Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Hank wrote:
snorhyveln wrote:Uppenbarligen har lappmössan inte sett någon KHL hockey i vinter?
Då skulle då inte jag ställa någon större tilltro till vad Jocke kommer att utföra kommande vinter, ty maken till medioker spelare har jag sällan sett.
Får hoppas han som vanligt lyckas i AIK, för det är väl där det har lossnat,,,,, de få säsonger han spelat i klubben.

Öbba däremot. Finns få som jag känner sån tillit inför som han.
Ok, Jocke är medioker och Hanses är bra. Gillar att du inte böjer dig för majoriteten snorhyveln!
Böjer mig aldrig för vad jag ser med egna ögon. Jocke har varit rent ut sagt usel, oavsett vilken roll förståsigpåarna här inne har satt honom i.
Hanses är helt OK, synd bara att han helt matchotränad blir satt i en finalserie där backarna konsekvent skymmer honom, dvs. när man inte lägger smörpass till Indianernas forwards.
Visst, det är ju hans(es) fel de åsså.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Jag har bara sett en KHL-match med Jocke L i år och då var han precis lika svag som i de matcher i NHL med Toronto som jag såg honom i. Snorhyvelns iaktagelse lär nog stämma och det kan bli problem om han inte steppar upp rejält. De flesta har nog en lite fel bild av honom med tanke på vad han presterat de sista två åren. Sedan kan rätt miljö göra ganska mycket. Man skall också komma ihåg att det antagligen är en spelare som är på nedgång i karriären, dock så tror jag ändå att han kommer att göra bra ifrån sig, åtminstone i år.
Hanses är jag däremot extremt tveksam till då han fått sina chanser och inte ens har sett till att vara i tillräckligt bra fysisk form när de väl har dykt upp.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Bergfors till Linköping, Welch till Malmö men de främsta förvärven hittills tycker jag vi har. Jocke och Möller.............skulle vilka andra SHL lag gärna vilja haft. En sommarträning på Ritola.........
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kurin »

Arvid Lundberg till Växsjö
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

Visst klån kunde dom ha skickat Marcus Pettersson istället för Arvid Lundberg.
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kurin »

Marcus Pettersson är inte aik;s spelare
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by päran »

Med hjälp av Thomson med musklerna och Robertsson att få mod att gå först in i sargen skulle Mattias Bäckman bli SHL:s bästa back. Värva!

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Ripper83 »

Hoppas att det kommer in några hårt jobbande grovisar med lite spelsinne. Tycker att det har saknats lite dem två senaste säsongerna.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

Erik Forssell på Malmös radar.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... wks-radar/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
vonschnauser
Posts: 975
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Jag tror att F platserna är spikade! Lindholm kommer få chansen så 1:a center mellan Jocke & Möller 8-)

Men backplatserna kan vi säkert värva någon till pjäs? + Flytta upp Filip Berglund

Inga rykten alls just nu?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Spikad forwardssida med 12 forwards inklusive Olsson och Wingerli? Det hoppas jag VERKLIGEN inte! Åtminstone två spelare till in, snudd på tre! Minst en riktigt vass center till men hellre en center extra, som får spela winger än tvärtom! En LaPierre/Granström/Josefsson-typ, som framför allt är grym på att vinna tek i egen zon. (Nej, det var inte namedropping för spelare jag vill ha i AIK, bara en beskrivning av egenskaperna).

På backsidan skulle vi behöva ha tillbaka t.ex. Erixon eller Alm, eller någon spelare i den kalibern. Skulle Lindgren eller Urbom bli utvisad ser backuppställningen riktigt tunn ut i BP. Att ha valfri kombo Heed/Aho/Öhman som andrauppställning i BP skulle inte alls vara bra!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by zacce »

Tim Söderlund,Linus Lindström,Ibrahim är några av de junisar jag vill se i a-laget nästa år.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Tror knappast forwardssidan är klar.
Axel lär inte dra över pölen t.wx och även Pettersson lär väl, tyvärr, återfinnas hos oss.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

Jesper Eriksson till Asplöven.
http://asploven.com/artikel/ujfiainvb-1cadd/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Jag hoppas att det är på lån, men det verkar ju vara som vanligt...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larstage
Posts: 684
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larstage »

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ill-rival/" onclick="window.open(this.href);return false; Detta känns som ett riktigt spypiller. Tyvärr, brukar mrmadhawk vara rätt ute alltsomoftast.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Är inte enkelt om spelaren vill närmare hem etc och kanske redan fått fett bud av Luleå. Petter E är givetvis et bra förvärv om allt klaffar men vi har fått tillbaka några pjäser och Petter måste ju spela i offensiva formationer. Finns flera av våra unga som kan få definitivt genombrott ju.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bsa »

Det borde kunna bli en strid ström med återvändare. Gäller att inte bli för blöt, likt de som tillfört mycket under lång tid och är på väg ner, får inte vara för blöt. Det kommer att göras fel, så är det bara. Bara man inte gör det därför att man är blöt. :?
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det känns helt jävla bedrövligt om vi missar Emanuelsson. Han har fysik och är bra i sargspelet samtidigt som han har en offensiv sida. Han skulle ha varit helt perfekt för oss. Jag tar honom varje dag i veckan före Jesper Olofsson.
Nu vet vi inte vad Luleå erbjuder honom i lön, men han är i perfekt ålder för oss och skulle ha kunnat bli en stomspelare för oss i många år framöver. Jag offrar mycket hellre Pontus P och Erik F för framtiden i Emanuelsson.
För varje år som går så värvar LJ allt vekare spelare. Det är nästan som tjurskallen vill bevisa att det visst går att vinna med småtroll i bandystorlek istället för att optimera laget för slutspel. Faktum är att t o m under våra guldår var laget ganska fysiskt på forwardsplats. Kan inte bara LJ dra till Schweiz på en gång så att vi slipper fler dimunitiva spelare.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3021
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

Grejen med Emanuelsson är att han kommer att vara en väldigt stor chansning för laget som värvar honom. Uppsidan är enormt stor men samtidigt är skadeproblemen han dragits med ett rejält bekymmer och i ärlighetens namn har han inte bevisat mycket sedan han lämnade Sverige. Det är för mig oklart om han ens är på samma nivå nu som när han var 20. Om då Osten går och erbjuder honom en kanonlön tycker jag inte nödvändigtvis att det är tjänstefel av vår sportchef att inte bjuda över. Jag skulle välkomna honom tillbaka med öppna armar om han skulle spela för en låg lön, men är absolut inte av åsikten att vi ska lägga förste- eller andrakedjepengar på honom.

Sen vet vi ju inte hur stor betydelse det har att lillbrorsan lirar i Luleå. Det kan ju hända att vi har gett honom ett likartat erbjudsnde som det Luleå gett honom men att han helt enkelt föredrar Luleå av andra skäl.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

För mig kvittar det vart han spelar. Tycker fortfarande att han är överskattad och att vi inte tjänar något på att plocka in honom då vi har Olsson/Wingerli.
De ska inte behöva stå tillbaka för att t.ex en skadebenägen Emanuelsson skulle ansluta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by päran »

Chippen wrote:För mig kvittar det vart han spelar. Tycker fortfarande att han är överskattad och att vi inte tjänar något på att plocka in honom då vi har Olsson/Wingerli.
De ska inte behöva stå tillbaka för att t.ex en skadebenägen Emanuelsson skulle ansluta.
Hör inte till vanligheterna men här är vi helt överens!!?? Förmodligen dyr och rätt begränsad. Tror inte han gör succé.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Chippen wrote:För mig kvittar det vart han spelar. Tycker fortfarande att han är överskattad och att vi inte tjänar något på att plocka in honom då vi har Olsson/Wingerli.
De ska inte behöva stå tillbaka för att t.ex en skadebenägen Emanuelsson skulle ansluta.
De är inte samma spelartyper. Emanuelsson tillför tyngd vilket är något vi verkligen behöver. Ohlsson och Wingerli gjorde det hyggligt med sina energiinhopp där de på juniorvis gick in och checkade, men om de inte tar mastodontkliv under sommaren så är de inte SHL-material nästa år. Båda två skulle må bra av att spela i allsvenskan något år. Ohlsson åkte runt som en yr höna ramlade bara någon petade på honom. Wingerli kändes lite mer mogen i spelet och har bättre avslut.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Emanuelsson skulle vara högre än max 4:e kedja hos oss just nu.
Jag tror helt enkelt att han gått bakåt/stått still sedan han for.

Vi ska inte plocka tillbaka någon bara för att han är från schtaan.

Helt ärligt tycker jag inte Emanuelsson var på annat än Allsvensk nivå heller, då han lämnade.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Chippen wrote:För mig kvittar det vart han spelar. Tycker fortfarande att han är överskattad och att vi inte tjänar något på att plocka in honom då vi har Olsson/Wingerli.
De ska inte behöva stå tillbaka för att t.ex en skadebenägen Emanuelsson skulle ansluta.
Huvet på spiken. Jag var aldrig impad av Petter. Bra skridskor, sen var resten uppriktigt inte mycket att komma med.
Sedan har vi detta med hans axel. Vanliga grabbar hade lagt av och insett att det kommer en tid efter hockeyn.
Att Ost värvar honom ser jag mer som ett uttryck för att snuva AIK till varje pris än som en värvning där hjärnan varit involverad ( och när har den varit det i den mannens fall?
Nää, känns bra att AIK hade hovet att låta bli. Tror fö. att han aldrig varit aktuell.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by jokarfo »

snorhyveln wrote:
Chippen wrote:För mig kvittar det vart han spelar. Tycker fortfarande att han är överskattad och att vi inte tjänar något på att plocka in honom då vi har Olsson/Wingerli.
De ska inte behöva stå tillbaka för att t.ex en skadebenägen Emanuelsson skulle ansluta.
Huvet på spiken. Jag var aldrig impad av Petter. Bra skridskor, sen var resten uppriktigt inte mycket att komma med.
Sedan har vi detta med hans axel. Vanliga grabbar hade lagt av och insett att det kommer en tid efter hockeyn.
Att Ost värvar honom ser jag mer som ett uttryck för att snuva AIK till varje pris än som en värvning där hjärnan varit involverad ( och när har den varit det i den mannens fall?
Nää, känns bra att AIK hade hovet att låta bli. Tror fö. att han aldrig varit aktuell.
Jag hör ju iofs till de som inte är villig att avfärda Petter som att han var på "allsvensk nivå om högst" när gan var hos oss senast men jag är helt enig i att han är något av en riskvärvning. Plus att jag tror - precis som Chippen är inne på i silly-tråden för övriga lag - att han skulle konkurrera om istid med Ohlsson och Wingerli och där är jag glad att AIK håller linjen och prioriterar de juniorer som är påväg att ta stegeg upp före att riskvärva hemvändare.

Värvningen luktar därför Ost-prestige lång väg och ja... vad säger man... under solen intet nytt... :lol:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rampa »

Vilket det nu än blir med "Emanuel", så har då luleforums supportrar redan placerat honom i en förstakedja med Olausson och Knasen. Arma satar, skulle jag vilja påstå. Finns just nu ingenting som tyder på att han skulle vara i toppklass i SHL.
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Håller med till 100%! Petter är oerhört begränsad spelare,ska vi in med en till forward önskar jag bredare register än Petter!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3021
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

Lite andra tongångar nu än när han var vår spelare. Fraser som "begränsad spelare" och "håller allsvensk klass" var väl inte normen då Emanuelsson diskuterades vid den tidpunkten. Nog för att det finns en ganska stor osäkerhet avs vilken klass han håller, men kom igen...
Tigerränderna går aldrig ur.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by zacce »

Skönt att slippa ännu ett rehab-projekt..
Locked