F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Markman »

Back in the saddle boys! Det går inte att fega sig fram till ett SM-guld, det är bara att köra på till 100 %! Både hjärnan och kroppen måste vara fullt påkopplade, och Växjö kommer inte att lägga sig ner och självdö! Det är AIK som måste ta tag i taktpinnen och spela sitt spel, som de gör så jävla bra när det klaffar!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by lurch »

Börja gärna med att vinna tekningarna,vi vann inte många tekningar igår. Å helst den första ,kan vi börja matchen me att trycka ner dom i zon så sätter vi ribban för hur matchen ska se ut.. Tror att ben-å huvudkrampen är borta till denna match!
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by p-play »

Jag skulle gärna vilja se Norman, Lindholm och Pettersson i samma kedja. Dessutom vill jag se Schremp som extraforward. Han har unika kunskaper som kan komma väl till pass om spelet låser sig som det gjorde igår. För övrigt ser jag gärna Sörensen istället för Widing, om Schremp bli bänkad, då den förstnämnda alltid driver mot kassen och är bättre defensivt.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Markman »

lurch wrote:Börja gärna med att vinna tekningarna,vi vann inte många tekningar igår. Å helst den första ,kan vi börja matchen me att trycka ner dom i zon så sätter vi ribban för hur matchen ska se ut.. Tror att ben-å huvudkrampen är borta till denna match!
Fast vi vann precis lika många som Växjö gjorde, 25-25. Lindholm drygt 63 %, Zacke och Lundberg 50. Forre och Sunken under 50 %, 46,67 och 42,86 för att vara exakt. Med andra ord de två sistnämnda som inte presterade fullt ut på tekningspunkten.
Kan dock känna att det ofta förlorades i viktiga skeden, som i PP t.ex.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Tompa
Posts: 490
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Tompa »

Intressanta siffror, på dom sexton senaste mötena mellan AIK och Växjö har AIK bara lyckats göra fler än två mål en enda gång. Då gjorde AIK tre.

Upp till bevis.
Winning isn't everything, it's the only thing
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by lurch »

Se där Markman,de trodde jag inte! Då vare väl det att de etsades fast hårdare i min hjärna de offensiva tekningarna vi förlorade.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Chippen »

Offensiva tekningar:
Zackrisson:5-3
Lindholm: 3-2
Forsell: 3-5

Totalt:
Lindholm: 7-4
Zackrisson: 6-6
Forsell: 7-8
Sunken: 3-4
A.Pettersson: 0-1
Axel: 1-1
Martin: 1-1

Tyvärr, om jag drar mig till minnes rätt så var det Forsell som tog tekningarna som blir i offensiv zon då Växjö åkt på utv. Där krävs bättre stat eller att Zacke kliver in och tar dem.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by burk »

p-play wrote:Jag skulle gärna vilja se Norman, Lindholm och Pettersson i samma kedja. Dessutom vill jag se Schremp som extraforward. Han har unika kunskaper som kan komma väl till pass om spelet låser sig som det gjorde igår. För övrigt ser jag gärna Sörensen istället för Widing, om Schremp bli bänkad, då den förstnämnda alltid driver mot kassen och är bättre defensivt.
Widing ska inte bänkas han var en av dom bättre igår, däremot hoppas jag verkligen att sunken bänkas till förmån av schremp som iaf har spelsinne och är grym i pp
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by kurtivar »

hoppas att Aho blir bänkad så att Lundberg får chansen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by smogz »

Personligen hoppas jag att Sevc blir bänkad och att Lundberg får chansen
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by p-play »

Personligen hoppas jag att Kabanov och Widing blir bänkade och att Sörensen och Schremp får chansen. Arvid L får gärna ersätta Erik A.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Chippen »

Måste faktiskt gå på Smogz linje. Sevc är bra, OM han är i slutspelsmode. Nu är han mest ute och snedseglar.
Samtidigt som han är stor och stark, så är en säkerhetsrisk just nu och Aho är ju en mera spelande back och en som sätter mera fart på pucken, och detsamma gäller Lundberg oxå.

Nu finns det inte en chans att Sevc blir bänkad, så om någon kommer att bänkas till förmån för Lundberg så är det Aho eller EA.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by p.north »

p-play wrote:Personligen hoppas jag att Kabanov och Widing blir bänkade och att Sörensen och Schremp får chansen. Arvid L får gärna ersätta Erik A.
Lite för övertaggade men Schremp vill man ju få in, han kan göra det lilla extra som kanske kan behövas och få mer is yta åt medspelarna så man inte hamnar i denne Växjö säcken. :)
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by p-play »

Kabanov ser pigg ut, men förlorar alla närkamper. Det håller inte. Han har blivit försiktigare efter skadan, medvetet eller omedvetet. Widing är en säkerhetsrisk i egen zon, samt hans solorusher resulterar sällan i något
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by smogz »

Ser hellre Kabanov än Widing på isen. Schremp får gärna ersätta Widing
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Skidrow »

Aho är en konstruktiv back så han ska stanna, Sevc känns som en ide att byta ut mot Lundberg lr EA, EA har varit okej men är lite för vek och har ingen direkt uppsida så därför kan jag tänka mej stryka honom.

Widing ska definitivt stanna laget bort med Oscar om Schremp ska in, Sörensen känns för blek.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by ossian »

Tycker det vore tjänstefel att bänka Widing efter gårdagens insats där han tillhörde de bästa i laget. Sevc var inte bra, men han kommer att bli viktig i denna final. Tycker själv att Adam Pettersson ser kall ut, det stämmer inte för honom. Aho har inte heller övertygat på mig. Aho och Pettersson av, Schremp och A Lundberg in, så skulle jag förändra laget.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by jokarfo »

Adam var faktiskt en av få som såg riktigt spelsugen ut igår så jag anser att han borde klara cutten till morgondagens match. Det är helt klart värt att pröva Schremp samtidigt som man ska vara medveten om att en del av just förmågan att driva upp tempot faktiskt kan bli lidande av att ställa honom på isen. Om nu inget avsevärt skett på träningsfronten under tiden han varit healthy scratch vill säga. Det är dock helt klart värt ett försök. Frågan kring detta är väl hur AIK tänker sig att de ska lösa problemet med VLH:s box och kompakta defensiv. Ska de tyngre killarna se till att använda sin tyngd och gå in i trafiken? Tja, då känns det som att Sunken är en av de som ska göra just det och inte Rob.

Alternativet är att ställa Sunken på sidan till förmån för Sörensen istället. Han kan tillföra ungefär samma mängd energi som en halvdekig Sundqvist men lider mindre av spaghettihandleder och spädbarnsbalans. Han gillar dessutom att vara lite retsticka och det vore faktiskt lite uppfriskande att se nån tvinga Växjö lägga fokus på nåt annat än spelförstörande moment. I väl avvägda situationer givetvis. Det är dock ett byte som inalles nog vore sämre än Schremp mot Sunk.

Widing såg även han pigg ut och var en av få som faktiskt såg ut att vilja köra för fullt igår. Den attityden tycker jag borde belönas. Dessutom tycker jag att han borde få pröva stå på pointen i typ PP2 nu när allt i den spelformen verkar gått helt i stå. Bra skott och med bra fart kan han bidra till lite rörlighet och därmed passningstempo. Bäst av allt vore att risken för snabba spelvändningar pga missade skott som går i bortre rundeln som annars varit lite av ett Widingskt adelsmärke denna säsong, skulle kunna minska drastiskt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by marre »

Men med tanke på att Sunken spelar PP,BP och kommer in som sjätte utespelare när vi tar ut målvakten så lär han aldrig bli petad..Fattar ingenting :shock: Styr Pittsburgh istiden eller VARFÖR WALLSSON???
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by p-play »

jokarfo wrote:Adam var faktiskt en av få som såg riktigt spelsugen ut igår så jag anser att han borde klara cutten till morgondagens match. Det är helt klart värt att pröva Schremp samtidigt som man ska vara medveten om att en del av just förmågan att driva upp tempot faktiskt kan bli lidande av att ställa honom på isen. Om nu inget avsevärt skett på träningsfronten under tiden han varit healthy scratch vill säga. Det är dock helt klart värt ett försök. Frågan kring detta är väl hur AIK tänker sig att de ska lösa problemet med VLH:s box och kompakta defensiv. Ska de tyngre killarna se till att använda sin tyngd och gå in i trafiken? Tja, då känns det som att Sunken är en av de som ska göra just det och inte Rob.

Alternativet är att ställa Sunken på sidan till förmån för Sörensen istället. Han kan tillföra ungefär samma mängd energi som en halvdekig Sundqvist men lider mindre av spaghettihandleder och spädbarnsbalans. Han gillar dessutom att vara lite retsticka och det vore faktiskt lite uppfriskande att se nån tvinga Växjö lägga fokus på nåt annat än spelförstörande moment. I väl avvägda situationer givetvis. Det är dock ett byte som inalles nog vore sämre än Schremp mot Sunk.

Widing såg även han pigg ut och var en av få som faktiskt såg ut att vilja köra för fullt igår. Den attityden tycker jag borde belönas. Dessutom tycker jag att han borde få pröva stå på pointen i typ PP2 nu när allt i den spelformen verkar gått helt i stå. Bra skott och med bra fart kan han bidra till lite rörlighet och därmed passningstempo. Bäst av allt vore att risken för snabba spelvändningar pga missade skott som går i bortre rundeln som annars varit lite av ett Widingskt adelsmärke denna säsong, skulle kunna minska drastiskt.
Vadå passningstempo? Han passar ju aldrig utan åker så snabbt han kan för att sedan skjuta i magplatta, över eller utanför i rundeln (vilket gör att han helt tappar bort backcheckingen). Widing är en synvilla, det ser bra ut men han får väldigt lite uträttat, ungefär somför Kabanov för tillfället. Sörensen är bra defensivt och går åtminstone in framför kassen och tar stryk vilket öppnar upp ytor för andra. Sundqvist har det där typiska året när spelaren skall stiga fram, vara ledande och få sitt stora genombrott, men istället trampar vatten. Han skulle må bra av en mindre roll, lite mindre speltid och mindre ansvar för att få det att lossna.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by jokarfo »

p-play wrote:
jokarfo wrote:Adam var faktiskt en av få som såg riktigt spelsugen ut igår så jag anser att han borde klara cutten till morgondagens match. Det är helt klart värt att pröva Schremp samtidigt som man ska vara medveten om att en del av just förmågan att driva upp tempot faktiskt kan bli lidande av att ställa honom på isen. Om nu inget avsevärt skett på träningsfronten under tiden han varit healthy scratch vill säga. Det är dock helt klart värt ett försök. Frågan kring detta är väl hur AIK tänker sig att de ska lösa problemet med VLH:s box och kompakta defensiv. Ska de tyngre killarna se till att använda sin tyngd och gå in i trafiken? Tja, då känns det som att Sunken är en av de som ska göra just det och inte Rob.

Alternativet är att ställa Sunken på sidan till förmån för Sörensen istället. Han kan tillföra ungefär samma mängd energi som en halvdekig Sundqvist men lider mindre av spaghettihandleder och spädbarnsbalans. Han gillar dessutom att vara lite retsticka och det vore faktiskt lite uppfriskande att se nån tvinga Växjö lägga fokus på nåt annat än spelförstörande moment. I väl avvägda situationer givetvis. Det är dock ett byte som inalles nog vore sämre än Schremp mot Sunk.

Widing såg även han pigg ut och var en av få som faktiskt såg ut att vilja köra för fullt igår. Den attityden tycker jag borde belönas. Dessutom tycker jag att han borde få pröva stå på pointen i typ PP2 nu när allt i den spelformen verkar gått helt i stå. Bra skott och med bra fart kan han bidra till lite rörlighet och därmed passningstempo. Bäst av allt vore att risken för snabba spelvändningar pga missade skott som går i bortre rundeln som annars varit lite av ett Widingskt adelsmärke denna säsong, skulle kunna minska drastiskt.
Vadå passningstempo? Han passar ju aldrig utan åker så snabbt han kan för att sedan skjuta i magplatta, över eller utanför i rundeln (vilket gör att han helt tappar bort backcheckingen). Widing är en synvilla, det ser bra ut men han får väldigt lite uträttat, ungefär somför Kabanov för tillfället. Sörensen är bra defensivt och går åtminstone in framför kassen och tar stryk vilket öppnar upp ytor för andra. Sundqvist har det där typiska året när spelaren skall stiga fram, vara ledande och få sitt stora genombrott, men istället trampar vatten. Han skulle må bra av en mindre roll, lite mindre speltid och mindre ansvar för att få det att lossna.
Jag ser dina poänger. Men läs vad jag skriver så ser du att vi inte direkt är oense. Jag skriver inte att det Widing gör i den roll han har nu är typ bäst - där vi förövrigt verkar rätt överens om att hans ständiga skott i farten från risig vinkel ofta resulterar i spelvändningar där han tappar i backchecking... som jag typ... skrev... - utan om hur man skulle kunna välja att pröva honom i en ny roll där hans färdigheter skulle kunna komma mer till rätta, nu när PP-spelet ändå är helt totaldött och det ändå diskuteras vem som ska göra vad och varför för att få ordning på spelet. Det är ju för att han alltid hamnar i dessa förbannade skott i rundeln-lägena i den roll han har nu, jag tycker att man borde pröva honom i en delvis annan roll. Sen är det inte två saker som står helt i motsättning till varandra men att behöva förklara det känns ärligt talat bara löjligt.

Widing har bra fart på rören och kan - tycka vad man tycka vill om karln - trampa förbi de flesta om han vill och den farten i sid- och ibland djupled kan komma till nytta för en som står point. I ett PP där den största bristen på senare tid varit avsaknaden av just rörelse och som en följd av det - passningstempo - skulle det kunna vara en tillgång. Han har dessutom ett fruktansvärt bra skott som jag ärligt talat tycker är lite konstigt att man inte prövat mer i det uppställda spelet. Sure, han ska inte vara ett förstaval i en första PP-uppställning men det var ju heller inte mitt förslag.

Angående Sunken så delar jag din syn på vad han skulle behöva. Tror att han kvävs lite av förväntningarna och kanske skulle de åtgärder du föreslår kunna vara en bra väg att gå. det är ju dock bara enkla spekulationer och man ska ställa sig frågan om vem som skulle axlat mer speltid istället för honom då? Tyvärr är vi ju i det läget att AIK faktiskt är litegrann i behov av en spelare som Sunken för att maximera riktigt bra. Just därför tror jag att man matchar honom så jävla hårt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by schteffe »

Skulle bli mycket förvånad om Schrimp växlas in imorgon. Aho > A. Lundberg känns mer sannolikt (och vettigt).
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Trollet »

Jag tror Schremp spelar i morgon.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Chippen »

Jag hoppas Schremp spelas imorgon och ges speltid främst i PP.

Tror Widing får vila, även om andra förtjänar det mera.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by p-play »

jokarfo wrote:
p-play wrote:
jokarfo wrote:Adam var faktiskt en av få som såg riktigt spelsugen ut igår så jag anser att han borde klara cutten till morgondagens match. Det är helt klart värt att pröva Schremp samtidigt som man ska vara medveten om att en del av just förmågan att driva upp tempot faktiskt kan bli lidande av att ställa honom på isen. Om nu inget avsevärt skett på träningsfronten under tiden han varit healthy scratch vill säga. Det är dock helt klart värt ett försök. Frågan kring detta är väl hur AIK tänker sig att de ska lösa problemet med VLH:s box och kompakta defensiv. Ska de tyngre killarna se till att använda sin tyngd och gå in i trafiken? Tja, då känns det som att Sunken är en av de som ska göra just det och inte Rob.

Alternativet är att ställa Sunken på sidan till förmån för Sörensen istället. Han kan tillföra ungefär samma mängd energi som en halvdekig Sundqvist men lider mindre av spaghettihandleder och spädbarnsbalans. Han gillar dessutom att vara lite retsticka och det vore faktiskt lite uppfriskande att se nån tvinga Växjö lägga fokus på nåt annat än spelförstörande moment. I väl avvägda situationer givetvis. Det är dock ett byte som inalles nog vore sämre än Schremp mot Sunk.

Widing såg även han pigg ut och var en av få som faktiskt såg ut att vilja köra för fullt igår. Den attityden tycker jag borde belönas. Dessutom tycker jag att han borde få pröva stå på pointen i typ PP2 nu när allt i den spelformen verkar gått helt i stå. Bra skott och med bra fart kan han bidra till lite rörlighet och därmed passningstempo. Bäst av allt vore att risken för snabba spelvändningar pga missade skott som går i bortre rundeln som annars varit lite av ett Widingskt adelsmärke denna säsong, skulle kunna minska drastiskt.
Vadå passningstempo? Han passar ju aldrig utan åker så snabbt han kan för att sedan skjuta i magplatta, över eller utanför i rundeln (vilket gör att han helt tappar bort backcheckingen). Widing är en synvilla, det ser bra ut men han får väldigt lite uträttat, ungefär somför Kabanov för tillfället. Sörensen är bra defensivt och går åtminstone in framför kassen och tar stryk vilket öppnar upp ytor för andra. Sundqvist har det där typiska året när spelaren skall stiga fram, vara ledande och få sitt stora genombrott, men istället trampar vatten. Han skulle må bra av en mindre roll, lite mindre speltid och mindre ansvar för att få det att lossna.
Jag ser dina poänger. Men läs vad jag skriver så ser du att vi inte direkt är oense. Jag skriver inte att det Widing gör i den roll han har nu är typ bäst - där vi förövrigt verkar rätt överens om att hans ständiga skott i farten från risig vinkel ofta resulterar i spelvändningar där han tappar i backchecking... som jag typ... skrev... - utan om hur man skulle kunna välja att pröva honom i en ny roll där hans färdigheter skulle kunna komma mer till rätta, nu när PP-spelet ändå är helt totaldött och det ändå diskuteras vem som ska göra vad och varför för att få ordning på spelet. Det är ju för att han alltid hamnar i dessa förbannade skott i rundeln-lägena i den roll han har nu, jag tycker att man borde pröva honom i en delvis annan roll. Sen är det inte två saker som står helt i motsättning till varandra men att behöva förklara det känns ärligt talat bara löjligt.

Widing har bra fart på rören och kan - tycka vad man tycka vill om karln - trampa förbi de flesta om han vill och den farten i sid- och ibland djupled kan komma till nytta för en som står point. I ett PP där den största bristen på senare tid varit avsaknaden av just rörelse och som en följd av det - passningstempo - skulle det kunna vara en tillgång. Han har dessutom ett fruktansvärt bra skott som jag ärligt talat tycker är lite konstigt att man inte prövat mer i det uppställda spelet. Sure, han ska inte vara ett förstaval i en första PP-uppställning men det var ju heller inte mitt förslag.

Angående Sunken så delar jag din syn på vad han skulle behöva. Tror att han kvävs lite av förväntningarna och kanske skulle de åtgärder du föreslår kunna vara en bra väg att gå. det är ju dock bara enkla spekulationer och man ska ställa sig frågan om vem som skulle axlat mer speltid istället för honom då? Tyvärr är vi ju i det läget att AIK faktiskt är litegrann i behov av en spelare som Sunken för att maximera riktigt bra. Just därför tror jag att man matchar honom så jävla hårt.
Vi är nog ganska överens om Widing. Han skulle ofta kunna trampa förbi backen ungefär som M. Lundberg gjorde mot Linköping, men han väljer alltid att ta ett tidigt skott från dålig vinkel där han siktar på första krysset. Jag tror att han inte får spela pp p g a att han inte har tillräcklig puckkontroll, men jag håller med om att han borde prövas i en uppställning med Heed eller Aho som quarterback.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by ossian »

Ganska säker på att det blir några förändringar. Vi förlorade på hemmaplan och spelade efter våra högt ställda förväntningar inte bra nog, och då känns det rätt att göra förändringar.

Brukar hålla med Wallson för det mesta om laguttagningarna. På forwardssidan ser jag följande spelare som slåss om 12e, 13e: Sörensen, Schremp, Widing, Sundqvist (enligt andra än mig), Pettersson.

In på 12:

Sundqvist var inte bra sist, men har tyngd, bra både offensivt och defensivt spelsinne, väldigt bra defensivt och mångsidig. Solklar på 12 enligt mig, tycker att Sundqvist är en bra spelare som bara behöver lita på sina instinkter så kommer det att lossna när lägena dyker upp.

Widing känns formstark, smäller på och bidrar med intensitet. Två mål trots begränsad istid är ingen synvilla, och ställer han in siktet så kan fler mål börja trilla in. Dessutom en rutinerad slutspelsräv.

13:e:

Schremp är inte så snabb varken på rören eller i tanken, men är en teknisk och talangfull spelare som har verktyg att dyrka upp ett statiskt försvar och leda PP2. Kan hålla pucken inom laget och har ett bra skott, bör även lägga en straff ifall vi får en.

Utanför laget:

Pettersson är bra på rören, stark i kroppen och är mångsidig med styrkan i defensiven. Formen känns däremot dalande. Bänk en match.

Sörensen är en utvecklingsbar hårt jobbande spelare som är bra på det mesta utan att besitta någon riktig spetskompetens. Formsvagare än Widing och bidrar inte med samma rollspelaregenskaper som Schremp. Bänk en match.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Bilderberg »

Schremp är inte så snabb på rören men oerhört snabb i tanken! Duktig på att föra in pucken i anfallszon och att dribbla på små ytor. Tror han skulle kunna funka mot Växjös tighta spel på blålinjen. I powerplay kan han hålla puck, passa och ta avslut på egenhand. I spelform är han oerhört nyttig. Tror även han passar bättre mot VLHC med sitt kompakta spel än LHC. Lätt värt ett försök, sen är det alltid guld värt att ha honom i laguppställningen vid eventuella straffslag - en egenskap ej att underskatta mot ett Växjö som agerar spelförstörande med sin spelfilosofi.
petterrr_dd
Posts: 299
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by petterrr_dd »

Länge sen man varit såhär nervös!!! Älskar det men hatar det mer ;)

Tror det blir tufft idag! Tok taggar Växjö mot ett lite nervöst AIK... Tippar på 2-0
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: F2 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 14/4 kl. 18.30

Post by Rampa »

Nu blir det väl inga straffslag i slutspel, men jag ser gärna att Schremp provas i powerplay. Är inte oäven i tekningar.
Alltför många s.k. "givna" där har inte alls varit bra på sistone och då inte bara senaste matchen.
Last edited by Rampa on 14 Apr 2015, 09:01, edited 1 time in total.
Locked