Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Nej. Det som sägs på mötet stannar där.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Förstår faktiskt knappt vad du skriver. Men hur som helst, det förs ingenting vidare från mötet. Det är ett av villkoren för att AIK ens ska ställa upp.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

Trollet wrote:Förstår faktiskt knappt vad du skriver. Men hur som helst, det förs ingenting vidare från mötet. Det är ett av villkoren för att AIK ens ska ställa upp.
Man sätter alltså villkor för att ens prata med sina supportrar.
vad f***n är detta på väg någonstans .......
Jag känner inte alls igen föreningen som tog steget upp till Elitserien igen efter 16 års ökenvandring.
Vart försvann ödmjukheten och dialogen och öppenheten??????

Sen borde NP ha en sida enbart för medlemmar där man kan lägga upp info från t.ex. möten med AIK.
Alla medlemmar i NP har kanske inte möjlighet att närvara vid ett sånt här möte (jobb, avstånd mm.)
Krossa Skiten!!!!!
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Ett helt rimligt villkor som under 15 år (vi har haft de här träffarna årligen sedan 2001) aldrig någonsin orsakat några som helst problem. Tvärtom känner alla på mötena att de får någonting för att gå dit, och att det är exklusiv information.

Kan man inte gå dit får man inte informationen serverad. Det är inte annorlunda än allt annat i livet som man måste vara på plats för att få ta del av.

Vi kommer definitivt inte att sätta upp en medlemssida på det sätt du beskriver. Det vi går ut med vill vi nå alla med, även ickemedlemmar, och att gå ut till 1700 medlemmar med infon från igår vore likställt med att offentliggöra informationen. Vilket alltså varken vi eller AIK vill.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lappmössan »

Helt rätt.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Det gäller att närvara på mötet. Handlar om prioritet
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Kan man delta vid Skype möte?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Nej. Stadgarna säger att man måste vara medlem för att närvara. Det går inte att kontrollera på distans.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Ok.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Tar NP upp det som ni är irriterade på med AIK, hur kontrakt inte betyder något, hur supportrarnas förtroende inte spelar någon roll vid beslut. Etc. Hur usel AIK är på marknadsföring och kommunikation osv. För att nämna några axplock kring vad som tagits upp på forumet sista tiden? Hur går mötet till. Har NP möjligheter till punkter på agendan eller är det envägskommunikation?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Skulle säga att precis allt det du listar togs upp igår.

Vi har dels möjligheten att skriva en motion till mötet, dels "övriga punkter" på mötet och dels AIK-träffen efter det formella årsmötet. Det är en väldigt aktiv flervägskommunikation :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

Smogz Ja, Ja och Ja :)
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Perli »

"Hela Sveriges AIK"

/ Per, Avesta
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Perli wrote:"Hela Sveriges AIK"

/ Per, Avesta
Vet inte riktigt vad du avser men det är ju inget konstigt i att man måste närvara fysiskt på ett årsmöte för att kunna ta del av det. Man kan skicka med en fullmakt med en annan medlem för omröstningar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1847
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Vad skulle syftet vara med ett exklusivt möte vara om man kan dela med sig av allt? Då hade ju AIK kunnat skicka ut ett pressmeddelande lika gärna.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Trollet wrote:Skulle säga att precis allt det du listar togs upp igår.

Vi har dels möjligheten att skriva en motion till mötet, dels "övriga punkter" på mötet och dels AIK-träffen efter det formella årsmötet. Det är en väldigt aktiv flervägskommunikation :)
Låter ju bra. Fick ni något gehör för de åsikterna?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Det kan jag inte påstå. Pea håller fast vid sin "cost nothing, worth nothing". Billing pratade mest om Skellefteå AIK TV och interaktiva tävlingar på och utanför arenan, LED-skärmar, osv.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

Trollet var en del förbättringar för oss säsongskortsägare som dom nämnde som lätt bra.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Det var ju inte riktigt frågan, dock. Frågan var om vi fick gehör för våra synpunkter.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

Vet någon hur stor trupp man ska ha? Alltså numerär på backar resp forwards, 8+14 eller?
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Tror vi har 15 forwards nu, Tim S och Linus L inräknade.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

14 mend Tim o Linus
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Nu vet jag inte vad som sades på mötet igår, men det verkar finnas åtminstone 2 bra målvakter som kan bli aktuella för SHL: Anders Lindbäck och Anders Nilsson. Backlund kan nog hamna i Leksand.
http://www.dt.se/ishockey/shl/efter-spo ... n#Ishockey" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

GroovyEd wrote:Vad skulle syftet vara med ett exklusivt möte vara om man kan dela med sig av allt? Då hade ju AIK kunnat skicka ut ett pressmeddelande lika gärna.
Mina sista ord i ämnet och denna gång läs vad jag skriver.
Om jag som betalande medlem i NP inte har möjlighet att närvara vid ett möte med AIK, jag kanske bor i Paris, jag kanske jobbar kväll osv. Hur skall jag då göra för att ta del av det som sas vid mötet?
Mitt förslag är att tillverka en sida där enbart betalande medlemmar har tillgång till innehållet.
Hela Sveriges AIK, ska vi skrota det uttrycket?
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lappmössan »

StigVig wrote:
GroovyEd wrote:Vad skulle syftet vara med ett exklusivt möte vara om man kan dela med sig av allt? Då hade ju AIK kunnat skicka ut ett pressmeddelande lika gärna.
Mina sista ord i ämnet och denna gång läs vad jag skriver.
Om jag som betalande medlem i NP inte har möjlighet att närvara vid ett möte med AIK, jag kanske bor i Paris, jag kanske jobbar kväll osv. Hur skall jag då göra för att ta del av det som sas vid mötet?
Mitt förslag är att tillverka en sida där enbart betalande medlemmar har tillgång till innehållet.
Hela Sveriges AIK, ska vi skrota det uttrycket?
Du får helt enkelt klara dig utan, så jäkla viktigt är det inte.
De som kan närvara går före de som inte kan, precis som de som kan närvara på hemmamatcherna bör ha prio före de som sitter framför tvn.

PS: Jag var inte där heller
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Handlar som någon skrev att prioritera. Vill man verkligen ha informationen som sägs på mötet så mycket så man gör en grej av att man inte får veta, så borde man kunna tänka efter om grejen som var i vägen verkligen var en riktig ursäkt.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
persson82
Posts: 656
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Vad har detta med silly å göra?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

persson82 wrote:Vad har detta med silly å göra?
Är silly-vetskapen folk vill åt.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

StigVig wrote:
GroovyEd wrote:Vad skulle syftet vara med ett exklusivt möte vara om man kan dela med sig av allt? Då hade ju AIK kunnat skicka ut ett pressmeddelande lika gärna.
Mina sista ord i ämnet och denna gång läs vad jag skriver.
Om jag som betalande medlem i NP inte har möjlighet att närvara vid ett möte med AIK, jag kanske bor i Paris, jag kanske jobbar kväll osv. Hur skall jag då göra för att ta del av det som sas vid mötet?
Mitt förslag är att tillverka en sida där enbart betalande medlemmar har tillgång till innehållet.
Hela Sveriges AIK, ska vi skrota det uttrycket?
Det här möter man tyvärr allt oftare i samhället. "Det här blev inte bra för mig, nu får du/ni/samhället/föreningen lösa det". Vi verkar i Skellefteå, vi ordnar våra träffar och möten här och i den mån man vill delta får man försöka ta sig hit. Vi har ganska mycket annat vi också hittar på som sker i stan.

Som betalande medlem borde du känna till var vi håller till och var merparten av det vi hittar på sker. Du ber folk läsa det du skriver, samtidigt som du tycks ha missat att du redan fått svar på frågan om en sida för medlemmar, 10.53 igår. Du får scrolla och läsa själv men jag ska utveckla svaret lite:

Genom att informationen på mötet är exklusiv för medlemmar som tar sig dit ökar känslan av sammanhållning, vi får fler att engagera sig och möta både andra medlemmar och AIK:s ledare. Skulle vi släppa infon för 1700 medlemmar på en hemsida så begriper var och en att man lika gärna kan lägga det öppet på hemsidan. Färre skulle besöka mötet och soffsittandet skulle öka ännu mer.

Lite OT från och med nu men det är värt att nämna ändå. Förra året fick jag, bland mycket annat, följande krav från medlemmar utanför stan (OBS - sant):

1. Jag sitter i rullstol och vill utnyttja mina ståplatser. Ni får ordna rullstolsplatser mina tre matcher.
2. Jag orkar inte stå i tre perioder, ni får prata med AIK om att fixa sittplats till mig mina tre matcher.
3. Jag bor i Göteborg har rätt till mina gratismatcher. Vänligen kontakta Frölunda så att jag kan få biljetter.
4. Jag vill åka med till Övik men bor inte vid E4. Tycker ni ska plocka upp mig, det är bara ungefär en mil från vägen och alla som bor längs vägen blir ju upplockade.
5. Jag har anmält mig till resan till Övik och kräver sittplats, det är jobbigt att stå i tre perioder.
6. Jag ska se matchen på Papagallos i morgon men de säger att det är fullt. Jag vet att det finns platser ändå, jag vill att ni ringer dem så att jag får ett bord.
7. Jag bor inte i stan men vill se gratismatchen mot Karlskrona. Som medlem tycker jag att ni kan ordna biljetter till oss utanför stan.

Var och en får naturligtvis ett så vänligt och pedagogiskt svar som möjligt, men andan i kraven är tyvärr densamma. "Det här blev inte bra för mig, fixa det." Det är en inställningsfråga som är väldigt svår för oss att ändra.

Slutligen: Om "Hela Sveriges AIK" ska skrotas får du fråga AIK om. Det är som bekant deras slogan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
nathrakh
Posts: 113
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nathrakh »

Larzon wrote:Handlar som någon skrev att prioritera. Vill man verkligen ha informationen som sägs på mötet så mycket så man gör en grej av att man inte får veta, så borde man kunna tänka efter om grejen som var i vägen verkligen var en riktig ursäkt.
Kan inte annat än instämma i detta. Jag prioriterade bort att åka 14 mil norrut för att vara med på mötet och då kan jag heller inte se varför jag skulle förtjäna att få ta del av det som sades på mötet heller.
Locked