Träningsmatcher 2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatcher 2016

Post by smogz »

Intressant om hjälmar. Ingen fick fem eller fyra stjärnor.

http://www.beam.vt.edu/helmet/helmets_hockey.php" onclick="window.open(this.href);return false;
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Träningsmatcher 2016

Post by tord »

smogz wrote:Nästa år är det ju en mille till AIK.
Har du inte märkt att det finns inget "nästa år" varenda år matchen ska spelas i skell så hittar dom en anledning att flytta den till Umeå.. Eller är det nån som kan minnas att vi mött löven på hemmaplan senaste åren..
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatcher 2016

Post by smogz »

En gång är ingen gång.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Träningsmatcher 2016

Post by tord »

En gång? Släpp sargen...
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatcher 2016

Post by smogz »

Är det två? Det jämnar nog ut sig över tid.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Miklosoft »

Någon som vet om matchen idag kommer att sändas någonstans?
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatcher 2016

Post by smogz »

Modos hemsida läste jag nånstans utan att orka söka en länk.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Miklosoft »

Hittade den till slut.
http://liveprodsingleevents.play.livear ... a4f5037e20" onclick="window.open(this.href);return false;
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Biocellatus »

HUNDRA JÄVLA SPÄNN??? Spelar Zlatan i Modo eller?
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Chippen »

1-2 iaf.
Båda målen i PP.
2 p av Calof hittills.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatcher 2016

Post by smogz »

Förlust 3-2 i förlängning. Hoppas ingen blev skadad.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatcher 2016

Post by smogz »

Kan inte låta bli att tycka att Bert Robertsson uppträder jävla oproffessionellt. Han har säkert rätt i sak och blir säkert förbannad för hur fansen agerar. Men gå inte i diskussion med fans, det finns inget att vinna på det, tycker han skjuter sig i foten.

Tyvärr tycker jag att Häggqvist på Allehanda har rätt i det han skriver (även om man håller på Modo)

http://www.allehanda.se/vasternorrland/ ... t-det-bert" onclick="window.open(this.href);return false;
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Tycker det är underbart att någon äntligen visar vilja och hjärta. Det har varit ickeexisterande de senaste två åren. Naturligtvis har han inget att vinna på det, just därför gillar jag det spontana i det han gör.

Det är för många perfekt knutna slipsar i SHL. Över huvud taget är det för mycket SHL och för lite klubbhjärta idag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
msoe
Posts: 1624
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Träningsmatcher 2016

Post by msoe »

Visst är det tråkigt med alla intervjuer där intetsägande klyschor staplas på varandra, men Robertsson beter sig ju på det sämsta sätt man kan göra om man blir retad. De flesta lärde sig väl i lågstadiet att om man tar åt sej av vad de som retar en säger ger man dem ju bara den reaktion de vill ha. Om klackarna till övriga elitserielag är lite smarta så vet de nu precis hur de ska göra för att få Bert ur balans och få honom att tappa fokus på matchen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Larzon »

Jag lärde mig att stå upp för mina värderingar och åsikter, även att säga till mindre begåvade personer när dom "har kul" på andra människors bekostnad. Det tycker jag Bert gör här.

Skulle andra klackar sjunga om det istället för att stötta egna laget så pekar det väl mer ut den bristande intelligensen?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Perli »

Jag kan tycka att det till viss del är klackens uppgift att psyka motståndarna och få dem att tappa lite fokus.

Sen är det en ganska stor skillnad på att sprida hat och att pika någon för en händelse som inträffade för några år sedan och i det här fallet kan jag tycka att kalla någon för mytoman är rätt så harmlöst. Att på denna nivån tappa fokus på rätt saker från 100% till 99% kan göra rätt stor skillnad, bra spelat av Modoklacken ifall de lyckades med det.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Helt rätt match att ta det i enligt mig. Jag har extremt svårt att se att vi förlorade matchen igår pga det där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Träningsmatcher 2016

Post by StigVig »

Trollet wrote:Helt rätt match att ta det i enligt mig. Jag har extremt svårt att se att vi förlorade matchen igår pga det där.
Kan du ha rätt i, hoppas bara att Bert satte punkt igår gällande "Forsberg-gate" och i fortsättningen låtsas som det regnar om klackar runt om i landet försöker provocera han. :roll:

Tycker annars att det såg helt OK ut igår, skillnaden mellan lagen var väl att vi saknade 10 spelare och att modoröv ville betydligt mer än vi. Sett bra ut i CHL också förutom då att jag fortfarande har problem med Hanses i målet. Lindvall däremot ser stabil ut.
Krossa Skiten!!!!!
tjikken
Posts: 14
Joined: 16 Jun 2011, 19:23

Re: Träningsmatcher 2016

Post by tjikken »

Vet att det är feltråd och allt men, ja undrar om det blir någon resa till Luleå den 23 September?
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Japp, säljstart på lördag i samband med matchen! Resan kostar 50 kr. Biljett som alltid en hundring.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
TigerShark
Posts: 3849
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Träningsmatcher 2016

Post by TigerShark »

Har modo-klacken kört den där förut eller?

Skulle kännas jävligt märkligt om dom börjar med det flera år efter situationen när vi spelat i deras arena många gånger efter att det inträffade. Ifall det är något dom brukar köra när vi är där och spelar så är det väl inget märkvärdigt. Om dom däremot kom på det där flera år senare och kör den under en träningsmatch så är dom ju rätt löjliga människor.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Sargade Sune »

Ser fram emot dagens drabbning då Skellefteå verkar ställa ett slagkraftigt lag på isen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3849
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Träningsmatcher 2016

Post by TigerShark »

Dusan >_<
Locked