Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 6998
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by Empress »

Det är bara kolla 52 matchtrådar. Alla över 3 eller 4 sidor har aik spelat dåligt oavsett vinst eller förlust.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by nishog04 »

Haha!
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by SimonL »

Riktigt mediokert och man undrar ju om AIK ens vill ha publik, för med det spel de visar upp så är det bara självplågeri att se matcherna..

Att efter 52 omgångar fortfarande inte ha ett fungerande passningsspel är totalt genomuselt, spelarna åker ju mest och gömmer sig bakom motståndarna så puckföraren har inga passningsalternativ, och när han har det så lägger han pucken en halvmeter bakom medspelaren.. Laget är på tok för långt ifrån varann i PP, det är eg en i varje hörn på zonen plus en framför mål så de kan inte understödja varann och passningsvägarna skärs lätt av.

Men å andra sidan: 2 försklassiga målvakter, en bra defensiv och individuell skicklighet tog laget till en femteplats. Man har en dryg vecka på sig att nöta grunder. Även om jag inte är direkt genomoptimistiskt så finns det en sån kapacitet i laget att de kan klå FBK.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by p-play »

Färjestad checkar inte lika högt i år som ifjol vilket passar oss mycket bättre. Spelsystem blir inte lika avgörande för matchbilden som det skulle ha blivit mot Frölunda. Färjestad har kanske en lite fördel i och med att de får en avgörande match på hemmaplan, men annars så håller jag serien helt jämn på förhand. Vi har en jättechans här, men då kan det inte spelet se ut som i de sista matcherna.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by Rollie »

Vad talar för att man kommer ut som en fungerande enhet, attackerar mål och har ett vasst pp om en vecka? Tja inte mycket enligt mig för då har man lyckats mörka det mesta
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by Tobbe »

Bara ge upp den här skiten. Jag själv har hellt tappat intresset av hockey efter denna säsong. Vet inte om jag sett en enda bra offensiv hockey match ännu. Spelare ingen roll om vi går vidare eller ej Färjestad är ändå vinnare, i offensiv hockey som man hoppats på i ett par omgångar. Hoppas nån jävel tar tag i hockeyn nästa säsong och inte bara satsar allt på media kuben som föregående säsonger.""..... Jag kommer alltid hålla på Skellefteå AIK vet inte längre om jag orkar se på denna smärta.-
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by msoe »

Nån som hört nåt statusen på Jimmie?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by p-play »

Lindgren har utan tvekan gjort det bra sedan han kom tillbaka från Leksand. Med begränsad speltid så hamnar han inte i mjölksyrazonen och han löser defensiven på ett bra sätt. Dock så kanske det inte är så smart att i en intervju säga att "vi gjorde det vi skulle" när så inte är fallet: 3 p och man hade fått hemmaplansfördelen. Lindgren förtjänar dock "credit" för sitt spel så här långt.
https://www.norran.se/sport/skelleftea- ... -omgangen/
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by StigVig »

Efter senaste Guldet har vi vikt ner oss i Slutspelsmatcherna, vi fixar inte det tuffare spelet som det blir där.
Undantaget är matchserien ifjol mot VF.
Senaste 2 matcherna mot Luleå i serien så har de helt plötsligt börjat spela tuffare och fulare mot oss och då har vi väldiga problem. 4 raka segrar för Kaffegänget
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 52 Skellefteå AIK-Karlskrona

Post by kopitar »

Jag tror vi tar guld, När ingen annan tror.
Locked