Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Chippen wrote:Är det någon som har sett honom spela och vet något om honom, eller är alla bara glada för att Hanses försvinner?
Kommer ihåg hur det såg ut sist vi värvade en målvakt med meriter från NHL...gick ju sådär.
Det är kanske ett lite väl svagt statistiskt underlag att titta på Henrik Karlssons prestationer i AIK.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lappmössan »

Tja, fanns ju även Mike Dunham :|
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Det är kanske ett lite väl svagt statistiskt underlag att titta på Henrik Karlssons prestationer i AIK.
Tja, fast som värvning så höjdes det ju upp oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1570
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

https://www.youtube.com/watch?v=uIXpqOkM1wM" onclick="window.open(this.href);return false;
Snygg räddning 8-)
Krossa Skiten!!!!!
lobo
Posts: 1574
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Under-helt-jävla-bart! Måste ha varit planen att leta ända sen i Juni när man sa att man har Lindvall och Hanses.
Helt plötsligt är jag grymt sugen på GULD!! Nä, jag har inte sett Jonsi, men jag vet att man inte kommer att spela och försöka med Hanses varannan match.. Kalla mig belackare, men så är det. Tack Micke att du känner samma sak!!!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
dovienya
Posts: 2214
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2016/2017

Post by dovienya »

StigVig wrote:https://www.youtube.com/watch?v=uIXpqOkM1wM
Snygg räddning 8-)
Visst hade den gått utanför?
User avatar
StigVig
Posts: 1570
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

dovienya wrote:
StigVig wrote:https://www.youtube.com/watch?v=uIXpqOkM1wM
Snygg räddning 8-)
Visst hade den gått utanför?
I rätt kameravinkel så ser den ut att vara på väg in i nätet.
Oavsett snyggt agerat av finnen 8-)
Krossa Skiten!!!!!
ante08
Posts: 2583
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

Agera Micke!!
http://www.hockeysverige.se/2016/09/26/ ... ats-i-khl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Varför då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Oliman »

Chippen wrote:Varför då?
inte ofta jag håller med el chippo, men nu gör jag det.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Vi behöver ingen målskytt/ytterforward, med Jocke, Möller och Calof i laget! Är det något som behövs så är det antingen en större och starkare back (av Alm-typ, dvs inte helt ovän med pucken och vettig på skridskorna men ändå fysisk spelstil), eller en tekningsstark center (gärna en "Martin Lundberg"), in my opinion.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Men vafan har vi inte slutat tro att kylskåpen till backar är frälsare?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hank »

Om du menar Alm, så ja absolut.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

smogz wrote:Men vafan har vi inte slutat tro att kylskåpen till backar är frälsare?
Det är ju det jag menar, jag vill inte ha ett kylskåp, jag vill ha en fysisk back som är vettig på skridskorna!
Skogs är fysisk, och bra på grillorna, samt vettig med pucken, han definierar inte jag som ett kylskåp i alla fall.
Wikstrand är ett annat exempel på en rörlig back med lite puckskills, som ändå fixar fysiskt spel.
Anton Lindholm ser jag inte heller som ett kylskåp, men hade gärna haft honom i laget!

Christoffer Persson i HV är mer av ett kylskåp, och det är inte intressant för min del. Mikko Louma i Modo är ett annat exempel på någon som jag absolut inte vill se, större rundningsmärke är svårt att hitta.

Jag vill inte ha en köttskalle, jag vill ha en back med vettig skridskoåkning, vettigt fysiskt spel och vettiga puckskills. Ingen finlirare som man kan blåsa omkull, utan någon som kan stå upp lite grann i alla fall, när det kommer 90 kg powerforward i full fart. Mer defensiv än offensiv, men inte hopplös i någon av ändarna.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3057
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

Typ Petter Tranberg.

Edit: fast rättstavat...
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

smogz wrote:Men vafan har vi inte slutat tro att kylskåpen till backar är frälsare?
Men du måste se nyttan av att någon lite större och mera fysisk back i uppställningen än medel.
Jag menar att bara ställa upp med backar i Burström/Aho storlek funkar inte heller.

Lauridesen som spelade i Frölunda ifjol är en backtyp jag vill ha.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Markman wrote:
smogz wrote:Men vafan har vi inte slutat tro att kylskåpen till backar är frälsare?
Det är ju det jag menar, jag vill inte ha ett kylskåp, jag vill ha en fysisk back som är vettig på skridskorna!
Skogs är fysisk, och bra på grillorna, samt vettig med pucken, han definierar inte jag som ett kylskåp i alla fall.
Wikstrand är ett annat exempel på en rörlig back med lite puckskills, som ändå fixar fysiskt spel.
Anton Lindholm ser jag inte heller som ett kylskåp, men hade gärna haft honom i laget!

Christoffer Persson i HV är mer av ett kylskåp, och det är inte intressant för min del. Mikko Louma i Modo är ett annat exempel på någon som jag absolut inte vill se, större rundningsmärke är svårt att hitta.

Jag vill inte ha en köttskalle, jag vill ha en back med vettig skridskoåkning, vettigt fysiskt spel och vettiga puckskills. Ingen finlirare som man kan blåsa omkull, utan någon som kan stå upp lite grann i alla fall, när det kommer 90 kg powerforward i full fart. Mer defensiv än offensiv, men inte hopplös i någon av ändarna.
Typ en uppdaterad jyri maartinen :D
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

persson82 wrote:
Markman wrote:
smogz wrote:Men vafan har vi inte slutat tro att kylskåpen till backar är frälsare?
Det är ju det jag menar, jag vill inte ha ett kylskåp, jag vill ha en fysisk back som är vettig på skridskorna!
Skogs är fysisk, och bra på grillorna, samt vettig med pucken, han definierar inte jag som ett kylskåp i alla fall.
Wikstrand är ett annat exempel på en rörlig back med lite puckskills, som ändå fixar fysiskt spel.
Anton Lindholm ser jag inte heller som ett kylskåp, men hade gärna haft honom i laget!

Christoffer Persson i HV är mer av ett kylskåp, och det är inte intressant för min del. Mikko Louma i Modo är ett annat exempel på någon som jag absolut inte vill se, större rundningsmärke är svårt att hitta.

Jag vill inte ha en köttskalle, jag vill ha en back med vettig skridskoåkning, vettigt fysiskt spel och vettiga puckskills. Ingen finlirare som man kan blåsa omkull, utan någon som kan stå upp lite grann i alla fall, när det kommer 90 kg powerforward i full fart. Mer defensiv än offensiv, men inte hopplös i någon av ändarna.
Typ en uppdaterad jyri maartinen :D
Jyri Marttinen var alltid lite av en favorit när han var här, så gärna för mig!!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Vi skulle ha haft varakas ruskigt jobbig att möta
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

Ska det värvas, ska det värvas nu: Antti Pihlström är ledig. Snabb som vinden och en riktig måltjuv. Hade passat som Hans i Greta i AIK:s sätt att spela hockey!
User avatar
Erwynn
Posts: 2413
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Erwynn »

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... lokomotiv/" onclick="window.open(this.href);return false; Med tanke på vad som sker med Cumiskey så ja tack.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hata allt.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Knappast va av skatteskäl?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

smogz wrote:Knappast va av skatteskäl?
Precis vad han säger själv, det blir definitivt inget SHL för honom i år.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

Läskigt att Maxim Lapierre ryktas vara på väg till Europa, samtidigt som vi genomlider tidernas spelarunderskott. Med Lasse vid rodret hade man varit lugn, med Lindgren vet man aldrig. Hoppas det inte börjar värvas quick fix-spelare nu, för då kan det gå åt helvete rätt snabbt.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Balotelli »

Nu gick ju Widing till Rögle, men han hade inte känts så dum just nu
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Ska det vara så satans svårt att få hem Erixon! Eller han kanske tycker det är kul att flytta runt hela USA/kanada
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

persson82 wrote:Ska det vara så satans svårt att få hem Erixon! Eller han kanske tycker det är kul att flytta runt hela USA/kanada
Ja.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Men hur är det det nu...Tim Hedd skrev ju nytt 2 års med skellefteå januari 2015, det måste ju innebära för säsongen 15/16-16/17, alltså borde han ha kontrakt med skellefteå under denna säsong, kan man inte plocka hem honom då? eller tänker jag fel??
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

persson82 wrote:Men hur är det det nu...Tim Hedd skrev ju nytt 2 års med skellefteå januari 2015, det måste ju innebära för säsongen 15/16-16/17, alltså borde han ha kontrakt med skellefteå under denna säsong, kan man inte plocka hem honom då? eller tänker jag fel??
Känner du inte till NHL-klausuler? Man får gå till NHL trots gällande kontrakt och det går inte att plocka hem spelare. Vissa undantag för juniorer och unga spelare, Viktor Arvidsson hamnade i ett sånt läge sitt första år men AIK valde att inte utnyttja den möjligheten.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Trollet wrote:
persson82 wrote:Men hur är det det nu...Tim Hedd skrev ju nytt 2 års med skellefteå januari 2015, det måste ju innebära för säsongen 15/16-16/17, alltså borde han ha kontrakt med skellefteå under denna säsong, kan man inte plocka hem honom då? eller tänker jag fel??
Känner du inte till NHL-klausuler? Man får gå till NHL trots gällande kontrakt och det går inte att plocka hem spelare. Vissa undantag för juniorer och unga spelare, Viktor Arvidsson hamnade i ett sånt läge sitt första år men AIK valde att inte utnyttja den möjligheten.
Visst känner jag till att man skriver in klausuler, Men det jag tänkte på var om hed hade möjlighet att vända hit igen istället för AHL....kanske uttryckte mig lite fel i början
Locked