Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Akerman2 »

Det ena utesluter inte det andra i min bok iallafall. Är ingen målvaktsfantom och expert på uttryck men jag vidhåller min uppfattning att Gustaf är lugn (tycker inte han överarbetar, positionssäker) och ger en stabil känsla. Sen kvick, absolut.

Svensson ger också också en stabil känsla, för att han känns stabil 8-) däremot upplever jag Svensson som mer aggressiv än Gurra.

Detta grundas från de 5-10 Gnaget matcher jag sett så har väl inte överdrivet mycket på bena.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by freddus »

mistererik wrote:Hanses är riktigt vass emellanåt, men släpper väldigt lätta puckar allt för ofta också. Vet inte om skärpan finns hos han att ta över första spaden. Väldigt tveksam till det.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
När han spelat som bäst har Svensson varit skadad och Hanses alltså vårt första val. Får se om det håller i sig nu.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Sargade Sune »

Gustav är ett otroligt bra val av Skellefteå AIK. Äntligen en produkt från egna juniorledet som får ställa sig mellan stolparna. Välkommen!
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Håller med Sune. Kul med en egen produkt. Välkommen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Sed
Posts: 1611
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Sed »

Sargade Sune wrote:Gustav är ett otroligt bra val av Skellefteå AIK. Äntligen en produkt från egna juniorledet som får ställa sig mellan stolparna. Välkommen!
Har vi aldrig haft det förut? I högstaligan då.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Pumba?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Sed
Posts: 1611
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Sed »

Chippen wrote:Pumba?
Vallentunaprodukt om man ska vara petig.
anterio
Posts: 255
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Silly Season 2016/2017

Post by anterio »

Backe :)
User avatar
vonschnauser
Posts: 971
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Hoppas Lindvall är 1:e målis materiel! Tveksam till hans storlek, måste kompensera med VÄLDIGT bra rörlighet & spelförståelse!

Tveksam om Hanses kommer kunna komma upp å spela stabilt över en hel säsong, känns fortfarande väldigt ojämn.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Sed wrote:
Chippen wrote:Pumba?
Vallentunaprodukt om man ska vara petig.
Visserligen, men kom väl lagom till HG och därmed lika mycket egen produkt som någon annan va?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by päran »

Chippen wrote:
Sed wrote:
Chippen wrote:Pumba?
Vallentunaprodukt om man ska vara petig.
Visserligen, men kom väl lagom till HG och därmed lika mycket egen produkt som någon annan va?
Kom som 18-åring. Får räknas som en värvning i min bok.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Ja, det har du nog rätt i. Ja, då blir det väl Backe då.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kurin »

Backlund målvaktstränare
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

vonschnauser wrote:Hoppas Lindvall är 1:e målis materiel! Tveksam till hans storlek, måste kompensera med VÄLDIGT bra rörlighet & spelförståelse!

Tveksam om Hanses kommer kunna komma upp å spela stabilt över en hel säsong, känns fortfarande väldigt ojämn.
Lindvall var jämngod med Robin Rahm. Statistikt sett hade de också nästan identiska siffror under grundserien (och spelade nästan lika många matcher). Personligen höll jag Rahm som något bättre under grundserien då han är en lugnare, mer klassiskt skolad målvakt som försöker stå rätt istället för att rädda puckarna. De valde dock Lindvall senare när de kom in i playoff. Lindvall är ingen dålig målvakt, men jag har lite svårt att se att han skall kunna ta en förstaspade i SHL. Jag var faktiskt överraskad att vi var intresserade. Jag har enormt svårt att se att LJ skall satsa på Hanses som förstakeeper. Han har inte riktigt tagit de steg som man hade hoppats på. Dessutom så borde han ha fått chansen oftare i grundserien i år om han hade varit framtiden. Han var för övrigt helt okej igår, även om han skall ta det andra målet.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Förvånar mig inte om Mackan erbjuds kontrakt som han starkt funderar på och i stort sett lagt fram på köksbordet men letar penna bara.
number 7
Posts: 776
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2016/2017

Post by number 7 »

Jag är så pass synisk, så jag tror Jocke Lindström s.k. andra alternativ kan vara Crowns. :-?
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Öbba tar över efter Wallson enligt Savonen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Vad tror vi om detta?
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Att Lj bara vill få lagbygget klart så snabbt som möjligt. Det känns lite konstigt att han skall bygga laget och nästa person skall få ärva det utan att sätta sin prägel på det.
User avatar
vonschnauser
Posts: 971
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Kan väl ändå vara bra med en tränare från egna leden. Det har ju varit AIKs melodi med Wallson, så varför börja värva utifrån nu? Men jag har lite för dålig koll på hur Öberg är som tränare för att kunna bedöma detta.

Utgår ifrån att AIK vet vad dom gör & tror inte att Lasse "bara vill få allt överstökat".
User avatar
vonschnauser
Posts: 971
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

p-play wrote:
vonschnauser wrote:Hoppas Lindvall är 1:e målis materiel! Tveksam till hans storlek, måste kompensera med VÄLDIGT bra rörlighet & spelförståelse!

Tveksam om Hanses kommer kunna komma upp å spela stabilt över en hel säsong, känns fortfarande väldigt ojämn.
Lindvall var jämngod med Robin Rahm. Statistikt sett hade de också nästan identiska siffror under grundserien (och spelade nästan lika många matcher). Personligen höll jag Rahm som något bättre under grundserien då han är en lugnare, mer klassiskt skolad målvakt som försöker stå rätt istället för att rädda puckarna. De valde dock Lindvall senare när de kom in i playoff. Lindvall är ingen dålig målvakt, men jag har lite svårt att se att han skall kunna ta en förstaspade i SHL. Jag var faktiskt överraskad att vi var intresserade. Jag har enormt svårt att se att LJ skall satsa på Hanses som förstakeeper. Han har inte riktigt tagit de steg som man hade hoppats på. Dessutom så borde han ha fått chansen oftare i grundserien i år om han hade varit framtiden. Han var för övrigt helt okej igår, även om han skall ta det andra målet.
Är också inne på att Hanses borde ju fått spela mer om de tänkt behålla honom & uppenbarligen satsa på honom som 1:a målis nästa säsong?

Men LJ nämnde ju något om "Väg 1 & väg 2"? Kan ju varit så att Hanses inte var tänkt att fortsätta först men att de tvingades välja "Väg 2"?

Lindvall låter hur som helst som ett naturligt val då han har anknytning till Skellefteå & besitter potential! (Större möjligheter att han fortsätter i klubben eller återvänder till klubben om det går bra)
tsedoc
Posts: 19
Joined: 19 Jun 2011, 19:50

Re: Silly Season 2016/2017

Post by tsedoc »

Usch då, vad tråkig artikel.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Poet
Posts: 2477
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Poet »

Är väl AIK som bestämmer om han har alternativ eller inte.
2012-05-19
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Det är väl lika bra att bryta det där jävla kontraktet som han tydligen har med oss. Han verkar ju inte ha någon vilja att spela en sekund av det ändå i AIK.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Chippen wrote:Det är väl lika bra att bryta det där jävla kontraktet som han tydligen har med oss. Han verkar ju inte ha någon vilja att spela en sekund av det ändå i AIK.
Varför det? Det där kontraktet är guld värt. Om han inte spelar med oss så kommer det att ticka in leasingpengar till oss. Det är de där kontrakten som bygger nya restaurangdelen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lidlund »

Skellefteås general manager Lars Johansson reder däremot ut begreppen.
– Vi har inte pratat än, men det kommer att bli bra. Det är en formalitet. Han är Skellefteå AIK:s spelare. Han vill väl att klubben sköter allt. Proffsigt gjort av honom, säger Johansson.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

p-play wrote:
Chippen wrote:Det är väl lika bra att bryta det där jävla kontraktet som han tydligen har med oss. Han verkar ju inte ha någon vilja att spela en sekund av det ändå i AIK.
Varför det? Det där kontraktet är guld värt. Om han inte spelar med oss så kommer det att ticka in leasingpengar till oss. Det är de där kontrakten som bygger nya restaurangdelen.
Mest jävla anti mot att man skriver kontrakt som sedan inte ger en spelminut.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2477
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Poet »

Blir också jävligt less på att våra spelare inte fullföljer kontrakt.
2012-05-19
Fdskebo
Posts: 1108
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fdskebo »

Chippen wrote:
p-play wrote:
Chippen wrote:Det är väl lika bra att bryta det där jävla kontraktet som han tydligen har med oss. Han verkar ju inte ha någon vilja att spela en sekund av det ändå i AIK.
Varför det? Det där kontraktet är guld värt. Om han inte spelar med oss så kommer det att ticka in leasingpengar till oss. Det är de där kontrakten som bygger nya restaurangdelen.
Mest jävla anti mot att man skriver kontrakt som sedan inte ger en spelminut.
Eller så kan man välja att se det som fantastiskt att vi kan skriva kontrakt som genererar pengar istället för att kosta...

Klart är att Jocke spelar för oss, om han ska lira i SHL.
Det i sig är värt en hel del tycker jag (att han inte kan krita på för något annat SHL-lag alltså).

Sen hoppas jag givetvis (precis som alla andra) att han spelar för oss nästa säsong. Men second best är ju att vi cashar in om han inte gör det. Enda risken som finns är att han drar till NHL för då får vi inte en krona. Men den risken ser jag som väldigt liten.

SHL = Skellefteå AIK
KHL/Övriga Europa = En fet hög med pengar
User avatar
Toby
Posts: 94
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Toby »

tsedoc wrote:Usch då, vad tråkig artikel.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;
Även Jocke vill till ZSC Lions?
Locked