Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
VanDamme
Posts: 10
Joined: 19 Dec 2015, 15:06

Re: Silly Season 2016/2017

Post by VanDamme »

Kraxxe wrote:Vad är egentligen storheten med denne Hetta? Någon som haft koll på honom i någon Malmö match i vinter?
Martin Lundberg typ men snabbare.
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lh=1 »

Såg honom i första Malmömatchen, kommer ihåg att jag tänkte att han skulle jag fan vilja se i Ske!
Jobbade jäkligt hårt med skaplig teknik, men just intensiteten imponerade.
Hoppas nu att man inte får äta upp det........
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Att Karlsson åkte vidare i januarifönstret var ju märkligt. Var det i samförstånd? Aik ville bli av med honom och han ville dra eller? Jag minns inte eller vet inte? Eller var det värre än så? Bråk?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Synd om Arvid Lundberg lämnar. Han är en kille som kunnat vara en stomspelare i många år. För hans egen skull kan dock en flytt vara bra. Han var en duktig forward som pojkspelare och när han kom upp i A-laget gjorde de första matcherna så gladdes man av att klubben fått fram en så duktig offensiv back. Tyvärr så har Wallson och Bert begravt hans offensiva talang. Jag hoppas han väljer en lite sämre klubb där han får chans att spela i en lite mer offensiv roll.
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by TigerShark »

smogz wrote:Att Karlsson åkte vidare i januarifönstret var ju märkligt. Var det i samförstånd? Aik ville bli av med honom och han ville dra eller? Jag minns inte eller vet inte? Eller var det värre än så? Bråk?
Som jag förstod det så var inte Karlsson nöjd med att dela spaden med Svensson. I mitt tycke så var han inte bättre än Svensson så tycker inte det är konstigt att han inte fick stå mer.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Vänta nu lite. Savonen skriver detta i en artikel ikväll: "Marcus Pettersson är utlånad, men kan mycket väl bli utlånad ytterligare ett år."

Vad yrar han om?

Det är i en artikel om att Arvid Lundberg kan vara på väg bort och han skriver om HV71, Växjö och DIF som alternativ
Last edited by Chippen on 14 Apr 2016, 22:55, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

smogz wrote:Att Karlsson åkte vidare i januarifönstret var ju märkligt. Var det i samförstånd? Aik ville bli av med honom och han ville dra eller? Jag minns inte eller vet inte? Eller var det värre än så? Bråk?
Inte alls märkligt.
AIK ville bli av med honom och han ville inte vara kvar.
Träningsovillig typ som hade känningar så fort det blev fys.

Dessutom helt fel målvakt i vårt spel. Helt enkelt en felvärvning som vi löste på ett bra sätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2016/2017

Post by dovienya »

Chippen wrote:Vänta nu lite. Savonen skriver detta i en artikel ikväll: "Marcus Pettersson är utlånad, men kan mycket väl bli utlånad ytterligare ett år."

Vad yrar han om?

Det är i en artikel om att Arvid Lundberg kan vara på väg bort och han skriver om HV71, Växjö och DIF som alternativ
Utlånad till Skellefteå från Anaheim?
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fdskebo »

Carl Klingberg?
Bryter med torpedo, är rightare (bristvara hos oss), stor, snabb, och gillar att sticka in näsan.
Kan nog vara god för 10+ mål samt göra ett gediget arbete 24/7.

Bör vara intressant.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Sargade Sune »

Visst har vi plats för Arvid Lundberg?
OM Arvid vill stanna så skriv fast honom på ett 3-års. Blir kanske lite trångt om platserna nästa säsong men året efter försvinner åtminstone Lindgren och Pettersson. En 23-åring från bygden som besitter utvecklingsbara SHL-skills.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

dovienya wrote:
Chippen wrote:Vänta nu lite. Savonen skriver detta i en artikel ikväll: "Marcus Pettersson är utlånad, men kan mycket väl bli utlånad ytterligare ett år."

Vad yrar han om?

Det är i en artikel om att Arvid Lundberg kan vara på väg bort och han skriver om HV71, Växjö och DIF som alternativ
Utlånad till Skellefteå från Anaheim?
Jo, så är det ju men tänkte mera på texten i sig.
Man kan ju få känslan att AIK lånat ut honom ist för tvärtom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Visst är det synd när en egen produkt inte får stanna. Men jag förstår AIK om man inte erbjuder kontrakt.
Vi har det otroligt bra ställt på backsidan med många lovande på ingång underifrån. Arvid kommer att kosta betydligt mer på sitt nästa kontrakt och AIK vill nog inte "låsa in" för mycket pengar där. Han har varit 7-8 back i år och jag tror inte han kommer att stiga i graderna bara för ett nytt kontrakt är undertecknat. Visst har han gjort det bra tiden Lindholm varit skadad och speltiden steg. Tror ett miljöombyte med större ansvar kan vara bra för honom. Han kommer säkert att komma tillbaka om något år :) Lycka till Arvid
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Var det inte så här det var runt Martin för någon säsong sedan? Man var tveksam till om han skulle vara kvar etc, men se vart han är idag.
Tror inte Arvid kommer att få flytta på sig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Chippen wrote:Var det inte så här det var runt Martin för någon säsong sedan? Man var tveksam till om han skulle vara kvar etc, men se vart han är idag.
Tror inte Arvid kommer att få flytta på sig.
Om han inte får något kontrakts förslag då?
Han vill säkert fortsätta i shl.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hank »

nr86 wrote:Visst är det synd när en egen produkt inte får stanna. Men jag förstår AIK om man inte erbjuder kontrakt.
Vi har det otroligt bra ställt på backsidan med många lovande på ingång underifrån. Arvid kommer att kosta betydligt mer på sitt nästa kontrakt och AIK vill nog inte "låsa in" för mycket pengar där. Han har varit 7-8 back i år och jag tror inte han kommer att stiga i graderna bara för ett nytt kontrakt är undertecknat. Visst har han gjort det bra tiden Lindholm varit skadad och speltiden steg. Tror ett miljöombyte med större ansvar kan vara bra för honom. Han kommer säkert att komma tillbaka om något år :) Lycka till Arvid
Helt klart. Bara att hoppas att relationerna är bra så skulle ett klubbyte kunna bli ett win-win på sikt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

nr86 wrote: Om han inte får något kontrakts förslag då?
Han vill säkert fortsätta i shl.
Jag tror nog att han får ett förslag. Om han sedan är villig till att ta det är en annan sak :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det är just med tanke på dånästa säsong som det vore bra att signa Arvid på ett längre kontrakt. Han utvecklas för varje säsong och har en uppsida offensivt som han inte fått visa upp. Lindgren, Pettersson och Burström lär lämna efter nästa säsong. Dessutom är det väl inte omöjligt att någon ur Aho, Heed eller Urbom också försvinner (och då över pölen). Har vi otur då så kan vi stå med ett tapp på halva backbesättningen eller mer. Anton Öhman är riktigt vass i PP, men det känns inte som han är en back som är riktigt mogen för SHL. Han skulle må bra av en säsong i Allsvenskan.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

Arvid Lundberg vill jag behålla och Pontus Petterström.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lidlund »

Borde det inte finnas ett visst NHL-intresse över Nisse Inferno? Dom tar ju över mediokra SHL spelare så varför inte en av SHLs bästa backar?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Lidlund wrote:Borde det inte finnas ett visst NHL-intresse över Nisse Inferno? Dom tar ju över mediokra SHL spelare så varför inte en av SHLs bästa backar?
Ett ord: Storlek! Hade Burström varit 185cm/85kg och likadan i övrigt hade han spelat på andra sidan redan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Markman wrote: Ett ord: Storlek! Hade Burström varit 185cm/85kg och likadan i övrigt hade han spelat på andra sidan redan.
Nja, du har t.ex Tobbe Enström
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Fast Markman har ju rätt, NHL kollar oerhört mycket på storleken, du behöver bevisa dig minst dubbelt så mycket innan du ges chansen. Varför tror du Arvidsson inte blev draftad efter sina 100p på 40 matcher i J18?

Ditt undantag bekräftar regeln.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Varför han inte blev draftad har jag ingen aning om.
Säkert många faktorer som spelar in. Visst är storleken in, det håller jag med om.

Fast när du säger det så är Arvidsson i NHL nu och är ju under medel. Sedan finns ju även Zuccarello där och lirar. Brian ich Stephan Gionta är ju inga jättar heller och inte St. Louis för den delen (om han nu inte lagt av).

Iofs så är väl alla forwards av de jag nämner så nu ska du väl hugga på det med och säga att det vara backar du ville ha exempel på.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Dina exempel bevisar bara det jag och Markman skriver.

Back to topic.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ossian »

Tjänstefel om man inte förlänger med Arvid Lundberg.

Heed och Burström har båda ett år kvar på kontraktet, och det luktar KHL/Schweiz om båda, om inte NHL.
Lindgren fyller 36 i November, lär tappa delar av sin skridskoåkning inom en snar framtid.
A Lindholm kommer att dra till Nordamerika.
M Pettersson detsamma inom 1-2 år.

Kvar är då:

Aho
Urbom
Berglund, oprövad.
Öhman, oprövad.

Nog måste man väl tänka längre än ett år framåt? Tycker A Lundberg skulle kunna bli en riktig stomspelare i laget.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det är nog helt inte helt osannolikt att Aho kan bli aktuell för ett NHL om ett år. Det är väl inte heller omöjligt att Urbom tar ett kliv efter en försäsong med Thomson och även han drar dit. Vi kommer kanske att ha en ganska intakt backsida nästa år, men året därpå kan det hända mycket. Det är därför viktigt att ha kulturbärare och spelare som redan är inkörda på systemet.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Det försvinner lite spelare från Växjö som har lite intressanta egenskaper. Till exempel:
Ville Varakas - kan potentiellt ta Burströms plats, om än med en annan spelstil.
Niclas Lundgren - Tänker mig honom som "ersättare" till Anton Lindholm, ifall han sticker.
Alexander Johansson - Tänkbar ersättare till exempelvis Petterström eller Lundberg, om de lämnar. Kapabel i BP, men kan producera ett par poäng här och var också.
Patrik Lundh - Samma som Johansson.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
mrlim
Posts: 77
Joined: 09 Apr 2012, 23:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by mrlim »

Markman wrote:Det försvinner lite spelare från Växjö som har lite intressanta egenskaper. Till exempel:
Ville Varakas - kan potentiellt ta Burströms plats, om än med en annan spelstil.
Niclas Lundgren - Tänker mig honom som "ersättare" till Anton Lindholm, ifall han sticker.
Alexander Johansson - Tänkbar ersättare till exempelvis Petterström eller Lundberg, om de lämnar. Kapabel i BP, men kan producera ett par poäng här och var också.
Patrik Lundh - Samma som Johansson.
Niclas Lundgren klar för LHC. https://twitter.com/sjobergh/status/722048303190405120" onclick="window.open(this.href);return false;
bobbyorr
Posts: 6
Joined: 16 Jun 2011, 16:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bobbyorr »

Ahnelöv då, har utgående kontrakt i KHL.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Rent sjukt att Växjö tydligen ska vara överens med Arvid L!!!!!
Har vi något på gång?!?
Locked