Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by smogz »

Från en toppmatch emotionellt och intressemässigt till en verklig toppmatch. Växjö hotade ordentligt i fjol i slutspelet. De har börjat riktigt bra och har liksom AIK 5 poäng efter två matcher.

Tycker AIK såg trötta ut i slutet av match ett och i sista perioden hemma mot Lule. Nu har de två SHL-matcher i ben och huvud.

Hoppas på att man försöker fortsätta med de snabba uppspelen de försökte med (lyckades långt ifrån alltid) i Lulematcherna. Gärna lite tuffare checking på puckhållare och att passningarna börjar träffa bladen.

Frågor:
- Hetta borta, vem tar en centerplats?
- Vem står? Fortsätter han göra det lika bra som senast.
- Vilka får Jocke spela med med Jimmie och Hetta borta?
- Platsar Arvid i Växjö?
- Vågar Charter Division dra av en bengal på hemmaplan?

Jag tror på ny seger. På straffar. 3-2
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Markman »

smogz wrote:- Hetta borta, vem tar en centerplats?
Adam Pettersson tror jag på
smogz wrote:- Vem står? Fortsätter han göra det lika bra som senast.
Ortio igen, det är så pass länge mellan matcherna, men Lindvall kommer att få många fler chanser!
smogz wrote:- Vilka får Jocke spela med med Jimmie och Hetta borta?
Emil Pettersson och Andrew Calof tror jag på
smogz wrote:- Platsar Arvid i Växjö?
Det gör han absolut.
smogz wrote:- Vågar Charter Division dra av en bengal på hemmaplan?
Det tror och hoppas jag att de inte gör!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by arsenal »

Sluta för helvete med göra massa påhopp mot CD!!!!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by freddus »

Kan vi inte släppa provocerandet och tjatet om bengalen (i matchtrådar). NP mår inte bättre av att splittra det än mer. CD behövs, de gör Sveriges bästa tifon och tror de bidrar med mycket röst på läktaren. Röster som behövs. Jag åker inte på många matcher om läktarkulturen dör och ärligt så går det inte åt rätt håll... Och det, tror jag, beror mycket på splittring. Personer som lägger ner extremt mycket tid möts mest av kritik. Dålig stämning på läktarna, protester hit och dit samt anklagelser som kastas utan något bevis.

Kan vi inte gå samman och stärka läktarkulturen?

För ärligt, när var det senast en bengal tändes? Läste nånstans på att det var tre år sedan en läktare fick tömmas pga bengal. Varför skulle CD vara skyldiga just nu? De åker väl med på varenda resa som ordnas utan att läktaren måste tömmas.

Tänk tanken, kan det finnas 1-3 andra som är skyldiga?

Jag är extremt irriterad över bengalen. Jag tycker det är ren idioti, men för helvete... Måste det här splittra NP än mer? Går det att gå vidare nu? Istället för att provocera mer... Senaste gången det var liknande provokationer så tändes det även på västra stå matchen efter. Låt oss hoppas att det inte blir samma nu.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Markman »

arsenal wrote:Sluta för helvete med göra massa påhopp mot CD!!!!
Inte direkt ett påhopp när CD med all önskvärd tydlighet visar vad man tycker om pyroteknik och bengalbränningen i Coop Arena, när de lägger upp bilder på sin instagram av både bengalen i Coop och även andra bengalbränningar...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by smogz »

Ok svarar i läktarkulturtråden.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Hank »

Med så många borta är det väl närmast klart på förhand att Tim Söderlund blir man of the match.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by arsenal »

Markman wrote:
arsenal wrote:Sluta för helvete med göra massa påhopp mot CD!!!!
Inte direkt ett påhopp när CD med all önskvärd tydlighet visar vad man tycker om pyroteknik och bengalbränningen i Coop Arena, när de lägger upp bilder på sin instagram av både bengalen i Coop och även andra bengalbränningar...
Bara för att dom lägger upp bilder på just bengalbränningar behöver det ju inte betyga att de just är dom som är bovarna i det hela....ingen vet vem som tände bengalen..så svårt avgöra vem de är. Känns som att direkt de händer nått så är det alltid CD som anklagas för allt...vet man inte vem de är/vilka de är som eldat så ska man ju inte skylla på nån innan man vet fakta.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by smogz »

Hoppas på att få se Filip Berglund. Med Hetta borta, vem kan tänkas gå in som 13e forward? Räknar med Söderlund med i de 12. Linus Lindström kanske.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Chippen »

smogz wrote:Hoppas på att få se Filip Berglund. Med Hetta borta, vem kan tänkas gå in som 13e forward? Räknar med Söderlund med i de 12. Linus Lindström kanske.
Söderlund lär väl bli 10, L.Lindström 11 (om man ska sätta en siffra på dem), så det behövs ju både en 12:e och 13:e sedan matchen sist.
Om jag inte räknar fel vill säga
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by smogz »

Du har rätt.

Såhär såg det ut sist.
Målvakt: Ortio (Lindvall)
Förstafemma: Lindgren, Burström – Ericsson, Hetta, J Lindström
Andrafemma: Alm, Aho – A Pettersson, Lindholm, Calof
Tredjefemma: M Pettersson, Djuse – Petterström, E Pettersson, Olofsson
Fjärdekedja: Ohlsson, Wingerli, L Lindström
Sjundeback: Öhman
13:e forward: Söderlund

ERicsson och Hetta borta - Måste ersättas. Ja du har rätt. Söderlund tar ett steg upp. Vill de in med en trettonde forward måste två till in.

De som tränade igår som ännu inte spelat i år var Linus Andersson och Simon Krekula. Dom ligger väl troligen närmast.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by aik155 »

Hur länge skulle hetta vara borta är de läge och värva de väl en finsk forward som va rätt bra som var ledig nu.
eller skulle de se ut som en panik värving!
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Oliman »

aik155 wrote:Hur länge skulle hetta vara borta är de läge och värva de väl en finsk forward som va rätt bra som var ledig nu.
eller skulle de se ut som en panik värving!
Svar, ja, det "skulle se ut som en panik värvning!"
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Chippen »

aik155 wrote:Hur länge skulle hetta vara borta är de läge och värva de väl en finsk forward som va rätt bra som var ledig nu.
eller skulle de se ut som en panik värving!
Helt klart skulle ordet PANIKVÄRVNING lysa upp om vi skulle plocka in den finnen som är ledig pga Hettas skada.
En av anledningarna är väl att Hetta går center och finnen går väl ytter. Jag ser snarare att de yngre får mera istid och kan lyfta sig med den uppgiften.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by aik155 »

inte för jag tro att AIK kommer värva han men jag förstå vad ni mena iaf :)
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by GroovyEd »

Om det är Eero Elo du menar så är han heller inte tillgänglig längre.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Markman »

arsenal wrote:
Markman wrote:
arsenal wrote:Sluta för helvete med göra massa påhopp mot CD!!!!
Inte direkt ett påhopp när CD med all önskvärd tydlighet visar vad man tycker om pyroteknik och bengalbränningen i Coop Arena, när de lägger upp bilder på sin instagram av både bengalen i Coop och även andra bengalbränningar...
Bara för att dom lägger upp bilder på just bengalbränningar behöver det ju inte betyga att de just är dom som är bovarna i det hela....ingen vet vem som tände bengalen..så svårt avgöra vem de är. Känns som att direkt de händer nått så är det alltid CD som anklagas för allt...vet man inte vem de är/vilka de är som eldat så ska man ju inte skylla på nån innan man vet fakta.
Om du läser inlägget så står det ingenting om att det var CD som brände bengalen i Luleå. Men som sagt, det är rätt uppenbart att CD inte förkastar beteendet, och att CD har en ganska liberal syn på bengaler och andra pyrotekniska varor.
Varken jag eller Smogz har sagt att det var CD som tände bengalen i Luleå, det närmaste är att Smogz la ut en bild på CD:s instagram där de har ett foto på när bengalen brinner, och citat "Charter Divisions syn på bengalen går inte ta miste på." Deras syn på det, och att faktiskt har gjort det är två helt skilda saker. Därmed släpper jag det hela, för att inte "kludda ner" matchtråden vidare. Vill du mig något i den frågan så är du välkommen att skriva ett PM, alternativt skriva i Läktarkultur-tråden eller annan lämpligare dito.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Sed »

Dennis Everberg öser in mål i Växjö. Fast de har ju bara mött bottenlagen....
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by nr86 »

Så som vlh spelar nu kommer vi att få svårt att bärja tre pinnar i morgon.
Tror vi åker på torsk med 1-3.
Min förhoppning är att vlh tänker samma sak och vi kan kontra in något mål för en gångs skull.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Chippen »

Sed wrote:Dennis Everberg öser in mål i Växjö. Fast de har ju bara mött bottenlagen....
Hela den kedjan är ju livsfarlig.
Nu såg jag iofs deras match igår mot Leksand, så det kanske är riktigt rättvis bedömning och att de såg bättre ut än vad de egentligen är.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by nishog04 »

Men satan vilken utsökt start. Slå upp puckjäveln eller sänk valfria motståndare som försöker forechecka.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Special Brew »

Hur fan kan man passa så!!!??? Snacka om att sätta kompisarna i skiten.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by nishog04 »

Det enda laget som inte behöver göra sin hemläxa är tydligen Skellefteå AIK. Det börjar faktiskt bli dags att knäcka Växjös spelsystem nu - tredje säsongen gillt.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Empress »

4000 i ladan ?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by nishog04 »

Noll lucka, men mål ändå. Bra Pettersson!
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Special Brew »

Härligt!! Det behövdes en snabb kvittering kändes det som. :)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by nishog04 »

Imponerande att Växjö kan pressa en spelare med tre gubbar och ändå vara fem framför kassen samtidigt. Och för den delen forechecka med tre spelare!
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by kurtivar »

vem är den trötta kommentatorn?
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by Special Brew »

Satan så tydlig interference. Klantigt och onödigt.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 3 Skellefteå AIK - Växjö Lakers

Post by nishog04 »

kurtivar wrote:vem är den trötta kommentatorn?
Han, den korpulenta, blonda karln med glasögon. Kan han heta David?
Locked