Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
GroovyEd
Posts: 1847
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by GroovyEd »

Chippen wrote:
shaquille wrote:+ till samtliga
Inte samtliga enligt mig.
Djuse måste höja sitt spel markant
Tycker Djuse gjorde sin bästa match för säsongen. Säger kanske inte jättemycket dock när han varit fullständigt under isen tidigare.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by Chippen »

Så kan det nig vara, men hans spel med puck är ju inte bra just.
Måste ha sämst passningsprocent i laget, tyvärr. Saknar den Djuse som var på isen ifjol.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by marre »

Vilken jävla klockren match AIK gör! ALLA spelare bidrar,riktigt imponerad! Ellis mycke bättre idag! Trodde aldrig jag skulle få se Olofsson dra in några tacklingar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Erwynn
Posts: 2408
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by Erwynn »

Bandage på Jocke efter matchen
Hata allt.
MBB

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by MBB »

Erwynn wrote:Bandage på Jocke efter matchen
Nejnejnej...


Skickat från min iPad med Tapatalk
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by karjala »

Jo man såg det på bilden på Instagram. Men hur allvarligt är det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by p-play »

Kul att se att Filip Berglund har tagit ett jättekliv. Helt plötsligt har vi fått en SHL-spelare där. Hetta förtjänar mycket beröm. Han skapar ett enormt kaos framför Malmös kasse i matchen. Ellis gör en bra match. Känslan är att det med lite tur kan finnas en del att hämta där senare under ett säsongen. Kostka tyckte jag däremot hade det svårt. Han är otrolig trög på skridskorna och när han hamnade fel i positionsspelet så hamnade hela femman i svårigheter. Jesper Olofsson gör en bra insats. Jocke Lindström är en gudabenådad spelare: vilken puckkontroll han har. :)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by Larzon »

Jocke är så dominant som man kan bli på den här nivån. Rätt sjukt med tanke på nivån ligan håller ändå.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by Special Brew »

Jag hävdar att det här var säsongens bästa match so far. Riktigt imponerad. Stabilt rakt igenom. :)
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by snorhyveln »

Tänkte just nämna vilket fynd Kostska är, men det blev nedplockat rejält. Ellis däremot har jag svårt för. Trög jävel.
Berglund behöver inte nämnas. Har varit bästa back samtliga matcher denna säsong.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by nr86 »

Det är konstigt vad långsamt det går för 92an när det vankas hemjobb. Sekunden senare när spelet vänder och jag tänker nu får du äntligen byta blir han en raket på rören och verkar flyga fram. Tänk om han kan börja ta jobbet hemåt och inte bara triggas av målchanser? Då har vi en helt annan spelare men som det ser ut nu är jag inte tillfreds iallafall. Kostka har fallit väldigt väl ut. Otroligt pucksäker och spelsinnet hör till de bättre i laget. Ellis tror jag kommer bli bättre och bättre. Får han sätta en puck kan det mycket väl trilla in fler. Summa summarum är det inte många andra årgångar av AIK som har samma kvalite på backsidan som årets. Otroligt välbalanserad och spelskicklig.
I de 2 senaste matcherna har ju även målskyttet lossnat vilket har så många positiva bieffekter på hela laget. Har inte kunnat se förlusterna mot Dif och vlh så de kan jag inte referera till men sett till de senaste 2 känns det riktigt bra.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by Chippen »

p-play wrote:Kul att se att Filip Berglund har tagit ett jättekliv. Helt plötsligt har vi fått en SHL-spelare där. Hetta förtjänar mycket beröm. Han skapar ett enormt kaos framför Malmös kasse i matchen. Ellis gör en bra match. Känslan är att det med lite tur kan finnas en del att hämta där senare under ett säsongen. Kostka tyckte jag däremot hade det svårt. Han är otrolig trög på skridskorna och när han hamnade fel i positionsspelet så hamnade hela femman i svårigheter. Jesper Olofsson gör en bra insats. Jocke Lindström är en gudabenådad spelare: vilken puckkontroll han har. :)
Visst har du vänt på Ellis och Kostka?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by snorhyveln »

Chippen wrote:
p-play wrote:Kul att se att Filip Berglund har tagit ett jättekliv. Helt plötsligt har vi fått en SHL-spelare där. Hetta förtjänar mycket beröm. Han skapar ett enormt kaos framför Malmös kasse i matchen. Ellis gör en bra match. Känslan är att det med lite tur kan finnas en del att hämta där senare under ett säsongen. Kostka tyckte jag däremot hade det svårt. Han är otrolig trög på skridskorna och när han hamnade fel i positionsspelet så hamnade hela femman i svårigheter. Jesper Olofsson gör en bra insats. Jocke Lindström är en gudabenådad spelare: vilken puckkontroll han har. :)
Visst har du vänt på Ellis och Kostka?
Ja de undrar ja åsså?
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by p-play »

Jag tycker nog att det var Kostka som hade det lite tyngre i den här matchen även om det i tidigare matcher varit precis tvärtom. Han hade ett par situationer där han inte hann med och bl a drog på sig en utvisning. Hur som helst så bör man nog ge dessa spelare minst en halv säsong innan man kan avläsa hur det kommer att sluta. Transatlantbackar brukar behöva tid på sig för att behärska den stora isytan. Kostka har ju spelat universitetshockey så det är nog anledningen till att det generellt fungerar bättre för honom och att han har kunnat anpassa sig snabbare. Backsidan ser dock bättre balanserad ut i år än ifjol, så personligen är jag rätt så positiv. Det var väldigt mycket som var bra med backspelet i går, även om uppspelen kan bli ändå lite bättre. Malmö är ett riktigt bra lag med tre producerande kedjor med tyngd och de hade svårt att ta sig in på kassen.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 7 - Skellefteå AIK- Malmö Redhawks - 7/10 kl. 15.15

Post by StigVig »

Bra matcher mot HVe&fasa & Malmoe, men jag vet inte är det AIK som gör de lagen dåliga eller?
Inga höjdarmatcher av varken HV71 eller Malmö i mina ögon, men visst har AIK snäppat upp sig.
En låååång väg ändå att vandra för att komma fram till en SM-final
Viktigt med vinsten mot HV det boostade upp självförtroendet i laget.
Krossa Skiten!!!!!
Locked