Träningsmatcher 2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Träningsmatcher 2016

Post by nishog04 »

Toby wrote:Samma sak varje år. Skaderisken på dom här första träningsmatcherna känna gigantiska. Samtidigt finns det väl inget alternativ. Eller?
Du har så rätt. Vore kanske bättre att dra igång säsongen mot typ Almtuna, istället för dessa "laddade" matcher.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Skidrow »

Tror det var en hjärnskakning när han slog bakhuvudet i isen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Träningsmatcher 2016

Post by nishog04 »

Blir det inte förlust idag, blir det en pyrrhusseger.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Det går inte att förlora mer än vi redan gjort nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Pontusbackstrom »

Trollet wrote:
Pontusbackstrom wrote:Jocke som gick in å skulle tackla, men på någo sätt ramlat baklänges och jag tycker de se ut som att han slår i höger baksida axel och sedan slår hakan i axeln.. Svårt å se exakt och en riktigt konstig situation. Hoppas nu att de inte är något alvarligt med honom.
Han kunde inte ens ta stöd på benen och var helt väck. Tro fan att det är allvarligt.

Matchen borde aldrig spelats. Allt att förlora på det, noll att vinna.

Nu menar jag att de inte ska vara så allvarligt att han inte kan träna framöver. Alla som såg han på isen såg att de var allvarligt för stunden.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Träningsmatcher 2016

Post by kopitar »

Vad står det i matchen ?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Pontusbackstrom wrote:
Trollet wrote:
Pontusbackstrom wrote:Jocke som gick in å skulle tackla, men på någo sätt ramlat baklänges och jag tycker de se ut som att han slår i höger baksida axel och sedan slår hakan i axeln.. Svårt å se exakt och en riktigt konstig situation. Hoppas nu att de inte är något alvarligt med honom.
Han kunde inte ens ta stöd på benen och var helt väck. Tro fan att det är allvarligt.

Matchen borde aldrig spelats. Allt att förlora på det, noll att vinna.

Nu menar jag att de inte ska vara så allvarligt att han inte kan träna framöver. Alla som såg han på isen såg att de var allvarligt för stunden.
När är framöver? Tre veckor lär han missa minst. Finns inte en chans att Karin låter honom träna för fullt efter det där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Träningsmatcher 2016

Post by nishog04 »

Enligt första rapporten från Karin väntar hjärntrappan. Hoppas bara han inte ramlar i den.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Ripper83 »

kopitar wrote:Vad står det i matchen ?
http://m.stats.swehockey.se/Game/Events/302791" onclick="window.open(this.href);return false;

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Träningsmatcher 2016

Post by nishog04 »

Skönt att man känner igen AIK. Sex man på banan som vanligt! ;)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Skidrow »

PP ser intressant ut, dom har bättre rörlighet och pucktempo i år än förra säsongen.

Skeptisk till 6-man vi fick han höll i sargen och hade t.o.m ena benet över sargen när dom blåste.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Chippen »

Tråkigt skada redan nu, men det verkar ju inte vara frukten av någon ojusthet iaf.
Men att skylla skadan på att vi möter Löven är ganska korkat. Lika korkat som att ifjol skylla skador på CHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Träningsmatcher 2016

Post by nishog04 »

Chippen wrote:Tråkigt skada redan nu, men det verkar ju inte vara frukten av någon ojusthet iaf.
Men att skylla skadan på att vi möter Löven är ganska korkat. Lika korkat som att ifjol skylla skador på CHL.
Övertända spelare. Det är då en faktor som spelar in. Samma sak i CHL.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Special Brew »

0-3 nu tydligen. Emil Djuse 3:e målet.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Markman »

"Jocke är just nu på kompletterande undersökning på sjukhuset i Umeå, ackompanjerad av vår klubbdirektör Pea Israelsson. Jag har pratat med båda. Jocke är uppegånede, adekvat och pratbar. Räknar med en kortare rehab enligt schema"
/Karin Rundblad
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Träningsmatcher 2016

Post by nishog04 »

Markman wrote:"Jocke är just nu på kompletterande undersökning på sjukhuset i Umeå, ackompanjerad av vår klubbdirektör Pea Israelsson. Jag har pratat med båda. Jocke är uppegånede, adekvat och pratbar. Räknar med en kortare rehab enligt schema"
/Karin Rundblad
Positiva nyheter!
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Akerman2 »

Självmål 2-3. Direktiv från högre ort?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Träningsmatcher 2016

Post by nishog04 »

Seger i alla fall.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Chippen »

nishog04 wrote:
Chippen wrote:Tråkigt skada redan nu, men det verkar ju inte vara frukten av någon ojusthet iaf.
Men att skylla skadan på att vi möter Löven är ganska korkat. Lika korkat som att ifjol skylla skador på CHL.
Övertända spelare. Det är då en faktor som spelar in. Samma sak i CHL.
Fast vad jag förstår så var det Jocke som skulle tackla och inte blev tacklad.
Så då var det alltså Jocke som var övertänd?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

Chippen wrote:
nishog04 wrote:
Chippen wrote:Tråkigt skada redan nu, men det verkar ju inte vara frukten av någon ojusthet iaf.
Men att skylla skadan på att vi möter Löven är ganska korkat. Lika korkat som att ifjol skylla skador på CHL.
Övertända spelare. Det är då en faktor som spelar in. Samma sak i CHL.
Fast vad jag förstår så var det Jocke som skulle tackla och inte blev tacklad.
Så då var det alltså Jocke som var övertänd?
Självklart. Det gick väl knappast att missförstå?


Spelar man inte skitturneringar som CHL så skadar man sig inte i CHL.
Spelar man inte meningslösa välgörenhetsmatcher mot Löven så skadar man sig inte i meningslösa välgörenhetsmatcher mot Löven.

Ikväll fanns inget att vinna, allt att förlora. Eller är det nån som känner att segern gör att skadan på Jocke känns mindre jävlig?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Special Brew »

Varför ens spela träningsmatcher? Skiter man i det så har man ju en hyfsat hel trupp till premiären. ;)
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träningsmatcher 2016

Post by marre »

Trodde du var klokare än så här Trollet. Ska vi som enda lag inte spela några träningsmatcher?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Trollet »

marre wrote:Trodde du var klokare än så här Trollet. Ska vi som enda lag inte spela några träningsmatcher?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det har jag aldrig påstått. Jag har varit kraftigt emot att den här matchen skulle spelas i flera månader, offentligt, privat, på forumet, överallt. En match där AIK bara kan förlora (prestige, skaderisk, fansen efter attityden med straffläggningen i fjol). Det handlar om den här matchen. Att möta Västerås eller valfritt annat lag är en helt annan sak. Det här är välgörenhet riktad till våra enda rivaler. Jag vägrar ställa upp på det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Lappmössan »

Trollet wrote: Det har jag aldrig påstått. Jag har varit kraftigt emot att den här matchen skulle spelas i flera månader, offentligt, privat, på forumet, överallt. En match där AIK bara kan förlora (prestige, skaderisk, fansen efter attityden med straffläggningen i fjol). Det handlar om den här matchen. Att möta Västerås eller valfritt annat lag är en helt annan sak. Det här är välgörenhet riktad till våra enda rivaler. Jag vägrar ställa upp på det.
Sanningens ord.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatcher 2016

Post by smogz »

Det är en träningsmatch, varken mer eller mindre. Jocke kunde ha blivit skadad mot vilket lag som helst. Nästa år är det ju en mille till AIK. Men jag förstår och representerar er åsikt. För mig som är uppvuxen med en mamma från Umeå och en pappa från Skellefteå är det lite svårt att bygga upp starka känslor.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
valhall
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 21:19
Location: Umeå

Re: Träningsmatcher 2016

Post by valhall »

Vad som va lite underligt är hur man agerade från sjukvårdsteamet när Jocke låg på isen, han kunde knappt stå på benen när man plockade upp han från isen utan nackkrage! :shock: Sen kan man ju hoppas att det köps in en riktig bår till nästa match, den dom använde såg ut att ha använts under andra världskriget!
Men som utflyttad Skeåbo så är det alltid kul när AIK kommer till Skellefte södra.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Träningsmatcher 2016

Post by Jocko Homo »

Ja, helvete, har dom inte universitetssjukhuset där? Dags för lite utbildning. Först försöket att lyfta honom, sen när dom bar ut honom genom Lövens bås, tänkte hela tiden på att det skulle bli precis som det här:

User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatcher 2016

Post by smogz »

Jag kan inte låta bli att tycka att det är hygienkrav på en hockeyhjälm 2016 att klara ett fall i isen utan att man får hjärnskakning. Det är ju en situation som är klart förutsägbar och mätbar jämfört med ett fall i full fart med hjälmen i sargen. Om hjälmarna skulle bli tyngre, so be it. Skulle iallafall förhindra ett gäng hjärnskakningar per år. Känns som hjälmarna knappt utvecklats alls sedan öronskydden kom i mitten av åttiotalet (?).
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Träningsmatcher 2016

Post by ossian »

Visst har Crosby någon slags specialhjälm? Här borde AIK satsa stora pengar, på spelarnas säkerhet. Även i juniorlagen.
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: Träningsmatcher 2016

Post by qerzeboy »

Jocko Homo wrote:Ja, helvete, har dom inte universitetssjukhuset där? Dags för lite utbildning. Först försöket att lyfta honom, sen när dom bar ut honom genom Lövens bås, tänkte hela tiden på att det skulle bli precis som det här:
Tänkte själv på denna

https://www.youtube.com/watch?v=0yxLlZkknv0" onclick="window.open(this.href);return false;
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
Locked