Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

När börjar vi skramla för en ny tränare och sportchef?
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by kopitar »

nishog04 wrote:När börjar vi skramla för en ny tränare och sportchef?
Redan nu på lördag hoppas jag. Har tänkt gå på matchen på lördag eftersom det är en försenad farsdagspresent. Jag kommer dock sitta i baren.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by GroovyEd »

Ja, Holloway har inte varit bra i år. Men han har också spelat jämte Jesper Olofsson hela säsongen samt en underpresterande Matt Anderson för merparten av säsongen. Inte precis gynnsamma förhållanden.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by ossian »

nishog04 wrote:Jag tycker Hetta blandar och ger väldigt mycket. Han är dock ingen spelare som kommer till sin rätt i årets sämsta AIK.

Jag förmodar att det blir en kostnadsfråga, för Ohlsson är såklart billigare och bättre. Hetta har dock kroppen, medan Ohlsson har speeden.
Hur ofta tycker du han använder kroppen? Han gör inte det han är bra på. Jag tycker inte att Wingerli ska försöka bli en goon. Jag tycker inte att Sebbe Olsson ska stå still och playmaka. Hetta är en tuff brunkare som söker nobels fredspris. -9 i plusminus.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by kopitar »

ossian wrote:
nishog04 wrote:Jag tycker Hetta blandar och ger väldigt mycket. Han är dock ingen spelare som kommer till sin rätt i årets sämsta AIK.

Jag förmodar att det blir en kostnadsfråga, för Ohlsson är såklart billigare och bättre. Hetta har dock kroppen, medan Ohlsson har speeden.
Hur ofta tycker du han använder kroppen? Han gör inte det han är bra på. Jag tycker inte att Wingerli ska försöka bli en goon. Jag tycker inte att Sebbe Olsson ska stå still och playmaka. Hetta är en tuff brunkare som söker nobels fredspris.
Håller med dig! Spelarna används på fel sätt. Vilket kan förstöra deras karriär. (Wingerli) (sebbe l )
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by ossian »

Tränarna måste sätta ned foten och bänka när det ser ut som ikväll. Gubbarna kämpar inte ens och vinner inte en närkamp. Juniorerna ser hungriga ut och kämpar. Ellis spelar bättre efter hans bänkning, vill se samma sak på forwarden nu.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

Hur mycket man än älskar Bert, Klockare, Holloway, Jimmie, Petterström m.fl. (allas smak är ju olika) så kan man inte förneka att det finns alldeles för många ingifta släktingar på både ledarsidan och i truppen. AIK dundrade in i medelåldern redan för ett par säsonger sedan och nu står ett generationsskifte runt knuten. Jävlar vad man saknar Lasses briljanta hjärna dessa gånger, för han var duktig på att att skoningslöst byta ut folk som inte höll måttet.

Ett av de problem AIK för tillfället tampas med är att juniorerna inte håller samma gränslösa talangnivå som vi hade lyckan att få njuta av för fem år sedan. En dålig spelare ersätts med någon som ändå inte riktigt (i nuläget) håller måttet. Man får i bästa fall tag på ett plåster, men aldrig någon ny höftled.

Vi lär under de kommande säsongerna bli varse vad Lindgren är gjord av, kan man lugnt säga. MODO 2.0 är tyvärr inte helt otänkbart. Dessvärre behöver ledningen inse att AIK inte längre är något topplag innan men ens har en chans att försöka vända detta.

Annars finns det risk för att "Det håller på att hända igen" kan börja syfta på någonting helt annat...
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

ossian wrote:
nishog04 wrote:Jag tycker Hetta blandar och ger väldigt mycket. Han är dock ingen spelare som kommer till sin rätt i årets sämsta AIK.

Jag förmodar att det blir en kostnadsfråga, för Ohlsson är såklart billigare och bättre. Hetta har dock kroppen, medan Ohlsson har speeden.
Hur ofta tycker du han använder kroppen? Han gör inte det han är bra på. Jag tycker inte att Wingerli ska försöka bli en goon. Jag tycker inte att Sebbe Olsson ska stå still och playmaka. Hetta är en tuff brunkare som söker nobels fredspris. -9 i plusminus.
Hetta är en spelare som ska användas som en Robin Figren, vilket han alltså inte får chansen att göra. Tacklingen han satte in på Kihlström hemma mot Brynäs tappade man nästan andan av själv också. Men han sätts ju i en roll där han enbart ska jaga upp och ner och sedan täcka ett skott.

Det finns betydligt mer att hämta ur Hetta - om någon kom på tanken att testa.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by snorhyveln »

Bara glada tillrop härinne.
Så dåligt var det väl inte? 98% av er var inte på förlustmatchen hemma mot Husum.
Nåja, vi har varit sämre, men nu är det ganska dåligt. Rena svarta november i januari. Hade gärna sett avstängningarna på Hetta, Olofsson, Krekula istället för de som nu sitter hemma i bubbelbadet.
Sparka tränare verkar alla vilja göra. Men vem ska in? Vallson och Johansson sitter på kontrakt med Zürich. Marklund torde inte vilja gå in så länge Bert och Klockar´n står där. Finns det något ledigt?
Perra kanske?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by snorhyveln »

Tommy Samuelsson?
Ångrar mig om Perra. Ser på hans stats att i stort sett 80% av de lag han coachat har åkt ur SHL.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by kopitar »

Magnus Wernblom ? Hardy ?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

snorhyveln wrote:Bara glada tillrop härinne.
Så dåligt var det väl inte? 98% av er var inte på förlustmatchen hemma mot Husum.
Nåja, vi har varit sämre, men nu är det ganska dåligt. Rena svarta november i januari. Hade gärna sett avstängningarna på Hetta, Olofsson, Krekula istället för de som nu sitter hemma i bubbelbadet.
Sparka tränare verkar alla vilja göra. Men vem ska in? Vallson och Johansson sitter på kontrakt med Zürich. Marklund torde inte vilja gå in så länge Bert och Klockar´n står där. Finns det något ledigt?
Perra kanske?
Med tanke på att AIK tydligen inte har några pengar längre är det väl lika bra att löpa linan ut nu och sedan försöka lära sig någonting till nästa säsong. Tyvärr blir det pengar i sjön om det blir fråga om tränarbyte i sommar, eftersom både Kling och Klang har kontrakt över nästa säsong.

Låt huset brinna ner och bygg sedan ett nytt.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by Rollie »

snorhyveln wrote:Bara glada tillrop härinne.
Så dåligt var det väl inte? 98% av er var inte på förlustmatchen hemma mot Husum.
Nåja, vi har varit sämre, men nu är det ganska dåligt. Rena svarta november i januari. Hade gärna sett avstängningarna på Hetta, Olofsson, Krekula istället för de som nu sitter hemma i bubbelbadet.
Sparka tränare verkar alla vilja göra. Men vem ska in? Vallson och Johansson sitter på kontrakt med Zürich. Marklund torde inte vilja gå in så länge Bert och Klockar´n står där. Finns det något ledigt?
Perra kanske?
Nu är det ju så att man uttalat att man byggt/köpt ett lag för att kunna utmana om guldet, inte för att överleva och slippa möta Husum...
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by Erwynn »

nishog04 wrote:När börjar vi skramla för en ny tränare och sportchef?
Image Saik-fans löser det
Hata allt.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by kopitar »

Erwynn wrote:
nishog04 wrote:När börjar vi skramla för en ny tränare och sportchef?
Image Saik-fans löser det
Spännande :lol:
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by nishog04 »

Skönt, då kan man släppa den frågan helt :lol:
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by lobo »

Finns inte en chans i helvetet att någon "åtgärd" kommer nu, finns alldeles för mycket att skylla på. Vi har 2 på jvm, Jocke, matt, bud borta och lite oflyt. Dessutom dåliga domare.. Enda som kan få åtgärd som inte är enligt planen är om vi åker ut redan i play in, med alla spelare tillbaka. Om inte domarna är dåliga vill säga
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by Skidrow »

Jo nu känns det som AIK för ta in en ny i båset som bestämmer, vi har bra spelare men det har låst sej totalt och ser ingen annan lösning än ny ledare i båset.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by Chippen »

Erwynn wrote:
nishog04 wrote:När börjar vi skramla för en ny tränare och sportchef?
Image Saik-fans löser det
Hahahaha...kul med lite humor mitt i allt dystra.
:)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by snorhyveln »

kopitar wrote:Magnus Wernblom ? Hardy ?
Seriöst! Arne Strömberg kanske?
En tränare AIK skulle lyfta med och som har egna idéer. Jeremy Colliton!!!!!
craft
Posts: 37
Joined: 14 Sep 2016, 02:35

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by craft »

Lee Goren sökte väl tränarjobb här för nått år sen?
"We're not here to fuck around" 8-)
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by p-play »

Här var det livat. :D
Problemen vi har nu i spelet har funnits i flera år (och jag har påpekat detta ofta och fått kritik för det), men jag antar att det är mer synligt nu när vi har en svagare trupp. Jag har också påpekat att några av värvningarna inte riktigt är det som folk förväntar sig att de skall vara och det som Lindgren presenterat dem som. Lagbygget lämnar en del övrigt att önska. Visst skulle det vara bra att få in en huvudtränare, men tittar man på truppen är det svårt att få till mycket mer än två producerande femmor.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by smogz »

kopitar wrote:
smogz wrote:Mitt cmore bara hackar. 100Mbit ny Samsung galaxy 8 och det går fan inte se. Bättre bild på en jävla fulstream. Bra jobbat Cmore för 500 kr i månaden.
Det är domarens fel...
Nu var det ju tydligen lika bra att jag gav upp och tittade på en fulstream med fotboll (i hd utan hack och gratis) istället.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by BigGuyJohan »

Chippen wrote:
Erwynn wrote:
nishog04 wrote:När börjar vi skramla för en ny tränare och sportchef?
Image Saik-fans löser det
Hahahaha...kul med lite humor mitt i allt dystra.
:)
inlägget gjort två gånger av en person som verkar ha svårt att förstå att det är en FB-grupp som inte har något som helst inflytande på något alls. oavsett vad ni tycker om gruppen i sig så är det personen som gjort inlägget som är pinsam. sen i övrigt så är Marcus knappast seriös.

båda gångerna personen gjort inlägget så har det blivit borttaget.

personen som gjort inlägget har ju tydligen noll till ingen erfarenhet av internet, fb osv och saker fungerar. lika komiskt som dom som skriver i grupper här och var gratulerar spelare. som om spelaren någonsin kommer se det liksom
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by zacce »

De flesta i ovanstående grupp har ju noll koll,ja förutom att sticka sockar å kalla Skellefteå för saik förstås.. Men Kommandoran är duktig på att skaffa sej avtrubbade följare,lite imponerad är jag faktiskt..
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by Chippen »

BigGuyJohan wrote:
inlägget gjort två gånger av en person som verkar ha svårt att förstå att det är en FB-grupp som inte har något som helst inflytande på något alls. oavsett vad ni tycker om gruppen i sig så är det personen som gjort inlägget som är pinsam. sen i övrigt så är Marcus knappast seriös.

båda gångerna personen gjort inlägget så har det blivit borttaget.

personen som gjort inlägget har ju tydligen noll till ingen erfarenhet av internet, fb osv och saker fungerar. lika komiskt som dom som skriver i grupper här och var gratulerar spelare. som om spelaren någonsin kommer se det liksom
Jaha?
Jamen dåså...då är det ju bara ett missförstånd.

Eller så avspeglar det gruppen riktigt bra och även sektledarna till admin som inte tål att man är av annan åsikt än dem....eller inte håller med i feministiska ideologier.
Men det blir nog bra, nu fylldes egot på till max.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 35 - Mora IK - Skellefteå AIK - 4/1 kl 19.00

Post by BigGuyJohan »

Chippen wrote:
BigGuyJohan wrote:
inlägget gjort två gånger av en person som verkar ha svårt att förstå att det är en FB-grupp som inte har något som helst inflytande på något alls. oavsett vad ni tycker om gruppen i sig så är det personen som gjort inlägget som är pinsam. sen i övrigt så är Marcus knappast seriös.

båda gångerna personen gjort inlägget så har det blivit borttaget.

personen som gjort inlägget har ju tydligen noll till ingen erfarenhet av internet, fb osv och saker fungerar. lika komiskt som dom som skriver i grupper här och var gratulerar spelare. som om spelaren någonsin kommer se det liksom
Jaha?
Jamen dåså...då är det ju bara ett missförstånd.

Eller så avspeglar det gruppen riktigt bra och även sektledarna till admin som inte tål att man är av annan åsikt än dem....eller inte håller med i feministiska ideologier.
Men det blir nog bra, nu fylldes egot på till max.

suck.
Locked