Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly Season 2017/2018

Post by lh=1 »

Jocko Homo wrote: 22 Apr 2018, 18:49 Klickade på intervjun med Martin på Norran nu. Han är ju kanske inte den mest sprudlande personen i vanliga fall, men ser ju mest olycklig ut över att stå där i guldhjälm. Tror han känner att det där vart inte riktigt rätt.

Och det är ju bara på grund av att han har något så ovanligt som klubbhjärta.

Nog har jag sett honom gladare än så här i svart-gult.

Han har ju inte tjänat storpengarna i sin karriär och då Växjö kommer och ger honom 170' i månaden så vart det svårt att tacka nej. Jag kan absolut förstå det. Riktigt hur det ska gå till att lösa ut det andra året vettefan, men kanske går ordna på nåt vis.

Tycker AIK ska vara rädda om typen av personer som Martin är. Finns det en chans att få hem honom, så ta den.

+1
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Knut »

Håller med. Att han komma tillbaka med svansen mellan benen är tillräckligt straff.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Talbot25 wrote: 22 Apr 2018, 18:25Han lär få det AIK bjöd i fjol och Växjö står för resten av kontraktslönen. Blir en bra signal till andra spelare från stan att det är bättre att komma till Skellefteå direkt.
Det vore fullständigt idiotiskt att erbjuda honom samma lön som det förra förslaget. Då var han en Tre Kronor spelare som misslyckats ta en plats i NHL. Nu har han spelat 16 minuter per match i seriens ÖVERLÄGSET bästa lag, och fått chansen högre upp i kedjorna som han into tog. Han har smällt in 6 mål och 12 poäng, ligger på 0 i plusminus vilket är anmärkningsvärt dåligt. I slutspelet var han en av deras sämsta spelare.

Om vårt förra bud var 120 eller 150, så borde det nuvarande vara 80 eller 100. Max.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

Vill Surmartin spela i AIK, why not viktigt att ta tillvara på "hemvändarna" om de nu håller tillräckligt hög klass.
Håller den sure tillräckligt hög klass?
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Foppas skridskocoach »

StigVig wrote: 22 Apr 2018, 19:36 Vill Surmartin spela i AIK, why not viktigt att ta tillvara på "hemvändarna" om de nu håller tillräckligt hög klass.
Håller den sure tillräckligt hög klass?
Det beror såklart på priset.
Tigerränderna går aldrig ur.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Är väl Hettas ersättare,får väl nån liknande lön.Tror Martin höjer sig rejält med Svartgul tröja.
medli
Posts: 265
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Silly Season 2017/2018

Post by medli »

Är det inte dags att göra en "Silly Season 2018/2019" tråd?

Holloway bara måste bort, vill inte se honom i laget nästa år.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Vad hade Ohlsson, Söderlund eller Wingerli presterat för siffror med 16 minuters istid i Växköp? De är dessutom 7 år yngre.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

En jobbig säsongen slutade med en SM–final där det tog tvärstopp. "Vi kan ändå känna att vi vunnit ett silver, inte förlorat ett guld", säger Mikael Lindgren, sportchef i Skellefteå AIK.

Norran träffar sportchefen en stund efter att AIK fått sina silvermedaljer.

Det är deppig stämning i omklädningsrummet där spelarna passar på att krama varandra och tacka för säsongen tillsammans.

Mikael Lindgren kliver ut och ställer som han alltid gör upp på en intervju.

– När man väl är i en SM-final så vill man ju vinna. Det är också det som känns i hjärtat just nu, säger Lindgren och fortsätter:

– Sen, om vi får ge detta någon dag, så tror jag – som säsongen sett ut och varit, med de ups and downs vi haft – vi ändå kan känna att vi vunnit ett silver, inte förlorat ett guld. Det tror jag i alla fall.

Ni siktade på guld men var inte nära i finalen – hur ser du på det?

– Det är många lag som har ambitionen att vinna. Bland annat Växjö. Och det vet vi är jäkligt svårt att lyckas med. Men visst, vår målsättning var SM-guld och jag tycker vi hade ett lag att fixa det. Sen att Växjö var bättre än oss i finalen, det är inget att snacka om. Men vi var trots allt i en final efter att vi lyckats ta oss vidare från en tuff kvartsfinal och semi. Sen tycker jag att vi stod upp rätt så bra och gav Växjö en match i de två sista matcherna i alla fall.

– Men men, man är aldrig nöjd när man blir tvåa. Men jag tycker ändå att vi kan vara hyfsat nöjda med det vi gjort den här säsongen, fortsätter Lindgren.

När en säsong tagit slut innebär det att silly season tar fart på allvar.

– Slutspelet har gett mig extra energi att få jobba vidare nu. Det finns viktiga nycklar att jobba med. Vi har skruvat en hel del i vinter och fått mycket att funka längs vägen, men allt har ändå inte riktigt fallit på plats.

Värvningarna av Morgan Ellis och Matt Anderson blev inte de positiva pusselbitarna som ni trodde. Hur ser du på det?

– Den typen av spelare är viktiga, de som ska vara producerande spelare i någon av toppformationerna. Och självklart blir det kännbart när allt inte faller på plats som vi hade hoppats. De hade ju kunnat vara superviktiga särskilt här i slutet av säsongen, säger Lindgren och fortsätter:

ANNONS

– Sen så tycker jag att det gjort så att andra fått kliva fram ännu mer. Och det är något som vi kommer ha stor nytta av till nästa säsong.

Gällande AIK har det skrivits en hel del om flera spelare den senaste tiden. Sportchefen vill inte säga så mycket om spelare in och ut så här tätt inpå att säsongen tagit slut.

– Vi får ge det några dagar. Det med stor respekt för alla som varit här, för de som ska vidare, inte blir kvar och för de som ska in – så får vi ta detta senare. Jag vill hinna sätta mig ner och prata – öga mot öga – med alla berörda innan. Det är rätt väg att gå och så jag ser på det, säger Lindgren.

Det har pratats en hel del om att nästa säsongs AIK-trupp kommer bli mer svenskbetonad än den gångna.

Lindgren kan bekräfta det hela:

– Det är absolut ingen kritik till de utländska spelare som vi haft i år. Men vår tanke är att vi ska satsa lite mer svenskt, i den mån det går, till nästa säsong.

"Inspirerande"

AIK:s sportchef ser framemot sin första helt egna trupp. Det vill säga den där de kontrakt som Lasse Johansson, före detta GM, skrev under sin tid löpt ut. Bortsett Joakim Lindström och Oscar Möller då – men det är ju två pusselbitar som Micke Lindgren inte har något emot att de finns i truppen.

– Visst känns det inspirerande. Jag får ju sätta de spelare jag vill och de jag letar efter. Sen får man ju inte allt man vill ha. Men i den mån man kan så är det ju roligt, säger Lindgren med ett leende.

Burström och Granberg

Uppgifter om att Växjö vill värva Niclas Burström – och att man erbjudit dubbelt så mycket som AIK – var något som briserade ut under finalserien.

Lindgren tror inte det var en slump:

– Det finns nog en anledning att det kom just nu, just då vi möter varandra. Sen är det ju ingen hemlighet att vi vill ha hem Burström. Det är en av våra egna produkter. Vi får se var det landar någonstans. Mer än så kan jag inte säga.

Uppgifter finns även att ni och Petter Granberg ska vara muntligt överens, kommentar till det?

– Nej, det är vi inte. Men det är samma där – en spelare som vi mycket gärna ser i vårt lag nästa säsong. Det kommer vi jobba hårt för, avslutar Lindgren.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Angående Burström, så tror jag han helst vill spela i KHL eller NLA eftersom pengarna där är så pass mycket bättre än i SHL. Nu är han inte het på marknaden där då statistiken inte är något vidare.

Jag hade gjort ett sådant här upplägg. Bjud Burström på ett 5-årskontrakt med jävligt bra lön som han kan lägga upp hur han vill med sina ekonomiska rådgivare. Oavsett vad som händer, så har killen fixat ett ekonomiskt oberoende resten av livet. Han kan lägga undan det som han vill. Han har en trygghet, han vet hur laget spelar, han har familjen här. Skriv in i kontraktet att ifall det kommer ett tillräckligt bra bud från utlandet, så hyrs han ut precis som Jimmie och Jocke. Det borde även ge honom motivation att prestera. Sen är det bara att hoppas att han känner lite lojalitet mot klubben även om ekodopade Växköp säkert kan erbjuda några kronor mer ur ett kortsiktigt perspektiv.

Burström är en kille att bygga laget runt eftersom han är en vinnare, men han är inte nog bra för NHL.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Vem är "Guldhjälten" som är aktuell för oss?
Står om Martin men han är ju inget sätt en Guldhjälte
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Chippen wrote: 22 Apr 2018, 21:06 Vem är "Guldhjälten" som är aktuell för oss?
Står om Martin men han är ju inget sätt en Guldhjälte
Håller med ! Men dom menar nog Martin.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Musslan »

Enligt Expressen är Granberg klar iaf , måste ju vara bättre än nr 28 ?
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2017/2018

Post by lobo »

Om man är lite kritiska, som vi ju varit under säsongen, så är det ganska få fwd som hållit måttet. Eller, ja dom har nog varit så bra dom kan men inte tillräckliga helt enkelt. Känns egentligen helt ok med chans att förnya en del.
Bud, Matt, Olofsson har ju alla varit klart sämre än man hoppats (ja och skadade), smurfarna är kul och sliter men de räcker inte till när man är i final och ska ta sig igenom trafiken. Adam var av någon anledning ganska osynlig hela slutspelet, men han är jag ändå glad att vi har på kontrakt.
Tror Micke har en ganska klar behovsanalys, och bra chans att fylla luckorna.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Det jag har hört är att Bud har reseförbud i sommar och tydligen ska tillbringa sommaren i Vitbergsbacken. Hoppas det stämmer, för jag tror att det är just den medicin han både behöver och förtjänar efter en säsongsinsats som denna.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

nishog04 wrote: 22 Apr 2018, 22:17 Det jag har hört är att Bud har reseförbud i sommar och tydligen ska tillbringa sommaren i Vitbergsbacken. Hoppas det stämmer, för jag tror att det är just den medicin han både behöver och förtjänar efter en säsongsinsats som denna.
👍
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ante08 »

Petters Granbergs sambo har i varje fall sökt jobb i staaan!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lidlund »

Martin Lundberg, forward

Sitter på ett dyrt kontrakt och är långt ner i kedjorna. Enligt uppgifter till Sport-Expressen är finalmotståndaren Skellefteå, intresserade, om man hittar en bra ekonomisk uppgörelse.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Lidlund wrote: 22 Apr 2018, 22:58
Martin Lundberg, forward

Sitter på ett dyrt kontrakt och är långt ner i kedjorna. Enligt uppgifter till Sport-Expressen är finalmotståndaren Skellefteå, intresserade, om man hittar en bra ekonomisk uppgörelse.
Det bästa vore 10 spänn i månaden och Växjö betalar resten. Alla lag i SHL borde säga det, så kanske "någon" lär sig någonting om att betala överpris för spelare i tid och otid.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Trollet »

nishog04 wrote: 22 Apr 2018, 22:17 Det jag har hört är att Bud har reseförbud i sommar och tydligen ska tillbringa sommaren i Vitbergsbacken. Hoppas det stämmer, för jag tror att det är just den medicin han både behöver och förtjänar efter en säsongsinsats som denna.
Det stämmer inte.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Trollet wrote: 22 Apr 2018, 23:12
nishog04 wrote: 22 Apr 2018, 22:17 Det jag har hört är att Bud har reseförbud i sommar och tydligen ska tillbringa sommaren i Vitbergsbacken. Hoppas det stämmer, för jag tror att det är just den medicin han både behöver och förtjänar efter en säsongsinsats som denna.
Det stämmer inte.
Synd.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Talbot25 »

ossian wrote: 22 Apr 2018, 19:01
Talbot25 wrote: 22 Apr 2018, 18:25Han lär få det AIK bjöd i fjol och Växjö står för resten av kontraktslönen. Blir en bra signal till andra spelare från stan att det är bättre att komma till Skellefteå direkt.
Det vore fullständigt idiotiskt att erbjuda honom samma lön som det förra förslaget. Då var han en Tre Kronor spelare som misslyckats ta en plats i NHL. Nu har han spelat 16 minuter per match i seriens ÖVERLÄGSET bästa lag, och fått chansen högre upp i kedjorna som han into tog. Han har smällt in 6 mål och 12 poäng, ligger på 0 i plusminus vilket är anmärkningsvärt dåligt. I slutspelet var han en av deras sämsta spelare.

Om vårt förra bud var 120 eller 150, så borde det nuvarande vara 80 eller 100. Max.
Micke gav ett skambud på 95 i fjol. Ska vi ner ännu mer i lön så kommer Växjö knappast släppa honom, för de blir ju tvungna att betala resten så att den totala lönen blir 170. Om nu inte Martin avsäger sig en del av lönen, för att han desperat vill komma tillbaka.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

nishog04 wrote: 22 Apr 2018, 23:20
Trollet wrote: 22 Apr 2018, 23:12
nishog04 wrote: 22 Apr 2018, 22:17 Det jag har hört är att Bud har reseförbud i sommar och tydligen ska tillbringa sommaren i Vitbergsbacken. Hoppas det stämmer, för jag tror att det är just den medicin han både behöver och förtjänar efter en säsongsinsats som denna.
Det stämmer inte.
Synd.
Bud måste ju i första hand få medicinsk eller kirurgisk hjälp för sin åkomma och inte smälek från supportrar.
Lönsch föga nöta Vitbergsbacken om du inte känner av fötterna.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

nishog04 wrote: 22 Apr 2018, 23:20
Trollet wrote: 22 Apr 2018, 23:12
nishog04 wrote: 22 Apr 2018, 22:17 Det jag har hört är att Bud har reseförbud i sommar och tydligen ska tillbringa sommaren i Vitbergsbacken. Hoppas det stämmer, för jag tror att det är just den medicin han både behöver och förtjänar efter en säsongsinsats som denna.
Det stämmer inte.
Synd.
Bud måste ju i första hand få medicinsk eller kirurgisk hjälp för sin åkomma och inte smälek från supportrar.
Lönsch föga nöta Vitbergsbacken om du inte känner av fötterna.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Är det på det viset är det lika bra att bryta omgående.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by John »

Problemet med Bud är att han egentligen inte har varit bra sedan 2013. 2014 gick det ju riktigt tungt. Dagens hockey går (tyvärr) lite för fort för honom, då det som gäller är att åka fort som fan. Han är inte bra nog för en plats i producerande enhet och funkar väl inte heller i tredje. Väg också in lönen (oklart hur mycket som redan betalats i sign on) så är väl det förnuftiga att ta farväl.

Har största delen av lönen redan betalats ut i sign on känns det rimligare att behålla honom, då han i så fall tar upp en mindre lönepost i år.
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Biocellatus »

Talbot25 wrote: 22 Apr 2018, 23:21
ossian wrote: 22 Apr 2018, 19:01
Talbot25 wrote: 22 Apr 2018, 18:25Han lär få det AIK bjöd i fjol och Växjö står för resten av kontraktslönen. Blir en bra signal till andra spelare från stan att det är bättre att komma till Skellefteå direkt.
Det vore fullständigt idiotiskt att erbjuda honom samma lön som det förra förslaget. Då var han en Tre Kronor spelare som misslyckats ta en plats i NHL. Nu har han spelat 16 minuter per match i seriens ÖVERLÄGSET bästa lag, och fått chansen högre upp i kedjorna som han into tog. Han har smällt in 6 mål och 12 poäng, ligger på 0 i plusminus vilket är anmärkningsvärt dåligt. I slutspelet var han en av deras sämsta spelare.

Om vårt förra bud var 120 eller 150, så borde det nuvarande vara 80 eller 100. Max.
Micke gav ett skambud på 95 i fjol. Ska vi ner ännu mer i lön så kommer Växjö knappast släppa honom, för de blir ju tvungna att betala resten så att den totala lönen blir 170. Om nu inte Martin avsäger sig en del av lönen, för att han desperat vill komma tillbaka.

Då får väl nakenfightern stå sitt jävla kast och sitta och betala dyrt för en medioker lundberg i 4e
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Foppas skridskocoach »

Ang Martin så ska Lindgren givetvis skita fullständigt i Växjös eventuella situation. Han ska göra en bedömning om vad Martin är värd för oss att betala utifrån den budget han har att jobba med och den roll han ser att Martin ska få i laget, under kommande säsong och på sikt. Sedan kan han erbjuda Evertsson att ta över kontraktet för max den summan - inget mer. Om sedan Evertsson hellre behåller honom till hela lönen (eller något annat lag bjuder över oss) så må det vara hänt.

Jag tar gärna tillbaka Martin till rätt pris, men tillfället då man hade kunnat betala lite extra för att få tillbaka en klubbikon har passerat i fallet Lundberg.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Foppas skridskocoach wrote: 23 Apr 2018, 09:15 Ang Martin så ska Lindgren givetvis skita fullständigt i Växjös eventuella situation. Han ska göra en bedömning om vad Martin är värd för oss att betala utifrån den budget han har att jobba med och den roll han ser att Martin ska få i laget, under kommande säsong och på sikt. Sedan kan han erbjuda Evertsson att ta över kontraktet för max den summan - inget mer. Om sedan Evertsson hellre behåller honom till hela lönen (eller något annat lag bjuder över oss) så må det vara hänt.

Jag tar gärna tillbaka Martin till rätt pris, men tillfället då man hade kunnat betala lite extra för att få tillbaka en klubbikon har passerat i fallet Lundberg.
Så sant! Håller med till fullo.
Får inte bli desperat nu och överbetala Martin. Men kommer han hem igen ( till rätt peng ) sänder det bra signaler till övriga hockey-Sverige och våra gamla spelare.
Locked