Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Det tror jag verkligen inte på, oavsett vad som sägs.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Varför skulle Lindgren ljuga?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Kommer rätt spelare och rätt läge så lär man inte stå och säga: "vi har full trupp".
Dessutom så är ju t.ex Axel inräknad på 15 forwards och det känns ju sådär. Man kan inte räkna in spelare som inte tillhör oss.
Det ger 14 forwards, ink en bunt juniorer. Det är åt helvete för vanskligt och inger inget förtroende om bredd i truppen.

Just avsaknaden bredd var ju enligt mig en anledning till att det inte blev Guld förra säsongen.
Vi skeppade Terry och ersatte inte, mistake tycker jag och när de juniorer som skulle utgöra bredden behövdes var de på J18-VM.

Så nej, jag tror att Lindgren säger en sak men menar en helt annan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Årets bästa Silly Season-värvning presenterades igår.
http://skellefteaaik.se/artikel/xuwiaiq0u-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bloomberg.com/Research/stock ... orporation" onclick="window.open(this.href);return false;
anterio
Posts: 254
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Silly Season 2016/2017

Post by anterio »

p-play wrote:Årets bästa Silly Season-värvning presenterades igår.
http://skellefteaaik.se/artikel/xuwiaiq0u-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bloomberg.com/Research/stock ... orporation" onclick="window.open(this.href);return false;
Två funderingar av den undre länken:

1) Är det Edward Lewis man tagit in?
2) Har killen nån Skell-koppling eller är det en ren värvning till till styrelsen?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Styrelsevärvning med åtminstone emotionell koppling till klubben. Antagligen är det ett sådant nätverk som den här killen sitter på som man behöver om man skall lyckas landa lite större sponsorvärvningar. Mycket bra gjort att ta in honom.
Jeremy Morin är ledig. Han skulle vara en perfekt värvning och skulle ge oss lite mer tuffhet. Om han inte är omänskligt dyr så är det en otrolig möjlighet för Lindgren.
http://vikfancentral.se/" onclick="window.open(this.href);return false;.
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bruno »

p-play wrote:Årets bästa Silly Season-värvning presenterades igår.
http://skellefteaaik.se/artikel/xuwiaiq0u-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bloomberg.com/Research/stock ... orporation" onclick="window.open(this.href);return false;
Utveckla gärna. Vem är han?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Han har tidigare arbetat ca 10 år på den högst rankade investmentbanken inom köp och försäljning av bolag (bl a som VD för den nordiska verksamheten) och drygt 15 år inom riskkapitalbolag på två av de största nordiska aktörerna (bl a som medgrundare till den ena). Det absolut viktigaste verktyget för att lyckas inom dessa sektorer är nätverket och har man jobbat inom dessa organisationer så länge lär man ha ett gigantiskt sådant. Han lär knappast göra detta för pengar heller då han nog har dragit in tillräckligt mycket för att inte behöva jobba något mer. Han kanske inte är Minecraft-tät, men två eller snarare tresiffrigt miljonantal är nog inte otänkbart att han har dragit in. Han verkar även ha varit lite aktiv även tidigare i AIK nu när jag gjorde lite efterforskningar, oklart dock hur mycket och med vad. När jag såg namnet trodde jag först inte att det var han utan en namne, men det verkar stämma. Det är en närmast perfekt person att få in.
http://www.realtid.se/nagot-jag-grunnat-pa-en-tid" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Se där ja, väldigt intressant.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Då var Rundblad på marknaden..
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

svea_man wrote:Då var Rundblad på marknaden..
Han borde ha blivit forward istället för back. Jag tycker inte AIK behöver fler backar som inte kan spela försvarsspel. Blir blodpropp á la Tim Heed bara jag tänker på det.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Skulle aldrig nånsin tacka nej till Rundblad.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Special Brew »

smogz wrote:Skulle aldrig nånsin tacka nej till Rundblad.
Inte jag heller.
r4cso
Posts: 1
Joined: 13 Jan 2015, 09:57

Re: Silly Season 2016/2017

Post by r4cso »

Special Brew wrote:
smogz wrote:Skulle aldrig nånsin tacka nej till Rundblad.
Inte jag heller.

Läs nishog04 tidigare post, känns som han inte gillar offensiva backar = Tim Heed
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Jag skulle älska att få hem Magic igen. Då skiter jag i att average baklänges mål ökar. Vi vinner ändå. Fullsatt, folkligt, festligt.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hank »

Rundblad var på det hela taget dominant i egen zon senast han var här.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BubbelVe »

Rundblad är en drömvärvning för att han höjer nöjesvärdet med huuuuuuur mycket som helst, om han sedan är bra = then i like him even more
Jag vill se rolig hockey jag vill se femtio skott på mål, jag vill se SM guld efter 103 poäng med en massa 5-1 vinster och en massa 1-5 förluster.
Hellre än samma slutmål med 122 poäng och bara 2-1 segrar och 15 skott på mål varje match.
Jag tyckte att föregående säsong var lika tråkig spelmässigt som när gode Hans S (med begränsat material iof) defensivade till sig en slutspelsplats.
Skellefteå ska stå för fart, skott och ja fan glädje, då köper jag några förluster på vägen.

Rundblad snälla ta Chigagomiljonerna kom hit och bli Magic nr Seven igen så kommer nog chansen till NHL igen :D
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

"Rundblad has indicated that he wants a fresh start. We have chosen to honor that wish" AIK, Tre Kronor, ny bra chans om 2-3 år.. Taget!

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Rundblad är hemskt välkommen för mig, tror dock inte Skellefteå är hans första val i Europa.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Om man tolkar det olika personer säger hyfsat vinklat då är han redan klar. Lindgren pratar om att de söker en PP-back. Bowman säger att han vill ha speltid och trygghet. AIK är det självklara valet. Han är med andra ord redan klar ;)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Ett första-PP med Rundblad-Lindström-Möller-Ericsson och typ Pettersson i "Melker"-rollen från KLM-kedjan skulle smaka mumma!!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Kommer aldrig att hända. Man får vara hur mycket optimist som helst, men det kommer aldrig att hända.

Skulle det hända kommer jag att gå Åbyälvenstigen från Blåfors till Renholmen med rosa keps och oranga lovikavantar.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

snorhyveln wrote:Kommer aldrig att hända. Man får vara hur mycket optimist som helst, men det kommer aldrig att hända.

Skulle det hända kommer jag att gå Åbyälvenstigen från Blåfors till Renholmen med rosa keps och oranga lovikavantar.
Endast?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

Markman wrote:Ett första-PP med Rundblad-Lindström-Möller-Ericsson och typ Pettersson i "Melker"-rollen från KLM-kedjan skulle smaka mumma!!
Adam Pettersson? Du skämtar?!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Rollie wrote:
Markman wrote:Ett första-PP med Rundblad-Lindström-Möller-Ericsson och typ Pettersson i "Melker"-rollen från KLM-kedjan skulle smaka mumma!!
Adam Pettersson? Du skämtar?!
Pettersson vet vi har offensiv potential, han är en dessutom en slitvarg som inte räds lite trafik, och kan både vara inne framför mål för att skapa passningsalternativ och/eller skymma sikten för målvakten, men även jobba tillbaka andrapuckar bakom målet. Jag tror absolut att han skulle kunna funka i en sån roll!
Mitt resonemang utgår från att det ska vara en spelare som inte behöver ha så mycket puck för att vara bra, och puckinnehavet ska isf 10-7-45 stå för. Med i beräkningen är också att vi ska ha ett andra-PP, där jag placerar in Burström-Aho-Lindholm-Calof och någon mer, beroende på hur de presterar och passar ihop.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lubbe »

15p på 11 matcher i schweiziska ligan i vintras. Dom vet hans kvaliteter därnere.
Gissar att det blir huggsexa schweiziska klubbar emellan ifall han återvänder till Europa.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Inte osannolikt att han hamnar i Zürich igen. Speciellt när Lasse och Wallson är där.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Men skulle det inte vara bra att spela i Sverige och få plats i tre kronor igen för marknadsföringen... Eller har verkligen alla koll på alla ligor?

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

smogz wrote:
snorhyveln wrote:Kommer aldrig att hända. Man får vara hur mycket optimist som helst, men det kommer aldrig att hända.

Skulle det hända kommer jag att gå Åbyälvenstigen från Blåfors till Renholmen med rosa keps och oranga lovikavantar.
Endast?
Nää, finns det lila "walkingshoes" toppar jag med dessa.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Känns inte så troligt att Rundblad flyttar hem. Som Smogz skrev så tror även jag att han hamnar i Zürich.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Locked