Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Då får AIK lösa det problemet om det uppstår. Dessutom lär de ju få några miljoner för spelarna med kontrakt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Markman wrote:
Markman wrote:Det försvinner lite spelare från Växjö som har lite intressanta egenskaper. Till exempel:
Ville Varakas - kan potentiellt ta Burströms plats, om än med en annan spelstil.
Niclas Lundgren - Tänker mig honom som "ersättare" till Anton Lindholm, ifall han sticker.
Alexander Johansson - Tänkbar ersättare till exempelvis Petterström eller Lundberg, om de lämnar. Kapabel i BP, men kan producera ett par poäng här och var också.
Patrik Lundh - Samma som Johansson.
Samtliga har redan klart med nytt lag för nästa år. Varakas och Lundh till DIF, Johansson till FBK och Lundgren till LHC. Tråkigt.
Både Varakas och Lundgren är toppbackar i SHL. Linköping har gjort ett fynd i Lundgren med tanke på att det ryktades att han inte var extremt dyr. Vi har dock knappast något behov av att värva backar utifrån. Jag tycker att Alexander Johansson är en riktigt kapabel spelare som klarar slutspel på ett bra sätt. Jag kan förstå att han lämnar Växjö. Det känns som att han förtjänade mer än en roll i en fjärdekedja. Lundh har väl inte blivit den toppspelare som många trodde att han skulle bli, men han gör ett stabilt jobb och snittar 20-25 p per säsong.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

p-play wrote:Du kanske inte skrattar lika mycket när de leasar Möller och Lindström och värvar Svensson och Norman. Om de skall dra igång redan i år så är de lite sent ut för att skaffa de stjärnspelare som krävs för att locka publik. Möller och Lindström är kanske det bästa som finns tillgängligt (plus kanske någon hemvändare från NHL). Kanske kan de även övertala ligan att Omark är något som behövs och få tillgång till honom.
Känns även som om Lundberg och Zacke är kandidater till laget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

p-play wrote:Både Varakas och Lundgren är toppbackar i SHL. Linköping har gjort ett fynd i Lundgren med tanke på att det ryktades att han inte var extremt dyr. Vi har dock knappast något behov av att värva backar utifrån.
Tappar vi Lundberg, Lindholm och Burström, som det ryktas om så vill jag nog hävda motsatsen, då har vi ett trängande behov av backar! Att gå till ny säsong med en backsida med Heed, Aho, Lindgren, Urbom, Pettersson, Öhman, Berglund och bröderna Danielsson skulle göra mig riktigt rädd...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lubbe »

Markman wrote:
p-play wrote:Både Varakas och Lundgren är toppbackar i SHL. Linköping har gjort ett fynd i Lundgren med tanke på att det ryktades att han inte var extremt dyr. Vi har dock knappast något behov av att värva backar utifrån.
Tappar vi Lundberg, Lindholm och Burström, som det ryktas om så vill jag nog hävda motsatsen, då har vi ett trängande behov av backar! Att gå till ny säsong med en backsida med Heed, Aho, Lindgren, Urbom, Pettersson, Öhman, Berglund och bröderna Danielsson skulle göra mig riktigt rädd...
Det var inte länge sen folk skrev samma sak om Lundberg och Lindholm.
Många av de unga backar du ojar dig över är riktigt bra prospects som kommer att ta stora kliv.
Förresten, "bröderna Danielsson" ? Släktforskat mycket?
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

Zacke, Norman, Torpet, Svensson, Jokke & Möller alla lär krita på för Crown och en del har väl redan gjort det
Intressant presskonferens imorgon på Bosön
http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... et-crowns/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zacke & Norman underpresterar i Finalspelet, anledning är naturligtvis att man kritat på för Crowns

Lär bli några mellansäsonger för AIK framöver :(
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Zacke och Norman skulle ändå inte spelat för AIK nästa år. Ett nytt KHL-lag har ingen betydelse för det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

...vad vet du som ingen annan vet?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Jag säger bara det alla ha sagt i denna tråden hela våren, även innan ett Svenskt NHL-lag dök upp som en möjlig realitet.
Och jag drar det som slutsats eftersom de inte skrivit på ett nytt kontrakt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Jag tror nog att det funnits större chans att en av dem spelat i AIK nästa år om inte Crowns kommer och kryddar lönerna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
vonschnauser
Posts: 972
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Kan ju inte bara vara AIK som drabbas av flykt till detta nya idiotiska påfund.

Möller & Lindström har ju kontrakt med AIK precis som toppspelare i andra klubbar. :roll:
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Frågan är väl bara hur många offensiva "toppspelare" det finns i SHL som är lite utöver det extra och kan dra publik i olika städer. Möller, Lindström och Thoresen är väl de enda jag kan komma på på rak arm. Ullström (som ryktades vara på gång till HV) och Norman skulle kunna vara spelare längre ned i hierarkin som tillför lite glans.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Hoppas verkligen vi får in lite spets till nästa år för vi känns fan trubbiga..
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

Vilja, glöd och stolthet - kan det värvas? ;)
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Lubbe wrote:
Markman wrote:
p-play wrote:Både Varakas och Lundgren är toppbackar i SHL. Linköping har gjort ett fynd i Lundgren med tanke på att det ryktades att han inte var extremt dyr. Vi har dock knappast något behov av att värva backar utifrån.
Tappar vi Lundberg, Lindholm och Burström, som det ryktas om så vill jag nog hävda motsatsen, då har vi ett trängande behov av backar! Att gå till ny säsong med en backsida med Heed, Aho, Lindgren, Urbom, Pettersson, Öhman, Berglund och bröderna Danielsson skulle göra mig riktigt rädd...
Det var inte länge sen folk skrev samma sak om Lundberg och Lindholm.
Många av de unga backar du ojar dig över är riktigt bra prospects som kommer att ta stora kliv.
Förresten, "bröderna Danielsson" ? Släktforskat mycket?
Medges, och på något år så, men till nästa år känns det väldigt tunt. Jag blir gärna överbevisad om motsatsen dock!
Vad gäller släktskapet drog jag nog bara en lite för snabb slutsats av efternamnen, tog för givet att de var bröder helt enkelt, men så är nog knappast fallet verkar det som! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
persson82
Posts: 657
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

välkommen tillbaka Alm!!!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

Chippen wrote:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... kelleftea/

Skulle sitta som en fläskläpp!
Verkligen! Om Petter Granberg dessutom vore intresserad hade försvaret dessutom vuxit några viktiga storlekar.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rampa »

Helt klart blir en frisk och hel Alm en bra förstärkning om till exempel Lindholm och Lundberg skulle försvinna. Och hur blir det med Marcus P? Platsar han? Lånad varifrån?
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Mackan P är utlånad av Anaheim.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
vonschnauser
Posts: 972
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Äntligen en positiv nyhet!
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

Tål att upprepas hur många gånger som helst
Se till att bygga ett lag för att vinna ett SM-Guld, att bygga ett lag för att ytterligare en gång vinna en serieseger är det väl ingen supporter som bryr sig om

Hemvändarna Jokke, Alm, Petter, Möller osv.
KHL laget Crowns lär vara och rycka i dessa spelare eftersom det laget skall bara innehålla svenska spelare.
Spännande med Pressonferensen på Bosön, mittmedia skulle visst försöka direktsända den
Krossa Skiten!!!!!
Os72
Posts: 901
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Os72 »

Presskonferensen sänds här: https://www.tv4play.se/program/sporten?video_id=3350548" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Backsidan är väl i det närmaste satt om Alm återvänder och då tar Lundbergs plats. M Pettersson lär ta Lindholms plats i truppen. Petterssons plats tas av Filip Berglund samt Jacob Anderssons plats tas av någon underifrån.
På forwardssidan hoppas jag att vi kan ta in lite tyngd och målfarlighet. Emanuelsson vore ett bra namn för en tredjekedja.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1848
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Sett till enbart finalserien ska Forre och Petterström ha förlängt. Petterström tillsammans med Ohlsson och P.Lindholm - bäst av samtliga forwards igår i mina ögon.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Javisst är det så, men det kanske också är läge för att genomföra generationsväxlingar. Forsell och Pontus P har varit duktiga och har varit personliga favoriter i många år, men samtidigt så måste man få loss pengar till spets och då behöver vi ha spelare med mindre lönekuvert i tredje- och fjärdefemman.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

p-play wrote:Javisst är det så, men det kanske också är läge för att genomföra generationsväxlingar. Forsell och Pontus P har varit duktiga och har varit personliga favoriter i många år, men samtidigt så måste man få loss pengar till spets och då behöver vi ha spelare med mindre lönekuvert i tredje- och fjärdefemman.
Forre & Pontus är alltid bra i ett slutspel, det är sådana spelare man skall förlänga med.
Skeppa spelare som viker ned sig i slutspelet, speciellt finalspelet
Krossa Skiten!!!!!
msoe
Posts: 1624
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

Crowns verkar åtminstone inte utgöra nån större konkurrent om spelare, sett till hur presskonferensen tagits emot. Verkar rejält oseriöst vilket borde avskräcka spelare från att skriva kontrakt med dem.
User avatar
vonschnauser
Posts: 972
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Vi verkar inte behöva oroa oss för "Crowns". Misstänker att få spelare vill bli kopplade samman till detta lag efter deras presskonferens.

Då är sista orosmolnet ZSC Lions om Lasse/Wallson drar med sig någon dit, tex Lindström/Möller
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

StigVig wrote:
p-play wrote:Javisst är det så, men det kanske också är läge för att genomföra generationsväxlingar. Forsell och Pontus P har varit duktiga och har varit personliga favoriter i många år, men samtidigt så måste man få loss pengar till spets och då behöver vi ha spelare med mindre lönekuvert i tredje- och fjärdefemman.
Forre & Pontus är alltid bra i ett slutspel, det är sådana spelare man skall förlänga med.
Skeppa spelare som viker ned sig i slutspelet, speciellt finalspelet
Ja men hur länge ska man förlänga/vänta med ett skifte...? Tills dom är helt kassa och sen inse att man inte skulle förlängt. Det ska göras i rätt tid, dvs nu innan dom hinner börja dippa för mycket.
Locked