Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

"Jag kan inte bekräfta någonting, med respekt för att vissa av de aktuella tränarna just nu spelar slutspel med sina nuvarande klubbar, säger Salis." LJ kommer att behöva träna honom i konsten att säga ingenting.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Å andra sidan är det ju inte så att det bara är slutspel i SHL heller, även om det känns som det mest sannolika stället att leta.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Bortser vi från möjligheten att bryta gällande kontrakt så är det bara Fagervall som är aktuell i SHL isf. Hallam har kontrakt över säsongen 16/17, och Rönnberg över 18/19, medan Fagervall så klart då har utgående.

Tittar man på lagen som är kvar i KHL och NLA är det inga uppenbara namn som slår en direkt heller.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Filpula går till Malmö.
Hade gärna sett honom hos oss.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2478
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Poet »

http://dlvr.it/L0nYhk" onclick="window.open(this.href);return false;

Visste inte var jag skulle lägga det här ang kontrakt.
2012-05-19
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bruno »

Snackade med Arvid Lundbergs agent som inte hört ett ord från AIK angående kontraktsförlängning. Underligt kan jag tycka med tanke på vilket spel han visat upp den här säsongen, speciellt nu i slutspelet. Är flertalet andra SHL-klubbar som visat intresse, bl.a. en av klubbarna som spelar semifinal är heta på honom.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by zacce »

bruno wrote:Snackade med Arvid Lundbergs agent som inte hört ett ord från AIK angående kontraktsförlängning. Underligt kan jag tycka med tanke på vilket spel han visat upp den här säsongen, speciellt nu i slutspelet. Är flertalet andra SHL-klubbar som visat intresse, bl.a. en av klubbarna som spelar semifinal är heta på honom.
Jaså.. Vem är agent åt Lundberg tro..?
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Spökplumpen »

Vad gör Lundberg till en toppback? I mina ögon är han ojämn i alla delar av spelet. Inga riktiga svagheter, men heller inga styrkor, annat än att han emellanåt visar skills med puck och är bra " klubba mot klubba".
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bruno »

Spökplumpen wrote:Vad gör Lundberg till en toppback? I mina ögon är han ojämn i alla delar av spelet. Inga riktiga svagheter, men heller inga styrkor, annat än att han emellanåt visar skills med puck och är bra " klubba mot klubba".
Toppback och toppback.. I mina ögon har vi bara två "toppbackar" i SHL-mått mätt och det är Heed och Burström. Efter dom tycker jag Arvid har hållit samma nivå som Lindholm, Lindgren och Aho (där snackar vi ojämn) och varit bättre än Urbom och Petterson. Gissningsvis en rätt billig spelare också dessutom som skulle kunna bli en stomspelare för oss i många år.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Spökplumpen »

Håller väl med..typ. Men övriga unga backar, Pettersson inkl. har fler positiva utvecklingsområden.
Jag tucker absolut han kan vara en topp 6 back men som det låter här har han varit en av våra bästa backar i slutspelet. Tycker han har enorma problem, tvekar och kladdar.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Med tanke på de som kommer underifrån tror jag inte Lundberg blir kvar. Han vill ha mer i lön och det kommer i inte AIK att bemöta tror jag. Berglund tror jag kommer att bli ordinarie till hösten och fler knackar på dörren.
Kom tillbaka om något år om du visar att du håller på annat håll.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Spökplumpen wrote:Håller väl med..typ. Men övriga unga backar, Pettersson inkl. har fler positiva utvecklingsområden.
Jag tucker absolut han kan vara en topp 6 back men som det låter här har han varit en av våra bästa backar i slutspelet. Tycker han har enorma problem, tvekar och kladdar.
Vilken Pettersson? Vi har väl ingen Pettersson som spelar back som skulle kunna gå om Arvid.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BigGuyJohan »

markus kanske?? chippen....
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Alltså han som sitter på läktaren och äter korv och då han väl spelade var ett osäkert kort på isen?

Ahhh, trodde vi hade någon annan Pettersson på väg upp.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2016/2017

Post by schteffe »

Vi har inte släppt många mål med MP på isen.
Goren13
Posts: 99
Joined: 11 Jul 2011, 18:06

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Goren13 »

Fick höra enligt rätt säkra källor att Emil Pettersson kommer att spela hos FHC nästa säsong och Carl Grundström med oss. Tim Wahlgren ska även han lämna Modo, klubb ej klar. Dock så är det en klubb i SHL som drar i honom hårt, men det är inte vi.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Vi får vänta och se vad Frölunda kommer att tappa, men de har gjort imponerande förvärv i Sigalet och Olofsson. Det kommer att bli spännande att se vem vi plockar upp på målvaktspositionen. Joacim Eriksson går till Växjö. Kan det vara så att vi har Fasth på ingång som ersättare om Svensson nu lämnar?
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BigGuyJohan »

Chippen wrote:Alltså han som sitter på läktaren och äter korv och då han väl spelade var ett osäkert kort på isen?

Ahhh, trodde vi hade någon annan Pettersson på väg upp.
MP har varit inne på näst minst mål i baken av alla backarna. Anton Lindholm den enda som är bättre. Du menar på fullaste allvar att han inte har utvecklingspotential? Och man ska inte glömma att både Alm och Granberg gjorde sina bästa säsonger hos oss efter dom fyllt 20. Skillnaden i år mot ifjol för MP är milslång. det troliga är att han fortsätter utvecklas nästa säsong. Och med tanke på att han tillhör de långas skara så är det ju ganska troligt att han följer samma utvecklingsmönster som PG och Alm... rent statistiskt så är han inte sämre än dom var vid ålder 19... han behöver givetvis bli stabilare och mogna lite i sig själv.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2016/2017

Post by don_tomassso »

Jocke är muntligt överens med Växjö.Alltså målvakten.http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... y-malvakt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

BigGuyJohan wrote:
Chippen wrote:Alltså han som sitter på läktaren och äter korv och då han väl spelade var ett osäkert kort på isen?

Ahhh, trodde vi hade någon annan Pettersson på väg upp.
MP har varit inne på näst minst mål i baken av alla backarna. Anton Lindholm den enda som är bättre. Du menar på fullaste allvar att han inte har utvecklingspotential? Och man ska inte glömma att både Alm och Granberg gjorde sina bästa säsonger hos oss efter dom fyllt 20. Skillnaden i år mot ifjol för MP är milslång. det troliga är att han fortsätter utvecklas nästa säsong. Och med tanke på att han tillhör de långas skara så är det ju ganska troligt att han följer samma utvecklingsmönster som PG och Alm... rent statistiskt så är han inte sämre än dom var vid ålder 19... han behöver givetvis bli stabilare och mogna lite i sig själv.
Jag skiter ganska högaktningsfullt i statistiken utan går efter vad jag ser på isen och är jag inte så imponerad.
Last edited by Chippen on 10 Apr 2016, 16:31, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by päran »

MP har alla förutsättningar att nästa säsong bli allt vi hoppats att Urbom skulle vara.

Tror vi har en topp fyra-back där. Lite starkare lite snabbare och lite mer mogen i spelet.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Nu hör ju inte detta till den här tråden men det jag sett av MP i år måste jag säga att jag tror vi har en blivande NHL export i vardande. Skottet är riktigt bra och skulle han få chansen i pp skulle många mål trilla in tror jag.
Riktigt många uppsidor. Visst är han ung och det finns saker att jobba på men oj oj han kommer att bli bra!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BigGuyJohan »

Chippen wrote:
BigGuyJohan wrote:
Chippen wrote:Alltså han som sitter på läktaren och äter korv och då han väl spelade var ett osäkert kort på isen?

Ahhh, trodde vi hade någon annan Pettersson på väg upp.
MP har varit inne på näst minst mål i baken av alla backarna. Anton Lindholm den enda som är bättre. Du menar på fullaste allvar att han inte har utvecklingspotential? Och man ska inte glömma att både Alm och Granberg gjorde sina bästa säsonger hos oss efter dom fyllt 20. Skillnaden i år mot ifjol för MP är milslång. det troliga är att han fortsätter utvecklas nästa säsong. Och med tanke på att han tillhör de långas skara så är det ju ganska troligt att han följer samma utvecklingsmönster som PG och Alm... rent statistiskt så är han inte sämre än dom var vid ålder 19... han behöver givetvis bli stabilare och mogna lite i sig själv.
Jag skiter ganska högaktningsfullt i statistiken utan går efter vad jag ser på isen och är jag inte så imponerad.
nu är du bara tjurig.. oavsett vad du påstår dig se så följer han samma utvecklingskurva som PG och Alm både statistiskt och spelmässigt. är inte förrän nästa säsong han riktigt ska blomma ut(om man ska kolla utifrån PG å Alm). han har tagit steg i år. det kan inte ens du blunda för men givet är oxå att han har tagit nåt steg tillbaka nu mot slutet av säsongen.
User avatar
Oliman
Posts: 359
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Oliman »

Chippen har aldrig gillat eller fattat vem MP är, han brukar yra om att MP främst är en defensiv back..

Klivet MP tog denna säsongen borgar för fortsatt utveckling och då lär han dra till NHL efter nästa.

Grym potential och redan nu bättre än man hade hoppats..
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

BigGuyJohan wrote:
Chippen wrote:
BigGuyJohan wrote: MP har varit inne på näst minst mål i baken av alla backarna. Anton Lindholm den enda som är bättre. Du menar på fullaste allvar att han inte har utvecklingspotential? Och man ska inte glömma att både Alm och Granberg gjorde sina bästa säsonger hos oss efter dom fyllt 20. Skillnaden i år mot ifjol för MP är milslång. det troliga är att han fortsätter utvecklas nästa säsong. Och med tanke på att han tillhör de långas skara så är det ju ganska troligt att han följer samma utvecklingsmönster som PG och Alm... rent statistiskt så är han inte sämre än dom var vid ålder 19... han behöver givetvis bli stabilare och mogna lite i sig själv.
Jag skiter ganska högaktningsfullt i statistiken utan går efter vad jag ser på isen och är jag inte så imponerad.
nu är du bara tjurig.. oavsett vad du påstår dig se så följer han samma utvecklingskurva som PG och Alm både statistiskt och spelmässigt. är inte förrän nästa säsong han riktigt ska blomma ut(om man ska kolla utifrån PG å Alm). han har tagit steg i år. det kan inte ens du blunda för men givet är oxå att han har tagit nåt steg tillbaka nu mot slutet av säsongen.
Nej, jag är inte bara tjurig. Skiter faktiskt ganska mycket i statistiken.
Men visst så fanns det perioder då han spelade bra och inte "syntes" under säsongen.
Däremot har han varit riktigt bedrövlig på slutet av grundserien vilket även borgade för läktarplats nu.
Fast det kanske man kunde ha utläst via statistiken.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

5 kg muskler under sommaren så..
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Rollie wrote:5 kg muskler under sommaren så..
Hur hade du tänkt man får 5 kilo muskler under en sommar?!?!?! Det går inte. Gå upp fem kilo är en annan sak. Man kan gå upp 1-3 kilo i muskler på ett år.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Man undrar verkligen hur AIK tänker ang målvakts frågan? Jocke borde varit väldigt intressant med tanke på att vi kommer att tappa Svensson. Det innebär att vi borde ha klart med ersättare redan. För nog borde klubben han slog igenom i vara intressant för Jocke ?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3021
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

krysset wrote:
Rollie wrote:5 kg muskler under sommaren så..
Hur hade du tänkt man får 5 kilo muskler under en sommar?!?!?! Det går inte. Gå upp fem kilo är en annan sak. Man kan gå upp 1-3 kilo i muskler på ett år.
Om vi får tillgång til Ivan Dragos tränarteam ska det nog gå.
Tigerränderna går aldrig ur.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Kanske någon avdankad östtysk läkare i fysiologiska teamet. :-)
Locked