Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

Då transferfönstret nu är stängt för säsongen 16/17 tar vi diskussioner för kommande värvningar här istället:
Tänkbara värvningar/återvändare:
David Rundblad
Tim Erixon
Patrik Zackrisson
Joel Mustonen
Andreas Söderberg
Petter Granberg
John Norman

Anton Lander
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Lill-Dahlen och Elias Pettersson kanske (troligen har vi bränt våra skepp med familjen Pettersson)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Foppas skridskocoach »

Lukas Wernblom?
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

smogz wrote:Lill-Dahlen och Elias Pettersson kanske (troligen har vi bränt våra skepp med familjen Pettersson)
Elias Pettersson är väl i stort sett redan klar för Växjö?
Dahlen JR verkar åka över Pölen eller fortsätta i Timrå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Hank »

Hur fast inställd är Lundberg på att fortsätta i Nordamerika?

Kommer Flyers förlänga med Bellemare eller vill de plocka in någon yngre?

... och Pudas stärker upp vår box?
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Ja Martin vore välkommen tillbaka. Verkar inte ha det så lätt att ta en plats där borta. Men det är ju bara han själv som vet hur länge han tänker kämpa för en plats.
Jimmie och Pontus torde inte vara kvar. Sedan vet man inte hur det blir med Möller och Bud.
Vi vet ju hur AIK tänker med truppen. Några få toppbudget spelare och resten egna "billigare" spelare.
Bellemare kommer inte att vara gratis. Även Martin kostar en del om än inte lika mycket.
Sedan har vi backarna.....Tänker på Tim och Granberg.
Hällgren
Posts: 197
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Hällgren »

Sitter och kollar på löven, det finns en David Lindquist från Piteå som verkar intressant. Bra fart och rolig att kolla på.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23587" onclick="window.open(this.href);return false;

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by John »

Bellemare är några år bort. Källa: Bellemare.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Såg Andreas Söderberg i pantern i går och jag gillade verkligen det jag såg.
Otroligt stabil bakåt och han fick mycket istid. Vore tragiskt om mif blev nästa anhalt för honom.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Skidrow »

Bröderna Bibic från Rögle vore trevligt.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Fdskebo »

Skidrow wrote:Bröderna Bibic från Rögle vore trevligt.
Dom har väl förlängt, trots konkurrens från Leksand?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Skidrow »

Fdskebo wrote:
Skidrow wrote:Bröderna Bibic från Rögle vore trevligt.
Dom har väl förlängt, trots konkurrens från Leksand?
Det vet jag inte men dom skulle vara bra i laget.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by vonschnauser »

Tycker vi ska satsa på att få hem Mustonen & Pudas! :roll:
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Spelar inte så stor roll vad vi plockar in så länge vi har en spelide som tar udden av de flesta.
Jag skulle faktiskt vilja se nytt blod på ledarsidan som vågar bryta upp allt och inte bara rullar på som vi gör.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Spelar inte så stor roll vad vi plockar in så länge vi har en spelide som tar udden av de flesta.
Jag skulle faktiskt vilja se nytt blod på ledarsidan som vågar bryta upp allt och inte bara rullar på som vi gör.
Så är det
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Någon annan som hört rykten om att Darius Kasparaitis, Chris Chelios och Mark Messier är aktuella för comeback till nästa säsong? AIK sägs vilja höja tempot på skridskoåkningen drastiskt till nästa säsong. Stu Grimson kan också vara aktuell, om ni frågar mig!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

nishog04 wrote:Någon annan som hört rykten om att Darius Kasparaitis, Chris Chelios och Mark Messier är aktuella för comeback till nästa säsong? AIK sägs vilja höja tempot på skridskoåkningen drastiskt till nästa säsong. Stu Grimson kan också vara aktuell, om ni frågar mig!
Jo men de är inte aktuella. De är nämligen för långa och väger för mycket. Dessutom så tacklas alla tre och det ingår inte i vår spelmodell. Allra främst gäller det backar, så tyvärr. De går nog till Leksand eller Rögle. :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Special Brew »

Chippen wrote:
nishog04 wrote:Någon annan som hört rykten om att Darius Kasparaitis, Chris Chelios och Mark Messier är aktuella för comeback till nästa säsong? AIK sägs vilja höja tempot på skridskoåkningen drastiskt till nästa säsong. Stu Grimson kan också vara aktuell, om ni frågar mig!
Jo men de är inte aktuella. De är nämligen för långa och väger för mycket. Dessutom så tacklas alla tre och det ingår inte i vår spelmodell. Allra främst gäller det backar, så tyvärr. De går nog till Leksand eller Rögle. :)
Japp. I AIK trycker man motståndarna mot sargen lite försiktigt. Man smäller inte på! Lite pridetackling ska det va.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Chippen wrote:Spelar inte så stor roll vad vi plockar in så länge vi har en spelide som tar udden av de flesta.
Jag skulle faktiskt vilja se nytt blod på ledarsidan som vågar bryta upp allt och inte bara rullar på som vi gör.
Nu ställer vi inte upp med en tredjekedja med Holloway - Bellemare - Arvidsson, och då blir det såklart svårare för tränarna.

Mycket har förbättrats under året. Kämpaandan, virrigheten i egen zon, spelet framför båda kassarna, gå bort sig på offensiv blå, ingångar i anfalsszon, även tempot och skridskoåkningen ser bättre ut förutom ikväll då.

De tre grejer kvar som nu behöver förbättras är alla dessa jävla bjudningar coh den dåliga koncentrationen, passningar på bladet eller i alla fall på rätt sida av skrillorna på gubben som åker, samt bättre avvägningar när vi ska forechecka eller backa av.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Special Brew »

ossian wrote:
Chippen wrote:Spelar inte så stor roll vad vi plockar in så länge vi har en spelide som tar udden av de flesta.
Jag skulle faktiskt vilja se nytt blod på ledarsidan som vågar bryta upp allt och inte bara rullar på som vi gör.
Nu ställer vi inte upp med en tredjekedja med Holloway - Bellemare - Arvidsson, och då blir det såklart svårare för tränarna.

Mycket har förbättrats under året. Kämpaandan, virrigheten i egen zon, spelet framför båda kassarna, gå bort sig på offensiv blå, ingångar i anfalsszon, även tempot och skridskoåkningen ser bättre ut förutom ikväll då.

De tre grejer kvar som nu behöver förbättras är alla dessa jävla bjudningar coh den dåliga koncentrationen, passningar på bladet eller i alla fall på rätt sida av skrillorna på gubben som åker, samt bättre avvägningar när vi ska forechecka eller backa av.
Typ allt som gör att vi får flyt i anfallsspelet alltså. Kämpaandan är fortfarande rent bedrövlig på många håll. Har Jimmie gett ens 60% någon match???
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2017/2018

Post by msoe »

Det är väl ganska uppenbart att jimmie spelar halvskadad eller lider av sviterna från tidigare skador. Han Är fortfarande delaktig i typ 40 % av våra mål. Studera honom under en match så ser du att det knappast är kämpaandan dller det uppoffrande spelet som saknas från honom..
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Mustonen verkar vara högaktuell vilket inte direkt kommer som någon överraskning. Jag antar att han ersätter Holmström, men ligger högre upp på löneskalan. Personligen är jag inte speciellt förtjust då vi redan har både Linus L och Wingerli som kommer att kunna göra samma jobb för en betydligt mindre penning. Dessutom har vi också Adam P på kontrakt. Jag antar att det är en indikation på att vi kommer att fortsätta med samma spelsystem nästa år och samma typ av lagbyggnad. Mustonen har för övrigt gjort en riktigt svag säsong. Det är egentligen bara i matcherna mot oss som han har varit bra i och tittar man i forum så verkar Örebrofansen vilja skeppa honom så snabbt som möjligt.
Last edited by p-play on 25 Feb 2017, 12:57, edited 1 time in total.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2017/2018

Post by LeeGoren »

Är Mustonen högaktuell? Vafalls? Ska man ta hem ex-Skellianer är ju i så fall Bryggman ett bättre alternativ, har ju dessutom storleken, någon som laget verkligen saknar. Behöver inte en till "Willow". Ska man ta in en "Willow" ska det ju vara någon med väldigt bra offensiv spets. Det har ju ingen av Skellefteås eller Mustonen heller för den delen. Usel säsong i Örebro.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Man undrar ju hur sugna Dif är på att behålla Urbom till hösten. Han har ju inte rosat marknaden direkt. Jobbigt för oss om vi har även Urbom på halsen. Tror vi kommer kunna få hem en del fina hemvändare och vill inte sitta på ett dyrt Urbom kontrakt.
Balotelli
Posts: 320
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Balotelli »

nej tack till mustonen, en av ett bottenlags sämsta spelare, sölig på rören.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

nr86 wrote:Man undrar ju hur sugna Dif är på att behålla Urbom till hösten. Han har ju inte rosat marknaden direkt. Jobbigt för oss om vi har även Urbom på halsen. Tror vi kommer kunna få hem en del fina hemvändare och vill inte sitta på ett dyrt Urbom kontrakt.
Är inte Urbom allas våta dröm, stor, stark, grym i det statiska spelet framför mål. Kan både åka skridskor och passa, inte samtidigt men nära nog.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

nr86 wrote:Man undrar ju hur sugna Dif är på att behålla Urbom till hösten. Han har ju inte rosat marknaden direkt. Jobbigt för oss om vi har även Urbom på halsen. Tror vi kommer kunna få hem en del fina hemvändare och vill inte sitta på ett dyrt Urbom kontrakt.
Den som skulle ersätta Urbom gör det ju ännu sämre så inte vet jag om det skulle vara så jobbigt.
Däremot skulle jag mer än gärna ta emot Hultström från DIF.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Burström och Holloway kan bli svåra att behålla av spelarna med utgående kontrakt, men skulle jubla ifall vi kunde behålla någon av dem.

Bland gamlingarna hoppas jag att vi behåller Petterström. Bäst inställning i laget, gör mycket bra på isen, en av ligans bästa spelare i BP, känns mer uppåtgående än nedåtgående åldern till trots.

Hoppas också Jimmie Ericsson får nytt kontrakt, till rätt lön, även om han inte vart lika bra i år. En talisman.
Fredrik Lindgren har höjt sitt spel tycker då jag, har gjort ett bra jobb och kan säkert spela längre.

Hoppas också att alla ungdomar med utgående kontrakt får förlängt. Många av dessa med mycket hockey i kroppen, och säkert kan flera av dessa explodera likt Aho gjort i år, likt Melker, Arvidsson, Oskar Lindberg och många gjort innan. Tänker på M Pettersson (stanna!), Öhman (personlig favorit), Holmström, Söderlund, samtliga kan bli storstjärnor. Vi har många ungdomar som kan komma att explodera.

Bland nyförvärven hoppas jag att AIK plockar hem killar som fostrats i föreningen, killar som vet vad som gäller. Mustonen ja tack, Pudas ja tack, Erixon, Granberg, Sundqvist, Rundblad, Martin Lundberg, Anton Lindholm, Anders Söderberg.. skulle inte heller ha något emot att vi plockar in några av de som var här tidigare, Norman, Zacke, Kabanov, Pesonen, vi vet att de är bra.

Blir ibland lite besviken när jag läser här inne. Vissa verkar vilja att vi ska gå samma väg som Växjö, för mig skulle det döda intresset.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Känner att många här inne i dagsläget skulle sätta sig emot att vi värvade tillbaka Pär Lindholm, en allsvensk spelare, lirade även division ett, har haft en långsam utvecklingskurva. Som jag ser det är han en av seriens bästa tvåvägscentrar i dagsläget.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Många trodde ju också att Bud skulle bli fiasko;-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Locked