Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
marre
Posts: 3170
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Håller helt med,känner mig orolig för framtiden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Är det verkligen Martin som svikit AIK genom att krita på för Växjö eller är det Micke Lindgren som svikit oss fans och säkerligen inte matchat budet som Martin fick från Växjö?

Sedan så är det detta ett tecken på att det inte är lika attraktivt att spela i AIK längre.
Tycker även detta går i linje med avsaknad av ödmjukhet och att den övertro på verksamheten från Föreningen smittar av sig på oss fans.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3633
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

p-play wrote:Jag har aldrig hävdat att han är någon poängspelare, bara att han är bättre än Pontus P vilket var den som jämförelsen var med.
Den stora frågan är egentligen hur det står till med organisationen? Den där kemin och glädjen såg aldrig ut att finnas där ifjol. Signalerna man får känns inte bra.
Marginellt bättre poängspelare än Petterström. Tyngre och bättre efter sargen. Men mycket mer långsam och sämre i BP. Men vilken lön har Lundberg och vilken kräver Petterström? Hellre en Petterström och en Möller/Jocke/Holloway/Ortio än 2 st Martin Lundberg
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Är det verkligen Martin som svikit AIK genom att krita på för Växjö eller är det Micke Lindgren som svikit oss fans och säkerligen inte matchat budet som Martin fick från Växjö?

Sedan så är det detta ett tecken på att det inte är lika attraktivt att spela i AIK längre.
Tycker även detta går i linje med avsaknad av ödmjukhet och att den övertro på verksamheten från Föreningen smittar av sig på oss fans.
Trams..

Pengar styr.. och utveckling.. Marre vill inte bo i schtaan(kan inte klandra han för det) och då får klubben betala mer.. mer än vad det är värt.

Sen dog hockeyn rätt hårt för mig när jag (äntligen..) insåg att det var meningslöst att tro klubbhjärta.. bättre satsa på mer NHL.. bättre spel, samma hjärta för laget
User avatar
Erwynn
Posts: 2405
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Erwynn »

dovienya wrote:Min gissning är att lönen som erbjudits initialt är mer än den dubbla i Växjö jämfört med vad han blivit erbjuden här, typ 175 lök vs 75 lök och att Marre därför blivit obstinat och stängt dörren.

Sedan vet man ju inte vad agenterna säger till spelarna heller.... Kan det vara någon agent som blivit blåst av Skellefteå tidigare, som därefter har något ont blod till klubben. Kanske kan vara intressant att kolla upp om Martin, Emil, Arvid, Forre, Erik, Calof mfl har samma agent?
75 lök är nog en bra bit i underkant. Kan aldrig tänka mig att budet från AIKs sida någonstans kan anses som lågt eller sniket. Man lär ha bjudit Martin en konkurrenskraftig lön.

Känns helt enligt linjen att gamla spelare ska komma hem och vilja spela för oss av andra anledningar än enbart hur många nollor det står på kontraket.
Hata allt.
marre
Posts: 3170
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Dom måste ju va sjukt besvikna på Sur Martin i klubben,själv måste jag fan gå och spy igen...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
GroovyEd
Posts: 1839
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Man kan inte sätta ett pris på klubbhjärta, sägs det. Om man ska gå efter det så verkar Lundberg, trots allt, fått det bud han förtjänar.
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Rollie »

Kortsiktigt och korkat beslut av Martin
p-play
Posts: 6765
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Precis. Han kunde ha tagit ett ettårskontrakt, gjort en bra säsong och sedan tagit en sväng utomlands, kanske till en lägre rankad KHL-klubb eller till en bra klubb i Tyskland. Det fanns ju en del som stod med öppna armar och ville välkomna Hedström tillbaka, så han kanske räknar med att det även skall gälla honom den dagen som det blir aktuellt?
User avatar
Poet
Posts: 2477
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Poet »

Men hallå! Det var inte mer pengar utan han ville bara ha nya utmaningar.
2012-05-19
User avatar
ossian
Posts: 3633
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Du tror inte det är något som han bara säger? Klart att Växjö bjuder en högre lön än oss annars hade han knappast gått dit.
markusmarkus
Posts: 9
Joined: 16 Mar 2014, 14:56

Re: Silly Season 2017/2018

Post by markusmarkus »

p-play wrote:Precis. Han kunde ha tagit ett ettårskontrakt, gjort en bra säsong och sedan tagit en sväng utomlands, kanske till en lägre rankad KHL-klubb eller till en bra klubb i Tyskland. Det fanns ju en del som stod med öppna armar och ville välkomna Hedström tillbaka, så han kanske räknar med att det även skall gälla honom den dagen som det blir aktuellt?
Exakt. Viktigt att vi tydligt visar att han inte någonsin är välkommen tillbaka. Han hade kunnat komma hem och bli odödlig i klubben. Man ska också ha klart för sig att det inte var ett dåligt bud han fick från oss, som många vill få det til och istället hänga Lindgren. Växjös bud var självklart högre men hade han haft någon stolthet i kroppen hade han kunnat tjäna dessa pengar i en annan liga.
User avatar
ossian
Posts: 3633
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Yep. Lundberg får såklart spela hockey var han vill. Bara det inte är hos oss så är jag då nöjd.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Alltså jag känner mig så jävla besviken fy fan det trodde jag inte om Martin 1 år på andra sidan o redan legoknekt!!
p-play
Posts: 6765
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det man retar sig mest på är alla uttalanden som görs per automatik av spelare om att en viss klubb är den enda som de kan tänka sig att spela för om och när de återvänder hem, vilket genererar enormt mycket positiv feedback och förhoppningar från supportrar. När det sedan aktualiseras så blir det vad det verkar allt som oftast räkning till sista öret. Och om man inte skulle bli illamående av detta så blir man det definitivt av de nya, ändrade uttalandena som fälls. För att ta ML:s kommentarer som exempel.
"Jag vill ha en ny utmaning och det får jag nu."
"Personligen handlar det om att fortsätta utvecklas och bli bättre."
"Det största målet är att vinna, det är därför jag spelar, att få vinna saker."
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nomercy »

Jag är bara så jävla besviken. Allt bara dog. Man lär väl hämta sig framåt hösten. Fy fan! Om vi så värvar Crosby....Stills & Nash så kan det inte uppväga. Häller upp en sista tröstwhiskey och släntrar mot sängen. Vilken jävla pissdag.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Hur kunde detta hända nått är skumt med AIK när spelare från stan som är fostrade här inte vill hit är nått som inte stämmer
Balotelli
Posts: 323
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Balotelli »

ML har 190 i Växjö! Vi erbjöd 95. Jag tycker dock det är helt rätt att vi inte betalar storkovan till marginalspelare. Signa ponta nu istället till 1/4 av kostnaden.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p.north »

95 kanske ett "skambud" ? Hade kanske tackat ja till 130 då?
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2017/2018

Post by bsa »

En som gjort fem tio säsonger som ordinarie NHL spelare och samlat på sig deg så de klarar sig är en sak.
En som gjort en AHL och några underbetalda SHL säsonger så betyder summan på kontraktet väldigt mycket.
Har inte så många år på sig att få ihop det, blir inte fet på lojalitet.
User avatar
Erwynn
Posts: 2405
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Erwynn »

bsa wrote:En som gjort fem tio säsonger som ordinarie NHL spelare och samlat på sig deg så de klarar sig är en sak.
En som gjort en AHL och några underbetalda SHL säsonger så betyder summan på kontraktet väldigt mycket.
Har inte så många år på sig att få ihop det, blir inte fet på lojalitet.
Utomlands måste väl vara ett alternativ?
Att gå till en direkt toppkonkurrent till föreningen han påstår sig älska för att tjäna lite extra loppor är bara att pissa på hela skiten.
Hata allt.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2017/2018

Post by bsa »

Hänvisar till tidigare inlägg sanningsgrad okänd, men 100 000 till i månaden är lite slant så lever vi i helt olika begreppsvärldar och har nog väldigt svårt att föra en dialog.
Kan säga så att föreningen älskar honom inte lika mycke som en annan förening.
User avatar
smogz
Posts: 5686
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Kan knappast handla om så stora belopp i skillnad. Betalar de Lundberg som en förstacenter förstår jag honom, inte Växjö. De får ingen stjärna, bara en över medel brunkare, med bra attityd och halvrisig skridskåkning
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Rollie »

Har Lindgren uttalat sig någonstans?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3016
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Foppas skridskocoach »

Jag är fortfarande lite chockad över det här beskedet...

En sak dock; jag hoppas att folk skiter i att bua när han får pucken, sjunga om att han är "en hora", snickra på dockor eller annat trams. Sånt ger enbart goodwill för Martin och badwill för våra supportrar. Bättre då att ge honom en kall behandling. Skit i honom helt och hållet. Inga banderoller, inga glåpord, ingenting. Det tar garanterat hårdare än burop och kostar ingenting i anseende för vår del.
Tigerränderna går aldrig ur.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

Foppas skridskocoach wrote:Jag är fortfarande lite chockad över det här beskedet...

En sak dock; jag hoppas att folk skiter i att bua när han får pucken, sjunga om att han är "en hora", snickra på dockor eller annat trams. Sånt ger enbart goodwill för Martin och badwill för våra supportrar. Bättre då att ge honom en kall behandling. Skit i honom helt och hållet. Inga banderoller, inga glåpord, ingenting. Det tar garanterat hårdare än burop och kostar ingenting i anseende för vår del.
Helt rätt!
User avatar
Erwynn
Posts: 2405
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Silly Season 2017/2018

Post by Erwynn »

Spontana känslan man får om det skiljer sig på pass är att Växjö vart tidiga med 170 och AIK inlett på hundringen. Martin har sedan vart tydlig att matchar vi inte det lirar han inte i svartgult nästa säsong. Och som sig bör har AIK sagt att man inte kommer gå så högt.
Hata allt.
p-play
Posts: 6765
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Alexander Johansson tjänar 120-160', enligt bötesskalan, och han är en spelare i samma kategori som ML, fast snäppet bättre. Jag har svårt att se att Växjö skulle betala ML nästan 200', när de avstod från Johansson ifjol. I sådana fall är det bara att gratulera ML och kanske framförallt hans agent.
Last edited by p-play on 06 May 2017, 11:36, edited 1 time in total.
Fdskebo
Posts: 1107
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Fdskebo »

Ja det här var en propp som fick en att tappa andan. Trodde inte att ML skulle signa för en annan klubb i SHL. :evil:
Enligt flera rykten så skiljde det "löjligt mycket" pengar. Vad löjligt mycket är vet jag inte men ska luska och se vad för siffror som kommer fram.

I annat fall så får vi vänta tills säsongen drar igång och hoppas att han åker på en avstängning så att man kan se på böterna var han ligger i lönestegen.

Jag hoppas att han får närmare 200' i Växjö, för då har jag full förståelse för hans val.
(Jag skulle nämligen också byta jobb till en konkurrent som var villig att dubbla min lön)

Jaja, surt som fan. Hade gärna sett ML i AIK kommande säsonger.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1839
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Ligger han kring 200 är jag då glad att Lindgren stod på sig. Gillar (gillade) Martin men dumt att överbetala en gnuggare.
Locked