F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by Trollet »

Tycker vi förlorar matchen på inställning, vi är för veka mentalt. Korthuset rasar fullständigt vid motgångar och det behöver inte vara ett insläppt mål, det är domarinsatser de är missnöjda med, missade klara målchanser osv. Tappar precis allt driv då, vår lägstanivå är mycket mycket lägre än Frölundas.

Vi verkar dessutom rulla runt mycket folk även i kritiska lägen, igår var Marcus P och Pontus inne med en minut kvar och jakt på kvittering. Klarar vi inte att spela på två femmor i slutet? Man vill väl ändå tro att det går att toppa laget i ett sånt läge?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by snorhyveln »

Är det inte så att spela Petterström ÄR att toppa laget?
Knappast lönt spela Zakke, Norman eller Pesonen. Dessutom att spela Jimmie är ju likhetstecken med box plat sista minuterna.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by Trollet »

Det kanske är så. Men då kanske man borde spela Petterström i PP också, där väljer man ju att toppa med alla de spelare du listar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by StigVig »

TigerShark wrote:
Chippen wrote:
p-play wrote:Sanningen är att vi skapar inte en enda chans på sista 10. Det där jävla spelsystemet kan Wallson ta med sig och investera rakt upp där solen aldrig lyser.
Skapade vi någon efter 2-2 målet?
Det är ju ett till problem vi har. Får vi någonsin energi av dom mål vi gör? Direkt vi gör ett mål så låter vi motståndarna anfalla istället.
+1
Krossa Skiten!!!!!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by nishog04 »

Någon som fått sova på saken och spontant tänker att AIK vänder detta?

1-3 = tre raka vinster = Hey, här e vi?
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by schteffe »

Vi kan absolut vinna på söndag, men blir tufft att ta tre raka när det varit så jämnt hittills.
persson82
Posts: 657
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by persson82 »

vad har hänt med vårt PP? som det är nu skulle det ju vara bättre att dra på sig en egen utv å spela 4-4 :evil:
Os72
Posts: 901
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by Os72 »

Det finns ju inget som pekar på en vändning. Om spelarna tror på det så finns det dock en liten chans. Som sagt är det väldigt jämnt och det gör ju att lika väl AIK kan ta det. Någon gång kanske marginalerna är på vår sida som i matchen där Växjö ledde med 3-1 inför sista.
Last edited by Os72 on 22 Apr 2016, 08:57, edited 1 time in total.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by Rampa »

nishog04 wrote:Någon som fått sova på saken och spontant tänker att AIK vänder detta?
Nja, knappast många i vart fall. Jimmie troligen.

Men nog vore det väl faen om vi inte kan avsluta hemma med en vinst åtminstone. Skamligt annars, hur dåligt mentalt förberedda vi verkat för spel på hemmais. Som varit laget Skellefteå AIK:s signum, även senaste säsongen.
Frölunda kommer mest troligt att stå som mästare efter finalen, men sjuttsingen att förlora varje match hemma, två finaler i rad. NEJ TACK!
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by päran »

nishog04 wrote:Någon som fått sova på saken och spontant tänker att AIK vänder detta?

1-3 = tre raka vinster = Hey, här e vi?
Jag! Nu är det upp till bevis Jimmie. Är du AIK:s Messier?

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by Chippen »

Jag tror att det finns möjlighet OM vi får första målet och bara fortsätter spela som om det fortfarande är 0-0.
Vinst hemma och jag tror att Frölunda inte pallar trycket att vinna på hemmaplan, så då tar tar vi det till en sjunde och där kommer vi vara starka som satan!
Last edited by Chippen on 22 Apr 2016, 09:03, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by StigVig »

Än tydligare vilka spelare som har tankarna på sin nästa klubb och ett fett bankkonto.

Hur tänker ledningen, tänker man nåt överhuvudtaget?
Förra hemmamatchen eller nu denna på Sveriges baksida så skulle Backe fått stå.
Backe är minst lika bra som Leksingen och det skulle ha fått Fiskrenset att börja fundera.

Sen förra hemmamatchen får Fiskrenset 2 puckar som studsar på AIK-spelare och går in + Nisses usla rensning
Denna får dom 2 turstudsar med sig och öppet mål + ytterligare en usel rensning denna gång av Zacke
Första 2 matcherna så har dom domarna med sig, lyckligtvis så vinner vi en match ändå.

Turen måste ju för fan vända :?

Sen så är laget byggt för att vinna en serieseger, det är inte byggt för att vinna ett SM-Guld

Imponerande ändå med 5 raka seriesegrar & 6 raka finaler

Ger inte upp än för Fiskrenset har sett möra ut i de senaste 2 matcherna, man får energi av målen man gör endast det som gör att de orkar. hade vi gjort 0-2 så hade vi vunnit rätt så komfortabelt

Med lite flyt tar vi det till 7 matcher, Växjö låg under med 0-2 i matcher mot Linköping och sen vann man 4 raka.
Vi behöver bara vinna 3 ;)
Krossa Skiten!!!!!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by nishog04 »

Allt är möjligt. Vore episkt att vända, även om jag tvivlar på att laget orkar (men jag hoppas ju förstås). Men jag tycker inte det är upp till Jimmie - det är snarare upp till Zacke, Pesonen, Norman m.fl. som tydligt saknar gnistan. Jimmie vet hur man vinner, medan Zacke mest troligt kommer öppna silvergruva när allt är över. Undrar hur han kommer se tillbaka på sin karriär?

Det som är oroväckande är att delar av stommen haltat så betänkligt. Jag tänker bl.a. på Martin, Nisse och Linkan. Vad hände där, liksom?

Men det känns samtidigt bra att en spelare som Urbom (som även spelar med oss nästa säsong) verkligen gör allt för att vinna. Får han dessutom avlastning i form av Alm nästa säsong kan det bli ett fruktat försvar AIK ställer på banan.

Och i skrivande stund har två solklara icke-kontraktförnyade spelare (Forre och Pontus) gestaltat vinnarinstinkt hela finalserien, och därmed kanske blivit två heta namn man egentligen borde förlänga med en säsong vardera.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by p-play »

Det är inte så lätt att slå in den där sista matchbollen när löpsedlarna är tryckta och champagnen framtagen. Kan vi bara ta nästa match blir det lite mer press på dem. Vi får dessutom kanske tillbaka ett par spelare, vilket gör att vi inte behöver slita lika hårt på vissa spelare. Vi har mindre spets på forwardssidan så vi måste producera med hjälp av vår bredd där alla ska kunna stiga fram.
Forsell visar för övrigt upp en imponerande inställning. Killen är professionell från topp till tå. Jag håller också med om att Urbom visar upp en vinnarskalle och ett bra spel. Han vinner i princip all närkamper eller åtminstone boxar ut motståndarna.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by nishog04 »

p-play wrote:Det är inte så lätt att slå in den där sista matchbollen när löpsedlarna är tryckta och champagnen framtagen. Kan vi bara ta nästa match blir det lite mer press på dem. Vi får dessutom kanske tillbaka ett par spelare, vilket gör att vi inte behöver slita lika hårt på vissa spelare. Vi har mindre spets på forwardssidan så vi måste producera med hjälp av vår bredd där alla ska kunna stiga fram.
Forsell visar för övrigt upp en imponerande inställning. Killen är professionell från topp till tå. Jag håller också med om att Urbom visar upp en vinnarskalle och ett bra spel. Han vinner i princip all närkamper eller åtminstone boxar ut motståndarna.
Nej, att säsongen fortsätter även in på nästa vecka ser jag inte heller som någon omöjlighet, men jag ställer mig ytterst tvivlande till att Frölunda sumpar tre matchbollar i detta läge. Deras försvarsarbete har varit väldigt stabilt hittills och AIK har sjukt svårt att få till något spännande där. Men OM det blir en sjunde match, var ligger då pressen? :)
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by p-play »

Det är svårt att säga. Oavsett hur det går så skulle det vara coolt med en sjunde match. Det finns dock inget som talar för det då Frölunda är taktiskt sett bättre än oss och kan hänga kvar i matcherna även då de inte presterar.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by Skidrow »

Tyvärr vägrar Pesonen komma igång han lyckas alltid vara på felplats lr passa fel.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by Bilderberg »

Chippen wrote:
Bilderberg wrote:Trots Sörens medverkan så är jag övertygad om att Skellefteå hade vunnit med Svensson i mål.
Jasså? Vem skulle gjort målen då?
Bara för att du byter målvakt så löser inte den ineffektivt vi har i anfallszonen och att vi inte kommer in på mål.
Hanses påverkar inte bara direkt via sina räddningar. Hela laget agerar säkrare, inte lika mycket stress, passningarna sitter på bladet osv.

En osäker målvakt sprider dålig energi vilket också drabbar spelet i sin helhet.

Psykologi är A och O. Skillnaden är inte större än så.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: F4 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 21/4 kl. 18.00

Post by Bilderberg »

Os72 wrote:Jag blir lite bitter när jag läser Nyström. Det är ju inte SÅ imponerande att ha tagit sig till sex finaler när man "bara har vunnit två". Förutom Färjestad så har det varit olika lag. SÅ lätt kanske det inte är att ta sig till sex raka finaler (sju om man räknar nästa säsong). VI MÅSTE VINNA NÄSTA MATCH OCH NÄSTA OCH NÄSTA! Kämpa AIK!
Håller med.

Växjö, Brynäs och snart Frölunda behöver ingen finalrutin. När AIK förlorade mot Färjestad första året var det ett jäkla surr om"rutin" men sen kom Brynäs och kastade det rutinsnacket rätt i sopkorgen där det hör hemma. Allt handlar om inställning, rutiner är för idioter som inte kan tänka själv eller skjuta från höften.
Locked