Vem slår igenom i AIK 16/17?

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by smogz »

Såg en sån rubrik på hockeysverige så jag tänkte att det är intressant att se vad ni tror. Några här verkar ju ha bra koll på juniorerna dessutom.

Där hade dom tippat Sebastian Olsson. Jag tror mer på Wingerli (men jag kanske är för mycket Lyckselebo).

Sen gillade jag det jag såg av Filip Berglund och Linus Lindström.

Så jag gissar Filip Berglund som nästa säsongs - "vem slår igenom"
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by msoe »

Filip Berglund får nog även min röst. Även om man inte ska lägga för stor tyngd på hans unga axlar känns det som att han kan komma att göra en riktigt fin säsong. Det blir spännande att se hur han har utvecklats efter sommarträningen.

En annan person som jag har väntat på att det ska släppa för ordentligt är Adam Pettersson. Stundtals ser man i honom en blivande vass målskytt, vilket han väl var som junior, men tyvärr verkar det ofta låsa sig för honom och han strular till det när han får lägen. Kanske blir det här säsongen då han får ordning på grejerna?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by Trollet »

Axel Holmströms stora år.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by p-play »

Pär Lindholm. Jag tror att han går från bredd till landslaget. Perfekt timing för honom med ett tränarbyte.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by Sed »

Hanses
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by lobo »

Per Lindholm tror jag mest på!
Gustaf Lindvall hoppas jag mest på :shock:
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by schteffe »

Berglund, vår nästa Adde L.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by GroovyEd »

Jag tror också på Pär Lindholm. Haft två bra år på olika sätt, första mer offensivt, andra bättre defensiv och i det fysiska spelet. Finner han en bra balans mellan dem kommer han bli grym.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by vonschnauser »

Lägger min röst på Pär Lindholm. Han lär få centra mellan de bästa ytterforwardsen i ligan & då kommer poängen rassla in därefter!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by Foppas skridskocoach »

Det är coolt att stå ut från mängden så jag satsar på Emil Djuse.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by smogz »

Är inte Lindholm lite utom tävlan, han var ju i princip bäste forward i slutspelet iår. Har han inte redan slagit igenom då? Känner samma sak med Axel.. Men det är klart det är ju ingen tävling med bestämda regler utan ett diskussionsforum. När jag ställde frågan tänkte jag mig inte riktigt få svar på etablerade a-lagsspelare.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by vonschnauser »

Då tror jag på Filip Berglund!
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by p-play »

smogz wrote:Är inte Lindholm lite utom tävlan, han var ju i princip bäste forward i slutspelet iår. Har han inte redan slagit igenom då? Känner samma sak med Axel.. Men det är klart det är ju ingen tävling med bestämda regler utan ett diskussionsforum. När jag ställde frågan tänkte jag mig inte riktigt få svar på etablerade a-lagsspelare.
Det finns inte så många kvar att välja på då. Sebastian Ohlsson och Wingerli är mindre spelare som antagligen behöver ett år till på sig att bygga fysik. Filip B är liksom i dagsläget enda kandidaten om reglerna skall vara så snäva.
Last edited by p-play on 08 Jun 2016, 16:07, edited 1 time in total.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by vonschnauser »

Jag tänker genombrott = den som står för störst utveckling från förra säsongen typ
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by smogz »

p-play wrote:
smogz wrote:Är inte Lindholm lite utom tävlan, han var ju i princip bäste forward i slutspelet iår. Har han inte redan slagit igenom då? Känner samma sak med Axel.. Men det är klart det är ju ingen tävling med bestämda regler utan ett diskussionsforum. När jag ställde frågan tänkte jag mig inte riktigt få svar på etablerade a-lagsspelare.
Det finns inte så många kvar att välja på då. Sebastian Ohlsson och Wingerli mindre spelare som antagligen behöver ett år till på sig att bygga fysik. Filip B är liksom i dagsläget enda kandidaten om reglerna skall vara så snäva.
Du har en poäng. Jamen då var det ju enkelt ;-)

Nä detta är ju som jag sa ett diskussionsforum. Jag tror Jocke Lindström kan få ett minigenombrott jämfört med de två senaste säsongerna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by vonschnauser »

smogz wrote:
p-play wrote:
smogz wrote:Är inte Lindholm lite utom tävlan, han var ju i princip bäste forward i slutspelet iår. Har han inte redan slagit igenom då? Känner samma sak med Axel.. Men det är klart det är ju ingen tävling med bestämda regler utan ett diskussionsforum. När jag ställde frågan tänkte jag mig inte riktigt få svar på etablerade a-lagsspelare.
Det finns inte så många kvar att välja på då. Sebastian Ohlsson och Wingerli mindre spelare som antagligen behöver ett år till på sig att bygga fysik. Filip B är liksom i dagsläget enda kandidaten om reglerna skall vara så snäva.
Du har en poäng. Jamen då var det ju enkelt ;-)

Nä detta är ju som jag sa ett diskussionsforum. Jag tror Jocke Lindström kan få ett minigenombrott jämfört med de två senaste säsongerna.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Förstår att du ej håller med.

Genombrott ska såklart även vara en spelare som troligtvis inte nått upp till sin max kapacitet redan
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by svea_man »

Jag tror endå Filip Berglund kam bli riktigt lyckad!
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by ossian »

Jag tror att Sebbe Aho kommer att blomma ut till en av seriens bästa backar. Spelade bra som fan i slutspelet. Spelar för det mesta bra men behöver göra lite fler poäng och slipa bort juniorinsatserna man ibland ser i egen zon.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by Spökplumpen »

Linus Lindström
topscorer
Posts: 4
Joined: 14 Aug 2014, 10:03

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by topscorer »

Filip Berglund.
Av det man såg honom i A-laget förra året så kommer han bli nästa storspelare.
Gissar på succé i år, landslaget året efter och ordinarie i NHL året efter det.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vem slår igenom i AIK 16/17?

Post by smogz »

Efter tre matcher känns Tim Söderlund klart intressant, en karbonkopia av Hackspetten från Kusmark.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked