Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Kommer in med bra energi o breddar den annars ganska smala spetsen i lagen kommer bli bra det här får vi nu bara en back så ser det riktigt bra ut :D
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Härligt med Bud.
Ska man tro Lindgren när han säger att AIK var enda alternativet???
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

Vi lär nog ha varit det första alternativet iaf. Sen hade han nog inte tagit vilket bud som helst bara för att det var AIK.
persson82
Posts: 659
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

nr86 wrote:Härligt med Bud.
Ska man tro Lindgren när han säger att AIK var enda alternativet???
Bud säger ju själv i intervjun i norran att Skellefteå var det enda laget i SHL som hak skulle spela för. Sen fanns det andra klubbar som var intresserade men det fanns inget alternativ för Bud
User avatar
StigVig
Posts: 1568
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

In med en sheriff i försvaret sen går vi för Guld 8-)
8:an gör att man får gråa hår, tyvärr måste han bara bort så snart som möjligt.
Krossa Skiten!!!!!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

OK,OK,OK.
Tycker mig ha läst alla inlägg men saknar någon WisserSmith som luskat ut när George III kan börja lira?
persson82
Posts: 659
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

snorhyveln wrote:OK,OK,OK.
Tycker mig ha läst alla inlägg men saknar någon WisserSmith som luskat ut när George III kan börja lira?
Mot Luleå!!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Sitter å kollar hockey på burken å förfasas över det faktum att AIK klantat bort Höglander och Einar Emanuelsson.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by burk »

snorhyveln wrote:Sitter å kollar hockey på burken å förfasas över det faktum att AIK klantat bort Höglander och Einar Emanuelsson.
Även P Emanuelsson måste man ju säga att AIK klantade bort
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Tycker ni skapar konspirationen av ingenting. Båda är norrbottningar. De kanske bara vill bo närmare familjen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

smogz wrote:Tycker ni skapar konspirationen av ingenting. Båda är norrbottningar. De kanske bara vill bo närmare familjen.
Precis! Luleå var villiga att bjuda över AIK, det lär knappast handla om mer än det. AIK erbjöd vad de ansåg vara en skälig lön, Manne tyckte att han var värd mer än så och gick till ett lag som erbjöd mer. Einar hade förmodligen liknande resonemang.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

snorhyveln wrote:Sitter å kollar hockey på burken å förfasas över det faktum att AIK klantat bort Höglander och Einar Emanuelsson.
Egentligen anser jag att det bara är en som AIK verkligen slarvat bort och det är Filip Gustavsson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by burk »

Hade gärna sett Petter spelat i AIK igen han är nästan en kopia på Möller med bra skridskoåkning och skjuter direkt han får läge och de är inte många i AIK i år som gör det
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Gjord på dåliga gener.
Meste glas.
p-play
Posts: 6786
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Kempe och Timashov går inte speciellt bra i AHL. Jag skulle gärna se någon av dem hos oss nästa säsong.
Last edited by p-play on 05 Dec 2016, 23:05, edited 1 time in total.
dovienya
Posts: 2211
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2016/2017

Post by dovienya »

Timashov var ju stekhet i jvm

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

Frågan är väl bara hur många forwardsplatser vi kommer att ha över?
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6786
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Foppas skridskocoach wrote:Frågan är väl bara hur många forwardsplatser vi kommer att ha över?
Holloway och Holmström lämnar med ganska så stor säkerhet. Möller lär nog också lämna. Jag hoppas att Adam P och Calof blir kvar, men där är det gissningsvis kanske 50/50 på båda. Sam Marklund tror jag kan få svårt att ta en ordinarie plats så det blir nog Allsvenskan igen för honom. Jimmie och Pontus P hänger på gränsen åldersmässigt, men jag skulle tro att båda får ett förslag om ett års förlängning (Jimmie kanske med reducerad lön). Vad gäller Wingerli och Ohlsson är det nog upp till dem vad de vill göra. För deras utveckling så vore det nog bättre att få en offensiv roll i allsvenskan än en defensiv i SHL. Tipset är dock att de stannar.
Med andra ord så kanske det blir runt 4-6 st lediga forwardsplatser, men sedan beror allt på hur bred trupp man vill ha. I dagsläget är nog truppen lite för bred. Möller ersätts nog av en spetsspelare om han lämnar. Elias P eller Mustonen kan tänkas vara alternativ på Holmströms position. Krekula får Marklunds plats. Kanske 1-2 yngre utvecklingsbara forwards (från SHL, AHL eller Allsvenskan) som befinner sig prismässigt i mediumsegmentet kan vara en bra gissning?
Last edited by p-play on 06 Dec 2016, 18:26, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Ser inte riktigt att chansen är så stor att Möller lämnar igen. Tror inte att han vill hålla på att hatta runt. Han spelar ut sitt kontrakt med oss, sedan drar han vidare, för visst har han ett antal år kvar eller hur var det nu?

Om inte Adam P tar något steg fram på "sin säsong" (som det varit väldigt många säsonger nu) så tror jag att han kommer att få sig om efter en ny klubb. Känns lite som om han står och stampar just nu, och skulle behöva ett klubbyte för att ta nästa steg. Ungefär som med Arvid L.

Jag tror inte att Detroit tar över Holmström än, eller då kanske måste göra det för att inte tappa honom. Men han har ju knappt spelat i år så jag tror nog att de skriver nytt med honom men lånar ut honom till oss en säsong till.

Hur långt kontrakt skrev Martin L med Chichago? Var det ett eller två år?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Hur långt kontrakt har Möller? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5504" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur långt kontrakt har Martin? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7074" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6786
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Trollet wrote:Hur långt kontrakt har Möller? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5504" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur långt kontrakt har Martin? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7074" onclick="window.open(this.href);return false;
Möller är UFA och har siktet inställt på NHL. Han hade skadebekymmer redan ifjol och tog det här året för att få möjlighet att få ordning på det. Om han är fräsch och får ett envägserbjudande (vilket är troligt) så kommer han att lämna. Holmström var sugen på att lämna redan i våras, men Detroit insåg väl att det var bättre att vi genomförde och bekostade hans rehab. Han hade liksom inte kunnat att tillföra något denna säsong och bara inneburit problem för dem. Det kändes nästan som om de som tvingade kvar honom. Han kommer definitivt att lämna om han är skadefri. Adam P skulle må bra av ett miljöombyte och kanske genomföra en annan typ av försäsongsträning. Djurgården med lite mer traditionell träning hade nog passat honom bra. Samtidigt skall man vara försiktig med att göra sig av med stomspelare och kulturbärare. De är kittet som håller ihop laget och är viktigare än man tror.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Bevare mig väl.
Inte Pontus å Adam samtidigt. Hur f..n ska vårt boxplay se ut då?
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Dominique Heinrich är inte önskvärd i Örebro längre.
Har tidigare gjort bra med poäng, om man nu ska bara ska gå efter det, innan han kom till Örebro.
Lill-Kenta beskrev honom så här: "– En liten och rörlig back som är bra på att hitta målet. Har spelsinne i det offensiva spelet, sa dåvarande tränaren Kent Johansson när man presenterade Österrikaren."

Låter ju faktiskt som något som skulle passa oss
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6786
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Chippen wrote:Dominique Heinrich är inte önskvärd i Örebro längre.
Har tidigare gjort bra med poäng, om man nu ska bara ska gå efter det, innan han kom till Örebro.
Lill-Kenta beskrev honom så här: "– En liten och rörlig back som är bra på att hitta målet. Har spelsinne i det offensiva spelet, sa dåvarande tränaren Kent Johansson när man presenterade Österrikaren."

Låter ju faktiskt som något som skulle passa oss
Ser du inga hockeymatcher? ;) Han är antagligen SHL:s sämsta back defensivt.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Jo, och jag kan inte komma på att jag sett honom :)
Kan tillägga att jag såg alla möten mot Karlskrona ifjol men noterade aldrig Olofsson. Så nej, alla motståndare sätter jag ej på minnet.
Dålig defensivt, tja Heed var ju ingen stjärna heller men du har nog rätt. Det är inte offensiva backar vi behöver.

Tänkte även att vi verkar ju gilla ratade spelare denba säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6786
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Chippen wrote:Jo, och jag kan inte komma på att jag sett honom :)
Kan tillägga att jag såg alla möten mot Karlskrona ifjol men noterade aldrig Olofsson. Så nej, alla motståndare sätter jag ej på minnet.
Dålig defensivt, tja Heed var ju ingen stjärna heller men du har nog rätt. Det är inte offensiva backar vi behöver.

Tänkte även att vi verkar ju gilla ratade spelare denba säsong.
Det var nog inte så många som noterade Olofsson då han var osynlig i de matcherna, precis som i hela kvalspelet. :D Jag måste tillstå att jag var otroligt tveksam till om han verkligen var tillräckligt bra, men han har visat att han har skills i anfallsspelet. Han är ett projekt där det finns ganska mycket som måste förbättras, men jag måste erkänna att det var skickligt av LJ att plocka upp honom, förutsatt att han inte är alltför dyr. Inte ens Karlskrona verkade kämpa speciellt hårt för att få behålla honom.
User avatar
ossian
Posts: 3657
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ossian »

Jag tycker att Olofsson var mycket bra i samtliga matcher mot Karlskrona. Lurig, bra skott, skapade mycket på egen hand.
persson82
Posts: 659
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Emil Pettersson lämnar!!! enligt norran
rejkmaister
Posts: 14
Joined: 15 Jun 2011, 14:01

Re: Silly Season 2016/2017

Post by rejkmaister »

Klar för växjö tydligen
burgundy
Posts: 84
Joined: 21 Jun 2011, 23:01

Re: Silly Season 2016/2017

Post by burgundy »

Ehh nu förstår jag ingenting? Varför ska Emil P lämna? Vaddå inte fått ut det vi förväntat oss...? Vad har man då ställt för förväntningar? Trea i den interna poängligan, 187cm, 80kr... Vem ska göra målen? Eller kan Möller spela 45-50 minuter per match? Tänker man att Knatte, Fnatte och Tjatte plötsligt ska hitta in även framför mål istället för att åka åttor längs sargerna? Blir riktigt konfunderad, vilka hundar finns det begravda som gör att man bryter det här kontraktet?
Locked