Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by p-play »

Försäsongen säger som sagt var inte så mycket.
http://www.shl.se/artikel/kd3eaj5t9-403 ... -2017-2018" onclick="window.open(this.href);return false;
Brynäs försvarsspel är nog det sämsta man sett på länge. Lagmässigt gör vi kanske inte någon höjdarmatch då det är mycket felpass, men det är många som gör bra individuella prestationer. Om vi får till uppspelsfasen lite bättre så att vi får farten med oss i mittzonen så kommer det att bli ännu roligare. Kul att se att vi ha har två bra målvakter i år.
User avatar
PackSwede
Posts: 1008
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by PackSwede »

Chippen wrote:Tycker inte ens att vi går för fullt i 60 min och ändå vinner vi med 8-2.
Frågan jag ställer mig: hur jävla dåliga är Brynäs?
Ja inte fan är dom bra, tycker att AIK spelade "sådär" förutom en fantastisk effektivitet
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by marre »

Vilket kanonjobb Holm gjort ned Lindvall :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by p-play »

Och fort har det gått. Han är hur tät som helst. Hetta är en annan som jag tycker imponerar. Han måste vara otroligt jobbig att möta då han hela tiden driver på kassen. Hela den kedjan fungerar mycket bättre nu. Det skulle vara intressant att se Matt Anderson i Hettas kedja istället för Pontus P.
dovienya
Posts: 2202
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by dovienya »

Rätt bra av Ryan Gunderson ändå att spela 25 minuter denna match och ändå ligga på +1... Om man nu ska tänka positivt som Melin. :)
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by BubbelVe »

Två reflektioner och lite framtidsgnäll
nr 1 Berglund spelar hur bra som helst men kommer förmodligen hamna på bänken för att Alm ska ha istid ( Ellis sämsta back just nu )
nr 2 Vår extra(?)forward ligger femma i poängligan men rankas tydligen sämre än två rätt kassa i skepnad av Wingerli och Linus L?..... när ska mobbingen mot Tim upphöra?

Kan inte Melin SNÄLLA sluta som headcoach i SHL och ta Eldebrink med dig till pensionärsbänken där ni kan gnälla och sura i lugn och ro. Nytt blod i båset funkar ju djävligt bra för Färjestad
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by p-play »

Det är kanske p g a sin begränsade speltid som ha orkar trycka på i skridskoåkningen och producerar. Det var likadant med Arvidsson. Linus L har väl haft skadebekymmer? Jag har svårt att se att man kommer att bänka Berglund. Det blir nog Öhman som hamnar utanför när Alm skall matchas in.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by BubbelVe »

Öhman är ju redan utanför han fick ju spela idag för Katic skadade sig. På sex backar är det bara Ellis som Alm skulle kunna konkurrera mot och det lär ju inte hända!!
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by p-play »

Han är ett antal veckor bort och sedan kommer han nog att fasas in som extra back. Det kan hända mycket på den tiden i form av skador och annat.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by BubbelVe »

Ja det är klart, men vad tror du skulle hända om han var spelklar nu (eller om situationen är likadan då )
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by marre »

Ja,Hetta är ju som ett nyförvärv! Fysisk,skridskostark och en irriterande jävel! Snyggt mål dessutom :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by p-play »

BubbelVe wrote:Ja det är klart, men vad tror du skulle hända om han var spelklar nu (eller om situationen är likadan då )
Jag har lärt mig med åren att man inte skall tänka så mycket. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig. :D
Jag vet inte om man skall prata om problem när man har tre raka segrar mot topptippade lag, men uppspelen och spelet genom mittzonen måste förbättras. Vi har svårt att spela oss igenom och det blir lite för mycket turnovers för min smak. Jag gillar dock att vi inte tar burskydd. Det blir helt klart ett mycket mer fartfyllt och underhållande spel.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by BigGuyJohan »

BubbelVe wrote:Två reflektioner och lite framtidsgnäll
nr 1 Berglund spelar hur bra som helst men kommer förmodligen hamna på bänken för att Alm ska ha istid ( Ellis sämsta back just nu )
nr 2 Vår extra(?)forward ligger femma i poängligan men rankas tydligen sämre än två rätt kassa i skepnad av Wingerli och Linus L?..... när ska mobbingen mot Tim upphöra?

Kan inte Melin SNÄLLA sluta som headcoach i SHL och ta Eldebrink med dig till pensionärsbänken där ni kan gnälla och sura i lugn och ro. Nytt blod i båset funkar ju djävligt bra för Färjestad
Är ingen direkt mobbing av Tim S. Man gör samma sak som man gjorde med Arvidsson (som p-play påpekat). Linus och Wingerli spelar det spel dom ska göra. Deras jobb är i första hand inte att göra mål utan att hålla pucken från eget mål och flytta upp spelet. Fjärde-kedjan ser för övrigt mycket bättre ut än ifjol.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Tim är en katastrof i försvarsspelet och där är Wingerli fenomenal och Linus okej, så det känns rät att han är jokern som hoppar in som 13 gubbe.
BubbelVe wrote:Två reflektioner och lite framtidsgnäll
nr 1 Berglund spelar hur bra som helst men kommer förmodligen hamna på bänken för att Alm ska ha istid ( Ellis sämsta back just nu )
nr 2 Vår extra(?)forward ligger femma i poängligan men rankas tydligen sämre än två rätt kassa i skepnad av Wingerli och Linus L?..... när ska mobbingen mot Tim upphöra?

Kan inte Melin SNÄLLA sluta som headcoach i SHL och ta Eldebrink med dig till pensionärsbänken där ni kan gnälla och sura i lugn och ro. Nytt blod i båset funkar ju djävligt bra för Färjestad
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by Larzon »

skulle nog inte gå så långt och säga att Tim är en katastrof i försvarsspelet, tycker han är bättre än t.ex Olofsson förra året.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by StigVig »

Brynäs ingen värdemätare så kassa som de är just nu, vore kul att få möta nåt av topplagen så vi får se var vi står.
Men en oerhört skön vinst och kul med många mål det boostar självförtroendet rejält.
När får Melin kicken?
Sen vill jag fortfarande ha in en pådrivare i båset, en ny röst om vi skall gå långt i ett slutspel.
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by nr86 »

Ja då har man smält matchen från igår efter en rolig hemresa:) polaren var inte lika glad av förståeliga skäl.
Jag är inte den som ska klaga över vår hemmaklack eftersom jag inte bidrar själv men BIF dito imponerade stort på mig. Man sjöng och levde om trots stort underläge och numerären verkade stor. Verkar finnas många som håller igång vilket bidrar till upplevelsen även som bortasupporter. Northpower sthlm gjorde det riktigt bra trots att man var placerade precis intill hemmaklacken vilket gör det lite svårare att hävda sig.

Nu till själva matchen!
När BIF fick sätta 1a pucken tänkte jag. Å nej ska det bli en sån där match när vi trycker på och vi blir sönderkontrade?
Men jag såg ganska tidigt att AIK inte hade några som helst problem med att ta sig in i zon och skapa farligheter. Brynäsarna lyckades inte ligga nära och vi kunde passa oss till mängder med farligheter och Jockes patenterade stoppsnurr vid offensiva blå och efterföljande genipass gav utdelning. Annars hade kedjan med 10,45 och 17 ganska stora problem med Brynäs dito och blev ganska ofta tillbakapressade. Läser här att en del inte tycker Ellis riktigt håller måttet men efter att ha sett honom live för första gången kan jag inte annat än imponeras av honom. Vilken pondus han verkar ha! Är lite småful emellanåt samtidigt som han står upp bra. Jag gillar verkligen det jag ser. Även Kostka verkar stabil och fortsätter de spela så här kommer det att bli grymt bra det här. Katic var ganska osynlig men det verkar bero på att han dras med någon skavank. Har inte norrans plus variant så här får gärna någon med insikt delge sig av hur läget är med 23 och 18. Gillar även Petterströms slit och snack med domarna. Sedan äter jag upp min hatt som det brukar heta om vi inte ser en förlängnings av Lindvalls kontrakt snart. Vilket spel! Otroligt säker i grunderna och kanske han skulle tagit sista kassen men annars inger han ett lugn som verkligen känns bra.
Tim är lite för puck kär som vanligt men vilken uppsida han har! Liknelsen med Hackspetten är slående men Tim verkar ha ännu bättre puckkontroll vid samma tidpunkt i AIK karriären.

Blir spännande att se hur lördagen kommer att se ut efter den här matchen.
Får Ortio chansen igen? Jo jag tror det men om jag vore tränare skulle faktiskt slänga in Lindvall igen mellan stolparna.
Chippen
Posts: 14271
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by Chippen »

https://www.aftonbladet.se/a/QdpBqhttps ... se/a/QdpBq

Melin fick kicken nu på morgonen. Janne Larsson tar över i båset tillsammans med Tommy Sjödin.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by StigVig »

Chippen wrote:https://www.aftonbladet.se/a/QdpBqhttps ... se/a/QdpBq

Melin fick kicken nu på morgonen. Janne Larsson tar över i båset tillsammans med Tommy Sjödin.
Inte oväntat direkt :)
Lär bli en tuff match på Lördag.
I Hockeyallsvenskan kickade SSK Waltin och spöade sen Modo på bortais :o
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Vitberget
Posts: 159
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by Vitberget »

Chippen wrote:https://www.aftonbladet.se/a/QdpBqhttps ... se/a/QdpBq

Melin fick kicken nu på morgonen. Janne Larsson tar över i båset tillsammans med Tommy Sjödin.
Det var bara en tidsfråga, jag trodde han skulle ryka till helgen.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by nr86 »

Någon som vet hur det är ställt med 23 och 18?
rejkmaister
Posts: 14
Joined: 15 Jun 2011, 14:01

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by rejkmaister »

Från norran:

" Mark blir borta i sex dagar, där gäller successiv upptrappning. Vår lagkapten mår okej, där är det day-to-day, avslutar Karin Rundblad."
shaquille
Posts: 1968
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by shaquille »

rejkmaister wrote:Från norran:

" Mark blir borta i sex dagar, där gäller successiv upptrappning. Vår lagkapten mår okej, där är det day-to-day, avslutar Karin Rundblad."
Kul att man vet att det är exakt 6 dar och inte 5 eller 7 :lol:
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by nr86 »

Tackar!
Ingen Katic på lördag alltså. Öhman kommer att ersätta på ett bra sätt.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by Markman »

Andra Brynästränaren som har fått gå efter en total-kollaps mot AIK va? Tommy Jonsson efter 2-7 säsongen 14/15 första, Melin efter 2-8 nu. :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 8 - Brynäs - Skellefteå AIK - 12/10 kl. 19.00

Post by Trollet »

shaquille wrote:
rejkmaister wrote:Från norran:

" Mark blir borta i sex dagar, där gäller successiv upptrappning. Vår lagkapten mår okej, där är det day-to-day, avslutar Karin Rundblad."
Kul att man vet att det är exakt 6 dar och inte 5 eller 7 :lol:
Hjärntrappan är väl sex dagar utan bakslag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Locked