Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 2016/2017

Post by John »

nr86 wrote:Man undrar verkligen hur AIK tänker ang målvakts frågan? Jocke borde varit väldigt intressant med tanke på att vi kommer att tappa Svensson. Det innebär att vi borde ha klart med ersättare redan. För nog borde klubben han slog igenom i vara intressant för Jocke ?
Men Jocke E är inte intressant för AIK. Vilket känns helt rätt. En bättre förstamålvakt än honom är ju önskvärt, och en billigare andramålis.
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Empress »

Var spelar Hanses till hösten?
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

krysset wrote:
Rollie wrote:5 kg muskler under sommaren så..
Hur hade du tänkt man får 5 kilo muskler under en sommar?!?!?! Det går inte. Gå upp fem kilo är en annan sak. Man kan gå upp 1-3 kilo i muskler på ett år.
Jag hade inte tänkt något, men det är vad han behöver
User avatar
ossian
Posts: 3594
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ossian »

Det är inte omöjligt att gå upp 5 kilo ifall man samtidigt växer. Många grabbar är inte färdigväxta förrän de är 20 år, på bredden alltså. Själv växer jag fortfarande, tyvärr mest runt midjan ska påpekas :D
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

ossian wrote:Det är inte omöjligt att gå upp 5 kilo ifall man samtidigt växer. Många grabbar är inte färdigväxta förrän de är 20 år, på bredden alltså. Själv växer jag fortfarande, tyvärr mest runt midjan ska påpekas :D
Att gå upp fem kilo i muskler på en sommar är omöjligt även om man växer. En sommar låt säga 3 månader, det går inte. Man kan däremot gå upp men då är inte alls allt i muskler. De spelare vi talar om ligger redan nu på en hög träningsdos och att de skulle öka fem kilo i muskler på en sommar existerar inte. Men man kan öka mycket i muskelmassa men då talar vi doping.

Nog om detta, jag lämnar denna diskussion kring muskeltillväxt.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Blir svårt att hitta en ersättare till Svensson... Den ända jag kan tänka mig är Viktor Fasth & han lär inte sakna anbud!

Å andra sidan så trodde inte många på Svensson heller då han blev klar för klubben..
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BigGuyJohan »

Chippen wrote: Nej, jag är inte bara tjurig. Skiter faktiskt ganska mycket i statistiken.
Men visst så fanns det perioder då han spelade bra och inte "syntes" under säsongen.
Däremot har han varit riktigt bedrövlig på slutet av grundserien vilket även borgade för läktarplats nu.
Fast det kanske man kunde ha utläst via statistiken.
du lyssnar ju inte ens. och du förklarar inte varför du inte tror han kan utvecklas.. sen är jag oerhört frågande till hur du vill sänka ner en 19-åring på de där sättet.
lobo
Posts: 1524
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Tur jag inte är Sportchef.. Vet inte hur jag skulle göra: Arvid tycker jag är sjukt stabil, men kan han "blomma".. Vill behålla men inte på bekostnad av andra.. Hmmm. *
Markus Pettersson däremot var ju fan bästa back där några matcher i januari eller när det var. Bra i egen zon, villig framåt och lite PP. Tror han har hur lång kurva som helst framför sig!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

lobo wrote:Tur jag inte är Sportchef.. Vet inte hur jag skulle göra: Arvid tycker jag är sjukt stabil, men kan han "blomma".. Vill behålla men inte på bekostnad av andra.. Hmmm. *
Markus Pettersson däremot var ju fan bästa back där några matcher i januari eller när det var. Bra i egen zon, villig framåt och lite PP. Tror han har hur lång kurva som helst framför sig!
Marcus P är utlånad till AIK.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BigGuyJohan »

lär bli det igen
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Spökplumpen »

Chippen. När du tänker på Pettersson, vilken typ av spelare ser du då framför dig?
Tänker att allt handlar om förväntningar när man pratar flipp eller flopp.

En till sak; när du lägger in i beräkningen att han är väldigt ung fortfarande. Hur ser hans framtida utveckling ut för ditt inre? Vilka brister kommer t.ex. att bestå och bidra till att han inte blir en så pass bra back att han spelar i Skellefteå (minst)?

Den sista frågan lade jag såklart in för att jag känner mig ganska trygg i att du inte klarar att leverera ett vettigt svar på. Det är givande att diskutera människors olika åsikter, mindre givande att diskutera förutfattade meningar
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Jag hade stort hopp om att han skulle vara högre rankad i lagetän vad han är nu. Han var utlånad stora delar av förra året och började säsongen riktigt bra men har sjunkigt väldigt mycket.

Allt går ju att förbättra med träning och rätt skalle, så det är väl bara att hoppas att han får till det och inte stannar av, då han nu gått bakåt mot hur han gjorde spelade fram till JVM.
Så visst är han ung och har potential men det hade även Rasmus Edström.

Så egentligen handlar allt nu om sådant som bör komma med åldern och rätt träning. För en del kommer det direkt och eftersom för andra faller allt på plats i stora block.

Däremot kommer jag att fortsätta att tycka att statisken är rätt sekundär. Spelet på isen speglar mera.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BigGuyJohan »

men jämför man med PG å Alm så följer han samma kurva som dom. och dom blev de ju fason på. men att som du gör i början av diskussionen låtsas som att han inte existerar är bara patetiskt. dessutom väldigt dålig koll på hur spelare i MP's storlek brukar vara i utvecklingen(i AIK).
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Kan nog inte komma på två spelare som är sämre att jämföra Mackan P med än Petter Granberg och Johan Alm. Tycker de är olika Mackan i allt. PG vägde gott och väl 20 kg mer än Mackan vid samma tidpunkt, eftersom deras storlek kommer upp till diskussion.

Däremot är Mackan bra och han kommer bli bättre. Långt ifrån färdig. Men de där kurvorna kan man ju applicera på hur många backar som helst utan att det gått lika bra. T.ex:

Anton Öhman
Jacob Andersson
Rasmus Edström
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BigGuyJohan »

Men det är ändå ganska talande att backar som är väldigt långa har haft svårare att acklimatisera sig i sina kroppar än mindre spelare. Och jämförelse går visst göra då jag utgår ifrån Längd inte vikt. Men visst är det ändå talande att både PG och Alm dröjde till efter dom fyllt 20 med att blomma ut på riktigt. vilket då borde betyda att vi får se hans bästa säsong nästa säsong.

fast överhuvudtaget så handla de jag skrivit om chippens löjliga sätt att påstå att MP inte existerar. vi borde lärt oss att ge grabbarna tid. så många backar som vi fått fram så borde man kunna ha lite tålamod.. Många av favoritbackarna har haft en del usla säsonger innan dom slagit igenom.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Jag påstår inte att han inte existerar. Jag delar bara i t.ex synsätt på honom, för om han vore så himla bra och så långt gående i sin kurva etc skulle han inte sitta på läktaren nu.
Då skulle spela i slutspelet för att få den rutinen oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BigGuyJohan »

han är 19... han ha haft en tung sista del. betyder det att det är rätt att kalla honom toksämst och att han inte existerar. för det är de du gör..
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

BigGuyJohan wrote:han är 19... han ha haft en tung sista del. betyder det att det är rätt att kalla honom toksämst och att han inte existerar. för det är de du gör..
Peka gärna på vart jag har sagt exakt det?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Klokt. De jobbat som jag skulle ha gjort. Vilket förstås är smart 8-)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Jag hade hellre behållt Hanses än tagit Lindvall för jag kan inte tänka mig att Hanses blir förstamålis. Hanses var en märklig värvning när han kom, men vi har invsterat mycket i honom och han är inte så långt borta från att breaka. Jag tycker att han börjat få ordning på grejorna jämfört med tidigare. Lindvall är betydligt mindre tät och ett helt nytt projekt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det första de kommer att behöva göra är att köpa ett par nya benskydd till honom för de som han har använt i vinter ser ut att vara ett par storlekar mindre än vad målvakter normalt brukar använda.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2016/2017

Post by schteffe »

Kan Zlatan kan MP.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Bra! Hanses suger och Lindvall är ju Skellefteåkille :D
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hank »

Chippen wrote:Jag påstår inte att han inte existerar. Jag delar bara i t.ex synsätt på honom, för om han vore så himla bra och så långt gående i sin kurva etc skulle han inte sitta på läktaren nu.
Då skulle spela i slutspelet för att få den rutinen oxå.
Alm var bänkad som senior. Säsongen efter var han en av seriens bästa backar.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Tjernan »

Får höra nu att Ritola är klar för Leksand nästa säsong ? :(
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Det är ju rätt omöjligt då han har kontrakt med oss även nästa
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Tjernan »

Men vet vad som står i kontraktet ?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Tjernan wrote:Men vet vad som står i kontraktet ?
Gissningsvis han själv i alla fall, får man väl verkligen hoppas!
Har du någon Leksandsklausul i kontraktet med Skellefteå...?
– Hehe, nej. Det finns ingen sådan. Jag har sett att någon har skrivit det. Jag vet inte om den existerar. Nej, gud nej. Jag trivs hur bra som helst här i Skellefteå så jag har inga sådana planer.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... rdentligt/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Tjernan »

Felaktig info från löjlig Leksand supporter så vi glömmer det...
Locked