Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

p-play wrote:
nr86 wrote:Bra av Arvid att få till ett snack med Emil efter det att han och AIK gått skilda vägar.
Lindgren sitter då inte med armarna i kors. Det händer grejer nästan hela tiden.
Undrar om man inte kommer att signa en pp back snart? Otroligt oroande med Cuminsky.
I hans fall vore det inte så dumt om vi kunde få till en förlängning av kontraktet så vi får njuta av honom några matcher i alla fall. För att komma tillbaka är jag säker på att han kommer att göra. Om inte annat vore det en fin gest mot AIK och fansen med tanke på det strul han åsamkat laget. Nu menar jag inte att det är hans fel med infektioner och annan skit men med den stjärnstatus och lön han bär så skulle då inte jag må bra av att inte kunna bidra på isen.
Signa Cumiskey på ett år till i dagsläget? Seriöst? På vilket sätt vore det en fin gest mot fansen och AIK att han skall få ytterligare ett års lön utan motprestation, för i dagsläget är nog den risken överhängande. Ryktena sade redan innan säsongen att han var på väg att bli hockeyinvalid.
Mig veterligen betalar man inte särskilt mycket lön till en skadad spelare, det tar försäkringen under frånvarotiden, om jag inte är alldeles ute och cyklar. Så några kopiösa mängder pengar tror jag inte vi lägger på Cumiskey i dagsläget...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
AIK1921
Posts: 57
Joined: 27 Apr 2016, 18:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by AIK1921 »

Finns ytterligare en intervju med Emil här om någon missat den.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4059438.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Markman wrote:
p-play wrote:
nr86 wrote:Bra av Arvid att få till ett snack med Emil efter det att han och AIK gått skilda vägar.
Lindgren sitter då inte med armarna i kors. Det händer grejer nästan hela tiden.
Undrar om man inte kommer att signa en pp back snart? Otroligt oroande med Cuminsky.
I hans fall vore det inte så dumt om vi kunde få till en förlängning av kontraktet så vi får njuta av honom några matcher i alla fall. För att komma tillbaka är jag säker på att han kommer att göra. Om inte annat vore det en fin gest mot AIK och fansen med tanke på det strul han åsamkat laget. Nu menar jag inte att det är hans fel med infektioner och annan skit men med den stjärnstatus och lön han bär så skulle då inte jag må bra av att inte kunna bidra på isen.
Signa Cumiskey på ett år till i dagsläget? Seriöst? På vilket sätt vore det en fin gest mot fansen och AIK att han skall få ytterligare ett års lön utan motprestation, för i dagsläget är nog den risken överhängande. Ryktena sade redan innan säsongen att han var på väg att bli hockeyinvalid.
Mig veterligen betalar man inte särskilt mycket lön till en skadad spelare, det tar försäkringen under frånvarotiden, om jag inte är alldeles ute och cyklar. Så några kopiösa mängder pengar tror jag inte vi lägger på Cumiskey i dagsläget...
http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... gerar-det/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Vad jag förstår är det en infektion som ställt till det för Cumiskey. Annars hade han varit i spel redan nu.
Om AIK värvar en blivande hockeyinvalid blir man ju mörkrädd.
Man visste om skadan och räknade med att han skulle vara tillbaka några matcher in på säsongen men denna infektion har ställt till det. Är det någon annan skada som han har menar du som vi andra inte känner till??
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Infektionen är kurerad. Om jag förstått det rätt så var det en halsinfektion och sådana brukar gå över på någon vecka. Det är hans, som jag uppfattat det, kroniska skada som han opererade som gör att han inte kan spela. Det finns säkert andra som sitter på bättre information som kan uttala sig om exakt vilken typ av skada det är fråga om. Det ryktades från Modo-håll redan innan säsongen att han var mer eller mindre slut. Han har haft, vad det verkar, den här skadan länge och det var problem redan under Modo-tiden. Ifjol spelade han nästan ingenting.
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/fa ... g#Ishockey" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kopitar »

p-play wrote:Infektionen är kurerad. Om jag förstått det rätt så var det en halsinfektion och sådana brukar gå över på någon vecka. Det är hans, som jag uppfattat det, kroniska skada som han opererade som gör att han inte kan spela. Det finns säkert andra som sitter på bättre information som kan uttala sig om exakt vilken typ av skada det är fråga om. Det ryktades från Modo-håll redan innan säsongen att han var mer eller mindre slut. Han har haft, vad det verkar, den här skadan länge och det var problem redan under Modo-tiden. Ifjol spelade han nästan ingenting.
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/fa ... g#Ishockey" onclick="window.open(this.href);return false;
Cuminskey värvningen ingick i #låtdomfundera
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Spökplumpen »

p-play wrote: http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... gerar-det/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror bara det gäller spelare som ingår i svenska sjukförsäkringssystemet. De flesta utländska spelare gör inte det.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

p-play wrote:Infektionen är kurerad. Om jag förstått det rätt så var det en halsinfektion och sådana brukar gå över på någon vecka. Det är hans, som jag uppfattat det, kroniska skada som han opererade som gör att han inte kan spela. Det finns säkert andra som sitter på bättre information som kan uttala sig om exakt vilken typ av skada det är fråga om. Det ryktades från Modo-håll redan innan säsongen att han var mer eller mindre slut. Han har haft, vad det verkar, den här skadan länge och det var problem redan under Modo-tiden. Ifjol spelade han nästan ingenting.
http://www.allehanda.se/ishockey/shl/fa ... g#Ishockey" onclick="window.open(this.href);return false;
När man läser det där låter det ju nästan som MS eller något liknande.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Diskussionen om Cumiskeys skada/sjukdom börjar få rätt hög "Ainas"-status, tycker jag.
Twar, MS, "saknar vissa beståndsdelar i kroppen" etc... Snart har han väl leukemi, testikelcancer och galna ko-sjukan också...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Operationen benämndes väl "höftoperation". Utan att veta så skulle en rimlig gissning vara artros kopplat till höftleden. Det skulle passa in väl på beskrivningen med långvariga problem.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bsa »

Markman wrote:Diskussionen om Cumiskeys skada/sjukdom börjar få rätt hög "Ainas"-status, tycker jag.
Twar, MS, "saknar vissa beståndsdelar i kroppen" etc... Snart har han väl leukemi, testikelcancer och galna ko-sjukan också...
+5 :mrgreen:
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Svaret fanns i Karins senaste uttalande.
Vi måste bygga upp muskulatur ( som kanske inte finns)?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3060
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

snorhyveln wrote:Svaret fanns i Karins senaste uttalande.
Vi måste bygga upp muskulatur ( som kanske inte finns)?
Så någon form av mördarbakterie som ätit upp vävnaden?

#cityakuten
Tigerränderna går aldrig ur.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Snarare Maciarini.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Miklosoft »

Enligt säkra källor rör det sig om Digerdöden. Haha.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hank »

Har hört att LJ ätit upp Cumiskeys vävnad för att utveckla mutanter i Schweiz.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Man kan väl iallafall konstatera att Micke är hyfsat handlingskraftig.
GillarT
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Borde ju kunna värva några nobelpristagare medan de är i landet. Ifall vi behöver odla lite muskler.

När kan Holloway tänkas bli klar
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Nästa match mot Malmö (21:a). Det kommer att bli intressant att se hur starka vi blir då. I praktiken är det tre spelare av hög klass (varav åtminstone en som är stark i sargduellerna) som går in i laget. Det blir en bra test på hur stark forwardssidan i år egentligen är. Hitintills har vi ju hela tiden fått gå med en kraftigt reducerad styrka.
shaquille
Posts: 1969
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 2016/2017

Post by shaquille »

Om ingen blir skadad under tiden.....
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bsa »

Och Malmö får ingen?
User avatar
Erwynn
Posts: 2416
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Erwynn »

p-play wrote:Nästa match mot Malmö (21:a). Det kommer att bli intressant att se hur starka vi blir då. I praktiken är det tre spelare av hög klass (varav åtminstone en som är stark i sargduellerna) som går in i laget. Det blir en bra test på hur stark forwardssidan i år egentligen är. Hitintills har vi ju hela tiden fått gå med en kraftigt reducerad styrka.
Framförallt efter nyår det blir intressant.
Hata allt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

Då saknas 3 juniorer som är på j-vm.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Skidrow wrote:Då saknas 3 juniorer som är på j-vm.
fast det är 2 av 3 som det händer väldigt lite runt, är ju egentligen bara söderlund som skapar något, medans wingerli och ohlsson mest blir tryckta ut i hörnen
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Är det ingen som förstått att Wingerli och Ohlsson har defensiva roller?
Titta annars på motiveringen till att de blev uttagna till JVM.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Skulle säga att Ohlsson är bättre än PP på att sätta press i motståndarzon, snart kommer puckarna stanna kvar också.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by jokarfo »

Trollet wrote:Är det ingen som förstått att Wingerli och Ohlsson har defensiva roller?
Titta annars på motiveringen till att de blev uttagna till JVM.
+1 på det.

Tycker att de sköter sina uppgifter förbannat bra dessutom och givet deras (o)storlek är de rätt starka på puck båda två. Att de dessutom har fina skills ser man när de emellanåt hittar varann i offensiv zon och kan skapa egna chanser. Även om de har en bit kvar till att kunna axla offensiva nyckelroller. Själv tycker jag tex att det är sällan nån av #33 och #24 gör en dålig match. Att tex inte utmärka sig negativt är ett rätt godkänt betyg för en junis i en liga jämnare än nånsin.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by burk »

AIK borde ta och värva Petr Zamorsky från Örebro som verkar vilja bli av med honom

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=70391" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Hoppas AIK ligger på Tim Erixon!
Han kan inte harva på hur länge som helst där borta i AHL.
Ta dit förnuft till fånga och få fart på karriären i AIK!
User avatar
ossian
Posts: 3666
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ossian »

Vilka är aktuella för nästa säsong?

Mina förslag:

Markus Svensson

Tim Erixon
Petter Granberg
David Rundblad
Jonathan Pudas
Jacob Moverare

Joel Mustonen
Oscar Sundqvist
Martin Lundberg
Oscar Lindberg
Locked