mar 2018, 11:38 I praktiken 2 matcher då, imorron och Semifinal 1.
Jepp 8-)
Allt annat än vinst imorgon är inte aktuellt.
Rent hypotetiskt så tappar jag hellre Lindström än ngn av våra backar just nu.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by SimonL »

Lindström har skjutit ett par snygga mål, men är ju inte så tokdominant att vi står och faller med honom, och som sagt vill jag nog inte ha honom på isen imorron, hellre avstängd än skadad...
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by Musslan »

Dwight_Shrute wrote: 24 Mar 2018, 11:39 Då får vi torska imorgon då, för jag han är ju svinviktig mot Djurparken.
Vi kmr ju mest troligt möta läjkers i semi ...
VLH , skansen och fiskrenset och vi borde ju gå vidare .
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by p-play »

Helt horribelt lång avstängning med tanke på hur situationen ser ut. I praktiken motsvarar det 5 matcher + böter, vilket är ett väldigt hårt straff.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: K3 Färjestads BK - Skellefteå AIK 23/3

Post by SimonL »

Får ju typ 2 extra för att det är andra avstängningen i år.
Locked