Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Markus Ljungh till hv71..... förbannat!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Säij int omme.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2017/2018

Post by BigGuyJohan »

http://hockeynews.se/articles/2587/

Växjö försöker tydligen sno Nisse i ett budkrig mot oss.
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by king_louie »

BigGuyJohan wrote: 20 Apr 2018, 15:01 http://hockeynews.se/articles/2587/

Växjö försöker tydligen sno Nisse i ett budkrig mot oss.
Är det någon vi ska slanta upp rejält för är det Nisse!
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Oväntat
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2017/2018

Post by BigGuyJohan »

king_louie wrote: 20 Apr 2018, 15:15
BigGuyJohan wrote: 20 Apr 2018, 15:01 http://hockeynews.se/articles/2587/

Växjö försöker tydligen sno Nisse i ett budkrig mot oss.
Är det någon vi ska slanta upp rejält för är det Nisse!
Förvisso. men det finns en gräns när det gäller honom oxå. vill absolut ha hem honom. men går inte överbetala en massa,finns en gräns även för vad man kan erbjuda Nisse. för de kommer i så fall lämna mindre pengar till att fylla andra positioner i laget
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Foppas skridskocoach »

BigGuyJohan wrote: 20 Apr 2018, 15:01 http://hockeynews.se/articles/2587/

Växjö försöker tydligen sno Nisse i ett budkrig mot oss.

Inte blev hockeyintresset större av att läsa den där artikeln.
Tigerränderna går aldrig ur.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Nisse är fan kung skulle kännas så fel o se honom i växköp
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Spyr
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Jathy »

Hur i självaste helvete kan Växjö hosta upp så mycket mer än alla andra lag? Håller med om tidigare talare, hoppas verkligen UG eller liknande nystar upp något om föreningen
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Om det är så att spelare är anställda av sponsrande företag och får delar av lönen därifrån så är det fusk och ett sätt att kringgå regler kring elitlicens. Om det är så kan Växjö göra en vinst trots att lönekostnader för spelare inkluderat det dom får från sponsorföretagen tillsammans med övriga kostnader egentligen skulle innebära en förlust. Därmed skulle det egna kapitalet över åren utan fusket minska och tillslut skulle de inte klara de ekonomiska kraven och flyttas ner i systemet.

Om det skulle vara så är det förjävligt.

"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larstage
Posts: 681
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Larstage »

Det finns självklart stora, stora pengar bakom som finansierar Växköps spektakulära inköp. Vem tror att spelare i det laget är ideellt arbetande? Det handlar självklart om betydande belopp svarta pengar, under bordet. I längden går sånt inte att dölja. Titta på den nu aktuella härvan runt Östersunds fotbollslag. Sanningen kommer alltid fram och den är inte alltid vacker.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
vonschnauser
Posts: 923
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by vonschnauser »

Man blir givetvis avundsjuk. Men också väldigt fundersam.

Växjö tycks inte vilja utbilda egna spelare utan de låter oss göra det tills de är så pass bra att de får kontrakt utomlands... När de sedan vänder hemåt så lägger de orimliga bud. Jag tror inte att våra produkter väljer Växjö för en LITEN extra slant. De handlar sannolikt om rätt mycket. Det är någonting som inte går ihop här:

1. Man har råd att lägga en rätt fet extra slant på "andra lags" återvändande spelare. Tror det ser ut som att de främst köper våra spelare för att AIK inte matchar deras bud i samma utsträckning som andra lag kanske gör.
2. Till skillnad mot många toppkonkurrenter så värvar Växjö ihop stora delar av sina "utfyllnads" spelare. De har ett bra juniorlag men mestadels eftersom inga lovande juniorer får chansen i A-laget.
3. Deras arena kapacitet är knappt större än vår(om ens större?)

Att alla dessa parametrar går ihop med att de hävdar att de inte har högre budget än deras konkurrenter förstår inte jag.

Vad missar jag?
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2017/2018

Post by number 7 »

Money talks. Bara att glömma Burström.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

smogz wrote: 20 Apr 2018, 16:04 Om det är så att spelare är anställda av sponsrande företag och får delar av lönen därifrån så är det fusk och ett sätt att kringgå regler kring elitlicens. Om det är så kan Växjö göra en vinst trots att lönekostnader för spelare inkluderat det dom får från sponsorföretagen tillsammans med övriga kostnader egentligen skulle innebära en förlust. Därmed skulle det egna kapitalet över åren utan fusket minska och tillslut skulle de inte klara de ekonomiska kraven och flyttas ner i systemet.

Om det skulle vara så är det förjävligt.
Du har ett fel i din text. Om
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by John »

Burström är en toppback i SHL. Allt under ett femårskontrakt på +200k är ett tjänstefel.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Visst men om Växjö bjuder 100' i månaden mer. Vad gör man då?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Det man gör det är att man går in och fan mosar dem och krossar dem på isen. Fy i helvetet vilket äckligt jävla plastlag som är ekonomiskt dopade och ej följer de regelverk som satts upp.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Kommer låta sjukt, men Burström väljer mellan Luleå/Växjö. Han vill inte tillbaka till mobbaren Bert. Bara första kedjan som stryks medhårs, resten är inte värd ett dyft. Därför flyr spelare till andra lag, pengar är inte allt.
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2017/2018

Post by number 7 »

Luleå är på om Petter Granberg med. Bidde bara en vanttumme kvar...
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Musslan »

kopitar wrote: 20 Apr 2018, 17:20 Kommer låta sjukt, men Burström väljer mellan Luleå/Växjö. Han vill inte tillbaka till mobbaren Bert. Bara första kedjan som stryks medhårs, resten är inte värd ett dyft. Därför flyr spelare till andra lag, pengar är inte allt.
Har även jag hört att Nisse inte blev speciellt bra behandlad av Bertsjärt. Bert måste bort , tyvär äre sanningen
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

När det börjar spridas sådan här rykten om Bert gagnar det inte AIK. Bert har varit i föreningen i väldigt många år och man tycker att AIK skulle tagit tag i det i så fall. ( OM det stämmer ). Förstår inte de supportrar som sprider den här dyngan om man INTE har ordentligt på fötterna. "Har hört saker". AIK har och är en framgångsrik förening i toppen av SHL och där ställs det krav och med dem säkert en del hårda ord. Skulle det vara så att Bert inte håller sig inom ramen av vad som är tillåtet räknar jag med att AIK tar tag i det. Nisse vore en drömförstärkning till AIK. Det är ju inte konstigt att han är högvilt bland våra konkurrenter. Jag räknar med att AIK gör vad som står i deras makt för att få honom tillbaka. Räcker inte det så fine. Man har iallafall försökt. Jag tycker också det är tråkigt när "våra" spelare väljer annat men det är en del av sporten. Granberg hoppas jag också på och det är ju samma sak där. Är övertygad om att AIK gör vad de kan för att han ska spela i vår dress. Visst går det mycket emot nu. En finalserie som vi blir totalt utspelade i. En motståndare som snor "våra" spelare dessutom! Bara knyta näven i fickan och jobba ännu hårdare. Tänk om Lasse kunde komma tillbaka och styra upp skutan? Vår enskilt största förlust tycker jag.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

nr86 wrote: 20 Apr 2018, 17:49 När det börjar spridas sådan här rykten om Bert gagnar det inte AIK. Bert har varit i föreningen i väldigt många år och man tycker att AIK skulle tagit tag i det i så fall. ( OM det stämmer ). Förstår inte de supportrar som sprider den här dyngan om man INTE har ordentligt på fötterna. "Har hört saker". AIK har och är en framgångsrik förening i toppen av SHL och där ställs det krav och med dem säkert en del hårda ord. Skulle det vara så att Bert inte håller sig inom ramen av vad som är tillåtet räknar jag med att AIK tar tag i det. Nisse vore en drömförstärkning till AIK. Det är ju inte konstigt att han är högvilt bland våra konkurrenter. Jag räknar med att AIK gör vad som står i deras makt för att få honom tillbaka. Räcker inte det så fine. Man har iallafall försökt. Jag tycker också det är tråkigt när "våra" spelare väljer annat men det är en del av sporten. Granberg hoppas jag också på och det är ju samma sak där. Är övertygad om att AIK gör vad de kan för att han ska spela i vår dress. Visst går det mycket emot nu. En finalserie som vi blir totalt utspelade i. En motståndare som snor "våra" spelare dessutom! Bara knyta näven i fickan och jobba ännu hårdare. Tänk om Lasse kunde komma tillbaka och styra upp skutan? Vår enskilt största förlust tycker jag.
Om de kommer från Burström själv så måste de ses som ett typ av bevis.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kriwi »

Kräks just nu. Fan vad hockeysuget dämpas med alla negativa nyheter som kommer ut för tillfället. När säsongen är över hoppas jag på en lång intervju med M.Lindgren där Norran vågar ställa de tuffa och obekväma frågorna. (kommer inte hända, jag vet)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

kriwi wrote: 20 Apr 2018, 18:05 Kräks just nu. Fan vad hockeysuget dämpas med alla negativa nyheter som kommer ut för tillfället. När säsongen är över hoppas jag på en lång intervju med M.Lindgren där Norran vågar ställa de tuffa och obekväma frågorna. (kommer inte hända, jag vet)
Lindgren gör nog vad han kan, skulle jag tro. Det är svårt att tävla mot Fort Knox, bör vi komma ihåg. Väljer Nisse AIK är det förmodligen av total lojalitet till moderklubben, för bäst pengar kommer han nog inte tjäna här.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kriwi »

Fast om spelare lämnar/inte vill komma tillbaka på grund av en tränare är det ju Micke som är ytterst ansvarig för att åtgärda de problemen.
Vill inte att de ryktena ska stämma då jag verkligen uppskattar Bert och allt han gjort för föreningen. Han brinner verkligen för det men man kan ju fråga sig varför dessa rykten uppstår? Ingen rök utan eld?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Självklart är det så! Men jag tycker det gått rykten om allt möjligt i så många år nu utan att någonting vettigt alls sedan nått dagsljus, så vi vet ju egentligen ingenting.

Utan att ha en aning börjar man ibland undra om inte Bert enbart behandlar spelare illa på Ainas, om vi säger som så. Men som sagt, jag har inte hört någonting som talar vare sig för eller emot dessa rykten. En sak vet jag dock: Bert har aldrig nakenfightats på stan under alla år i klubben. Det ni! 😀
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Men det hela är ju bara en massa "bullshit"!
Har god kontakt med nämnda och något sådant har aldrig nämnts.. Tror verkligen någon att vuxna människor som Jimmie, Linkan, Möller, Lindström, Karin Rundblad, massörer (som jag personligen känner) folk i styrelsen, folk på kansliet, PeA, alla som jag känner och umgås med skulle hålla käften om Bert (som tydligen är den som ligger i centrum för den hattsunami som pågår) skulle ta in vissa spelare på en toalett och skälla ut dessa, för göra det i omklädningsrummet sker i alla fall inte.
För fan sansa er lite!!!!
Märkligt? För en vecka sedan helgon, sedan 2 förluster åsså ska garotten fram igen.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Man inser ju att det lönns inte hoppas på Melker,Ogge,Bellemare eller Rundblad i framtiden,vi har helt enkelt inte råd matcha Växjö,Luleå,FBK,HV eller Frölunda.Man kan ju bli deprimerad för mindre...
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Mina källor är då att Granberg är klar men har nu börjat tvivla på det också...
Locked