Lagbygge och formationer 15/16

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Lagbygge och formationer 15/16

Post by Larzon »

Då startar vi igång nästa säsongs lagtråd. Truppen ser ut på följande sätt i skrivande stund.

Målvakter
Jesper Eriksson
Markus Svensson - 15/16

Backar
Sebastian Aho - 16/17
Jacob Andersson - 15/16
Niclas Burström - 15/16
Tim Heed - 16/17
Fredrik Lindgren - 16/17
Anton Lindholm - 15/16
Arvid Lundberg - 15/16
Markus Pettersson - 16/17
Anton Öhman - 15/16


Forwards
Andrew Calof - 15/16
Elias Edström - 15/16
Erik Forsell - 15/16
Axel Holmström - 16/17
Pär Lindholm - 15/16
Martin Lundberg - 15/16
John Norman - 15/16
Janne Pesonen - 15/16
Adam Pettersson - 17/18
Pontus Petterström - 15/16
Mattias Ritola - 15/16
Patrik Zackrisson - 15/16


Bubblare underifrån
Sebastian Ohlsson
Andreas Wingerli
Andreas Söderberg
Petter Mäkitalo
Linus Lindström
Adam Thilander
Isak Stenlund-Ädelgran
Simon Krekula
Khalid Ibrahim
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by dovienya »

Många som har kontrakt som går ut efter nästa säsong som jag gärna skulle se kvar några år (typ 10) till i Skellefteå...
Typ Mackan, Nisse, 54, Arvid, Pär, Norman, PP, Zacke, Forre, Martin och Calof..
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by jokarfo »

dovienya wrote:Många som har kontrakt som går ut efter nästa säsong som jag gärna skulle se kvar några år (typ 10) till i Skellefteå...
Typ Mackan, Nisse, 54, Arvid, Pär, Norman, PP, Zacke, Forre, Martin och Calof..
Jo, kontraktsläget ser ju lite mastigare ut inför 16/17 än nästa säsong sett till den här listan. Samtidigt ska man kanske inte hetsa upp sig än med tanke på att det väl vara just såhär det såg ut efter guldet 12/13? Då var det väl 8-10 stycken som satt på utgående kontrakt och det löste sig ju fint. Men jag håller med, flera av spelarna du nämner ser man gärna länge än i svartgult.

Inför nästnästa säsong har vi ju i teorin en Möller att räkna in i truppen också.

För att fokusera på den kommande säsongen och den truppen så ser den än så länge sjukt bred ut. En hel bunt med junisar som vi säkert får se mer av. Kommer Edström ta klivet upp? Ska vi räkna in Öhman? Intressanta frågor som jag tror till stora delar avgör hur brådskande jakten på nya spelare blir.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by bsa »

Jag tycker att det är uppenbart att om AIK behöver något är det spets, bredd finns i både i laget och gruvan. Målvakt, Hannes steppade upp när Svensson blev skadad, men, vi får hoppas Holm har koll. Om Svensson försvinner måste ett säkert kort in. Vad kostar en stor, ond och spelskicklig back som är bra på rören?
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Bilderberg »

Hade velat avveckla vissa spelare, känns som att svära i gruvan men en sån som Petterström t.ex. har tjänat AIK oerhört bra senaste åren, men det finns yngre spelare som är på väg upp. Man kan jämföra scenariot med avvecklandet av Söderberg exempelvis.

I övrigt känns spelare så som: Andersson, Widing och Sevc alla att vara på dekis med nedåtgående kurvor.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Skidrow »

Bilderberg wrote:Hade velat avveckla vissa spelare, känns som att svära i gruvan men en sån som Petterström t.ex. har tjänat AIK oerhört bra senaste åren, men det finns yngre spelare som är på väg upp. Man kan jämföra scenariot med avvecklandet av Söderberg exempelvis.

I övrigt känns spelare så som: Andersson, Widing och Sevc alla att vara på dekis med nedåtgående kurvor.
Petterström är guld värd med sitt slit.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Bilderberg »

Skidrow wrote:
Bilderberg wrote:Hade velat avveckla vissa spelare, känns som att svära i gruvan men en sån som Petterström t.ex. har tjänat AIK oerhört bra senaste åren, men det finns yngre spelare som är på väg upp. Man kan jämföra scenariot med avvecklandet av Söderberg exempelvis.

I övrigt känns spelare så som: Andersson, Widing och Sevc alla att vara på dekis med nedåtgående kurvor.
Petterström är guld värd med sitt slit.
Det vet alla, men vad är det som säger att inte AIK framöver kan fördela ut den rollen på andra spelare? Adam Pettersson är guld värd med sitt slit, och Calof - med en försäsong i kropppen - kan öka sin speltid och nyttja sin fantastiska förmåga att stötbryta - även i boxplay etc.

Laget är väldigt brett, ta bort en relativ löneutpost och lägg de pengarna på något vassare framåt. När övriga spelare tillsammans kan täcka upp för Petterströms hårda slit anser jag det vara en smart åtgärd.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by jokarfo »

Fast PP vet jag inte om jag håller med om borde avvecklas alls. Förstår poängen med resonemanget men karln har ju varit snudd på lysande hela slutspelet. Ok att det brann och Rödins pungen fick sig en smäll och det var dumt men jag tycker PP tillhört AIK:s bästa spelare i slutet av grundserien och slutspelet. Får sällan det beröm han förtjänar och glöms alltför ofta bort. Sen kan det mycket väl vara så att han inte fortsätter efter 15/16 men då får vi se hur det totala lagbygget ser ut och hur hans spel kan ersättas och utvecklas av andra.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by GroovyEd »

Vad tros om en sådan som Adam Thilander, kan han möjligen få chansen nästa säsong? Verkar vara ett riktigt framtidsnamn.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Skidrow »

Han lär få spela sina matcher nästa säsong GroovyEd.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Bilderberg »

jokarfo wrote:Fast PP vet jag inte om jag håller med om borde avvecklas alls. Förstår poängen med resonemanget men karln har ju varit snudd på lysande hela slutspelet. Ok att det brann och Rödins pungen fick sig en smäll och det var dumt men jag tycker PP tillhört AIK:s bästa spelare i slutet av grundserien och slutspelet. Får sällan det beröm han förtjänar och glöms alltför ofta bort. Sen kan det mycket väl vara så att han inte fortsätter efter 15/16 men då får vi se hur det totala lagbygget ser ut och hur hans spel kan ersättas och utvecklas av andra.
PP är en riktigt duktig breddspelare med boxplay som specialitet. Nästa säsong kan jag mycket väl se att en sådan som Calof tar över en stor del av kompetensen i boxplay. Adam Pettersson och Martin Lundberg är också - likt Petterström - bra exempel på hårt jobbande spelare som är extremt nyttiga i det defensiva - som dessutom -utvecklats enormt senaste åren - med framtiden för sig. Visst har Petterström varit riktigt bra i slutspelet men när man summerar säsongen är det främst spets som saknats. Säger inte att man ersätter PP rakt av; mer det att man skulle omfördela hans egenskaper på övriga spelare i truppen, och där ser jag stor potential inom laget att överta hans specialkompetenser (Boxplay och checking)

Sen är han som sagt lite äldre och speciellt i kombination med den spelstilen han har så ökar risken för förslitningsskador. Tycker nästan Pettersson, Lundberg och Norman redan nu är snudd på lika bra checkers. (Fast med bättre handleder) Tycker jämförelsen på sätt och vis liknar Anders Söderbergs situation för några år sedan.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Skidrow »

Bilderberg Anders Söderberg var 36år lr så Pontus är 33år så 1-2år till.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Bilderberg »

Skidrow wrote:Bilderberg Anders Söderberg var 36år lr så Pontus är 33år så 1-2år till.
Jo, men då var Söderberg inte samma typ av spelare, Petterström är en sån som lätt drar på sig skador, bara kolla hans statistik. Dessutom spelade inte Skellefteå med samma presspel när frågan om Söderbergs vara eller icke vara var på tapeten. Spelet är alltså mer fysiskt krävande idag och blir jobbigare att upprätthålla beroende på vilken spelstil man har och ju äldre man blir. Men den gemensamma nämnaren kvarstår: yngre, egenutvecklade killar som ska ha speltid och som dessutom tillsammans kan täcka upp PP:s färdigheter - samt behovet av fler puckskickliga anfallare - ställs då mot Petterströms nödvändighet för laget. Att Pettetrström missar öppet mål i avgörande finalspel känns så symtomatiskt för honom. Och på samma gång var det just spetsspelare som folk efterfrågade när det gällde som mest. Förr när laget inte hade de yngre grovjobbarna från egna led så hade PP också en mycket större roll och ansvar för laget. Att vara nivåsättare för intensitet i matcherna är guld värt men AIK kryllar av likvärdiga spelare i dagsläget. Vad har Petterström i lön jämfört med P.Lindholm t.ex? Fortsätt med unga, egenuppfostrade grovjobbare och lägg istället över pengarna på specialkompetenser - vilket skulle kunna vara tippen på vågen i dragkampen om stjärnlirarna på spelarmarknaden.

Lindholm, Lundberg, Pettersson, Norman är framtiden!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Håller med Petterström lär försvinna när kontraktet går ut. Hade inte klagat om han inte fått förlängt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

Hade helst sett att Petterström försvunnit redan nu men kan väl leva med honom en säsong till.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by ossian »

Pontus har gett oss 9 säsonger av hans liv, och dessutom jobbar han hårdast av alla match efter match. Han förtjänar mer respekt än det ni skriver.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Äh vilket skitsnack. Han har all min respekt, men jag tycker för den skull inte att han är oersättlig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by p.north »

en förebild som sprider energi att jobba hårt i varje byte ;)
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by ossian »

smogz wrote:Äh vilket skitsnack. Han har all min respekt, men jag tycker för den skull inte att han är oersättlig.
Jag tycker inte att någon spelare eller oersättlig. Gillar bara inte att supportrar till mitt lag skriver att en trotjänare med nio säsonger i föreningen med gällande kontrakt helst ska försvinna. Om det var någon med dålig attityd, dålig kämpaanda eller som inte bidrog på isen, då skulle jag hålla med.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by svea_man »

ossian wrote:
smogz wrote:Äh vilket skitsnack. Han har all min respekt, men jag tycker för den skull inte att han är oersättlig.
Jag tycker inte att någon spelare eller oersättlig. Gillar bara inte att supportrar till mitt lag skriver att en trotjänare med nio säsonger i föreningen med gällande kontrakt helst ska försvinna. Om det var någon med dålig attityd, dålig kämpaanda eller som inte bidrog på isen, då skulle jag hålla med.
+1
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Farligt att bli kär i en spelare. Det är första steget mot ett lag med fördettingar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by nr86 »

Pontus är en riktig krigare i mina ögon. Täcker skott och offrar allt för laget. I dagens upplaga av AIK finns det fler spelare som är snarlik Pontus vilket gör att han inte syns på samma sätt. Tänker på 12, 17, 27, 24 och i viss mån 29. När vi hade spelare som Lindström Möller Arvidsson mfl så uppskattades pp på ett annat sätt. Han har inte varit sämre i år snarare tvärt om men han försvinner liksom i mängden.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Hank »

Tanken att alla breddspelare är direkt utbytbara är naiv. Förutom att han är rutinerad och del av kärnan i vårt lag, vilket inte ska underskattas, så är PP en av seriens bästa defensiva yttrar och kan spela i princip i vilken kedja som helst i vilken position som helst. Självklart påverkas vårt lag av om våra bredd-/karaktärsspelare heter PP, Johan Forsberg eller Martin Laumann Ylven.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by schteffe »

Även om det inte lär bli lika stora omvälvningar som efter säsongen 13/14 så är det lite kul att läsa början på förra lagbygge-tråden, med inlägg av KK och Markman:
Skulle vi få behålla alla som sitter på kontrakt ser det ju minst sagt sjukt bra ut..
Som ex. bara:

Möller-Melker-Lindström
Lehtonen-Bellemare-Arvidsson
Ericsson-Forsell-Sundqvist
Petterström-Lundberg-Pettersson
Sörensen-Lindholm-Norman-Holmström
...
Kan vi dessutom skicka iväg typ Heed och ersätta med en offensiv klassback så ser jag inget som hindrar oss från att ta en trippel!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by jokarfo »

Hank wrote:Tanken att alla breddspelare är direkt utbytbara är naiv. Förutom att han är rutinerad och del av kärnan i vårt lag, vilket inte ska underskattas, så är PP en av seriens bästa defensiva yttrar och kan spela i princip i vilken kedja som helst i vilken position som helst. Självklart påverkas vårt lag av om våra bredd-/karaktärsspelare heter PP, Johan Forsberg eller Martin Laumann Ylven.
Jag instämmer. Bara för att en spelare inte tillhör lagets absoluta spets betyder inte det att vem som helst kan utföra det spelaren - i det här fallet PP - gör helt eller delvis, lika bra. Ingen är oersättlig och jag tycker inte att PP:s plats i laget är skriven i sten för alltid på samma sätt som jag inte räknar med att EA för alltid ska tillhöra AIK. Själv tycker jag att PP bara blivit bättre och bättre och att han tillhör de som får med beröm godkänt efter säsongens avslut.

Dessutom ställer jag mig frågande till om de pengar ett avslut av PP skulle lösgöra verkligen är så mycket att de skulle kunna utgöra tungan på vägen för eventuella spetsvärvningar. Han lär ju inte direkt svälta ihjäl men ligger knappast i lagets lönetopp heller. Tror helt ärligt att det spel man får ut av Pontus är väldigt kvalitativt i förhållande till vad det kostar. Nej, behåll PP kontraktstiden ut. Att även trotjänare som han kan komma till en punkt där han inte får fortsätta pga ett större generationsskifte är dock en annan sak och dit kommer vi med allra största sannolikhet inom en inte alltför snar framtid sett till kontraktsläget inför säsongen 16/17 och till mängden juniorer som knackar på dörren till a-laget redan nu.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by p-play »

jokarfo wrote:
Hank wrote:Tanken att alla breddspelare är direkt utbytbara är naiv. Förutom att han är rutinerad och del av kärnan i vårt lag, vilket inte ska underskattas, så är PP en av seriens bästa defensiva yttrar och kan spela i princip i vilken kedja som helst i vilken position som helst. Självklart påverkas vårt lag av om våra bredd-/karaktärsspelare heter PP, Johan Forsberg eller Martin Laumann Ylven.
Jag instämmer. Bara för att en spelare inte tillhör lagets absoluta spets betyder inte det att vem som helst kan utföra det spelaren - i det här fallet PP - gör helt eller delvis, lika bra. Ingen är oersättlig och jag tycker inte att PP:s plats i laget är skriven i sten för alltid på samma sätt som jag inte räknar med att EA för alltid ska tillhöra AIK. Själv tycker jag att PP bara blivit bättre och bättre och att han tillhör de som får med beröm godkänt efter säsongens avslut.

Dessutom ställer jag mig frågande till om de pengar ett avslut av PP skulle lösgöra verkligen är så mycket att de skulle kunna utgöra tungan på vägen för eventuella spetsvärvningar. Han lär ju inte direkt svälta ihjäl men ligger knappast i lagets lönetopp heller. Tror helt ärligt att det spel man får ut av Pontus är väldigt kvalitativt i förhållande till vad det kostar. Nej, behåll PP kontraktstiden ut. Att även trotjänare som han kan komma till en punkt där han inte får fortsätta pga ett större generationsskifte är dock en annan sak och dit kommer vi med allra största sannolikhet inom en inte alltför snar framtid sett till kontraktsläget inför säsongen 16/17 och till mängden juniorer som knackar på dörren till a-laget redan nu.
Men är det verkligen så många forwards från juniorlaget som knackar på dörren? Det är väl snarare på backsidan det kan fyllas på.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by jokarfo »

p-play wrote:
jokarfo wrote:
Hank wrote:Tanken att alla breddspelare är direkt utbytbara är naiv. Förutom att han är rutinerad och del av kärnan i vårt lag, vilket inte ska underskattas, så är PP en av seriens bästa defensiva yttrar och kan spela i princip i vilken kedja som helst i vilken position som helst. Självklart påverkas vårt lag av om våra bredd-/karaktärsspelare heter PP, Johan Forsberg eller Martin Laumann Ylven.
Jag instämmer. Bara för att en spelare inte tillhör lagets absoluta spets betyder inte det att vem som helst kan utföra det spelaren - i det här fallet PP - gör helt eller delvis, lika bra. Ingen är oersättlig och jag tycker inte att PP:s plats i laget är skriven i sten för alltid på samma sätt som jag inte räknar med att EA för alltid ska tillhöra AIK. Själv tycker jag att PP bara blivit bättre och bättre och att han tillhör de som får med beröm godkänt efter säsongens avslut.

Dessutom ställer jag mig frågande till om de pengar ett avslut av PP skulle lösgöra verkligen är så mycket att de skulle kunna utgöra tungan på vägen för eventuella spetsvärvningar. Han lär ju inte direkt svälta ihjäl men ligger knappast i lagets lönetopp heller. Tror helt ärligt att det spel man får ut av Pontus är väldigt kvalitativt i förhållande till vad det kostar. Nej, behåll PP kontraktstiden ut. Att även trotjänare som han kan komma till en punkt där han inte får fortsätta pga ett större generationsskifte är dock en annan sak och dit kommer vi med allra största sannolikhet inom en inte alltför snar framtid sett till kontraktsläget inför säsongen 16/17 och till mängden juniorer som knackar på dörren till a-laget redan nu.
Men är det verkligen så många forwards från juniorlaget som knackar på dörren? Det är väl snarare på backsidan det kan fyllas på.
Ja backsidan är ju minsta problemet men Edström, Niklasson och Ohlsson är väl alla framtidsnamn för AIK som borde vara aktuella för a-lagsspel inom 1-2 säsonger. Eller? 3 egenfostrade forwards som kan kliva in i laget inom loppet av 2 säsonger räknar i alla fall jag som rätt många men det kanske bara är jag?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by p-play »

Jag tror att Edström behöver längre tid än så för att bli aktuell. Niklasson har jag för dålig koll på för att kunna uttala mig om. Jag tror dock att det här är killar som får göra ett par år i allsvenskan och sedan får man se hur de utvecklas. Sebastian Selin är väl ett exempel som går den vägen. Ohlsson lär dock få mer speltid nästa år.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

p-play wrote:Jag tror att Edström behöver längre tid än så för att bli aktuell. Niklasson har jag för dålig koll på för att kunna uttala mig om. Jag tror dock att det här är killar som får göra ett par år i allsvenskan och sedan får man se hur de utvecklas. Sebastian Selin är väl ett exempel som går den vägen. Ohlsson lär dock få mer speltid nästa år.
Edström, Ohlsson och Wingerli (eller vara han bara ombytt) har fått speltid gångna säsongen. Troligen får de mer speltid nästa.

Petter Mäkitalo, Isak Stenlund-Ädelgran, Gustav Grundström, Nils Niklasson och Simon Krekula borde väl stå på tur att få testa också. Bland forwards alltså.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by jokarfo »

smogz wrote:
p-play wrote:Jag tror att Edström behöver längre tid än så för att bli aktuell. Niklasson har jag för dålig koll på för att kunna uttala mig om. Jag tror dock att det här är killar som får göra ett par år i allsvenskan och sedan får man se hur de utvecklas. Sebastian Selin är väl ett exempel som går den vägen. Ohlsson lär dock få mer speltid nästa år.
Edström, Ohlsson och Wingerli (eller vara han bara ombytt) har fått speltid gångna säsongen. Troligen får de mer speltid nästa.

Petter Mäkitalo, Isak Stenlund-Ädelgran, Gustav Grundström, Nils Niklasson och Simon Krekula borde väl stå på tur att få testa också. Bland forwards alltså.
Just det, Wingerli glömde jag bort. Satt och försökte minnas vilka som fått speltid med a-laget. Jag tror att han var ut på isen också så inte bara dressad. Övriga du nämner känner jag förstås igen namnen på men jag kan för lite om dem för att ha nån åsikt. Hur som helst ser det ju inte direkt helt oävet ut även på forwardssidan och det är ju enbart positivt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked