Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Lea
Posts: 7
Joined: 10 Apr 2013, 19:13

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Lea »

Lämna kvar idioten på parkeringen efter matchen!!
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by TigerShark »

Förstår inte hur någon skulle kunna försvara att slösa bort 40 minuter av flera tusen människors fritid?
User avatar
Scandic24
Posts: 1849
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Scandic24 »

En offentlig ursäkt till publik och alla framför TV'n vore på sin plats.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Special Brew wrote:Har NP nåt regelverk typ om hur man beter sig i klacken och vad som händer om man bryter mot reglerna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Heilaren härom året stängdes ju av, så man får hoppas samma sak väntar bengalstollen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by kurtivar »

andy wrote:Är det första gången detta händer? Nä, verkligen inte! En idiot? Nä, där oxå! Det är ganska många som backar upp detta o försvarar det in absurdum. Noll respekt. Jag stått ute mitt i smällkalla vintern, Modo borta t.ex, hört folk försöka resonera om detta och svaren man får av många är häpnadsväckande, tyvärr. Som sagt noll respekt för andra. Röken är verkligen inget rolig att stå i närhet av, särskilt inomhus.
ah du fick också den äran att stå ute i kylan i övik. visst var det roligt? oerhört respektlöst mot alla som inte vill ha med bengaler och röken att göra.
men röken har jag personligen inga problem med, tycker folk nu för tiden är överdrivet rädd över det hela.

jag som hade hoppats att dom inte skulle släppa tillbaka klacken. lite hårdare tag behövs nog
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by don_tomassso »

Nä nu får vi inte skylla på hela NP.De var bara en person som tände.Så lär de låta.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by kurtivar »

Special Brew wrote:Har NP nåt regelverk typ om hur man beter sig i klacken och vad som händer om man bryter mot reglerna?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
intressant att se det regelverket. står väl om man tänder en bengal får man gå med i charter division`?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Larzon »

Läs våra stadgar. Finns här på sajten.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Med tanke på att detta inte är första gången. Hur många har blivit uteslutna Larzon? Hur många är det som inte får åka med på bortaresor?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Pontusbackstrom »

smogz wrote:Med tanke på att detta inte är första gången. Hur många har blivit uteslutna Larzon? Hur många är det som inte får åka med på bortaresor?
Hur ofta åker du på bortamatch?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Det har väl inte med saken att göra?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Scandic24
Posts: 1849
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Scandic24 »

Det är lite ovant att se Petterström i så offensiv roll.
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Pontusbackstrom »

smogz wrote:Det har väl inte med saken att göra?
Inte? Om du inte är på plats så berör de ju inte dig för fem öre. Jo, Förutom att du kanske får koka en extra kopp kaffe.
User avatar
Scandic24
Posts: 1849
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Scandic24 »

Utvisning AIK (Burström)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Lappmössan »

smogz wrote:Baserat på diskussioner som förekommit här på forumet så tycker jag mig minnas att det finns rätt många pyroförsvarare i centrala positioner i nån falang av NP, charter division eller vad de nu heter.
Jag har inget problem med pyroteknik, jag har däremot problem med de som tänder bengaler såhär trots att ALLA vet att hela sektionen blir utkastad (och vad jag vet brukar typ 95% av alla dom åker på resorna bli förbannade.)
Skulle det hända i slutsekunderna skulle jag förmodligen inte bry mig, men att gång på gång göra det innan eller i början av matchen är så förbannat KORKAT så det finns inte.

Bara sedan 2012 har det hänt 3 gånger när jag varit med till övik, en gång i luleå samt under crazy gävle.
Jag följer aldrig med på NPs resor numera utan köper sittplats eftersom jag vet att chansen är stor att jag missar första perioden.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Larzon wrote:Läs våra stadgar. Finns här på sajten.
Standard ett A. Finns inget där annat än en standardiserad formulering.

"
10 § Uteslutning
Uteslutande av medlem görs enligt majoritetsomröstning av rådande styrelse. Medlem får inte uteslutas ur föreningen av annan anledning än att den har försummat att betala beslutade avgifter, motarbetat föreningens verksamhet eller ändamål, eller uppenbarligen skadat föreningens intressen."
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by TigerShark »

Det där tar dom utvisning för?
jowa
Posts: 467
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by jowa »

Pontusbackstrom wrote:
smogz wrote:Det har väl inte med saken att göra?
Inte? Om du inte är på plats så berör de ju inte dig för fem öre. Jo, Förutom att du kanske får koka en extra kopp kaffe.
Du menar att en fördröjning på 40 minuter inte berör någon annan?
User avatar
Scandic24
Posts: 1849
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Scandic24 »

Alm ser säker ut.
User avatar
Scandic24
Posts: 1849
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Scandic24 »

För övrigt gillar jag att matchklockan räknar ner istf upp.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Markman »

Pontusbackstrom wrote:
smogz wrote:Det har väl inte med saken att göra?
Inte? Om du inte är på plats så berör de ju inte dig för fem öre. Jo, Förutom att du kanske får koka en extra kopp kaffe.
Det berör i allra högsta grad alla som följer matchen, oavsett om man är där eller inte! Matchen blev försenad, och det finns trots allt människor som har tider att passa även på kvällarna. Därtill tror jag inte direkt att det är någon som njuter av att sitta och titta på Luleås mittcirkel i 40 minuter för att en dum jävel tycker att det är skitkul att elda bengaler...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Pontusbackstrom wrote:
Inte? Om du inte är på plats så berör de ju inte dig för fem öre. Jo, Förutom att du kanske får koka en extra kopp kaffe.
Nä, och då får jag förstås inte ha en åsikt.
Last edited by smogz on 23 Sep 2016, 20:05, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Men hur jävla svårt måste AIK:arna spela innan de tillåts skjuta?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Larzon wrote:Läs våra stadgar. Finns här på sajten.
...och hur ofta följs dem?
...och det är ju jättekonstigt att åskådare inte besöker Västra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by kurtivar »

Jag kommer då inte förnya mitt medlemskap om inte personen/personerna som tände stängs av.
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Pontusbackstrom »

smogz wrote:
Pontusbackstrom wrote:
Inte? Om du inte är på plats så berör de ju inte dig för fem öre. Jo, Förutom att du kanske får koka en extra kopp kaffe.
Nä, och då får jag förstås inte ha en åsikt.
Klart du får ha en åsikt, men här inne låter de som att någon har mördat någon inne på arenan.

Till att börja med så är det brist i säkerheten hos polis och publikvärdar i Luleå. Man ska inte få kunna ta med sig en bengal in på visiteringen sker på korrekt sätt. En bengal är tillräckligt stor för att kunna hittas.

Att sen personen i fråga tänder den inne på arenan kan ses som korkat. Det enda som är korkat i de hela är att den är otroligt het så vid fel hantering så kan det ta eld. Nu såg jag inte om den släpptes ner på golvet på ståplats men såg ut som att ordningsvakt snabbt tog ifrån den.

Att det ska behöva bli 40 minuter uppskjutning av match är bara löjligt. Nu är det garanterat för att man ville att alla som stod på bortastå skulle få komma tillbaka in på arenan innan de startade matchen, Men en sådan bengal som brändes av har nästan ingen rökutveckling utan den blir endast otroligt het så det enda skälet att den blev uppskjuten kan endast vara för att man ville ha omvissitering.

Men alla ni som hoppar på personen, Jag lovar er att den personen är nog lika mycket AIKare så som ni är. Ser garanterat de flesta matcherna hemma och åker nog på en hel del bortaresor. Och den personen vill ni ska stängas av pga att ni får göra något annat i 40 minuter en Fredag kväll i väntan på att matchen ska börja?
jowa
Posts: 467
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by jowa »

Larzon wrote:Läs våra stadgar. Finns här på sajten.
Skulle du vänligen kunna länka eller citera? Jag hittar inget i stadgarna om bengaler.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Pontusbackstrom wrote:
smogz wrote:
Pontusbackstrom wrote:
Inte? Om du inte är på plats så berör de ju inte dig för fem öre. Jo, Förutom att du kanske får koka en extra kopp kaffe.
Nä, och då får jag förstås inte ha en åsikt.
Klart du får ha en åsikt, men här inne låter de som att någon har mördat någon inne på arenan.

Till att börja med så är det brist i säkerheten hos polis och publikvärdar i Luleå. Man ska inte få kunna ta med sig en bengal in på visiteringen sker på korrekt sätt. En bengal är tillräckligt stor för att kunna hittas.

Att sen personen i fråga tänder den inne på arenan kan ses som korkat. Det enda som är korkat i de hela är att den är otroligt het så vid fel hantering så kan det ta eld. Nu såg jag inte om den släpptes ner på golvet på ståplats men såg ut som att ordningsvakt snabbt tog ifrån den.

Att det ska behöva bli 40 minuter uppskjutning av match är bara löjligt. Nu är det garanterat för att man ville att alla som stod på bortastå skulle få komma tillbaka in på arenan innan de startade matchen, Men en sådan bengal som brändes av har nästan ingen rökutveckling utan den blir endast otroligt het så det enda skälet att den blev uppskjuten kan endast vara för att man ville ha omvissitering.

Men alla ni som hoppar på personen, Jag lovar er att den personen är nog lika mycket AIKare så som ni är. Ser garanterat de flesta matcherna hemma och åker nog på en hel del bortaresor. Och den personen vill ni ska stängas av pga att ni får göra något annat i 40 minuter en Fredag kväll i väntan på att matchen ska börja?
Ja, den personen ska stängas av och jag skiter i vem det är.
Att du ens försöker försvara det borde medföra att även du stängs av.
Att du ens vågar dig på att lägga skulden på polus och säkerhetsvakterna borde oxå vara själ till det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Scandic24
Posts: 1849
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Scandic24 »

Pontusbackstrom wrote:
smogz wrote:
Pontusbackstrom wrote:
Inte? Om du inte är på plats så berör de ju inte dig för fem öre. Jo, Förutom att du kanske får koka en extra kopp kaffe.
Nä, och då får jag förstås inte ha en åsikt.
Klart du får ha en åsikt, men här inne låter de som att någon har mördat någon inne på arenan.

Till att börja med så är det brist i säkerheten hos polis och publikvärdar i Luleå. Man ska inte få kunna ta med sig en bengal in på visiteringen sker på korrekt sätt. En bengal är tillräckligt stor för att kunna hittas.

Att sen personen i fråga tänder den inne på arenan kan ses som korkat. Det enda som är korkat i de hela är att den är otroligt het så vid fel hantering så kan det ta eld. Nu såg jag inte om den släpptes ner på golvet på ståplats men såg ut som att ordningsvakt snabbt tog ifrån den.

Att det ska behöva bli 40 minuter uppskjutning av match är bara löjligt. Nu är det garanterat för att man ville att alla som stod på bortastå skulle få komma tillbaka in på arenan innan de startade matchen, Men en sådan bengal som brändes av har nästan ingen rökutveckling utan den blir endast otroligt het så det enda skälet att den blev uppskjuten kan endast vara för att man ville ha omvissitering.

Men alla ni som hoppar på personen, Jag lovar er att den personen är nog lika mycket AIKare så som ni är. Ser garanterat de flesta matcherna hemma och åker nog på en hel del bortaresor. Och den personen vill ni ska stängas av pga att ni får göra något annat i 40 minuter en Fredag kväll i väntan på att matchen ska börja?
Lägg ner tramset med att försöka försvara eller bagatellisera händelsen. Bengaler ska inte tändas i arenan, det är inget att diskutera. Det har ingenting med hur mycket personen gillar AIK eller inte, eller om visitationen varit bra eller dålig. Det är inte tillåtet och personen som gjorde detta - och dessutom kände till vad som gäller - får stå rak i ryggen och acceptera konsekvenserna.
MrA
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 00:33

Re: Omg 1 Luleå - Skellefteå AIK

Post by MrA »

Bilder:
http://www.kuriren.nu/100-hockey/bildsp ... 89953.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked