Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3057
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, måttstocken är ju alltid ett scenario där precis varenda värvning slår väl ut. Folk glömmer lätt att det inte i första hand är Dallas Stars och St.Louis Blues vi behöver vara bättre än.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Spökplumpen wrote:
För det första tror jag inte det stämmer, att vi värvat långtidsskadade varje säsong. Utan att tjuvkika är jag relativt säker. Och, även om så vore fallet. På vilket sätt tycker du/ni det har påverkat vår säsong? Vi har slutat topp fem i SHL de senaste sju åren och vunnit de senaste fyra. Under de senaste sex åren har vi spelat final.
Det har väl inte påverkat säsongen på något sätt skulle jag vilja säga, inte på ett negativt sätt iaf. Det har jag inte påstått heller, eller tycker du att jag gjort det?

Bara pointerade att vi har en strategi att värva spelare ur realådan, som kanske ingen annan klubb skulle satsa på. men vi har en bra plan för hur vi ska få dem på isen igen och hur vi ska bygga upp dem på nytt. Vissa har slagit väl ut, vissa har gått åt skogen (Koistinen och Vesce t.ex) men det är ju ett chanstagande som görs i alla värvningar. Det som är bra är att dessa säkerligen inte kostat oss massor heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

marre wrote:Men kan du lägga ner nån gång?! Vi har för fan 6 raka SM-finaler,låter på dig som vi missat slutspel 6 år i rad..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det borde kanske ha varit en smiley efter ena meningen då det inte var något illa ment och inte direkt menat som något negativt. Alla spelare som har spelat några år dras med skador och huruvida spelaren är en bra eller dålig värvning utifrån skadeperspektiv beror enligt min mening på det enskilda fallet. Ingen situation är den andra lik. Jag har alltid försökt se på verksamheten med neutrala, granskande ögon. Jag tycker att man gör väldigt mycket otroligt bra och bättre än andra klubbar, men det finns också områden hos oss där det finns utrymme för förbättring och då tycker jag att det är bra att påpeka detta. Jag kommer dock att ta bort mina användaruppgifter från forumet så att du inte behöver reta dig på eventuella inlägg i något ämne och lämnar därigenom utrymme för dina kommande analyser.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Mange »

Man blir ju lite kär i Marie Lehmann när hon närmast försöker tjata hem Rundblad i pausintervjun i dagens CHL-match!
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Silly Season 2016/2017

Post by dj_tobias »

Mange wrote:Man blir ju lite kär i Marie Lehmann när hon närmast försöker tjata hem Rundblad i pausintervjun i dagens CHL-match!
Var han på plats i "studion"?
Rollie
Posts: 2047
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

dj_tobias wrote:
Mange wrote:Man blir ju lite kär i Marie Lehmann när hon närmast försöker tjata hem Rundblad i pausintervjun i dagens CHL-match!
Var han på plats i "studion"?
Ja
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Oliman »

Jag vill minnas att han sa saker som att han för dialog med AIK och vad jag kunde se så verkade han sugen på att komma tillbaka. Minns att jag blev förvånad att han visade det så tydligt i studion.

EDIT: hittade länken:
http://www.svt.se/nyhetsklipp/sport/article10054512.svt" onclick="window.open(this.href);return false;

citat kring sitt spel:
"jag vågar inte spela på samma sätt som jag gjorde här sista säsongen... "

Rundblad som svar på frågan om hur nära han är att skriva på för Skellefteå:
"nej, jag menar, jag vet inte riktigt vad som händer nästa säsong. Skellefteå kommer alltid vara en del av min karriär, jag bor ju här på somrarna och jag har ju bott här i 10 år nu, och alla vet vilken hockeystad och vilken klubb det är. Så det är klart att det alltid kommer vara ett alternativ för mig att spela här. "

Rundblad som svar på frågan vad som händer just nu:
"det finns väl en del intresse i europa och USA, viktigast för mig är att få spela hockey igen på riktigt, det är mest det jag går efter, var jag får spela mest och spela mest matcher. "

"jag har pratat lite med micke, jag vet att de är klart intresserade.. det är lite oklart just nu, men förhoppningsvis händer något närmaste veckorna. "

osv osv. .kolla klippet, är jag den enda som får hopp av denna intervjun?
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Vågar inte hoppas på Rundblad. Vore lite för bra för att vara sant.
Men vilken attraktion vi får om han skulle ansluta :D :D :D
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Ärligt talat så känns det inte som om Rundblad är så het på marknaden, för då borde han gjort klart med en klubb för länge sedan.
Känns ju även som att tiden håller på att rinna ut för honom, då lagen runt om i Europa mest troligt har fulla trupper vid denna tidpunkt. Så det borde ske något inom en väldigt snart framtid för honom. Tycker inte han har råd att vänta till säsongen väl har startat.

Btw, någon som har koll om han är på is nu, och med vilka isåfall?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fdskebo »

Efter att ha sett intervjun så framgår det ju helt klart att det fortfarande förs en dialog och att det inte är stängda dörrar, men hur långt ifrån varandra de står har man ju tyvärr ingen aning om.

Jag tror David har fått ett kontraktsförslag samt en deadline av AIK, och han inväntar eventuella andra, bättre anbud att ta ställning till.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Tror inte David har nån deadline. Gissar att han hoppas på NHL och går på den linjen tills den är stängd.Blir det inget där lär han ju ha flera alternativ i Europa. Varav zurich är ett och AIK ett annat.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Tror knappast på att han återfinns i NHL nästa säsong. Kan inget om hur det funkar där borta, då han blivit utköpt av Blackhawks men det känns ju inte som om han kommer att få ett envägs iaf. Så om det är enligt reglementet och alla gentleman agreements så får han nog på sin höjd ett tvåvägs, och lär få finna sig i att harva i AHL igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

SKulle tippa att du har rätt Chippen men jag gissar att Rundblad kan ha is i magen. Blir det inget envägs så löser det sig iallafall. I värsta fall kommer han alltid att vara välkommen till AIK. Det är så jag menar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Fast där skulle jag vilja rätta dig :)
För hans utveckling etc så borde han inte se AIK som det "värsta" utan snarare det bästa, och absolut inte som något dåligt.
Visst, kanske ett steg bakåt i karriären just nu men samtidigt så skulle det nog betyda mycekt för hans framtida karriär-
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Jag håller i sak med. Det skulle säkert vara en av de bättre alternativen på sikt. Men många Lyckselerykten säger att det inte blir AIK. Därför säger jag värsta
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Där har du nog bättre källor än mig, så jag litar på dig men önskar/hoppas att han trots allt skriver på.
Skulle han göra det, så gäller ju bara att man inte ställer för höga förväntningar direkt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Hoppas jag också.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lidlund »

Ska man tänka objektivt borde AHL vara det bästa för David eg.. Ett tvåvägs med öppen retur till AHL och ett lag i AHL som inte tillhör toppskicket så han får "obegränsad" med istid samt jobba på att vara på liten rink med mindre tid att göra avgörande dragningar eller mer tid att söka det där passet.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Silly Season 2016/2017

Post by dj_tobias »

Jag vet inte hur David är som person, men om jag vore i Davids sits skulle jag vara ganska "skraj" för att spela i AIK igen. Här är förväntningarna SKYHÖGA, killen har ju nästan gud-status! Det kan egentligen bara bli sämre än förväntningarna. Det känns som en ganska tuff "omstart" i mina ögon.

Men...jag skulle jubla högst av alla om han drog på sig den svartgula tröjan igen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Men asså!
Vad riktigt är det för vrak vi värvat? Är Kyle överhufvudtaget spelbar detta år?
fralle73
Posts: 145
Joined: 16 Jun 2011, 18:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by fralle73 »

NHL-backen nobbar SHL-comeback http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3442816.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Hej då och ajöss
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Sargade Sune »

Tråkigt förstås men nu kan vi satsa fullt ut på F.Berglund & co. Rundblad är välkommen tillbaka ett annat år!
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Tack Lasse och Sata Wallson


Skickat från min iPhone med Tapatalk
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

Nu kan man kruta pengar på en målis istället (om det nu finns nån).
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Bara att bryta ihop och vidare.
Vi har många intressanta backar som får chansen nu när han inte kommer till oss.
Är inte orolig för backsidan över huvud taget.
Som många skriver kanske vi får pengar över till annat kul längre fram.
shaquille
Posts: 1969
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 2016/2017

Post by shaquille »

marre wrote:Tack Lasse och Sata Wallson


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du måste verkligen ha personliga problem, så mycket som dom gjort för den här klubben ska dom inte behöva få sånna kommentarer. Vi står inte å faller med rundblad,ingen vet vilken kvalité han håller,han gjorde en bra säsong för AIK innan han drog sen då ?
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

+1 på den!!

Unnar Lasse och Walle all framgång de kan få efter allt de gjort för vår klubb.
Jag hoppas de kommer tillbaka en dag.:)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

shaquille wrote:
marre wrote:Tack Lasse och Sata Wallson


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du måste verkligen ha personliga problem, så mycket som dom gjort för den här klubben ska dom inte behöva få sånna kommentarer. Vi står inte å faller med rundblad,ingen vet vilken kvalité han håller,han gjorde en bra säsong för AIK innan han drog sen då ?
Förstår inte heller hur Lasse och Wallson ska bli beskyllda för allt som inte går AIK:s väg. Gubbarna tränar ett annat lag i en annan liga nu. Det vore väl onekligen tjänstefel att skippa spelare som Skellefteå AIK KAN TÄNKAS vara intresserade av.

Lasse och Wallson har gjort ett snyggt jobb i Skellefteå. Wallsons hockey blev något tråkig att titta på på slutet och Lasse borde kanske ha skitit i att förlänga Hanses, men what the fuck.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

marre wrote:Tack Lasse och Sata Wallson


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns mycket att tacka de två för, det har du rätt i. Däremot tycker jag ditt tack kommer lite sent, borde kommit strax efter de lämnat men varför är jag inte förvånad att du kommer med det nu?

Sedan har har du stavat fel. Han heter inte Sata Wallsson. Han heter Hans Wallsson, men jag ger dig cred för att du iaf hade två bokstäver rätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

Chippen wrote:
marre wrote:Tack Lasse och Sata Wallson


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns mycket att tacka de två för, det har du rätt i. Däremot tycker jag ditt tack kommer lite sent, borde kommit strax efter de lämnat men varför är jag inte förvånad att du kommer med det nu?

Sedan har har du stavat fel. Han heter inte Sata Wallsson. Han heter Hans Wallsson, men jag ger dig cred för att du iaf hade två bokstäver rätt.
Haha, du stavade ju också fel! Det ska bara vara ett 's' i efternamnet ;)
Locked