K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Markman »

Det vackraste som finns i fråga om hockeymatcher, en game seven! Vinna eller försvinna, do or die! Nu jävlar gäller det!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by p-play »

Alla spelare gör topprestationer som får rubriker någon gång under säsongen, men det är sådana här matcher som definierar en spelare.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by päran »

Vi har aldrig förlorat en game seven. Sen vi gick upp har det lag som slagit ut oss i slutspelet vunnit hela skiten.

Något av dessa två kommer att infalla infalla i morgon. Jag tror på vinst!
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Norrland74 »

Vi kan vinna men då krävs det vi slutar rulla puck runt hörnen

Väldigt ineffektivt.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Empress »

Sedan måste Alm och Lindgren våga spela snabbt sarg ut istället för testa saker man inte behärskar längre.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by StigVig »

Såg att vi spelat 5 stycken "7:e avgörande" matcher sen vi kom upp och vi har vunnit alla.
Minns även ett episkt kvaldrama mot sillstryparna. Vi förlorade 2:a matchen i förlängning och det var länge den längsta hockeymatchen i Sverige, förbannat sur förlust speciellt då man fick köra 50 mil i snöstorm.
Nåväl allt var riggat för Frölunda vinst i Kålleseum, slutresultatet blev 1-10 :)
Så visst finns chansen på en skräll men tyvärr allt hänger på domarinsatsen, är de lika usla i denna match då är det kört :cry:
Krossa Skiten!!!!!
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Sed »

Näe. Allt hänger på om vi kan träffa i mål och inte på ramverket.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Hade gärna sett Tim in med sin speed men han har samtidigt nog så lätt att bli utboxad så undrar om ändå inte Linus vore lämpligare att stoppa in. Plus att vi tyvärr förlorar en stabil tekare i Jimmie och på den punkten känns ju inte Linus helt oäven.
Last edited by jokarfo on 29 Mar 2017, 07:19, edited 1 time in total.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by bsa »

Jag har igentligen inte tid med hockey annan var dag :?
Så det kanske inte är helt fel det tar slut i kväll.
Os72
Posts: 914
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Os72 »

Sed wrote:Näe. Allt hänger på om vi kan träffa i mål och inte på ramverket.
+1 på den. Har samma känsla när någon kommer fri från oss blir det gärna avslut utanför eller rakt i magen på målvakten med andra lag alltid eller nästan alltid gör mål (min känsla alltså).

Låt oss få studsarna med oss ikväll!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by don_tomassso »

Negativ som vanligt.Tror ej vi orkar med Frölunda ikväll.Då vi inte sätter våra chanser.Å får jobba så hårt för målen.Dessutom blir bortblåsta av domarna,Som ger Frölunda fördel hela tiden.Torsk med 5-1.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Våga förlora ikväll och älska stunden!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by nr86 »

Precis älska den här matchen och kör utav h vete. Tänk att tvåla dit mästarna i deras hemmaborg. Nu är vi underdogs och ska slänga puckar på mål. Behöver inte vara hårda skott utan det räcker med lösa dragskott som mycket väl kanställa till det för Gustavsson.
User avatar
vonschnauser
Posts: 984
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by vonschnauser »

Tycker dom ska försöka få Gustafsson ur balans tidigt, ligg på han som en igel, ramla över han, prata med han, kalla han filmare osv. Tyckte vi fick det där i några matcher & då var han inte alls bra.
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Jathy »

Fy fan, sällan man varit så här nervös inför en match, hoppas på att vi kan få bra tryck på borta stå ikväll i alla fall!

Orolig att domarna inte klarar det ikväll tyvärr för lär vara ett helsikkes liv i ett fulsatt scandinavium
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

vonschnauser wrote:Tycker dom ska försöka få Gustafsson ur balans tidigt, ligg på han som en igel, ramla över han, prata med han, kalla han filmare osv. Tyckte vi fick det där i några matcher & då var han inte alls bra.
Exakt!
Snälla pojkar får inte kyssa bucklan i slutändan. Vi måste oxå spela på gränsen och skicka in folk på kassen trots en blockerad puck t.ex
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10049
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Special Brew »

Hoppas Jimmie driver på i båset. Eller får han inte vara där pga avstängningen?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

vonschnauser wrote:Tycker dom ska försöka få Gustafsson ur balans tidigt, ligg på han som en igel, ramla över han, prata med han, kalla han filmare osv. Tyckte vi fick det där i några matcher & då var han inte alls bra.
Jimmie är ju en dröm att ha på isen för sitt eget lag i lägen som det här så känns som en jävla förlust. Samtidigt har ju Jocke förmågan att reta upp motståndarna på både det ena och andra sättet så han kanske går på filmarn tidigt. Skulle även önska att Axel kunde plocka fram ett mean streak såna här matcher för han är stor, stark och har en förmåga att på nåt sätt komma ut ur de mest trängda lägena med pucken på bladet så en lite elakare attityd på honom hade kunnat göra massor skillnad.

Oh well, som många påpekat, love the moment och gör skillnad för laget.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by TigerShark »

Special Brew wrote:Hoppas Jimmie driver på i båset. Eller får han inte vara där pga avstängningen?
Vet inte hur det är med det där men jag såg då Ryno i FBKs bås när han var avstängd.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by svea_man »

ja tror tyvärr det är kört men skulle dom fixa det är det en jävla bragd
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Lubbe »

Vi har aldrig förlorat en match #7. Koskenkorvas mål funkar alltid att ha på näthinnan...
https://www.youtube.com/watch?v=ZqlD9Fz ... u.be&t=154" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kabanoss
Posts: 23
Joined: 03 Apr 2015, 20:53

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Kabanoss »

AIK får två bortdömda mål samt minst 10 min mer utvisningar pga av enögda domare. Tyvärr, här tar det slut!
"Tvärtom!" - Rickard Fagerlund på Staffan Lindeborgs fråga om det sups för mycket inom svensk ishockey.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by nr86 »

Gillar inte när folk bara skyller på bortdömda mål och domare som emot oss. Stötta istället för en massa bortförklaringar. Vi har det i egna händer ingen kan komma och säga att domsluten är det som avgjort denna serie. Alla lag drabbas av domslut som går emot. Tror nästan man är inne på ett Rögle forum när man läser vissa kommentarer.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by lobo »

Domarna är alltid lika dålig åt båda håll, bara jävligt svårt att inse det när man står på den ena sidan. Tittar ni på tex HV -Färjestad, eller Linköping - bif över x antal matcher så har man egentligen inga misstankar att alla jävla domare är mutade. Vi kan lägga ner de tankarna. Framåt, ta saken i egna händer, bestäm hur vi ska agera, och jobba som överenskommet då har vi gjort vårt bästa!

Skickat från min F5121 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
ossian
Posts: 3667
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by ossian »

Så jävla taggad för ikväll. Tror vi tar detta!

Om jag skulle formera trupperna skulle jag kasta in Holmström som forward med Adan och Bud. Holmström är stark in på kasse och stark runt sargen likt Jimmie är. Sen skulle jag sätta Wingerli som center och kasta in Tim Söderlund som ytter i den kedjan. Snacka om speedig 4e! Personligen har jag velat se Holmström som ytter hela tiden och jag har velat se Söderlund på isen, så tror nog jag får rätt nu. Personligen hade jag också kastat in Linus Lindström och kört med Olofsson och han som extraspelare och istället rullat på fyra backar, men tror inte det kommer att hända.
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by TigerShark »

nr86 wrote:Gillar inte när folk bara skyller på bortdömda mål och domare som emot oss. Stötta istället för en massa bortförklaringar. Vi har det i egna händer ingen kan komma och säga att domsluten är det som avgjort denna serie. Alla lag drabbas av domslut som går emot. Tror nästan man är inne på ett Rögle forum när man läser vissa kommentarer.
Första matchen och 6e matchen innefattar en majoritet domslut som påverkar oss mer negativt än frölunda. Vilken match i denna serie har dom haft domarna emot sig?

Jag gillar inte heller bortförklaringar men jag tycker inte det är ärligt att säga att domarna hållt en jämn nivå.

Men det är klart, hade vi satt en tiondel av dom skott vi hade i senaste matchen så hade vi ju vunnit. Sen blir det ju inte enklare för oss att dom får flera utvisningar med sig som hjälper dom att komma tillbaka in i matchen igen.

Skulle vara kul med seger ikväll så klart men det känns tungt. Att vi aldrig har förlorat en match sju talar för att det är på tiden att vi gör det.

Heja AIK!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by GroovyEd »

Såg att Stålberg följde med laget ner till GBG, har Ortio eller Lindvall någon skavank?
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Norrland74 »

Jag vågar inte se matchen ikväll. Vägrar höra Rönnberg snacka i Cmore. Vidrigare människa får man leta efter.

Sen så tror jag på dygntorsk ikväll. Det enda som kan rädda oss är ett snabbt mål och att Öberg o co. har bytt sin enfaldiga taktik att spela i hörnen.
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Sed »

Jag fattar inte folk som inte vågar se matchen. Detta är ju det roliga med sport.

Fast jag stänger nog direkt av vid 3-0 till Frölunda. ;)
foreman74
Posts: 21
Joined: 08 Apr 2014, 13:45
Location: Ammarnäs

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by foreman74 »

Jag är så knasig så jag tror att det blir en komfortabel seger, Dahlin gör några hemska felpass á la Alm och skänker två mål innan han blir bänkad. Bergenheim åker på matchstraff och Joel drar en ljumske. Chips och några Norrlands blir det allt här. Sjukt taggad! Älskar att se dessa typer av matcher :geek:
Locked