Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Biocellatus
Posts: 353
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Biocellatus »

Jojo its no danger on the roof, säsongen har knappt börjat. Men det kan knappast bara vara jag som blir lagom less när man investerar 7 månader i hockeyn bara för att se ena domarklanten efter den andra hitta på nya regler. Man kan lika jävla gärna sitta och spela bingolotto med en AIK-dutter. 3 i rad = ett mål. Eller postkodlotteriet... dra en vinnare varje match. Ett jävla lotteri.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by p-play »

kopitar wrote:Föreningen dog när Lasse J och wallson stack. Respekten för hårt jobb och ödmjukheten försvann likaså. Publik sviker, snart får publiken i Skellefteå nöja sig med ett derby mot Sk lejon. Ser ingenting som kan rädda detta sjunkande skepp. Jocke och Möller kan inte göra det själv. När kulturbärare ala Martin Lundberg går till en rival då är det något fel inom föreningen.
Nedgången började lång innan dess. Jag skrev redan för 2,5 år sedan vartåt det barkade och blev påhoppad till höger och vänster här. Nedgången spelmässigt har skett successivt under ett par års tid. Det sista LJ gav oss innan han drog var Öberg och sportchef Lindgren, d v s en oerfaren tränare och en sportchef utan filosofi. Jag har länge nu hävdat att det här inte var ett smart lagbygge och jag önskar verkligen att jag skulle ha haft fel, men nu tror jag att det framgår för de flesta att det finns stora problem. Man vågar knappt tänka på hur mycket vi kommer att backa ekonomiskt om vi missar slutspel. I värsta fall får man väl om något år sitta i Peas designrestaurang och äta snittar när vi möter Troja/Ljungby.
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by ossian »

Reglerna för offside i målgården är annorlunda i år. Domarn avgör på plats ifall spelaren stör målvakten. Hoppas vi får se samma bedömningsnivå hela säsongen bara.
User avatar
Biocellatus
Posts: 353
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Biocellatus »

ossian wrote:Reglerna för offside i målgården är annorlunda i år. Domarn avgör på plats ifall spelaren stör målvakten. Hoppas vi får se samma bedömningsnivå hela säsongen bara.
Du vet hur det slutar. Kvartfinal, AIK, 7 match, AIK i målgården: inget mål.LHC avgör.
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Special Brew »

BigGuyJohan wrote:
Norrland74 wrote:
Biocellatus wrote:Konstigt att det inte är nå folk på matcherna? Vilka regler är det som gäller? Slipskukarna i SHL måste sätta sig ner och ta ett snack om vad man vill ha för liga! Vissa matcher får man haka hur fan man vill (FBK), vissa Game 7 i finaler får målvakten kasta klubban, vissa matcher är det 6 man-utv varannat byte, vissa matcher får man vara i målgården. VAD FAN ÄR DET FÖR JÄVLA REGLER SOM GÄLLER?? Jag skiter i om man får utvisning om man dribblar två gånger i rad just efter man druckit vatten, men då SKA DET FAN VARA SÅ. Blir så satans trött. Hockeyn dog förra året.
Du är snett ute. Domarna var riktigt bra idag. De missade dock en 2a på Bud som alla såg.
menar du den påstådda trippingen. reprisen visar Tydligt att djurgårdaren får ett felskär. Bud skulle inte ha Utv där!
Han måste vara ironisk. Hoppas det
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by p-play »

Domarnas insatser spelar roll i enstaka matcher, men det är knappast deras fel att vi inte har haft ett vägvinnande spel på riktigt länge.
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Special Brew »

Tur i alla fall att man inte håller på Malmö FF. Dom har köpt en pedofil från Sirius för 13 miljoner. Nåja. Nu ska jag dränka mina sorger i lite sprit.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by p-play »

Special Brew wrote:Tur i alla fall att man inte håller på Malmö FF. Dom har köpt en pedofil från Sirius för 13 miljoner. Nåja. Nu ska jag dränka mina sorger i lite sprit.
I Malmö är det vardagsmat. Han är ju ändå ute efter ett par månader med all inclusive om han ens blir fälld. Den här typen av brott räknas ju knappt som brott i Sverige längre av etablissemanget.
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Sed »

Special Brew wrote:Tur i alla fall att man inte håller på Malmö FF. Dom har köpt en pedofil från Sirius för 13 miljoner. Nåja. Nu ska jag dränka mina sorger i lite sprit.
MFF har väl en halvmiljard på kontot....men lite jobbigt är det nog för dem... :o

Dränker sorgen i rom och palinka.
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by ossian »

p-play wrote:
Special Brew wrote:Tur i alla fall att man inte håller på Malmö FF. Dom har köpt en pedofil från Sirius för 13 miljoner. Nåja. Nu ska jag dränka mina sorger i lite sprit.
I Malmö är det vardagsmat. Han är ju ändå ute efter ett par månader med all inclusive om han ens blir fälld. Den här typen av brott räknas ju knappt som brott i Sverige längre av etablissemanget.
Du menar att pedofili är inte ett brott enligt Sveriges lagar? Jättesmart kommentar! Tänk om nassarna fick styra istället då skulle nog rättssäkerheten blir mycket stark likt på alla andra platser de fått styra genom historien?
User avatar
StigVig
Posts: 1568
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by StigVig »

Spelare för spelare ett lag som skall tillhöra topp 4-5. Ser håglöst ut överlag både bland ledare och spelare. Enda sättet är nog att byta ut rösterna i båset för att få fart på spelarna.
Bättre att byta nu istället för nåt panikartat till våren.
Kan iofs acceptera en lösning med en till tränare i båset, någon utifrån som inte har någon anknytning till AIK överhuvudtaget. Eller också plocka in Wallson och LJ som lär få kicken snart
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by p-play »

ossian wrote:
p-play wrote:
Special Brew wrote:Tur i alla fall att man inte håller på Malmö FF. Dom har köpt en pedofil från Sirius för 13 miljoner. Nåja. Nu ska jag dränka mina sorger i lite sprit.
I Malmö är det vardagsmat. Han är ju ändå ute efter ett par månader med all inclusive om han ens blir fälld. Den här typen av brott räknas ju knappt som brott i Sverige längre av etablissemanget.
Du menar att pedofili är inte ett brott enligt Sveriges lagar? Jättesmart kommentar! Tänk om nassarna fick styra istället då skulle nog rättssäkerheten blir mycket stark likt på alla andra platser de fått styra genom historien?
Nej, det menar jag verkligen inte. Precis tvärtom (läs noggrannare!). Polisen har dock tyvärr börjat att nedprioritera våldtäktsärenden och domstolarna är mer än villiga att korta straffen, samtidigt som många medier inte tar upp detta. Politikerna verkar heller bry sig om situationen. Jag vet inte vad nassarna har med detta att göra?
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by p-play »

StigVig wrote:Spelare för spelare ett lag som skall tillhöra topp 4-5. Ser håglöst ut överlag både bland ledare och spelare. Enda sättet är nog att byta ut rösterna i båset för att få fart på spelarna.
Bättre att byta nu istället för nåt panikartat till våren.
Kan iofs acceptera en lösning med en till tränare i båset, någon utifrån som inte har någon anknytning till AIK överhuvudtaget. Eller också plocka in Wallson och LJ som lär få kicken snart
Wallson är inte lösningen. Han har visserligen bra ledaregenskaper, men det såg inte så bra ut rent taktiskt när han han var forwardcoach/huvudtränarere heller. Det skulle nog behövas lite nya impulser utifrån då man är ganska sönderlästa, men det är nog inte helt lätt att hitta rätt person. Det är inte ofta det dyker upp någon person som Lasse Johansson (eller Graham Potter) som tänker bortom förbundets pärmar och kan förändra och bygga ett nytt banbrytande spelsystem som överraskar de andra lagen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by svea_man »

Jag vill ha nån ny i båset som ser lite nya vägar
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Special Brew »

Allvarligt talat. Bert utstrålar ju samma känslor i båset som jag känner. Uppgivenhet. Så får det inte se ut på en som ska peppa laget.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by p-play »

Samtidigt, vad skall han göra? Halva forwardsbesättningen håller inte mycket mer än allsvensk klass. Det finns ju inget material att jobba med offensivt.
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Special Brew »

Han ska i alla fall inte stå och se moloken ut i båset.
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by ossian »

p-play wrote:Den här typen av brott räknas ju knappt som brott i Sverige längre av etablissemanget.
Du skriver att sexuellt utnyttjande av barn inte räknas som brott av samtliga riksdagspartier utom SD eller av Sveriges rättsväsende. Okej.

Sverigedemokraterna vill röva bort alla barn, bränna dem i ugnar och göra tvål av dem.
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Special Brew »

ossian wrote:
p-play wrote:Den här typen av brott räknas ju knappt som brott i Sverige längre av etablissemanget.
Du skriver att sexuellt utnyttjande av barn inte räknas som brott av samtliga riksdagspartier utom SD eller av Sveriges rättsväsende. Okej.

Sverigedemokraterna vill röva bort alla barn, bränna dem i ugnar och göra tvål av dem.
Skrev han så??? Det såg inte jag.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by p-play »

Special Brew wrote:Han ska i alla fall inte stå och se moloken ut i båset.
Jag håller nog med, med tanke på att han har betalt för att utföra ett jobb. Dock är det nog mänskligt av honom. Jag skulle också deppa om jag bara hade fem forwards som klarar av att skapa på regelbunden basis på den här nivån. Det säger sig självt att vi inte kommer att göra så mycket mål i matcherna. Lindgren får nog börja fundera på en trade eller försäljning för att få loss pengar om det fortfarande ser ut så här efter match 10.
Last edited by p-play on 01 Oct 2017, 00:43, edited 1 time in total.
User avatar
StigVig
Posts: 1568
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by StigVig »

p-play wrote:
StigVig wrote:Spelare för spelare ett lag som skall tillhöra topp 4-5. Ser håglöst ut överlag både bland ledare och spelare. Enda sättet är nog att byta ut rösterna i båset för att få fart på spelarna.
Bättre att byta nu istället för nåt panikartat till våren.
Kan iofs acceptera en lösning med en till tränare i båset, någon utifrån som inte har någon anknytning till AIK överhuvudtaget. Eller också plocka in Wallson och LJ som lär få kicken snart
Wallson är inte lösningen. Han har visserligen bra ledaregenskaper, men det såg inte så bra ut rent taktiskt när han han var forwardcoach/huvudtränarere heller. Det skulle nog behövas lite nya impulser utifrån då man är ganska sönderlästa, men det är nog inte helt lätt att hitta rätt person. Det är inte ofta det dyker upp någon person som Lasse Johansson (eller Graham Potter) som tänker bortom förbundets pärmar och kan förändra och bygga ett nytt banbrytande spelsystem som överraskar de andra lagen.
Med Wallson menar jag väl nåt som är realistiskt, sen håller jag med om hans begränsningar som taktiker. Han kunde inte bryta mönster i matcherna där spelet låst sig, allt bara rullade på. Ändå han kan vara skillnaden mellan missat slutspel eller ej :roll:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1568
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by StigVig »

Skall en ny röst in i båset (ett måste om vi skall till slutspel) och den rösten har idéer om en utveckling av spelet. Så måste den rösten fort som f***n in i båset, det går inte att vänta till våren med en sån manöver.
Sen gillar jag inte attityden som klubben kör med, nästan så att man är glad att förlora. Som idag en solklar offside i målgården avgör matchen och ingen jävel protesterar :evil:
Krossa Skiten!!!!!
Rollie
Posts: 2045
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Rollie »

ossian wrote:
p-play wrote:Den här typen av brott räknas ju knappt som brott i Sverige längre av etablissemanget.
Du skriver att sexuellt utnyttjande av barn inte räknas som brott av samtliga riksdagspartier utom SD eller av Sveriges rättsväsende. Okej.

Sverigedemokraterna vill röva bort alla barn, bränna dem i ugnar och göra tvål av dem.
Åk och jobba i ett "no go " område innan du öppnar käften
Sveriges problem nu är inte några desillusionerade nazipojkar just nu...
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Foppas skridskocoach »

Och AIK's problem är inte relaterade till svensk politik.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by ossian »

Rollie wrote:
ossian wrote:
p-play wrote:Den här typen av brott räknas ju knappt som brott i Sverige längre av etablissemanget.
Du skriver att sexuellt utnyttjande av barn inte räknas som brott av samtliga riksdagspartier utom SD eller av Sveriges rättsväsende. Okej.

Sverigedemokraterna vill röva bort alla barn, bränna dem i ugnar och göra tvål av dem.
Åk och jobba i ett "no go " område innan du öppnar käften
Sveriges problem nu är inte några desillusionerade nazipojkar just nu...
Du, jag bor i en invandrartät förort i en svensk storstad och har nog vistats i dessa områden betydlig fler gånger än diverse hjärntvättade internetkrigare med noll koll på verkligheten. Hur många gånger har du själv vart där? Nu påstår jag inte att det inte finns problem, men att sitta och häva ur sig att man får våldta barn är ju så jävla dumt att jag var tvungen med ett mothugg.

Nu orkar jag inte med någon politisk diskussion och hoppas vi kan fokusera på Skellefteå AIK, inga mer "man får våldta barn i Sverige" tack.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Larzon »

Finns en annan sajt för er som vill diskutera politik och omvärldsproblem, Flashback.
Finns för övrigt rätt roliga trådar där om man orkar gallra genom all skit.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Empress
Posts: 7159
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 5 Dif - Skellefteå AIK Kl 15:15. 30 Sep

Post by Empress »

En match som ganska tydligt visade att vår fjärdelina inte funkar mot motstånd som har fysiken och tillräcklig skridskoskicklighet att föra kedjan ut mot sargerna och där förlora 9 av 10 kamper om pucken.

Skulle gärna se en att man mot sådant motstånd som DIF spelade Hetta, Pontus, Adam P i fjärdelinan.
Dvs våga göra om kedjorna efter motstånd.
Locked