Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

p-play wrote: 18 Apr 2018, 19:10
John wrote: 18 Apr 2018, 14:02 Jag tycker att det är fel att säga att vi inte ger våra talanger chansen. 24/33 har spelat PK hela säsongen och fått rimligt med övrig speltid. Man stirrar sig lite bland på deras grymma framfart i slutspelet.
Ohlsson var bra även i förra årets slutspel. Jag tar hellre en spelare som är bra i slutspelet än en som gör 50 p i grundserien och sedan totalt faller bort i slutspelet. Han ligger för Holloway i poängligan trots att har en roll betydligt längre ned i hierarkin utan minuter i PP. Jag fattar inte hur folk kan vara sportsligt nöjda och belåtna (även en del spelare verkar vara nöjda med tanke på hur det såg ut igår) med final och nöja sig med med det. Sportsligt sett spelar det ingen roll om man åker i kvart eller final. En förlorare är en förlorare och vinnaren är den som får inskriptionen på pokalen. Ekonomiskt sett är det självklart bra att gå till final och det räddar förhoppningsvis klubben från ett dunderunderskott.
Att sportchef Lindgren misslyckats med att övertala Söderlund och Ohlsson är ett kraftigt underbetyg precis som det faktum att han verkar vara med och budar på varenda spelare i SHL. Det spelar liksom ingen roll om de heter Weinstock, Bryggman, Persson eller Andersson.
Håller med dig till 100% gillar inte vart föreningen är på väg.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by John »

p-play wrote: 18 Apr 2018, 19:13 Lindgrens prioritet bör vara att göra sig av med Holloway. Det är nu andra slutspelet i rad som han är genomusel och inte vinner en närkamp.
Jag håller med om det mesta du skriver i båda dina senaste inlägg. Bort med Bud. Ohlsson har varit bra i två slutspel. Man vill ha spelare som levererar i slutspel.

Däremot tror jag att Lindgren jobbar rejält i motvind när det gäller att övertala 9 och 33. Om Ted/Tim vill lämna eftersom de är missnöjda med speltid/offensivt förtroende tycker jag att de är fel ute och saknar tålamod.

Ohlsson har garanterat lovats en större roll i TIK. Då är frågan om han borde ha det hos oss. Jag (och ML) röstar nej och då är det svårt att övertala Sebbe. Hans spel, under grundserierna, motiverar inte en plats högre upp i hierarkin.

Hursomhelst är det två bittra besked.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kriwi »

Man bör givetvis försöka göra sig av med Bud. Tycker dock det känns lite problematiskt när spelaromsättningen på forwardssidan kommer bli så stor.
Matt, Hetta, Olofsson, Söderlund, Ohlsson, Pär försvinner. Tveksamt med PP och Jimmie på grund av ålder och skadehistorik.
Wingerli har ej förlängt samt Bud som varit långt ifrån bra hela säsongen. Just av den orsaken hade jag gärna sett att Sebbe hade stannat. Hade kunnat fylla en roll i en tredje line istället för Petterström och dessutom grym i BP. Aja blir spännande att se vart detta tar vägen. Många luckor att fylla.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Jag var tveksam till att ungdomarna skulle kunna ta en plats i en tredjekedja, men jag tycker att både Söderlund och Ohlsson har bevisat i slutspelet att de klarar av den platsen i hierarkin. Med en stabil center mellan dem så hade det kunnat vara en riktigt bra och billig tredjekedja.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

P-play har haft några kloka inlägg här på slutet. Håller med till fullo. Ohlsson har alltid lyft sig när det börjar gälla något. Lite som Ortio. Bud försvinner när det blir på allvar. Adam försvinner också även om han verkar dras med skada. Som p-play skriver spelar det inte så stor roll om spelaren gjort 40 poäng i grundserien för att sedan bli alibi spelare. Hoppas på lite positiva nyheter snart kring vårt svart gula lag. Kan Lang vara aktuell? Jag gillar verkligen det jag sett där. Är Ogge för avlägsen hos oss? Antar det men han verkar nöta bänk en del där borta. Holmström har jag nämt förut. Hoppas någon av våra gamla guldkorn vill hemåt snart.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Jag vill se förlängning med Jonathan bergren o Albin Eriksson , Hetta , typ linkan också som han spelat..
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Jag tycker att vi börjar likna MoDo när de föll neråt. Sprutade ut unga talanger som drog till proffslivet och de gick inte tillbaka till MoDo då det återvände.
De fick hålla kvar vi gamla stöttspelare för länge och inga unga spelare kom upp underifrån så de fick värva in till 4:e kedjan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

p-play wrote: 18 Apr 2018, 19:10Ohlsson var bra även i förra årets slutspel. Jag tar hellre en spelare som är bra i slutspelet än en som gör 50 p i grundserien och sedan totalt faller bort i slutspelet. .....

Att sportchef Lindgren misslyckats med att övertala Söderlund och Ohlsson är ett kraftigt underbetyg precis som det faktum att han verkar vara med och budar på varenda spelare i SHL. Det spelar liksom ingen roll om de heter Weinstock, Bryggman, Persson eller Andersson.
Det går helt emot ditt eviga tjat som du kört med under ett års tid när det blåst motvind. Skicka Ohlsson till allsvenskan, skicka Wingerli till allsvenskan, skicka alla ungdomar till allsvenskan, låna ut. Värva doldis a, b, c, d, e, f, g, h x, y, z från allsvenskan och bottenlagen.

Nu när plötsligt andra föreningar fått upp ögonen hur jävla bra ungdomar vi har i föreningen, efter ett mycket starkt slutspel, och lockar till sig dessa ungdomar och lovar större roller och mer pengar, då är det plötsligt Lindgren fel??? När han är och hugger på doldisar och breddgnuggare, då är det en dålig strategi? Du har ju för helvetet fått som du ville!

Jag har sagt samma sak sen pucken släpptes. Förläng med samtliga ungdomar snarast. Erbjud dem mer pengar och större roller, försök skriva långtidskontrakt. Komplettera med spets och spelartyper/rollspelare som saknas i truppen. Du sitter nu alltså och är efterklok och delar ut underbetyg? Ok.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

nr86 wrote: 18 Apr 2018, 21:09 P-play har haft några kloka inlägg här på slutet. Håller med till fullo. Ohlsson har alltid lyft sig när det börjar gälla något. Lite som Ortio. Bud försvinner när det blir på allvar. Adam försvinner också även om han verkar dras med skada. Som p-play skriver spelar det inte så stor roll om spelaren gjort 40 poäng i grundserien för att sedan bli alibi spelare. Hoppas på lite positiva nyheter snart kring vårt svart gula lag. Kan Lang vara aktuell? Jag gillar verkligen det jag sett där. Är Ogge för avlägsen hos oss? Antar det men han verkar nöta bänk en del där borta. Holmström har jag nämt förut. Hoppas någon av våra gamla guldkorn vill hemåt snart.
Är det klokt att säga samma sak i ett års tid, sen ändra sig när man hade fel och låtsas att man hade rätt när det var försent, och sen dela ut underbetyg till föreningen? Seriöst?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

ossian wrote: 18 Apr 2018, 23:01
p-play wrote: 18 Apr 2018, 19:10Ohlsson var bra även i förra årets slutspel. Jag tar hellre en spelare som är bra i slutspelet än en som gör 50 p i grundserien och sedan totalt faller bort i slutspelet. .....

Att sportchef Lindgren misslyckats med att övertala Söderlund och Ohlsson är ett kraftigt underbetyg precis som det faktum att han verkar vara med och budar på varenda spelare i SHL. Det spelar liksom ingen roll om de heter Weinstock, Bryggman, Persson eller Andersson.
Det går helt emot ditt eviga tjat som du kört med under ett års tid när det blåst motvind. Skicka Ohlsson till allsvenskan, skicka Wingerli till allsvenskan, skicka alla ungdomar till allsvenskan, låna ut. Värva doldis a, b, c, d, e, f, g, h x, y, z från allsvenskan och bottenlagen.

Nu när plötsligt andra föreningar fått upp ögonen hur jävla bra ungdomar vi har i föreningen, efter ett mycket starkt slutspel, och lockar till sig dessa ungdomar och lovar större roller och mer pengar, då är det plötsligt Lindgren fel??? När han är och hugger på doldisar och breddgnuggare, då är det en dålig strategi? Du har ju för helvetet fått som du ville!

Jag har sagt samma sak sen pucken släpptes. Förläng med samtliga ungdomar snarast. Erbjud dem mer pengar och större roller, försök skriva långtidskontrakt. Komplettera med spets och spelartyper/rollspelare som saknas i truppen. Du sitter nu alltså och är efterklok och delar ut underbetyg? Ok.
Det stämmer inte. Jag har inte ändrat mig alls. Jag har hävdat länge att man borde förlänga med Ohlsson (som ersättare till Pontus P) men däremot inte med Wingerli som behöver mer speltid i PP och offensiva situationer. Kellman och Persson är inga doldisar. Kellman är redan en toppspelare i SHL och Persson kommer att vara det inom två år. Jag tycker att det är bättre att plocka upp någon bra allsvensk spelare än att göra någon transatlantisk chansvärvning. Det jag har emot Lindgrens angreppssätt är att han verkar inte ha någon klar (eller åtminstone förmedlad) strategi över vilka spelartyper han går på. Ena dagen budar han på Weinstock för att i nästa vara med i budgivningen på Bryggman.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Du har för fan skrivit i ett års tid att Ohlsson och Wingerli ska lånas ut till allsvenskan, alla ungdomar ska lånas ut till allsvenskan, men nu har du ändrat dig. Ett tips: det finns trådhistorik!

Det kan vara så att Ohlsson inte vill stanna och gnugga i fjärdefemman och istället spela högre upp och utvecklas. Hade föreningen vart lite smartare och förlängt kontrakten i början av säsongen som jag ville och du INTE ville, då hade detta kunnat ske i Skellefteå AIK i en tredjefemma hos oss.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Väntar nu bara på att du ska dra till med att du var helt säker att laget skulle spela SM-final, men det är ett stort misslyckande om vi inte tar guld och det är ett underbetyg till föreningen.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Ohlsson, Wingerli om han lämnar, Söderlund... de kommer att bli lex Arvid Lundberg som nu är en av de bästa backarna i hela ligan. Det är verkligen ett underbetyg till föreningen.

Men om nu Carl Persson blommar ut och blir NHL-spelare, då är jag inte rätt person att sitta här och dela ut underbetyg till Lindgren som inte värvade honom.
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2017/2018

Post by number 7 »

Till topic igen. Hur är det egentligen, har bara sett 4 rykten på ingående spelare (Mantas Armalis, Patrik Noren,Petter Granberg och Edwin Hedberg.) Ryktas ut är väl typ 11-12 stycken. (Orkar inte räkna upp alla.)Nåt nytt på ingående ?
Last edited by number 7 on 19 Apr 2018, 08:37, edited 1 time in total.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Håller med Ossian där.
Har egentligen inte sett annat än okvädningsord gentemot Knatte och Fnatte under säsongen. Sedan när man inte verkar vara intresserad av att förlänga blir det ett herrans liv bland förståsigpåarna.
Tjatte däremot har ju lämnat föreningen tidigare och gått till Luleå. Redan där ringer ju varningsklockor om att allt inte står rätt till.
Dessa avkomlingar till ungkarlen Kalle Anka har nu spelat 3 säsonger utan som jag ser det nämnvärd utveckling (frånsett Tjatte) så det kanske är hög tid att hitta på något annat?
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Jag har alltid förespråkat en förlängning av 33,24 och 9. ( Om man nu vill kolla historiken ). Även nr 8 tycker jag verkligen vi ska ta till vara på om vi kan. Han visade stor potential när han väl fick chansen i bla pp. Visst har "hyveln" en poäng i att Tim varit iväg och snurrat förut och den enda som förlorar på det är ju han själv. Vem vill ha och göra med en sådan strulputte som drar så fort istiden inte blir som förväntat? I fallet 33 antar jag att han själv vill utvecklas i en större roll och det är jag övertygad om att han blivit "lovad" i TIK. Återstår att se vad som händer med 24. Vilka juniorer får chansen? Hoppas verkligen Berggren och Eriksson får chansen. Båda har visat framfötterna den lilla istid de fått.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

kopitar wrote: 18 Apr 2018, 12:52 Som jag sa tidigare... då var de klart :roll:

Hetta = Malmö
Olofsson = Färjestad
Söderlund = Djurgården
Ohlsson = Timrå

Tragisk utveckling vi ser i denna klubb, och då menar jag inte bara dessa spelare, utan även "hemvändare" som valt andra klubbar. Vi är inte lika attraktiva längre helt enkelt, vad tror ni de beror på ? Diskutera i smågrupper sen redovisar ni det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... till-timra
1. Money Talks
2. Erbjuds större roll i annan klubb (föräldrar & agenter som trycker på)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by StigVig »

AIK's viktigaste värvning Lasse Johansson
Sen någon som har koll på vilka spelare från Juniorleden skall det beredas plats för?
Generationsväxling på gång och då skulle det kännas tryggare med LJ som sportchef
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Ingen som har något om just Lasse? Har ju synts på arenan. Om inte annat skulle Lindgren behöva en sidekick i rollen som gm/sportchef. Den röda tråden måste bättras på i AIK och Lasse öste på med FALU rödfärg vilket jag gillade skarpt!
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by cechise »

User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2017/2018

Post by BigGuyJohan »

Dammit Cechise xD va millisekunden efter dig med att lägga ut den
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Är Daniel Zaar och Robin Alvarez något för oss?
Såg att de ska lämna Malmö.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Detta enligt norran
AIK ser ut att tappa både Sebastian Ohlsson och Tim Söderlund. Näste talang att lämna AIK kan bli Andreas Wingerli. Uppgifter till bloggen gör att Timrå är intresserade av honom.

De unga talangerna Sebastian Ohlsson och Tim Söderlund ser ut att lämna AIK efter säsongen. Nu kan Norran berätta att även Andreas Wingerli kan vara förlorad.

Timrå är den klubben som är intresserad. Timrå ska enligt uppgifter under gårdagen ha gjort klart med Sebastian Ohlsson.

– Jag kommenterar ingenting om framtiden just nu. Nu är det slutspelet som gäller, säger Wingerli till bloggen.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Och Markus Svensson till Färjestad verkar det som.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2017/2018

Post by BigGuyJohan »

kopitar wrote: 19 Apr 2018, 12:29 Detta enligt norran
AIK ser ut att tappa både Sebastian Ohlsson och Tim Söderlund. Näste talang att lämna AIK kan bli Andreas Wingerli. Uppgifter till bloggen gör att Timrå är intresserade av honom.

De unga talangerna Sebastian Ohlsson och Tim Söderlund ser ut att lämna AIK efter säsongen. Nu kan Norran berätta att även Andreas Wingerli kan vara förlorad.

Timrå är den klubben som är intresserad. Timrå ska enligt uppgifter under gårdagen ha gjort klart med Sebastian Ohlsson.

– Jag kommenterar ingenting om framtiden just nu. Nu är det slutspelet som gäller, säger Wingerli till bloggen.
Norran försökte vara först på bollen men gör i princip ingen efterforskning. man lägger en clickbait-rubrik deluxe och skriver att Timrå är intresserade. big deal.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Skidrow »

Börjar tvivla mer och mer på Mike Lindgren, han borde ha gjort klart med Wingerli, Ohlsson och Tim under vintern.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Special Brew »

User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Tim och Sebastian kanske inte ville.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kopitar »

Skidrow wrote: 19 Apr 2018, 13:15 Börjar tvivla mer och mer på Mike Lindgren, han borde ha gjort klart med Wingerli, Ohlsson och Tim under vintern.
Han kanske har ett ess i rockärmen :roll: vem vet..
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2017/2018

Post by BigGuyJohan »

Tvivlar inte på Micke Lindgren. av dom som lämnar så känns det som Tim är den som känns jobbigast. men där är det ju av vad man kan läsa här på forumet att det finns orsaker att han lämnar. dels att hans pappa har ett stort finger med i spelet.. finns säkert mer. men där tror jag inte man kunnat göra nå mycke mer.
Sebbe känns det som att han fått ett bättre ekonomiskt bud från timrå, och möjligen en lite större roll.
glöm int att det handlar om att hålla en budget oxå. alla spelare som man vill behålla har oxå en summa man inte kommer att gå över.
Locked