Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

hyperhuman wrote:Härlig dag med vinst och lite fin pyro på läktarn! Tumme upp till laget! Ganska många som gillar lite pyro ibland inte bara CD!
Nä vad är ni, fem-sex personer totalt + alla apor i södra Sverige som "älskar" fotboll? Jättemånga gillar pyro och vill se det precis varje jävla match. Läs bara tråden, idiot!
Last edited by nishog04 on 24 Sep 2016, 09:12, edited 1 time in total.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by barrskog »

Bra match, känns stabilt att #10s handleder är fully operational.

Angående bengalförsvaret så är det den mest patetiska argumentationen jag någonsin läst på detta forum. Man får ta ansvar för sina handlingar, punkt.

Tyvärr dags för AIKs ledning att sätta hård press på NP. Det finns uppenbarligen en kultur där man inte behöver ta konsekvenserna för ens handlingar, vilket gör att det återupprepas gång på gång. Dåligt för både NPs rykte och AIKs.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Lappmössan »

hyperhuman wrote:Härlig dag med vinst och lite fin pyro på läktarn! Tumme upp till laget! Ganska många som gillar lite pyro ibland inte bara CD!
Tragiskt att spelare, ledare och övrig publik måste skämmas å dina vägnar bara för att ni ska få lite cred på nått random ultras-forum. Som sagt så skiter jag fullständigt i själva pyrotekniken men det är så jävla idiotiskt och fult att som supporter medvetet förstöra för föreningen och övriga supportrar.

Seriöst styrelsen, dags att ta tag i detta. Det är uppenbart att det finns de som vet men vägrar "tjalla". Hur mycket jag än hatar kollektiv bestraffning så finns det inte många andra alternativ.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Nu är det ju inte bara i AIK detta problem på läktaren, så jag önskar nästan att SHL tar tag i detta oxå.

Kanske är poängavdrag för laget, vars supportrar inte fattar bättre, på sin plats.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Sportis
Posts: 638
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Sportis »

Lappmössan wrote:
hyperhuman wrote:Härlig dag med vinst och lite fin pyro på läktarn! Tumme upp till laget! Ganska många som gillar lite pyro ibland inte bara CD!
Tragiskt att spelare, ledare och övrig publik måste skämmas å dina vägnar bara för att ni ska få lite cred på nått random ultras-forum. Som sagt så skiter jag fullständigt i själva pyrotekniken men det är så jävla idiotiskt och fult att som supporter medvetet förstöra för föreningen och övriga supportrar.

Seriöst styrelsen, dags att ta tag i detta. Det är uppenbart att det finns de som vet men vägrar "tjalla". Hur mycket jag än hatar kollektiv bestraffning så finns det inte många andra alternativ.
Håller med. Självklart finns det folk som vet vem som ligger bakom detta men likförbannat håller man varandra bakom ryggen. Kan man inte peka ut personen som gör detta är tyvärr kollektiv bestraffning nästa steg att gå. Fungerar inte det är poängbestraffning nästa steg. Dags att agera!
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Empress »

Var det inte ruskigt fult den tripping Alm utsattes för när han åkte mot sargen? DN-ärende kan jag tycka.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by freddus »

Empress wrote:Var det inte ruskigt fult den tripping Alm utsattes för när han åkte mot sargen? DN-ärende kan jag tycka.
Tycker inte någon ska anmälas för det. Utvisning för tripping ja, men knappast börja anmäla för det.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Empress wrote:Var det inte ruskigt fult den tripping Alm utsattes för när han åkte mot sargen? DN-ärende kan jag tycka.
DN är väl kanske lite väl häftigt att blanda in, tycker jag. Men en solklar 2:a var det minsann! Domaren missade rätt mycket (åt båda håll, bör dock tilläggas), men det var rent farsartat med tacklingen på Alm och hjälmhistorien i förlängningen. Man kan ju undrar om domarna hade blåst av om Lindgren åkt dit och lyft på hjälmen sju gånger för att tydligt visa att den inte var fastknäppt regelenligt. En jävla tur att AIK lyckades hålla tätt ändå!

Undrar om någon känner sig lika laddad att blåsa av ett pyro i templet ikväll, med hundratals (om inte tusentals) ögon på sig. Igenkänningsfaktorn blir ju något högre om man gör fulstreck på hemmaplan! Men det är kanske inte så kul att få stadens vrede över sig och dessutom bli igenkänd. :o
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by aik155 »

Chippen wrote:Nu är det ju inte bara i AIK detta problem på läktaren, så jag önskar nästan att SHL tar tag i detta oxå.

Kanske är poängavdrag för laget, vars supportrar inte fattar bättre, på sin plats.
De har redan testats i fotbollen och där funkar de inte med att bestraffa klubben och aldrig att en match ska avgöras på ett skrvbord!!
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
hyperhuman
Posts: 143
Joined: 25 May 2012, 08:30
Location: skellefteå

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by hyperhuman »

nishog04 wrote:
hyperhuman wrote:Härlig dag med vinst och lite fin pyro på läktarn! Tumme upp till laget! Ganska många som gillar lite pyro ibland inte bara CD!
Nä vad är ni, fem-sex personer totalt + alla apor i södra Sverige som "älskar" fotboll? Jättemånga gillar pyro och vill se det precis varje jävla match. Läs bara tråden, idiot!
Sluta prata om vi, jag har inget med detta att göra men tycker pyro är ganska trevligt, förstår att inte alla gör det dock! Idiot tror jag passar bättre åt dig själv.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by bsa »

Diskutera inte med en dåre, han kommer att dra ner dig till sin nivå och i den miljön slår han dej med sina erfarenheter.
Norran kan troligen inte publicera namn och foto på rikspukot, men det finns kanske andra forum. :evil:
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

hyperhuman wrote:
nishog04 wrote:
hyperhuman wrote:Härlig dag med vinst och lite fin pyro på läktarn! Tumme upp till laget! Ganska många som gillar lite pyro ibland inte bara CD!
Nä vad är ni, fem-sex personer totalt + alla apor i södra Sverige som "älskar" fotboll? Jättemånga gillar pyro och vill se det precis varje jävla match. Läs bara tråden, idiot!
Sluta prata om vi, jag har inget med detta att göra men tycker pyro är ganska trevligt, förstår att inte alla gör det dock! Idiot tror jag passar bättre åt dig själv.
Vi och ni handlar väl om vem som argumenterar för vad. Argumenterar du för användandet av pyro får du väl helt enkelt finna dig i att du klumpas ihop med alla de som använder pyro för den enkla debatteringsteknikens skull.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Om vi ändå pratar utvisningar så skulle jag vilja säga att utvisningen i förlängningen inte var utvisning. Hade slaget träffat klubban så. Men nu träffade slaget knäet, det störde knappast spelaren och det sker hela tiden. Borde inte ha varit utvisning, Tycker jag alltså.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
hyperhuman
Posts: 143
Joined: 25 May 2012, 08:30
Location: skellefteå

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by hyperhuman »

Menar han så, så köper jag det givetvis!
Last edited by hyperhuman on 24 Sep 2016, 13:42, edited 1 time in total.
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by andy »

Man kan ju hoppas att det bränns några hundra bengaler i marschen upp till ladan idag före matchen. Då kanske det kan vara lugnt ett tag i a f. Bränn hur många ni vill, men se till att göra utanför läktaren!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

smogz wrote:Om vi ändå pratar utvisningar så skulle jag vilja säga att utvisningen i förlängningen inte var utvisning. Hade slaget träffat klubban så. Men nu träffade slaget knäet, det störde knappast spelaren och det sker hela tiden. Borde inte ha varit utvisning, Tycker jag alltså.
Haha, minns inte ens den utvisningen. Tänkte nog bara "Faaaan!" när det hände. Överlag hade domarna en rätt förlåtande nivå i sin bedömning. Förlåtande, som i friande, alltså. Fördelen blev ju helt klart att matchen blev mer tempofylld. Vi har ju de senaste åren fått se väldigt många hackiga matcher, där de svartvita blandat sig i lite för mycket. Nackdelen igår var att man kanske släppte lite för många tripping. Tur att Alm klarade sig, den smällen hade kunna sluta riktigt illa!
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Charter Divisions syn på bengalen går inte ta miste på.

Image

Hoppas NP klipper alla eventuella band till dom. Tyvärr tror jag att banden är rätt starka. Hoppas jag har fel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Poet »

Vad jag vet så är det bara ett samarbete med tifoverksamheten som dom har med varandra.
2012-05-19
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Ok, ja det är väl inte bara kanske men inte så omöjligt att klippa bort. Lär kanske bli på bekostnad av tifon i framtiden då.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Poet »

På min tid var majoriteten av "arbetarna" från CD så det skulle nog kosta kvalitén ganska mycket.
2012-05-19
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

aik155 wrote:
Chippen wrote:Nu är det ju inte bara i AIK detta problem på läktaren, så jag önskar nästan att SHL tar tag i detta oxå.

Kanske är poängavdrag för laget, vars supportrar inte fattar bättre, på sin plats.
De har redan testats i fotbollen och där funkar de inte med att bestraffa klubben och aldrig att en match ska avgöras på ett skrvbord!!
Ett alternativ är ju att spela inför tomma läktare.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Mer kameror, förbud att maskera sig. Hårda straff för den som åker dit. Avstängning och besöksplikt på polisstationen i Lycksele vid alla hemmamatcher. Det har funkat i den engelska fotbollen och det är fortfarande stämning på de matcherna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Erwynn »

smogz wrote:Mer kameror, förbud att maskera sig. Hårda straff för den som åker dit. Avstängning och besöksplikt på polisstationen i Lycksele vid alla hemmamatcher. Det har funkat i den engelska fotbollen och det är fortfarande stämning på de matcherna.
Nja. Är det verkligen det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hata allt.
Tim
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Tim »

Nej. Det är det inte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Bättre än i SKA iallafall. Men det beror förstås på vilken arena man går till. Det tycks ju ändå gå rätt bra för ligan. Ingen saknar "förr".
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:
aik155 wrote:
Chippen wrote:Nu är det ju inte bara i AIK detta problem på läktaren, så jag önskar nästan att SHL tar tag i detta oxå.

Kanske är poängavdrag för laget, vars supportrar inte fattar bättre, på sin plats.
De har redan testats i fotbollen och där funkar de inte med att bestraffa klubben och aldrig att en match ska avgöras på ett skrvbord!!
Ett alternativ är ju att spela inför tomma läktare.
Kanske inte inför helt tomma läktare, men inför tom bortasektion. Som en klok person sa idag :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by tord »

Buhuuuu detta forum
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by arsenal »

Alltid när nån bengal tänds så skyller alla direkt på Charter division.....Behöver inte vara just nån av dom....sluta döma folk innan ni vet fakta!!! var 150 st på ståplats i Luleå och CD är inte 150 stycken!
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

arsenal wrote:Alltid när nån bengal tänds så skyller alla direkt på Charter division.....Behöver inte vara just nån av dom....sluta döma folk innan ni vet fakta!!! var 150 st på ståplats i Luleå och CD är inte 150 stycken!
Följer du sociala media Arsenal. Kolla charter division på Instagram. Det är inte bevis men tillräckligt för att prata om det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

arsenal wrote:Alltid när nån bengal tänds så skyller alla direkt på Charter division.....Behöver inte vara just nån av dom....sluta döma folk innan ni vet fakta!!! var 150 st på ståplats i Luleå och CD är inte 150 stycken!
Det är väl åtminstone ganska tydligt vad deras inställning till det hela är?

Skönt, för övrigt, att någon körde "No pyro no party" flaggan i klacken igår. Det ger ett seriöst intryck och färgar naturligtvis inte av sig på klacken som helhet.

Om NP/klackfolket i gemen undrar varför tillströmningen till ståplats har avstannat de senaste åren så kan jag bidra med teorin att en och annan kanske känner sig mer avskräckt än tilltalad av de element som försöker efterapa ultraskulturen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Locked