Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Sed »

Norman blir kvar i KHL.

Normans agent, Patrik Aronsson, förklarar:
– Han blir kvar. Det är ett omförhandlat avtal, så därför måste man registrera ett nytt, säger Aronsson.

Från mrmadhawk.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Fan då...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

smogz wrote:Petterström har ju röven och aggressiviteten, man han missar ju 99 av 100 målchanser så jag håller ockeå på Hetta.
Tycker du överdriver nu. 97-98% kanske? :lol:
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Silly Season 2017/2018

Post by hillbilly »

Axel Holmström verkar ju till och med vara bänkad i Ahl . Varför skulle han då stanna kvar i samma klubb om han inte ens platsar i Ahl?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lidlund »

Kom in sent i laget, gör att coacherna inte vet var dom har han. Blir skillnad nästa år.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

Därtill att NHL-laget är utslaget sedan länge, så ett gäng av de som spelat under säsongen och fått prova på NHL-spel är med också, som Svechnikov, Nosek, Bertuzzi, Russo m.fl. AHL-coachen har garanterat bättre koll på dem än på Holmström.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
burgundy
Posts: 84
Joined: 21 Jun 2011, 23:01

Re: Silly Season 2017/2018

Post by burgundy »

Lindholm... :shock: Hujedamig, skulle vara riktigt tråkigt och lämna oss i extrem avsaknad av centrar..
http://norran.se/plus/hockeybloggen/nhl ... att-832560" onclick="window.open(this.href);return false;
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2017/2018

Post by number 7 »

burgundy wrote:Lindholm... :shock: Hujedamig, skulle vara riktigt tråkigt och lämna oss i extrem avsaknad av centrar..
http://norran.se/plus/hockeybloggen/nhl ... att-832560" onclick="window.open(this.href);return false;
Ovanstående länk kostar 99 kr för mig.
Var ju gratis förra veckan.
Suck.
burgundy
Posts: 84
Joined: 21 Jun 2011, 23:01

Re: Silly Season 2017/2018

Post by burgundy »

Ja det där är ett otyg, jag har inte heller tillgång så..
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Kan nån klippa in texten?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lidlund »

https://www.facebook.com/groups/1559905 ... 22R6%22%7D" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

1) länka inte till slutna grupper på facebook
2) skriv inte bara ut en länk, skriv vad det handlar om. Eller i fråga om en EP-länk, vad spelaren i fråga heter.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2017/2018

Post by John »

Markman wrote:
1) länka inte till slutna grupper på facebook
2) skriv inte bara ut en länk, skriv vad det handlar om. Eller i fråga om en EP-länk, vad spelaren i fråga heter.
Det var väl annars ganska lätt att förstå vad den länken handlade om, baserat på senaste inlägg. Dessutom gav ju länken vad som frågades efter.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lidlund »

Markman wrote:
1) länka inte till slutna grupper på facebook
2) skriv inte bara ut en länk, skriv vad det handlar om. Eller i fråga om en EP-länk, vad spelaren i fråga heter.
Eftersom jag inte själv äger texten eller har egen tillgång till den samt känner till öppenheten att läsa på detta forum ansåg jag det bäst att ge föregående talare möjligheten att införskaffa kunskapen vederbörande frågade efter. Även andra norran texter går läsa i den gruppen, därav intresse att läsa där.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Är Pär förlorad?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Larzon »

Nej. Jag litar mer på Erwyn här på forumet än Norran, där det står att det finns intresse.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2017/2018

Post by vonschnauser »

Vilket datum var deadline för NHL å skriva avtal? :roll:
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

15:e juni va?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Erwynn »

Larzon wrote:Nej. Jag litar mer på Erwyn här på forumet än Norran, där det står att det finns intresse.
Ska tilläggas att det 100% egentligen rörde det dåvarande ryktet att något var klart, så var inte fallet då och inte nu heller. Men som sagt ett par dagar kvar innan vi definitivt får ett besked och på dom dagarna kan det hända mycket eller inget alls.
Hata allt.
MBB

Re: Silly Season 2017/2018

Post by MBB »

"Stanna i Skellefteå AIK eller ta chansen på andra sidan Atlanten? Där har ni Pär Lindholms val inför kommande säsong: ”Häftigt att ha ögonen på sig från världens bästa hockeyliga”, säger Kusmarkssonen till Norran.

Det var efter nyår som Pär Lindholms karriär fick en extra skjuts. AIK:s hårt arbetande tvåvägscenter började då producera poäng i massor – en framfart som ledde till debut i Tre Kronor, som också sluta med succé.

Efter det har 25-åringen varit en namn för NHL. Agenten Erik Wallström har tidigare bekräftat att det finns intresse vilket medför att valet nu ligger på Pär Lindholms bord. Att stanna i Skellefteå AIK eller ta chansen i världens bästa och tuffaste hockeycirkus.

När Norran få tag på Lindholm, en stund efter ett tungt träningspass med AIK, så berättar han att han är smickrad över att det finns NHL-intresse:

– Det är såklart kul att det finns ett intresse, absolut. Häftigt att ha ögonen på sig från världens bästa hockeyliga, säger Pär, som är väldigt nöjd med sin säsong under 2017:

– Det är det bästa jag presterat offensivt i hela min karriär. Sen så känner jag att jag tagit kliv varje säsong, och det är nog det viktigaste.

Den 15 juni är sista dagen för Lindholm att skriva på ett eventuellt NHL-kontrakt.

Vad krävs för att du ska välja NHL?

– Det ska kännas rätt, det är det viktigaste. Så vi får se vad som händer fram till den 15:e. Men just nu ligger allt mitt fokus på Skellefteå AIK och försäsongen här.

För Pär Lindholm vore det en dröm att en dag få spela i NHL. Trots det är det också lockande att stanna i SHL minst en säsong till.

OS-chans

Väljer han att stanna får han mest trolig, återigen, en framskjuten position i AIK. Och om det vill sig väl även en chans att spela i OS 2018, som med största sannolikhet kommer vara helt utan spelare från NHL.

– Absolut, det är väldigt mycket att tänka på – mycket som försegår i skallen just nu. Men vad jag än väljer att göra så ska det kännas rätt, säger Pär, som är glad över att fansen i Skellefteå vill att han stannar i svartgult minst ett år till:

– Det är ju bra. Det bevisar väl att man gjort någonting rätt i alla fall, avslutar han med ett skratt.

Viktig pusselbit

För Skellefteå AIK kommer Lindholms beslut vara av stor vikt. Ser man på nuvarande spelartrupp är 25-åringen en av de allra viktigaste spelarna med tanke på att hans spets både offensivt och defensivt. Lägg därtill att han är från bygden.

Mikael Lindgren, sportchef, hoppas således att Lindholm blir kvar i SHL.

– Självklart så vill vi inte tappa Pär utan vi vill ha kvar honom i klubben minst en säsong till. Han gjorde en fantastiskt säsong i vintras och är en väldigt viktig kugge för oss, säger Lindgren, som tror att Lindholm kommer växa sig ännu starkare om han stannar i AIK:

– Stannar han kvar och fortsätter träna på samma sätt som tidigare samtidigt som han kanske fortsätter spela mellan Jocke och Möller – och dessutom har stor chans till spel i Tre kronor – så tror jag Pärs chanser till NHL är ännu större i framtiden.

Förberedd

För Lindgren blir det en nervös väntan fram till 15 juni.

– Jag hoppas och tror att Pär blir kvar, det är vår förhoppning. Samtidigt vet vi att allt kan hända i den här branschen och när det gäller NHL så kan det helt plötsligt smälla till. Så det gäller att vara förberedd på allt, säger Lindgren."




Skickat från min iPad med Tapatalk
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Jag inser att det inte blir nån bombvärvning i och med att Lindgren sagt att truppen är full. Funderar ändå på om inte Mustonen skulle vara en vettig värvning, till rimligt pris förstås. Lämplig för en tredjekedja och kan kliva upp ett steg vid skador. Dessutom vet man vad man får. Ingen chansning.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Fast en värvning av Mustonen anser jag skulle bli på bekostnad av Lindström på centersidan och så bra är inte Mustonen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Är Mustonen center? Trodde han var ytter.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2017/2018

Post by phx70 »

Om det nu stämmer att mustonen och flickvän ska flytta till Skellefteå då borde Lindgren agera, mer bredd är inte fel. Var väl Hockeysverige som skrev att han skulle flytta uppåt innan i veckan.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

smogz wrote:Är Mustonen center? Trodde han var ytter.
Jomen visst fan är han center?
Nu gjorde du mig osäker.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Står som center på EP så du har säkert rätt. Men hade vi inte lite brist på centrar ifjol. Hur ser hans tekningsstatistik ut?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Förresten. Tack MBB
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
MBB

Re: Silly Season 2017/2018

Post by MBB »

smogz wrote:Förresten. Tack MBB
Nemas!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

smogz wrote:Står som center på EP så du har säkert rätt. Men hade vi inte lite brist på centrar ifjol. Hur ser hans tekningsstatistik ut?
Ifjol ja, men det är ju tillrättat med Matt Anderson i år.
Drar Lindholm blir det en annan sak, men så länge han är kvar finns Lindholm, Anderson, Lindström och Wingerli.
Även Hetta kan användas som center.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Är ju samma som ifjol,Axel drog ju...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Locked