Träningsmatcher 2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Från Löven:

Förra säsongen spelade Björklöven mot Skellefteå AIK på försäsongen inför ett fullsatt T3 Center. Nu är det klart med en ny match den 12 augusti.

- Det känns fantastiskt att få starta säsongen i T3 Center med en folkfest och ett klassiskt derby, säger Björklövens VD Joakim Gustafsson.

Matchen spelas fredag 12 augusti klockan 19:00 och biljetterna släpps i början av juni. Alla som har tecknat säsongskort innan den 3 juni får också chansen att förboka sin plats till hockeyfesten.

- Vi kommer gå ut med ett erbjudande till alla som har köpt säsongskort under v. 23 och släpper sedan upp försäljningen på övriga platser, säger Gustafsson.

- Ifjol sålde vi slut alla platser rekordsnabbt och jag är säker på att det kommer bli samma tryck i år, avslutar Gustafsson.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Vi möter även Leksand i Strömsund 15 september.

För övrigt: Fy FAN i helvete för att de inte ens kan spela här vartannat år. Göda lövensvinen med fullsatt på försäsongen, jag spyr.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Trollet förra året wrote:Vi ska ju möta Löven i träningsmatch i år. Det blir i Umeå igen. Tydligen resonerar de "vartannat år" och som av en händelse har vi stått över de åren vi skulle haft hemmamatch...
Vartannat år. Så mycket var det värt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Träningsmatcher 2016

Post by ante08 »

Bättre spela mot Lejon än mot Björklöven. Som med matcherna mot Clemensnäs för ett x antal år sedan.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Träningsmatcher 2016

Post by ante08 »

Någon med VK+ som kan låsa upp?
http://www.vk.se/plus/loven/1730899/dar ... -umea-igen" onclick="window.open(this.href);return false;
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Träningsmatcher 2016

Post by persson82 »

Därför spelas derbyt i Umeå igen
Publicerad idag kl 14.41 (uppdaterad idag kl 14.41)

Henrik Karmehag
Björklöven blir värd för matchen även i år.
Björklöven. Umeåpubliken får bevittna en ny derby klassiker mellan Björklöven–Skellefteå AIK den 12 augusti. Tacka arenaombyggnaden i Skellefteå för det.

I fjol inleddes försäsongen i Västerbotten med att Björklöven besegrade Skellefteå AIK efter straffar inför en fullsatt T3 Center i Umeå.
Då var tanken att nästa derby skulle spelas i Skellefteå.
Men när det i dag kommunicerades ut att det väntar ett nytt derby i år den 12 augusti, ja då var spelplatsen T3 Center igen.
Anledningen? Ombyggnaden av Skellefteå Kraft Arena.
– Björklöven hemma skulle ju vara jättetrevligt men bygget är inne i ett känsligt skede om vi ska dra i gång en match den veckan. Vi har inte i gång restaurangen, några pubar eller någonting. Det skulle inte vara en hit att spela en sådan match när det händer så pass mycket, säger Pea Israelsson, klubbdirektör i Skellefteå AIK.
Men om det blir match även nästa år så blir det i Skellefteå?
– Det utgår jag ifrån. Men det sa jag ju i fjol också, säger Israelsson.
För Björklövens del är det såklart en jättebonus att få spela matchen på hemmaplan, detta då intäkterna från matchen tillfaller arrangörsföreningen.
– Ja, det blir en bra peng givetvis och en bra start på säsongen ekonomiskt. Sedan får vi bara hoppas att vi kan få en fullsatt arena och att vi kan upprepa fjolårets resultat, säger Björklövens vd Joakim Gustafsson.
Även T3 Center genomgår ju en viss renovering i sommar där en ny jumbotron kommer in och där taket fräschas upp.
– Vi får verkligen hoppas att det är klart. Det nya taket sätts på prov direkt om det håller, skämtar Joakim Gustafsson vars Björklöven spelar sex träningsmatcher före serien och där två stycken spelas på hemmaplan.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Då ställer vi alltså in isträningen tre dagar före.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Lappmössan »

Men herregud med tanke på vilket patetiskt skick T3an var i ifjol och hur jävla amatörmässigt den matchen var anordnad skulle vi ju för fan kunnat spela i kopparhallen. Bara erkänn att ni älskar att slicka Ume-röv.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Lappmössan wrote:Men herregud med tanke på vilket patetiskt skick T3an var i ifjol och hur jävla amatörmässigt den matchen var anordnad skulle vi ju för fan kunnat spela i kopparhallen. Bara erkänn att ni älskar att slicka Ume-röv.
De kunde stängt av halva ladan pga bygget och spelat matchen hemma, det hade också varit ungefär en miljon gånger bättre än det här. Piteå tycker jag också hade passat fint.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Träningsmatcher 2016

Post by krysset »

Så Löven får pengarna?!?!?! Borde delas lika.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

krysset wrote:Så Löven får pengarna?!?!?! Borde delas lika.
Löven får pengarna ja.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Träningsmatcher 2016

Post by vonschnauser »

Trollet wrote:
Lappmössan wrote:Men herregud med tanke på vilket patetiskt skick T3an var i ifjol och hur jävla amatörmässigt den matchen var anordnad skulle vi ju för fan kunnat spela i kopparhallen. Bara erkänn att ni älskar att slicka Ume-röv.
De kunde stängt av halva ladan pga bygget och spelat matchen hemma, det hade också varit ungefär en miljon gånger bättre än det här. Piteå tycker jag också hade passat fint.
Piteå hade varit grymt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Träningsmatcher 2016

Post by ante08 »

Skellefteå AIK fortsätter motarbeta sina supportrar och jag förstår deras vrede. Hur många har ledsnat?
http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... upportrar/" onclick="window.open(this.href);return false;
montreal
Posts: 51
Joined: 15 Jun 2011, 23:10

Re: Träningsmatcher 2016

Post by montreal »

Illa! Visst borde matchen kunna spelas i Skellefteå även om restaurangerna är stängda. Hur mycket pengar ska vi föda löven med??
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

De kunde ställt in skiten också. "Vår tur men vi har ingenstans att spela, hörs nästa år".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Träningsmatcher 2016

Post by krysset »

ante08 wrote:Skellefteå AIK fortsätter motarbeta sina supportrar och jag förstår deras vrede. Hur många har ledsnat?
http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... upportrar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arenan byggs om så visst kan man förstå att det inte går spela här men varför skänka pengar till Löven?!?!?!?!?! Varför inte satsa på att med hjälp av någon anläggning göra is på torget och spela där i augusti?!?!? Skulle det vara möjligt?!?!?!
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

krysset wrote: Arenan byggs om så visst kan man förstå att det inte går spela här men varför skänka pengar till Löven?!?!?!?!?! Varför inte satsa på att med hjälp av någon anläggning göra is på torget och spela där i augusti?!?!? Skulle det vara möjligt?!?!?!
Är du på riktigt?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Träningsmatcher 2016

Post by krysset »

det går faktist göra is men det klokaste vore spela i Arenan och ha restaurangtält utanför.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

krysset wrote:det går faktist göra is men det klokaste vore spela i Arenan och ha restaurangtält utanför.
Kolla upp vad det kostade att fixa is på Gamla Ullevi utematchen 2013. Jag tror den skulle tåla +8 grader och då var det riktigt jävlig is. Högsommarvärme och ev regn på torget, tror inte jag kan komma på en sämre idé faktiskt.

Plus då att den inte skulle rymmas ändå.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Träningsmatcher 2016

Post by krysset »

men varför spelar man inte i Arenan och har restaurangtält utanför!?
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Talbot25 »

Det mest tragiska är att jag nästan har slutat bry mig. Peas ord är ungefär lika mycket värt som en guldsäljande zigenares.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

krysset wrote:men varför spelar man inte i Arenan och har restaurangtält utanför!?
Ska vi fortsätta prata fantasier? För att det är rätt meckigt att 6001 pers ska ut och sen in igen på 18 minuters paus.

Men det korrekta svaret på frågan är: För att AIK vill hjälpa Löven ekonomiskt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
MBB

Re: Träningsmatcher 2016

Post by MBB »

Man har spytt för mindre! Fy fan!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Hetsig
Posts: 14
Joined: 22 Jun 2015, 21:30

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Hetsig »

Personligen så förstår jag inte vad det gnälls över när det spelas här nästa gång.
montreal
Posts: 51
Joined: 15 Jun 2011, 23:10

Re: Träningsmatcher 2016

Post by montreal »

Vad får dig att tro att den kommer att spelas här nästa gång? Tror inte Pea riktigt förstår vikten av att de här matcherna spelas i Skellefteå då och då! Det är ett av Sveriges häftigaste derbyn, och mer intressant än en match i serielunken SHL. Svagt agerat av ledningen!
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Hetsig wrote:Personligen så förstår jag inte vad det gnälls över när det spelas här nästa gång.
Du menar exakt det man sa för ett år sen?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hetsig
Posts: 14
Joined: 22 Jun 2015, 21:30

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Hetsig »

Trollet wrote:
Hetsig wrote:Personligen så förstår jag inte vad det gnälls över när det spelas här nästa gång.
Du menar exakt det man sa för ett år sen?
Men då hade man väl inte planerat för en ombyggnation som skulle infalla under just det datumet då träningsmatchen spelas. Blir det inte nästa år heller så kan du räkna med att jag ansluter till er andra, men tills dess så har jag förståelse för ledningens agerande.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Träningsmatcher 2016

Post by p-play »

Hade man velat så hade man lagt den där träningsmatchen senare. Det är ju inte så att det finns problem med hotell eller transporter. Man har väl samma strategi som de senaste åren med så få träningsmatcher hemma som möjligt.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Hank »

montreal wrote:Vad får dig att tro att den kommer att spelas här nästa gång? Tror inte Pea riktigt förstår vikten av att de här matcherna spelas i Skellefteå då och då! Det är ett av Sveriges häftigaste derbyn, och mer intressant än en match i serielunken SHL. Svagt agerat av ledningen!
Eller så är det här ett sätt för Skellefteås Macchiavelli att trissa stämningen än mer!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Chippen »

Riktigt dåligt, och jag funderar på om de som kommer fråga om detta på mötet kommer att få ett "plåster på såren" med matchen mot Luleå, som skulle spelas som sista träningsmatch innan seriestart.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked