Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hank »

Att han inte "helt och hållet" lyckats slå igenom i NHL kan ju också tyckas som en lätt underdrift. Nåja, Bodin är en av de bästa hockeyskribenterna vi har i landet, så behovet av att märka ord är ju begränsat.

Vore förstås en dröm, samtidigt som jag egentligen tycker att en till fysisk back är vad som egentligen behövs.
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det känns väl ganska orimligt att han skulle avstå från pengarna för att göra omtag i SHL för att förbättra sina svaga sidor. Han förefaller mig väl inte heller vara någon träningsnarkoman. När någon har kritiserat honom i SHL eller NHL har han alltid sagt att han vill spela sitt spel istället för att försöka åtgärda de brister som gör att han hamnar i problem på isen och gjort att han har hamnat på läktaren i NHL. Jag tror nog att det blir KHL eller Schweiz för honom om det blir Europa.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hank »

Brukar man inte behålla NHL-lönen när man är utlånad men att NHL-klubben slipper räkna kostnaden mot lönetaket?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

p-play wrote:Det känns väl ganska orimligt att han skulle avstå från pengarna för att göra omtag i SHL för att förbättra sina svaga sidor. Han förefaller mig väl inte heller vara någon träningsnarkoman. När någon har kritiserat honom i SHL eller NHL har han alltid sagt att han vill spela sitt spel istället för att försöka åtgärda de brister som gör att han hamnar i problem på isen och gjort att han har hamnat på läktaren i NHL. Jag tror nog att det blir KHL eller Schweiz för honom om det blir Europa.
Håller med. Hans kontrakt ligger väl dessutom på ca 1M Dollar för den här säsongen, tror inte många på det här forumet skulle tacka nej till det, även fast det kanske skulle vara i KHL eller Schweiz.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3017
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

Jag kan bekräfta att jag skulle kunna tänka mig bo i Schweiz ett år i utbyte mot 1m USD.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5689
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

För den pengen skulle jag kanske till och med kunna täcka mig att bo i Skellefteå ett år ;)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

LJ värvar Sjögren, för så får man nog se det. Inte direkt oväntat.
User avatar
vonschnauser
Posts: 970
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Nu har 15e passerat. Ingen som hört NÅGOT rykte? :roll:
User avatar
smogz
Posts: 5689
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Vi vet att Burström blir kvar, det är ju något positivt i Sillyn att ersätta honom med likvärdig kvalitet hade blivit grymt dyrt. Sen har vi Krysset med bilkontakterna, det är väl kanske inte direkt ett rykte men iallafall nått. Det finns målade AIK-bilar utan siffor.

Sen hade ju han Robin på folkbladet fyra namn:
Mattias Sjögren - klar för Zürich Lions
Tobias Viklund - inget nytt, men enligt norran fortsätter han utomlands och har skrivit på ett kontrakt.
Brad Hunt - inget nytt
Andy Miele - inget nytt

Annars, dött.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Jag kan tycka att man borda satsa stenhårt på Tim Erixon skulle vara perfekt precis vad vi behöver o han behöver ge han en riktigt bra lön för det är en back som lätt kan spela 25 min per match o göra det bra åt båda hållen..
Trollet
Posts: 8475
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

smogz wrote:Vi vet att Burström blir kvar, det är ju något positivt i Sillyn att ersätta honom med likvärdig kvalitet hade blivit grymt dyrt. Sen har vi Krysset med bilkontakterna, det är väl kanske inte direkt ett rykte men iallafall nått. Det finns målade AIK-bilar utan siffor.

Sen hade ju han Robin på folkbladet fyra namn:
Mattias Sjögren - klar för Zürich Lions
Tobias Viklund - inget nytt, men enligt norran fortsätter han utomlands och har skrivit på ett kontrakt.
Brad Hunt - inget nytt
Andy Miele - inget nytt

Annars, dött.
Andy Miele blir kvar på andra sidan. Det blir nog som oftast med Folkbladet, 0 rätt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5689
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Trollet wrote:
smogz wrote:Vi vet att Burström blir kvar, det är ju något positivt i Sillyn att ersätta honom med likvärdig kvalitet hade blivit grymt dyrt. Sen har vi Krysset med bilkontakterna, det är väl kanske inte direkt ett rykte men iallafall nått. Det finns målade AIK-bilar utan siffor.

Sen hade ju han Robin på folkbladet fyra namn:
Mattias Sjögren - klar för Zürich Lions
Tobias Viklund - inget nytt, men enligt norran fortsätter han utomlands och har skrivit på ett kontrakt.
Brad Hunt - inget nytt
Andy Miele - inget nytt

Annars, dött.
Andy Miele blir kvar på andra sidan. Det blir nog som oftast med Folkbladet, 0 rätt.
Haha, ja det är nog en bra gissning.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
shaquille
Posts: 1964
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 2016/2017

Post by shaquille »

smogz wrote:Vi vet att Burström blir kvar, det är ju något positivt i Sillyn att ersätta honom med likvärdig kvalitet hade blivit grymt dyrt. Sen har vi Krysset med bilkontakterna, det är väl kanske inte direkt ett rykte men iallafall nått. Det finns målade AIK-bilar utan siffor.

Sen hade ju han Robin på folkbladet fyra namn:
Mattias Sjögren - klar för Zürich Lions
Tobias Viklund - inget nytt, men enligt norran fortsätter han utomlands och har skrivit på ett kontrakt.
Brad Hunt - inget nytt
Andy Miele - inget nytt

Annars, dött.
Ni tror inte bilarna är till nån av dom som redan är värvade ?
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Sean Backman var aktuell ifjol och har gjort en säsong på ungefär samma nivå i år. Han kan dock vara en aning för gammal för att vi skall vilja ta oss an honom. Mike Sislo kanske skulle kunna vara nåt om han drar till Europa.
User avatar
vonschnauser
Posts: 970
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

smogz wrote:Vi vet att Burström blir kvar, det är ju något positivt i Sillyn att ersätta honom med likvärdig kvalitet hade blivit grymt dyrt. Sen har vi Krysset med bilkontakterna, det är väl kanske inte direkt ett rykte men iallafall nått. Det finns målade AIK-bilar utan siffor.

Sen hade ju han Robin på folkbladet fyra namn:
Mattias Sjögren - klar för Zürich Lions
Tobias Viklund - inget nytt, men enligt norran fortsätter han utomlands och har skrivit på ett kontrakt.
Brad Hunt - inget nytt
Andy Miele - inget nytt

Annars, dött.
Bra sammanfattning! Även om det skiter sig med alla ovan, så är det i alla fall trevligt med något rykte. Jag hoppas fler blossar upp nu då NHL deadline passerat för spelare utan kontrakt.
User avatar
vonschnauser
Posts: 970
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

p-play wrote:Sean Backman var aktuell ifjol och har gjort en säsong på ungefär samma nivå i år. Han kan dock vara en aning för gammal för att vi skall vilja ta oss an honom. Mike Sislo kanske skulle kunna vara nåt om han drar till Europa.
Sean Backman har ju å andra sidan ökat sin poängskörd med åren :roll:
marre
Posts: 3171
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Håller med till 100%!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

marre wrote:Håller med till 100%!!
Det gör jag också! Vad håller jag med om, förresten? ;)

Nu måste det börja hända grejer. Laget måste bli klart någon gång, för AIK kan ju inte spela in tre-fyra spelare under hela hösten. Alla måste vara tränade och alerta. Finns inga finnar värda namnet på marknaden?
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Leksand landade just en finne på målvaktsposten. Leksand har i dagsläget två målvakter som är bättre än våra. Jag hoppas att Holm och Thomson skapar mirakel i sommar för det känns som om det skulle behövas.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by zacce »

TJ Brennan. Där har vi den offensiva backen! Han å Alm,mumma!
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det är nog inte en realistisk värvning, men drömma kan du ju alltid. ;)
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

p-play wrote:Det är nog inte en realistisk värvning, men drömma kan du ju alltid. ;)
Allt är realistiskt när det kommer till kontrakt.
Se bara på vad vi gjort för värvningar tidigare: Wernblom, Söderberg, Möller, Sevc.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Killen sitter på ett erbjudande från en KHL-klubb på ca 10 mille (antagligen netto). Hur hade du tänkt att vi skulle matcha det? 10 miljoner motsvarar kanske en totalkostnad som upptar halva vår spelarbudget. Jag tycker inte att det känns så realistiskt, men du kanske har en annan syn. Hans första prioritet är för övrigt att försöka få till ett NHL-kontrakt.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

p-play wrote:Killen sitter på ett erbjudande från en KHL-klubb på ca 10 mille (antagligen netto). Hur hade du tänkt att vi skulle matcha det? 10 miljoner motsvarar kanske en totalkostnad som upptar halva vår spelarbudget. Jag tycker inte att det känns så realistiskt, men du kanske har en annan syn. Hans första prioritet är för övrigt att försöka få till ett NHL-kontrakt.
Allt är inte pengar heller. Lex Holloway! Sen att det blir svårt, det kan ju vara. Vi är en bra språngbräda till NHL-kontrakt, vilket de senaste åren har visat, det kan mycket väl vara mer värt än fler kronor i lönekuvertet, för vissa i alla fall.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

p-play wrote:Killen sitter på ett erbjudande från en KHL-klubb på ca 10 mille (antagligen netto). Hur hade du tänkt att vi skulle matcha det? 10 miljoner motsvarar kanske en totalkostnad som upptar halva vår spelarbudget. Jag tycker inte att det känns så realistiskt, men du kanske har en annan syn. Hans första prioritet är för övrigt att försöka få till ett NHL-kontrakt.
Men lugn nu. Ta inte allt på blodigt allvar.
Vad jag menar är att du kan aldrig, i denna hockeyvärld, säga att den och den värvningen är helt orealistisk.
Mycket konstigt har hänt när det gäller värvningar.

Sedan trodde jag att folk kunde läsa saker med glimten i ögat oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Spökplumpen »

svea_man wrote:Jag kan tycka att man borda satsa stenhårt på Tim Erixon skulle vara perfekt precis vad vi behöver o han behöver ge han en riktigt bra lön för det är en back som lätt kan spela 25 min per match o göra det bra åt båda hållen..
Håller med. Dessutom behöver Tim Skellefteå AIK.
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Man kan nog vara lugn för att de har full koll på situationen i det här fallet. :) Det skulle också förklara dumpningen av Urbom. Erixon och Alm ersätter Urbom och Lindholm.
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Forwardssidan stängd. Det var överraskande. Laget har blivit ännu mindre fysiskt i och med att vi tappade Ritola och Martin L. Vi får hoppas att det bara är förhandlingstaktik utåt sett för det känns inte bra.
http://norran.se/hockeybloggen/sportche ... pen-610947" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Spökplumpen »

Tycker inte det var särskilt överraskande alls. Vi har fått in JL och OM. Vad dom kan vet alla. Vi har fått in E.Pettersson som har potential till att vara förstecenter, hur som helst en stor utvecklingspotential. Apropå potential så har vi målskytten J.Olofsson som nu får chans i kompetent miljö. Vi har värvat in ledare/brunkare I Hetta. Lundberg med en offensiv uppsida (även om 27 utveckat den biten). Sedan tidigare har vi Wingerli och Olsson som båda förväntas kunna ta ytterligare ett kliv. Dessutom har vi Linus Lindström som jag vet att AIK har förhoppningar om att kunna vara ordinarie innan vintern är över. Själv hoppas jag att A. Pettersson och P. Lindholm stabiliseras till att bli de klippor dom har potential att bli.

Fysik är bra, men det är viktigare att den används på rätt sätt. Både JL och OM är fysiska spelare som inte tvekar att gå in där det är stökigt.
p-play
Posts: 6766
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Jag har svårt att se att J. Olofsson blir något annat än en tredjekedjespelare första året. E. Pettersson är en kanonvärvning, men han behöver nog också det där första året innan han kan leverera en hel säsong. Han skulle dock vara en perfekt center mellan J. Olofsson och Jimmie i en tredjekedja. Wingerli och Ohlsson i alla ära, men jag har inte så stora förhoppningar att de skall kunna ta ledande roller. De skulle nog må bättre av att spela i Allsvenskan i ett år. De är dimunitiva spelare som behöver lite mer tid för bygga fysik. Detsamma gäller för Söderlund. Lindström har också brister i fysiken och behöver mer tid. Han kommer dock sannolikt att få det där första inskolningsåret nästa år. Som det ser ut nu så består andrakedjan av Calof, Adam P och Holmström (om han nu stannar, vilket han egentligen inte verkar vilja). Jag tycker nog att det saknas en, kanske två ledande forwards. Lindström, Möller och Jimmie är otroligt dyra spelare, men ser man till vad vi har tappat så borde det finnas en hel del pengar kvar i spelarbudgeten.
Locked