Omg 48 - HV71 - Skellefteå AIK - 1/3 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3645
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 48 HV71 - Skeå AIK 1/3 1900

Post by ossian »

Håller delvis med. Ordern från tränarna inför en sådan här match är såklart att kötta ned dem i ett högt tempo, styra och ställa och trötta ut dem. I tredjeperioden borde vi ha haft betydligt mer energi än dem. HV gör en bra match, men svagt att vi inte kan utnyttja vilofördelen bättre.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 48 HV71 - Skeå AIK 1/3 1900

Post by nr86 »

Tycker inte det är den sämsta matchen hittills. Finns betydligt värre matcher vi spelat. Det är vår 2a period som inte alls blir bra då vi vid flera tillfällen inte lyckas få ut pucken trots att vi kunnat göra det relativt enkelt med lite skärpa. Vi rör inte på benen lika mycket då vi inte har puck vilket gör att vii fastnar lätt i deras press. Djuse var magisk igår och hans högsta nivå är löjligt hög. Min favorit Kostka har däremot en grymt hög lägsta nivå och man vet alltid vad man får av honom. Det var jämt igår och kunde vi tagit ledningen tror jag vi vunnit matchen. Jocke verkar vara i en svacka modell större då det känns som att det blir turn overs jämt när han blir av med pucken vilket var ofta igår. Känner att jag blir förbannad om det är Lindvall mellan stolparna i morgon. Ortio har spelat otroligt bra på sista tiden och jag tycker han hör till den vassare av de två just nu. Han gav oss chansen igår och det var nästan så att han lyckas vinna den åt oss. Lindvall är bra men känns inte lika het just nu och när det närmar sig slutspel tycker jag vi ska sikta in oss på en klar 1a och det tycker jag Ortio är nu. En matchvinnare!
king_louie
Posts: 572
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Omg 48 HV71 - Skeå AIK 1/3 1900

Post by king_louie »

Spelmässigt håller vi ungefär samma klass som de fyras gäng i botten. Skillnaden är att vi har en spets som de saknar. Imponerad faktiskt att vi ligger topp-6 trots att spelet har hackat som det gjort nästan hela säsongen.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 48 HV71 - Skeå AIK 1/3 1900

Post by smogz »

king_louie wrote:Spelmässigt håller vi ungefär samma klass som de fyras gäng i botten. Skillnaden är att vi har en spets som de saknar. Imponerad faktiskt att vi ligger topp-6 trots att spelet har hackat som det gjort nästan hela säsongen.
Vilket skitsnack.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3645
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 48 HV71 - Skeå AIK 1/3 1900

Post by ossian »

Vi spelade riktigt bra under OS så det stämmer inte. Det som mer är problem är en ojämnhet, både lagspelet och individuella prestationer. Lagen som ligger i toppen har däremot jämna och bra prestationer i nästan alla matcher.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 48 HV71 - Skeå AIK 1/3 1900

Post by nishog04 »

Vad som känns olustigt är att man varken i år eller ifjol fått/fick spelet att riktigt stämma. Tidigare år har man kunnat skönja att det stadigt blivit bättre allt eftersom.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1607
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Omg 48 HV71 - Skeå AIK 1/3 1900

Post by Dwight_Shrute »

Det finns alltså folk som helt ärligt är nöjda med säsongen och hur spelet sett ut? I så fall är ju inte Bert ensam. Däremot är jag rätt så chockad. Att inte kunna lägga ner ett HV som osade av panik och desperation och inte vågade skjuta knappt ens i öppna lägen var rätt så förfärligt. Vi blev ju helt tillbakatryckta i andraperioden och hade ingen kraft alls under avslutningen..och vi har ju gjort säkert minst 10 sådana här matcher under säsongen. Det håller ju inte.
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 48 HV71 - Skeå AIK 1/3 1900

Post by Special Brew »

Jag är inte nöjd med säsongen. Vi har gjort säsongens bästa matcher när våra 3 bästa spelat OS på andra sidan jordklotet. Det är fan inte ok. Och vissa av våra poäng har vi oförtjänt tagit tack vare att Ortio eller vid något tillfälle även Lindvall stått på huvudet.
Något är allvarligt fel när vi är bättre som lag utan våra "bästa" spelare.
Hade vi spelat hela säsongen som under OS-uppehållet hade vi säkert snittat 500 åskådare extra/match.
Locked