F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Markman »

Kvitterat i matchserien, och dags att ta tag i hemmaplansfördelen! Samma fart och kämpaglöd som senast, så ska vi kunna lösa det här också!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
msoe
Posts: 1624
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by msoe »

Och lika jävla nervöst och ovisst trots att det riktigt bra ut igår. spelar vi som vi gjorde de sista 50 minuterna då så har vi en riktigt stor chans att ta det här. Hanses mår säkert bra av att ha fått bli lite varm i kläderna nu också. Det blir spännande att se vad Roger försöker hitta på för att ändra matchbilden från igår, om de bara kör på som vanligt eller om de försöker backa hem och tighta till spelet lite. Det känns väl ganska troligt att Lasse J får stå den här matchen iaf.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by StigVig »

Vad kan man förvänta sig av match 3?
Jag förväntar mig domare som gör vad dom kan för att ge Fiskrenset fördelar i matchen som vi har sett i match 1 & 2.
Jag förväntar mig även ett regelrätt mål av oss som döms bort, har hänt 2 matcher i rad och lär ske även i match 3.

Men spelar vi med samma glöd & arbetsinsats så har vi chans att vinna mot Fiskrenset
Krossa Skiten!!!!!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by jokarfo »

Nån som har en biljett över? Ebiljett-helvetet sket ju ner sig deluxe när man skulle boka vid biljett släpp och köpa från blocket-ockrare ligger inte för mig.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Rampa »

@jokarfo
Det var enormt tryck idag på biljettförsäljningen. Efter mindre än en halvtimme var det slutsålt. Jag försökte själv på Ingers Kiosk i stan.
Jag tror inte ens Rinkside får biljetter över under finalen, då restaurangen varit fullbokad redan innan semin. Men prova ring Charlott Landstedt Sjöö och hör om det finns chans att någon avbeställer.
Uppenbart för liten arena. :?

Själva matchen är det bara att pojkarna kör lika intensivt som igår. Då ska det mycket till om ens dåliga domare kan ha med utgången att göra. Nästan så jag förväntar mig att vi får några domslut med oss av herrar "marginaler".
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by p-play »

Det mest oroande är att de är i gymmet idag. Då kommer de väl ha blytunga ben igen imorgon. :? Det är betydligt bättre för oss att de kör matcherna två dagar i rad så att det inte finns utrymme att lägga in någon träning emellan matcherna.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by nr86 »

Kan vi knipa matchen hemma imorgon sätter vi dem under press med underläge i matcher för 1a gången. Det undrar jag hur de kommer att klara. Kniven på strupen är inte lätt att spela med.
Mest spännande är ju vilken keeper aik ställer i kassen.
3-1
Empress
Posts: 7142
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Empress »

Vad ska man tro om Adam / Axel ?
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Chippen »

Tror nog inte att vi ser någon av dem mera.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by smogz »

p-play wrote:Det mest oroande är att de är i gymmet idag. Då kommer de väl ha blytunga ben igen imorgon. :? Det är betydligt bättre för oss att de kör matcherna två dagar i rad så att det inte finns utrymme att lägga in någon träning emellan matcherna.
Tror de cyklar lite och snackar lite skit på gymmet idag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Chippen »

p-play wrote:Det mest oroande är att de är i gymmet idag. Då kommer de väl ha blytunga ben igen imorgon. :? Det är betydligt bättre för oss att de kör matcherna två dagar i rad så att det inte finns utrymme att lägga in någon träning emellan matcherna.
Tror nog snarare att de är där och gör av med slaggprodukter, kör lite motioncykel och lyssnar på musik :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Chippen »

Men vem fan ska stå imorgon? Hanses gjorde ju en riktigt bra match senast och Svensson har ju, i ärlighetens namn, inte varit riktigt så vass som man är van att se honom.
Är båda spelklara så ser jag faktiskt inte att det är självklart att Svensson står.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Markman »

Rundblad gällande skadeläge och process på de spelarna (Axel, Adam, Markus): http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/119070" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by nr86 »

Chippen wrote:Men vem fan ska stå imorgon? Hanses gjorde ju en riktigt bra match senast och Svensson har ju, i ärlighetens namn, inte varit riktigt så vass som man är van att se honom.
Är båda spelklara så ser jag faktiskt inte att det är självklart att Svensson står.
Håller med. Bättre med en boostad Hanses än en halvskadad Svensson. Känns faktiskt som om hela laget är mer på allerten i egen zon när Hanses står.
User avatar
ossian
Posts: 3645
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by ossian »

Oavsett vad bör Hanses stå. Känns stekhet. Kanonräddningarna radades upp, returnerna ned i hörnen, stark med spaden och ser väldigt lugn och trygg ut.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by päran »

Är Svensson spelklar står Svensson. Punkt.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by StigVig »

Vore coolt med Backe i mål, allt för att förvirra Roger den Röde 8-)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by smogz »

Tycker AIK visade tydligt hur man borde spela i final 2. Backarna var mycket snabbare till förstapass och hade både alternativet att passa direkt upp till forwards i fart eller till forwards som mötte och tydligare gjorde sig spelbara. Inte lika många flying V-pass som det lite rutinmässigt har varit i serien. Spelvändningarna var mycket snabbare än förut vilket gjorde att Frölunda hade svårare att försvara blå. Sen tycker jag att man checkade hårdare.

Därmed blev också AIKs spel lite attraktivare än det varit under säsongen.

Hoppas på en fortsättning på den inslagna linjen ikväll. Då får Frölunda det tufft.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by barrskog »

Gräv ner dom!
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Plissken »

Hoppas Hanses står.
Mina lekmannafunderingar:

Tycker ärligt Svensson varit sämre på slutet och uppträtt väldigt fladdrigt med yvigt mönster

Hanses är oändligt mycket bättre och säkrare i spelet med puck.
När Svensson är bakom mål med pucken, ser han stressad ut, kommunicerar inte med spelarna och skickar oftast iväg den utan 'fredlig' mottagare.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
lobo
Posts: 1561
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by lobo »

Jag ändrar inte min åsikt efter en fantastisk insats, hanses var grym i söndags. MEN Svensson är solklar etta, det har han visat 1000 ggr. Bara som senaste exempel så fullständigt räddade han oss genom ett par av semifinalerna mot Växjö. Otroliga räddningar när vi var illa ute. Sett över säsongen så är det tvärtom så att laget spelar virrigare med Hanses i mål. Klart att det faktum att det är final och alla ska städa upp och hjälpa hanses gör att det blir bra (ref 44 täckta sköt t. Ex) men Svensson är en avgörande faktor. Han ska stå om han kan

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by smogz »

Tycker det finns risker med Svensson. Viljan att stå kan nog ibland få en att skita i att känna efter. En skada som i omgång 33 gjort att man suttit på bänken väljer man som målvakt att bortse från i final 3. Risken är att den skadan ändå gör att man bara presterar på 90% istället för reservmålisens 100%. Det kan vara avgörande. Håller också med om att han sett lite fladdringare ut än normalt i sista matcherna. Känns som han glider iväg från situationerna ibland, att han har haft svårare att hinna tillbaka till andraläget pga detta. Kanske är han alltid sån och det blir tydligare i semifinal och final.

Har Svensson känning som riskerar att påverka hans insats ska han inte stå. Hur gärna han än vill. Hoppas man kan testa och vara relativt objektiv med testerna under dagen.

Annars har jag gott hopp för kvällen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
anterio
Posts: 255
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by anterio »

smogz wrote:Håller också med om att han sett lite fladdringare ut än normalt i sista matcherna. Känns som han glider iväg från situationerna ibland, att han har haft svårare att hinna tillbaka till andraläget pga detta. Kanske är han alltid sån och det blir tydligare i semifinal och final.
Börjar fundera på om fladdrandet och skadekänning kan ha med varandra att göra. Alltså att han känner av nått som gör att det gör ont att få stopp ordentligt i vissa lägen vilket gör att man glider ur situationer.
User avatar
lill-akka
Posts: 172
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by lill-akka »

Det som fattats är den inledande "skelleftekvarten". Växjö och Frölunda har tillåtits dominera första perioden alltför många gånger. Det är dags att ändra på detta.

Klarar man av att ta kommando direkt?
Orkar AIK hålla fullt fokus två matcher i rad?

Då vinner man.
User avatar
vonschnauser
Posts: 975
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by vonschnauser »

Börjar vara dags att vinna en finalmatch hemma nu!

Sist var ju match 3 mot Färjestad 13/14! :roll:
Killiades
Posts: 1
Joined: 07 Apr 2013, 15:42

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Killiades »

Axel var i Umeå igår och kollade sin knäled vilket han hade skadat, han hade även haft problem med den tidigare, vet inget mer, återkommer om jag får mer insiderinfo
Sed
Posts: 1611
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by Sed »

Seg start som vanligt...
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by freddus »

Vad har hänt med starterna för oss?
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by don_tomassso »

Sån skillnad på tempo kontra matchen i götet.Där hade vi fart från start.Känns som vi spelar avvaktande hemma.Är de pressen måntro?
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: F3 - Skellefteå AIK - Frölunda HC - 19/4 kl. 19.30

Post by freddus »

Matchen har börjat
Locked