Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by kurtivar »

Pontusbackstrom wrote: Men alla ni som hoppar på personen, Jag lovar er att den personen är nog lika mycket AIKare så som ni är. Ser garanterat de flesta matcherna hemma och åker nog på en hel del bortaresor. Och den personen vill ni ska stängas av pga att ni får göra något annat i 40 minuter en Fredag kväll i väntan på att matchen ska börja?
eh ja,
jag tycker personen borde bli avstängd lika länge som antalet timmar som totalt försvinner för övriga folket i arenan.
(40min*6300)/60=4200h
en match är väl runt 3h 4200/3=1400 matcher.
hårt men idioti borde bestraffas
User avatar
TigerShark
Posts: 3849
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by TigerShark »

Va fan kör Bert polokrage nu?
User avatar
AIK1921
Posts: 57
Joined: 27 Apr 2016, 18:27

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by AIK1921 »

Jocke Lindström! :D
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by burk »

Nån mer än jag som har problem med Cmore ? Jävla dålig kvalité och laggar som satan
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Pontusbackstrom »

Hade polis och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade detta aldrig inträffat och personen ifråga hade blivit anmäld för att försökt tagit med sig den in på arenan.

Man får alltså tycka att det inte är okej med bengaler på läktaren men man får inte tycka att det är okej med bengaler på läktaren? Snälla någon.

Och i samma ögonblick skjuter Jocke 0-1, SÅJAAAAAAA!
User avatar
TigerShark
Posts: 3849
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by TigerShark »

Jocke rakt upp i krysset! Han får det att se så enkelt ut :D
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Lappmössan »

Pontusbackstrom wrote:...
Spelar ingen roll om han ser sig som AIKare, för mig spelar det inte ens någon roll med ATT en bengal tändes utan hur det gjordes. Idioten tände en bengal innan matchen vilket betyder att matchen stoppas och klacken blir utkastad, alla vet detta men personen gjorde det ändå. Han förstörde för medresenärer och övrig publik samt svärtade ned NP. Han förtjänar att bli avstängd, punkt slut. Att du försvarar detta är nästan lika idiotiskt.


JOCKE ÄR TILLBAKA
Last edited by Lappmössan on 23 Sep 2016, 20:28, edited 1 time in total.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by freddus »

burk wrote:Nån mer än jag som har problem med Cmore ? Jävla dålig kvalité och laggar som satan
Fungerar bra här. En kort period har det varit dålig bild.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Larzon »

http://northpower.nu/wordpress/wp-conte ... ion-NP.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


Där kan man även läsa lite - som man hittar här http://northpower.nu/wordpress/resor/" onclick="window.open(this.href);return false;
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Markman »

Pontusbackstrom wrote:Hade polis och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade detta aldrig inträffat och personen ifråga hade blivit anmäld för att försökt tagit med sig den in på arenan.
Alternativt - hade inte massa idioter hittat på en massa dumheter, som att bråka, supa sig redlösa och tända bengaler så hade det inte ens behövts polis och säkerhetspersonal på matcherna...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Scandic24
Posts: 1872
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Scandic24 »

Markman wrote:
Pontusbackstrom wrote:Hade polis och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade detta aldrig inträffat och personen ifråga hade blivit anmäld för att försökt tagit med sig den in på arenan.
Alternativt - hade inte massa idioter hittat på en massa dumheter, som att bråka, supa sig redlösa och tända bengaler så hade det inte ens behövts polis och säkerhetspersonal på matcherna...
Hear, hear!
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by burk »

freddus wrote:
burk wrote:Nån mer än jag som har problem med Cmore ? Jävla dålig kvalité och laggar som satan
Fungerar bra här. En kort period har det varit dålig bild.
Ibland är det full kvalité och hur bra som helst men mest är det bara en gröt och jag har tur om jag ser vilket lag som har pucken
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Pontusbackstrom wrote:Hade polis och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade detta aldrig inträffat och personen ifråga hade blivit anmäld för att försökt tagit med sig den in på arenan.

Man får alltså tycka att det inte är okej med bengaler på läktaren men man får inte tycka att det är okej med bengaler på läktaren? Snälla någon.

Och i samma ögonblick skjuter Jocke 0-1, SÅJAAAAAAA!
Struntprat! Hade publiken alltid skött sig snyggt hade polisen kunnat fokusera på att hålla koll på allt som händer på stadens gator och säkerhetspersonalen hade kunna fika bullar någonstans i publikhavet - civilklädda och icke i tjänst. Det är på grund av supporterpuckona du försvarar som det överhuvudtaget ens ska visiteras och övervakas!
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Tjernan »

Gött att Lindvall ser så trygg och stabil ut :)
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by freddus »

Pontusbackstrom wrote:
smogz wrote:
Pontusbackstrom wrote:
Inte? Om du inte är på plats så berör de ju inte dig för fem öre. Jo, Förutom att du kanske får koka en extra kopp kaffe.
Nä, och då får jag förstås inte ha en åsikt.
Och den personen vill ni ska stängas av pga att ni får göra något annat i 40 minuter en Fredag kväll i väntan på att matchen ska börja?
Ja, polisen bör ersätta NP för förlorade intäkter som NP tappar då polisen inte gjort sitt jobb.

Intressant att det är polisens fel.

Nej, det är inte pga att vi drabbas lite av 40 min försening. Det är pga att förening och NP får tråkiga rubriker. Man ska vårda varumärket. AIK har starkt varumärke och står inte och faller med det här idag. NP har inte ett varumärke som är lika starkt. Det kan påverka intäkter. Och kostnader om det bedöms att det behövs högre säkerhet.

Men fortsätt skyll på polisen, det är ganska underhållande läsning.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

burk wrote:Nån mer än jag som har problem med Cmore ? Jävla dålig kvalité och laggar som satan
Cmore play? Strular det, mejla och klaga. Det brukar kunna resultera i en gratismånad eller två ;)
mistererik
Posts: 79
Joined: 10 Jul 2014, 10:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by mistererik »

C More funkar riktigt bra för mig. Eran enhet/uppkoppling som är dålig? Om ni nu kör via dator eller telefon. Sällan krånglat för mig genom åren då jag sett matcher.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Haha! Säga vad man vill om Luleå, men den där tacklingen gick inte av för hackor!
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Pontusbackstrom wrote:Hade polis och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade detta aldrig inträffat och personen ifråga hade blivit anmäld för att försökt tagit med sig den in på arenan.

Man får alltså tycka att det inte är okej med bengaler på läktaren men man får inte tycka att det är okej med bengaler på läktaren? Snälla någon.

Och i samma ögonblick skjuter Jocke 0-1, SÅJAAAAAAA!
Skippa skitsnacket tack.
Att du ens försöker att släta över det är lika idiotiskt som att tända bengaler.
Det är sådana åsikter som dina som gör att folk tycker att det är ok och fortsätter med det. Plus att NP inte gör ett skit åt det.

Hade tänkt förnya mitt medlemskap, men icket. Tänker inte ge pengar år en bunt idiotet
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by don_tomassso »

Skön jävla tackling.Mer sådant.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

mistererik wrote:C More funkar riktigt bra för mig. Eran enhet/uppkoppling som är dålig? Om ni nu kör via dator eller telefon. Sällan krånglat för mig genom åren då jag sett matcher.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Överlag tycker jag Play fungerar bra, men ibland kör det ihop sig rejält. För mig är nätet inget problem (100/100-lina). Dessutom dras Play med en del "artefakter" (svarta skuggor kring spelarna) och lätta hack och ryck i bilden. Men där handlar det väl mest om att tekniken inte riktigt räcker till alla gånger.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by burk »

Så stenhård tackling men framförallt var den schyst
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Larzon »

Chippen wrote:
Pontusbackstrom wrote:Hade polis och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade detta aldrig inträffat och personen ifråga hade blivit anmäld för att försökt tagit med sig den in på arenan.

Man får alltså tycka att det inte är okej med bengaler på läktaren men man får inte tycka att det är okej med bengaler på läktaren? Snälla någon.

Och i samma ögonblick skjuter Jocke 0-1, SÅJAAAAAAA!
Skippa skitsnacket tack.
Att du ens försöker att släta över det är lika idiotiskt som att tända bengaler.
Det är sådana åsikter som dina som gör att folk tycker att det är ok och fortsätter med det. Plus att NP inte gör ett skit åt det.

Hade tänkt förnya mitt medlemskap, men icket. Tänker inte ge pengar år en bunt idiotet
Jag kan garantera dig chippen, att detta kommer diskuteras inom NPs ledning. Men får man inte fram vem som tände så är det väldigt svårt att göra någonting åt det, då det är visitering innan dom kliver in i arenan.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Dynga! Pettersson sover och Lindgren glor. Öppen inför sista då!
dovienya
Posts: 2204
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by dovienya »

Skön reaktion på Olsson också, bara studsa upp och ge järnet igen :)

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Larzon wrote:
Chippen wrote:
Pontusbackstrom wrote:Hade polis och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade detta aldrig inträffat och personen ifråga hade blivit anmäld för att försökt tagit med sig den in på arenan.

Man får alltså tycka att det inte är okej med bengaler på läktaren men man får inte tycka att det är okej med bengaler på läktaren? Snälla någon.

Och i samma ögonblick skjuter Jocke 0-1, SÅJAAAAAAA!
Skippa skitsnacket tack.
Att du ens försöker att släta över det är lika idiotiskt som att tända bengaler.
Det är sådana åsikter som dina som gör att folk tycker att det är ok och fortsätter med det. Plus att NP inte gör ett skit åt det.

Hade tänkt förnya mitt medlemskap, men icket. Tänker inte ge pengar år en bunt idiotet
Jag kan garantera dig chippen, att detta kommer diskuteras inom NPs ledning. Men får man inte fram vem som tände så är det väldigt svårt att göra någonting åt det, då det är visitering innan dom kliver in i arenan.
Bra! Stan är dessutom inte så stor, så ni bör väl tämligen enkelt få höra via folk som var på plats vem idioten är. Hoppas ni tydligt markerar att detta eldande inte är okej.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by svea_man »

Vi ser ut som väntat vi är så jävla klena på backsidan fy fan vad jag blir less att vi har inget o säga till om så fort dom får snur runt vårat mål..
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Pontusbackstrom »

Chippen wrote:
Pontusbackstrom wrote:Hade polis och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade detta aldrig inträffat och personen ifråga hade blivit anmäld för att försökt tagit med sig den in på arenan.

Man får alltså tycka att det inte är okej med bengaler på läktaren men man får inte tycka att det är okej med bengaler på läktaren? Snälla någon.

Och i samma ögonblick skjuter Jocke 0-1, SÅJAAAAAAA!
Skippa skitsnacket tack.
Att du ens försöker att släta över det är lika idiotiskt som att tända bengaler.
Det är sådana åsikter som dina som gör att folk tycker att det är ok och fortsätter med det. Plus att NP inte gör ett skit åt det.

Hade tänkt förnya mitt medlemskap, men icket. Tänker inte ge pengar år en bunt idiotet

Vad är problemet? Hur kan ni säga emot att, OM polisen och säkerhetspersonal skött sitt arbete så hade aldrig detta hänt. Om du smugglar in sprit i landet så är det tullens ansvar att se till att det inte sker och lyckas du med det så har tullens säkerhet brustit. Men det gör ju säkert inte ni, för det är ju lika idiotiskt att smuggla in sprit i landet som kan skada dig med flera som att smuggla in en bengal på en arenan som kan skada dig med flera.

Och att du inte tänker förnya ditt medlemskap i NP för att folk tycker olika om saker och ting, ska du flytta från Sverige också för att du inte vill bidra till att folk tycker olika om saker och ting?
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Tjernan »

Någon som följer aftonbladets live chatt ?
Han Emil måste bara vara Lule kåt så det bara sjunger av det :evil:
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by burk »

mistererik wrote:C More funkar riktigt bra för mig. Eran enhet/uppkoppling som är dålig? Om ni nu kör via dator eller telefon. Sällan krånglat för mig genom åren då jag sett matcher.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Kör via dator och kollade på bredbandskollen nu så låg hastigheten på 29 mbit/s
Locked