Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

ante08 wrote:
Chippen wrote:Peter Andersson kan dra åt helvete helt enkelt.
Om han kunde koncentrera sig på att lakejer gör sitt isen ist för sådant där.

Btw, vad gjorde Granström efter matchen?
Åkte ju på 10+20 min utv.

Granström kastade handskarna och vill slåss tydligen.
Med vem då?
Hittar ju inget om det.
Men då borde han ha avstängning att vänta då?

Sedan undrar jag om det inte var en pengainsamling ikväll. Luleåpubliken är ju pigga på att betala böterna som spelarna åker på, så det kanske var en typ av Förskottskväll med tanke på alla mynt som kastades in.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
KurreKloss
Posts: 63
Joined: 08 Jun 2012, 12:37

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by KurreKloss »

Usch, det är för fan pinsamt hur Skellefteå (laget och ledningen) gnäller på allt och alla ikväll, man skäms ju.

Dags att komma ned på jorden ibland, fallet kommer annars bli väldigt tungt i slutspelet.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by p.north »

ähh... kanske skulle börja titta på lite lättsammare sporter istället, damfotboll är ju fröjd för ögat och rogivande ibland. Och inte så pinsamt.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Bobby »

Chippen wrote:
ante08 wrote:
Chippen wrote:Peter Andersson kan dra åt helvete helt enkelt.
Om han kunde koncentrera sig på att lakejer gör sitt isen ist för sådant där.

Btw, vad gjorde Granström efter matchen?
Åkte ju på 10+20 min utv.

Granström kastade handskarna och vill slåss tydligen.
Med vem då?
Hittar ju inget om det.
Men då borde han ha avstängning att vänta då?

Sedan undrar jag om det inte var en pengainsamling ikväll. Luleåpubliken är ju pigga på att betala böterna som spelarna åker på, så det kanske var en typ av Förskottskväll med tanke på alla mynt som kastades in.
Såg ut som han försökte få till en fight mot Sevc.
Dä ä bra Mikalsån!
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by burk »

Förresten varför var de ingen busslast med supporters idag från Skellefteå i Luleå ? de var ju fan nästan skämmigt att stå på bortastå när vi bara var 10 stycken där
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Lappmössan »

För att vi inte har någon riktig klack längre. Folk tittar gärna men det här om att sjunga fram laget verkar vara ett minne blott. The era of SAIK has begun.
jokarfo wrote:Äh, Widing får gestikulera och käfta så mycket han vill för min del. Sålänge allt AIK:s spel hänger på att han ska vara fokuserad på att leda målskyttet är jag bara glad att nån i laget slänger lite käft och käftar tillbaka när motståndarna håller på som lule gör ikväll. Det är mer än önskvärt tydligt att gameplanen är att vara tätt inpå, störa, filma, käfta osv och när det ser ut som ikväll med head butts, crosscheckingar i ryggen och knätacklingar är det faktiskt rätt uppfriskande att nån blir heligt förbannad.
Sedan när är det en vinnande taktik att käfta tillbaka? Vi kan inte påverka hur motståndare beter sig, men vi kan påverka hur vi uppför oss. Tycker du att de två senaste säsongerna visat att man vinner guld på att käfta, grisa, gnälla, sätta idiottacklingar, slå puckouts, ha för många spelare på isen, etc?

Skärp er, AIK. Diciplin för i helvete.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by skellsupport »

Fick inte Jocke Eriksson samma drömdebut? Den gången resulterade det i fem insläppta tror jag? Jag hoppas Hanses var skadad, annars är det ett jävligt märkligt val.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by BigGuyJohan »

Rent allmänt har folk blivit förjävligt bekväma efter dessa år med otrolig framgång.
Hedman
Posts: 285
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Hedman »

Kasta mynt var rätt vanligt på 80 talet. Att man var efter i Lule visste väl alla men kanske inte så efter!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Rampa »

Bilderberg wrote:Bra att Luleåklacken kastade mynt på Jesper.
Mynt som kommer ner på isen...kallas det löneglidning? Till spelarna?
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by p.north »

Nåja, en het derby match var det och förmodligen så var det kanske den sista matchen mot Luleå för denna säsong. Det kanske inte blir så mycket hetare i ett slutspel än den här matchen, många nya i laget och jag kan tycka att det är bra att man väcker laget, nu jävlar är det allvar! Vad eller vem är pinsam i nåns ögon, vem ska döma det? bara fånigt!
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by kopitar »

Tror Granström på riktigt att han hade haft en chans att dansa med Sevc?

sjukt irriterande att Expressen och Afton***** bara skriver om Widing ´skandalen´ men ingenting om att mynt haglade på debutanten i Mål. Ingenting om ledins skallning heller, jaja vi får börja tagga inför slutspelet. Är inte ett dugg orolig, vi kommer köra över lulä ifall vi möter dom i slutspelet, är mer orolig för Växjö örebro frölunda hv71
lobo
Posts: 1574
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by lobo »

Jaja, bra match inför slutspelet! Nu vet vi var Luleå har sina 100%, vi vet att vi måste vara diciplinerade, och sen vet vi att vi också ska mönstra bästa laget på alla positioner. Lite adrenalin genomflöde som omväxling skadar inte, inte ens för en bekväm serieledare
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Bilderberg »

Chippen wrote:Sedan undrar jag om det inte var en pengainsamling ikväll. Luleåpubliken är ju pigga på att betala böterna som spelarna åker på, så det kanske var en typ av Förskottskväll med tanke på alla mynt som kastades in.
Eller så försökte man köpa tillbaka en borttappad norrbottenstalang. Sänder nog fel signaler om man från Luleås sida vill förbättra samarbetet med övriga föreningar i länet.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Lappmössan wrote:För att vi inte har någon riktig klack längre. Folk tittar gärna men det här om att sjunga fram laget verkar vara ett minne blott. The era of SAIK has begun.
jokarfo wrote:Äh, Widing får gestikulera och käfta så mycket han vill för min del. Sålänge allt AIK:s spel hänger på att han ska vara fokuserad på att leda målskyttet är jag bara glad att nån i laget slänger lite käft och käftar tillbaka när motståndarna håller på som lule gör ikväll. Det är mer än önskvärt tydligt att gameplanen är att vara tätt inpå, störa, filma, käfta osv och när det ser ut som ikväll med head butts, crosscheckingar i ryggen och knätacklingar är det faktiskt rätt uppfriskande att nån blir heligt förbannad.
Sedan när är det en vinnande taktik att käfta tillbaka? Vi kan inte påverka hur motståndare beter sig, men vi kan påverka hur vi uppför oss. Tycker du att de två senaste säsongerna visat att man vinner guld på att käfta, grisa, gnälla, sätta idiottacklingar, slå puckouts, ha för många spelare på isen, etc?

Skärp er, AIK. Diciplin för i helvete.
Alltså, det kanske inte verkar så men i grund och botten så ger jag dig rätt. Jag överdriver en del för att jag tycker att man kanske ska ha lite perspektiv på saker och ting. Jag har gillat AIK:s disciplinerade sätt att föra sig tidigare och har tyckt att det är värt att hyllas på alla sätt. Det har gått igen i allt ifrån hur det ser ut på isen till hur spelare och ledare pratar och agerar mot omgivningen, som en värdegrund ska praktiseras. Gott så. Däremot tror jag det är blåögt att tro att t.ex. fjolårets guldlag inte hade blivit förbannade, inte hade käftat emot och inte kunnat smälla på och steppa upp det fysiska spelet ytterligare ett par nivåer. Det är helt enkelt så att det här är LHF:s nya gameplan mot oss och den går mer ut på att just käfta, tönta, grisa und so weiter. Jag påstår inte att det är en vinnande taktik för AIK men i den situationen blir det naturligt att det rinner över och det ser jag - oavsett hur omogna grejer som det tar sig uttryck genom - som ett sundhetstecken. Jag gillar helt enkelt när grabbarna blir griniga, förbannade, får den där jävla glöden i ögonen som kan bli tillräcklig tändvätska för att orsaka en ordentlig explosion än att de glider på och låtsas som ingenting när medspelare blir medvetet skadade, skallade och allmänt svinade på. Det är nåt jag saknat i tidigare upplagor av AIK - att det kostar att gå in för att skada, störa och grisa mot våra spelare.

Sen tycker inte jag att ALLA ska hålla på som Widing HELA TIDEN heller. Det är en kille som har en personlig teckenspråks-standoff med en förvuxen och halvt utvecklingsstörd skåning på steroider. Jag har väl aldrig varit nåt större fan av Widing och just runk-gesterna är knappast nåt man delar ut nobelpriset för men allvarligt talat, det måste vara något av det med skitnödiga sen Arkimedes att folk blir upprörda över det där. Det både sägs och görs betydligt fulare grejer under en tät och het hockeymatch än det där. Att AB sen blåser upp det som en stor, stor skandal är ju bara logiskt eftersom LHF med millarna är etiskt untouchable just nu men det säger faktiskt mer om den tragiska mediesituationen i vårt land än om Widing.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by schteffe »

Väl rutet.
Rollie
Posts: 2048
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Rollie »

Under Gorens tid hade inte mycket av Grokos nuvarande beteende existerat.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Rollie wrote:Under Gorens tid hade inte mycket av Grokos nuvarande beteende existerat.
Haha. Ja, en kväll som igår hade man ju verkligen kunnat njuta av ett sånt där klassiskt Goren-psykbryt. Herregud vilket mayhem han hade kunnat ställa till med.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Eriksson gjorde en okej debut och han bör få stå iaf hälften av matcherna som är kvar till slutspelet drar igång så han blir varm i kläderna om Hanses skulle bli sjuk/skadad under slutspelet.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Widing anmäld till DN för sin runkgest.
Är det här det enda som kommer behandlas av DN efter den här matchen så är det ju bara att skratta än en gång åt bedömningsnivåerna.

Här har vi ett LHF vars hela gameplan och livsnerv är att spela och agera osportsligt på alla tänkbara sätt för att rubba AIK och de kommer undan med snart sagt allting under kvällens gång och det all diskussion mynnar ut i är om en reaktion vars dignitet är - i mina ögon i alla fall - snart sagt obefintlig i förhållande till det som sker ute på isen timmarna innan slutsignal. Petrell står i NSD och pratar om att hockeyspelare ska vara föredömen och tänka på barnen i publiken men spelar själv i ett lag vars enda chans till seger är just osportslighet. Så kan det vara men det tragiska i situationen är ju att svensk media sväljer det med hull och hår. Men det är väl så det kommer se ut ett tag framöver, det kommer gullas med LHF å det grövsta och de kommer komma undan med grejer andra blir avstängda för att bara fundera på. Finns bara en medicin mot det; Krossa skiten.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Samma grej som media gjorde när Frölunda spelaren sparkade med skridskon som aldrig togs upp utan man tjafsade om Rönken oh Berts presskonferens utan att ta upp vad det hela handlade om.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by kopitar »

Piss dåligt! håller med Bert de är lite vi mot världen
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by 374 »

Det Widing gör är otroligt barnsligt men avstängning, om det nu blir det, är överdrivet.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

Nu börjar det här med avstängningar gå till överdrift.
Hur kan han som tacklade bort Martin klara sig?
Sevc borde bli anmäld oxå och även Granström.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
mrlim
Posts: 77
Joined: 09 Apr 2012, 23:17

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by mrlim »

Chippen wrote:Nu börjar det här med avstängningar gå till överdrift.
Hur kan han som tacklade bort Martin klara sig?
Sevc borde bli anmäld oxå och även Granström.
Både Sevc och Sigalet är anmälda nu.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by jokarfo »

mrlim wrote:
Chippen wrote:Nu börjar det här med avstängningar gå till överdrift.
Hur kan han som tacklade bort Martin klara sig?
Sevc borde bli anmäld oxå och även Granström.
Både Sevc och Sigalet är anmälda nu.
Ledin verkar förövrigt vara tillbaka snart. Oklart än hur länge Martin blir borta.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

mrlim wrote:
Chippen wrote:Nu börjar det här med avstängningar gå till överdrift.
Hur kan han som tacklade bort Martin klara sig?
Sevc borde bli anmäld oxå och även Granström.
Både Sevc och Sigalet är anmälda nu.
Ja oki. Det var väl för väl det då, att det är lite rätt situationer som anmäls.
Granström då? Vad rubricerades hans slagsmålförsök som?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by snokia »

Anmälningarna trillar in nu!

http://www.hockeysverige.se/2015/02/13/ ... t-i-lulea/" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by p-play »

Oväntat att Ledin redan är tillbaka. Han måste vara den fegaste spelaren någonsin i SHL. Är det någon som borde ha hamnat hos DN så är det han för hans fega skallning.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 46 - Luleå HF - Skellefteå AIK - 12/2 kl. 19.00

Post by jokarfo »

För Sigalets tackling var baaaaara otur och det var inte aaaaaalls meningen att skada.... :roll:
SigaletMini.jpg
SigaletMini.jpg (112.87 KiB) Viewed 3352 times
Syns ju lång väg att Martin redan har börjat vika av, att Sigalet skiftar vikten till benet han ska tackla med och söker knät. Inte mindre oschysst än det Sevc gjorde.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked