Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by kopitar »

Jocke kommer få de hett om öronen, de kommer smälla direkt. Jag gissar på gruff vid första tekningen. Har vi någon som kan stå upp ? De är nu man saknar att ha martin sevc jyri martinen lee goren magnus wernblom.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by Special Brew »

Om Jocke är lite kall för en gång skull så kan dom få dra på sig några utvisningar. Men det är väl en utopi.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by kopitar »

Special Brew wrote: 20 Mar 2018, 10:27 Om Jocke är lite kall för en gång skull så kan dom få dra på sig några utvisningar. Men det är väl en utopi.
Säkerligen ! Men jag tror inte jocke kommer hålla sig kall, de har han bevisat mot luleå. Gissar på ett överfall av någon fbk spelare. Vilket kommer rendera i avstängningar, men den som lever få se.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by Chippen »

kopitar wrote: 20 Mar 2018, 10:23 Jocke kommer få de hett om öronen, de kommer smälla direkt. Jag gissar på gruff vid första tekningen. Har vi någon som kan stå upp ? De är nu man saknar att ha martin sevc jyri martinen lee goren magnus wernblom.
Vi har ju Alm, som borde kunna stå upp...säger borde...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by ossian »

Alm, Kostka, Berglund, Jimmie, vi har ett par stycken som kan visa filmarna vart skåpet ska stå.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by kopitar »

Chippen wrote: 20 Mar 2018, 10:50
kopitar wrote: 20 Mar 2018, 10:23 Jocke kommer få de hett om öronen, de kommer smälla direkt. Jag gissar på gruff vid första tekningen. Har vi någon som kan stå upp ? De är nu man saknar att ha martin sevc jyri martinen lee goren magnus wernblom.
Vi har ju Alm, som borde kunna stå upp...säger borde...
Precis han "borde" men Alm är ingen jag skulle lita på i fall de skulle hetta till.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by bsa »

Kan bli fel fokus för FBK, dom hade varit efter han hur eller hur, två mål på en period den kjedjan skulle alla lag plocka. HOCKEY, match på Onsdag 😎
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by ossian »

Den där Steen skulle ha fått sig en visselorkan.
User avatar
vonschnauser
Posts: 923
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by vonschnauser »

nishog04 wrote: 20 Mar 2018, 09:25 Värm upp morgondagens publik med Johan Pennerborn där han kommenterar matchstraffet.

Var står FBK i den här frågan? En filmare på isen och en lögnare i båset. Saknar Leffe Carlssons ärlighet.
Känns som de flesta gillar Leffe :lol:
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by nr86 »

Inte trodde jag att det skulle gå "obemärkt" förbi. Räknade med några matcher för Jocke. Någonstans känns det som att ligan vill "reparera" sitt misstag från förra året då Jimmie fick ett så tråkigt avslut. Däremot skulle det nästan vara roligt att se hur laget skulle klara av att spela utan lagets fixstjärna. Under OS reste sig flera när "trion" var borta. Jocke verkar vara spelaren som de flesta ser mest upp till och liksom väntar på att han ska gå in och avgöra. Detta var ju också något den här serien behövde! Nu blir FBK grinigt och vill "ge igen" och jag hoppas publiken kommer till arenan imorgon för att ge laget den stöttning de kommer att behöva. Ortio måste bara få fortsatt förtroende.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by nishog04 »

Jag förstås helt ärligt inte frustrationen från övriga hockeysverige. Det syns hur tydligt som helst att klubban inte tar i ansiktet. Som det dessutom nämndes tidigare i tråden checkas det rätt friskt vid i princip varje tekning. Vad är problemet egentligen?

Är folk verkligen så förblindade av sina egna känslor?
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by nr86 »

Det har nog lite att göra vem det är som delar ut smällen också. Har man chans att decimera ett lag kraftigt är det ju klart att man försöker ta den. Hade det varit Pettström som gjort det hade det inte snackats så mycket tror jag.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by nishog04 »

nr86 wrote: 20 Mar 2018, 14:26 Det har nog lite att göra vem det är som delar ut smällen också. Har man chans att decimera ett lag kraftigt är det ju klart att man försöker ta den. Hade det varit Pettström som gjort det hade det inte snackats så mycket tror jag.
Förmodligen är det så. Men det blir ju bara pinsamt när det fortsättningsvis snackas en massa dynga efter att tydliga bevis lagts på bordet.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by Chippen »

Vi ska nog vara glada att domarna rubricerade det som Checking to the head och signerade protokollet.
För hade de benämnt det som Crosschecking, så tror jag att Jocke blivit anmäld och avstängd..avd Lex Jacob Blomqvist
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by BigGuyJohan »

skulle vilja dela upp det i två delar. den första crosscheckingen tar nog i ansiktet och är nog orsaken till att Steen idag är svullen på käken. den andra tar i bröstkorgen vad man kan se.

första förseelsen är vad man kan yrka att han får matchstraffet för(eller iaf bör ha fått, men är nog reaktionen på den andra). som jag ser det så kan den helt klart rättfärdiga att han får matchstraffet men har svårt att se att man ska kunna ge det mer än matchstraffet under matchen. andra förseelsen är endast en tvåa. även om man slår ihop båda crosscheckingarna så har jag svårt se hur man skulle kunna rättfärdiga ett vidareskickande till DN.

och även om det rubricerades som checking to the head så ska ju första sekvensen kunna bedömas och i så fall kunnat skickats vidare.
tror inte man kan lägga någon vikt på benämningen av skeendet. oavsett checking to the head eller crosscheck så har jag svårt se att första crosscheckingen ska kunna rendera i mer än just matchstraffet. och andra crosscheckingen är 2 minuter, inte mer.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Kvartsfinal 1:7 FBK - AIK

Post by dovienya »

Håller med Johan om att den första var klart värre; såg ju ut att kunna sopa nyckelbenet om inte annat. Den första gjordes för att göra någon form av smärta. Den andra för att hålla bort motståndaren.
Locked