Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

snorhyveln wrote:
smogz wrote:
snorhyveln wrote:Kommer aldrig att hända. Man får vara hur mycket optimist som helst, men det kommer aldrig att hända.

Skulle det hända kommer jag att gå Åbyälvenstigen från Blåfors till Renholmen med rosa keps och oranga lovikavantar.
Endast?
Nää, finns det lila "walkingshoes" toppar jag med dessa.
Du får blurra bildbevisen på lämpliga platser.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Besökt en i "kretsen" ikväll. En back är klar enligt honom, men inte en svensk sådan.
Han begriper inte varför man inte går ut med värvningen då den tydligen har varit klar en tid.

Bara det inte har hakat upp sig för att en Chicagospelare blev ledig? Vill inte måla Åbyälvdalen med en massa färger.
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kurin »

Tim har köpt hus i stan
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

kurin wrote:Tim har köpt hus i stan
Har även sajnat nytt kontrakt med Penguins.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
vonschnauser
Posts: 975
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

snorhyveln wrote:Besökt en i "kretsen" ikväll. En back är klar enligt honom, men inte en svensk sådan.
Han begriper inte varför man inte går ut med värvningen då den tydligen har varit klar en tid.

Bara det inte har hakat upp sig för att en Chicagospelare blev ledig? Vill inte måla Åbyälvdalen med en massa färger.
Intressant!

Hoppas det är en välscoutad back & ingen chansning... :roll:
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Vill Rundblad hitta tryggheten i sitt spel, få en chans att våga spela sitt spel och få en bra fysträning för att kunna komma tillbaka till NHL som en starkare och tryggare spelare så ska han gå till AIK. Han blir inte urfattig här heller.

Vill han dock tjäna mera pengar och få ändå få spela mycket så ska han gå till Zurich eller liknande. Att Lasse och Wallsson är just när nu, tror jag spelar liten roll för just Rundblad, men de två kan nog påverka ledningen att verkligen slanta upp.

Så egentligen handlar hans klubbval om hur bra förberedd som spelare han vill bli för en återkomst till NHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Så egentligen handlar hans klubbval om hur bra förberedd som spelare han vill bli för en återkomst till NHL.
Jag tror Rundblads skepp är brända för all framtid i NHL, och jag tror han börjar inse det själv också, även om han hållit uppe en slags revanschlusta i intervjuer.
På NHL-forum finns inget annat än hån, avsky och hat i de trådar där Rundblads namn kommer upp.
Hånfull är också tonen ganska ofta när proffstyckare och mediakrönikörer skriver om Rundblad. Både på andra sidan Atlanten och i Sverige.
Schweiz är helt enkelt perfekt för Rundblad. Där kan hans karriär få en nystart, på riktigt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

Nej han ska komma hem och få igång sin karriär igen!!!
lobo
Posts: 1561
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Kan den påstådda "klara" ej svenska backen vara Philip Larsen? Eller är det fullständigt orealistiskt..?

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
lobo
Posts: 1561
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Typ orealistiskt.. ... Eliteprospects svarade på min fråga, blev Canucks för Larsen.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by päran »

lobo wrote:Kan den påstådda "klara" ej svenska backen vara Philip Larsen? Eller är det fullständigt orealistiskt..?

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Salmela?

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
User avatar
vonschnauser
Posts: 975
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Brad hunt som det påstods att vi var intresserade av för ett tag sedan? :roll:
User avatar
vonschnauser
Posts: 975
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

vonschnauser wrote:Brad hunt som det påstods att vi var intresserade av för ett tag sedan? :roll:
Såg nu att han skrivit på för St.Louis...

Även Will O'Neill som jag namedroppade har skrivit på för Philadelphia...

Vad har vi kvar i AHL..? :roll:
User avatar
GroovyEd
Posts: 1848
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

päran wrote:
lobo wrote:Kan den påstådda "klara" ej svenska backen vara Philip Larsen? Eller är det fullständigt orealistiskt..?

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Salmela?

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Salmela är, enligt Championat, på väg till det kinesiska KHL-laget.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Ripper83 »

Namn droppar.

Lite till åren men bra i PP
MARC-ANDRÉ BERGERON
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5672" onclick="window.open(this.href);return false;

Från KHL
MIKE LUNDIN
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14077" onclick="window.open(this.href);return false;

Från AHL
ANDRÉ BENOÎT
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=94608" onclick="window.open(this.href);return false;



Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
persson82
Posts: 657
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Bara jag som tycker Reander ger ett lite kryprtiskt svar till hockeybloggen om rundblad?...när man läser såna uttalanden så har det bara tagit någon dag innan man presenterar spelaren.....bara en känsla jag får är att nr7 är på g till Skellefteå AIK

http://norran.se/hockeybloggen/david-ru ... ner-618513" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Cade Fairchild kanske? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9309" onclick="window.open(this.href);return false;

Cade.PNG
Cade.PNG (487.37 KiB) Viewed 6368 times
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
vonschnauser
Posts: 975
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Kan väl inte vara AIK som Jeff Taffe är klar för? (Om det nu är någon sanning i det..)

Känns inte som en AIK värvning, mer en Luleå värvning :roll:

Men samtidigt har vi inte sett riktigt vilka spelartyper som Lindgren går efter ännu. Skulle det vara Taffe så blir jag lite rädd.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

vonschnauser wrote:Kan väl inte vara AIK som Jeff Taffe är klar för? (Om det nu är någon sanning i det..)

Känns inte som en AIK värvning, mer en Luleå värvning :roll:

Men samtidigt har vi inte sett riktigt vilka spelartyper som Lindgren går efter ännu. Skulle det vara Taffe så blir jag lite rädd.
35 år och dokumenterat usel i slutspelen. Vet inte om han passar sådär jättebra in här.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rampa »

Cade Fairchild ?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9309" onclick="window.open(this.href);return false;

"Has terrific skating ability"
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Rampa wrote:Cade Fairchild ?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9309" onclick="window.open(this.href);return false;

"Has terrific skating ability"
Du kan ju läsa några inlägg längre upp...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rampa »

Trollet wrote:
Rampa wrote:Cade Fairchild ?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9309" onclick="window.open(this.href);return false;

"Has terrific skating ability"
Du kan ju läsa några inlägg längre upp...
Oj oj oj...förlåt, förlåt, förlåt. Hade ju läst etc... Ska inte överhuvudtaget någonsin mer upprepas.
Ta bort, ta bort, ta bort omedelbart.
Kommer ALDRIG mer att upprepas.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by haggloader »

Lubbe wrote:
Chippen wrote:Så egentligen handlar hans klubbval om hur bra förberedd som spelare han vill bli för en återkomst till NHL.
Jag tror Rundblads skepp är brända för all framtid i NHL, och jag tror han börjar inse det själv också, även om han hållit uppe en slags revanschlusta i intervjuer.
På NHL-forum finns inget annat än hån, avsky och hat i de trådar där Rundblads namn kommer upp.
Hånfull är också tonen ganska ofta när proffstyckare och mediakrönikörer skriver om Rundblad. Både på andra sidan Atlanten och i Sverige.
Schweiz är helt enkelt perfekt för Rundblad. Där kan hans karriär få en nystart, på riktigt.
Tyvärr kommer Rundblad att bli ett skräckexempel på hur man pissar på den amerikanska drömmen...

Tror du inte på några år att han kan komma igen eller är amerikaner så långsinta?
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Rampa wrote:
Trollet wrote:
Rampa wrote:Cade Fairchild ?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9309" onclick="window.open(this.href);return false;

"Has terrific skating ability"
Du kan ju läsa några inlägg längre upp...
Oj oj oj...förlåt, förlåt, förlåt. Hade ju läst etc... Ska inte överhuvudtaget någonsin mer upprepas.
Ta bort, ta bort, ta bort omedelbart.
Kommer ALDRIG mer att upprepas.
Men herregud. Tagga ner.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Rögle för Cade.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
MBB

Silly Season 2016/2017

Post by MBB »

Lutar åt lhf för taffe. Tur de.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2016/2017

Post by sju-t »

MBB wrote:Lutar åt lhf för taffe. Tur de.
Luleå !!??

På Intagram stod det att han skulle till en "Top organisation in SHL"

Nu blir jag förvirrad ! :?
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Lubbe »

haggloader wrote: Tyvärr kommer Rundblad att bli ett skräckexempel på hur man pissar på den amerikanska drömmen...

Tror du inte på några år att han kan komma igen eller är amerikaner så långsinta?
Rundblad kommer såklart att kunna komma till sin rätt i Schweiz eller SHL och producera mkt, men det räcker inte. Så fort han lirat på NHL-nivå så gör han samma retarderade defensiva misstag som vi såg han göra som 18-åring.
När det gäller Rundblad tycker jag NHL-supportrarna är klarsynta. Rundblad håller inte på den nivån.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Håller med. Det är som att det tar några tiondelar för lång tid och då håller det inte riktigt. Inte i Chicago i alla fall. Men jag tror det skulle kunna funka med förtroende och speltid. Tyvärr finns sällan det tålamodet i NHL. Det finns för många som knackar på dörren.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Frågan är hur bra han kommer att vara på SHL-nivå? SHL har gått mycket framåt de senaste åren och tempot har ökat. Långsamma, lite tröga backar som förut kunde dominera har fått det mycket jobbigare. Han kommer självklart att göra en hel del poäng, men serien skulle kunna bli en obehaglig överraskning för honom. Jag skulle tro att Schweiz är det optimala landet för en nystart för honom och då slipper han även all press.
Jag har sett ett par matcher med honom i NHL för Chicago och det var faktiskt en lite jobbig upplevelse. Man ser ju att han har en talang utöver det vanliga, men allt blir liksom fel. Om han hade tagit till sig av kritiken och ägnat all extra tid som han fått över då han inte spelat på att jobba på sina svagheter hade han nog varit en bra NHL-spelare vid det här laget. Jag har svårt att tänka mig att han får något erbjudande från något NHL-lag. Han slår mig inte heller som någon person som kommer fram till att han måste ändra en hel del och bli en träningsprodukt och köra extra styrke- och skridskopass, allt för att kunna ta steget (vilket skulle vara motivet till att komma hem). Han känns mer som en bohem som kör sina nödvändiga av laget inplanerade pass och spelar på som vanligt, bekymmersfritt, precis som om det vore en landhockeymatch. Man får väl på något sätt säga att han ändå har lyckats: Han har spelat i NHL, kommer att dra in tillräckligt med pengar för att aldrig behöva ta ett vanligt jobb och är dessutom de flesta brudars förstaval. De flesta av oss hade varit överlyckliga och betraktat oss som framgångsrika om bara en av dessa saker hade slagit in. :)
Locked