Slutspelet 14/15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Slutspelet 14/15

Post by Chippen »

Näe..fan...man ska tydligen inte lita på Förbundet. Borde jag ju förstått iofs :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Slutspelet 14/15

Post by BigGuyJohan »

haha. :P man skulle dessutom ha läst någonstans om förutsättningarna hade ändrats xD
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Slutspelet 14/15

Post by Chippen »

Så är det ju, men kan man ju även tänka sig att Förbundet har borde kunna lägga ut rätt slutspelsträd på sin egen hemsida oxå, men det var ju tydligen för mycket begärt oxå :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Slutspelet 14/15

Post by Trollet »

Semifinalerna spelas i bäst av 7 matcher där högst rankade lag möter lägst rankade lag, näst högst rankade lag möter näst lägst rankade lag.
Högst rankade lag i respektive matchserie får fördel av hemmaplan (h-b-h-b-h-b-h).
Segrande lag i respektive matchserie går till final.
(Ett lags ranking motsvarar slutplaceringen i SHL)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Hörrni, diskuteras det nånstans mellan initierade NP-medlemmar om det ska göras nån "Vi på västra stå har aldrig tvivlat"-grej med hoppande publik under första kvartsfinalen eller är det nåt som man tänker görs längre fram?

Jag för min del tror att det vore en fantastisk boost för hela laget och framförallt för de nya som inte varit med tidigare slutspel, att få känna på det publikstödet i början av slutspelet. Vore väl på sin plats att trycka lite extra på att vi på bästa aldrig tvivlat med tanke på säsongens devis "Här tvivlar ingen".
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
micktålbot
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Slutspelet 14/15

Post by micktålbot »

Hoppande blir knappast succé mot Brynäs i en kvart med typ 5500 på plats i arenan. Spara det tills tempen höjts litegrann.
shaquille
Posts: 1969
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Slutspelet 14/15

Post by shaquille »

micktålbot wrote:Hoppande blir knappast succé mot Brynäs i en kvart med typ 5500 på plats i arenan. Spara det tills tempen höjts litegrann.
5500?? Skulle tro mer på 4500
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

micktålbot wrote:Hoppande blir knappast succé mot Brynäs i en kvart med typ 5500 på plats i arenan. Spara det tills tempen höjts litegrann.
Nej, jag inser också att just Brynäs inte är nån optimal motståndare publikmässigt men vi körde väl hoppandet i första kvarten ifjol - eller spelar minnet mig ett spratt? - hur som helst, det skulle ärligt talat kännas märkligt att låta bli för att folk tror att uppslutningen kommer bli sisådär. Vi visste väl inte då heller att hallen skulle fylla till bredden men bestämde oss ändå för att köra.

Missförstå mig rätt, jag tycker inte att man ska köra hoppandet till varje pris JÄMT men exakt vad - bortsett från en förväntat låg publiksiffra i kvart 1 - är det som talar för att det stöd laget fått av hallen tidigare inte är befogat nu? Själv kan jag tycka nu mer än nånsin. När vi vunnit serien mot alla odds och alla förståsigpåare nära nog dödförklarade en hel jävla hockeybygd... Jag själv skulle se det som ett uppskattat bevis på såväl kärlek till laget som stark tro på föreningens förmåga att uträtta stordåd. För här tvivlar ingen.

Skippar man hoppandet är jag iofs ok med det men då ska det vara för nåt annars sorts fläskigt och överväldigande som är av liknande karaktär. Det är nu när alla tror att AIK är på väg ner och kallar oss fans för medgångssupporters vi ska visa var skåpet ska stå. Därav min undran.
Last edited by jokarfo on 11 Mar 2015, 16:07, edited 1 time in total.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Slutspelet 14/15

Post by svea_man »

Tycker det är klart som fan att man ska hoppa imorgon varför ska man spara på det nu ska slutspels tempen upp!!!!
Bara dumt o spara på det eller ska spelarna också spara sig??? Nä fult jävla ös från nedsläpp!
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Slutspelet 14/15

Post by Poet »

Ifjol kördes det matchen efter att hv vunnit nere i Jönköping.
Klart som fan det inte ska hoppas redan i kvarten och speciellt inte mot Brynäs.
Jag tycker den ska användas då det börjar hetta till lite annars går den ju köra nästa år mot Karlskrona i början av december också.
2012-05-19
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Slutspelet 14/15

Post by kurtivar »

hoppande skapar en inramning som uppskattas något enormt, folk snackar ju fortfarande om hoppande i finalen mot luleå. att man inte hoppar i grundserien kan jag tycka är bra men i kvartsfinal så kanske man kan hoppa "lite grann".
folk vill vara där när det hoppas på läktaren.
jag tror att "vi på västra stå" lockar mer publik till arenan.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Slutspelet 14/15

Post by Poet »

Finns andra ramsor folk kan hoppa med till, bara att hoppa.
2012-05-19
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspelet 14/15

Post by Foppas skridskocoach »

kurtivar wrote:hoppande skapar en inramning som uppskattas något enormt, folk snackar ju fortfarande om hoppande i finalen mot luleå. att man inte hoppar i grundserien kan jag tycka är bra men i kvartsfinal så kanske man kan hoppa "lite grann".
folk vill vara där när det hoppas på läktaren.
jag tror att "vi på västra stå" lockar mer publik till arenan.
Att folk snackar om hoppandet kan ju ha att göra med att det endast görs vid riktigt speciella tillfällen.
Tigerränderna går aldrig ur.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Slutspelet 14/15

Post by freddus »

Blir inget speciellt med hoppandes med 4500 i publiken.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Slutspelet 14/15

Post by Markman »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0452222.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
”Samma domare hela matchserien”
Enligt domarchefen Peter Andersson är utgångpunkten att samma domarteam dömer en hel matchserie.
– Det är ett önskemål från klubbarna, de vill att samma nivå hålls genom hela matchserien, säger han till Sportbladet.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Biocellatus
Posts: 353
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Slutspelet 14/15

Post by Biocellatus »

Perfekt, då hinner Pören Särsson sabba hela kvarten istället för bara 1 match.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Poet wrote:Ifjol kördes det matchen efter att hv vunnit nere i Jönköping.
Klart som fan det inte ska hoppas redan i kvarten och speciellt inte mot Brynäs.
Jag tycker den ska användas då det börjar hetta till lite annars går den ju köra nästa år mot Karlskrona i början av december också.
Jamen bra, då fick jag rätta till minnet. Inte första kvarten ifjol. Tack, Poet!

I övrigt är jag helt överens om att man inte ska slentrianhoppa när som helst, hur som helst och mot vilka lag som helst. Det vore att devalvera värdet av hoppandet. Anledningen till min undran från första början var dels generell. Alltså: hur tänks det kring hoppandet överlag. Visst tycker ingen att det är passé eller nåt vi inte ska fortsätta med? Men det var även en mer specifik undran inför kvartsfinalserien som hänger ihop med att AIK faktiskt åstadkommit nåt väldigt unikt i och med seriesegern i år. Mot alla odds skrev klubben och bygden alla gamar på näsan på ett nästintill storstilat sätt. Jag för min del tycker att det är värt att försöka bygga vidare på in i slutspelet och ge laget en så bra start som möjligt för att skriv ännu mer historia.

Må så vara att man vill hålla hoppandet "exklusivt" men som jag skrev så tycker jag att lagets prestation hittills förtjänar nåt extraordinärt som upptakt till slutspelet. Följdfrågan blir således om vi inte hoppar, vad är alternativen?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Slutspelet 14/15

Post by Lidlund »

Ser ingen anledning till att man inte ska undvika hoppande i första kvarten...
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Slutspelet 14/15

Post by Bobby »

Som väldigt involverad i vilka ramsor som körs så kan jag säga att det inte pratats om något hoppande i dagens match.
Ser personligen ingen som helst anledning till det heller. Mycket bättre att det sparas till ett senare och bättre tillfälle.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Slutspelet 14/15

Post by tord »

Inget hoppande! Speciellt inte om det inte är fullsatt
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspelet 14/15

Post by jokarfo »

Bobby wrote:Som väldigt involverad i vilka ramsor som körs så kan jag säga att det inte pratats om något hoppande i dagens match.
Ser personligen ingen som helst anledning till det heller. Mycket bättre att det sparas till ett senare och bättre tillfälle.
Bra, tack för svaret Bobby. Det var vad jag var ute efter från första början. Då vet jag hur diskussionerna (inte) går.

Kötta på!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Slutspelet 14/15

Post by burk »

Vad är det för fel på er Skelleftebor egentligen ? De är slutspel nu och de kommer vara långt ifrån fullsatt går ni och väntar på att de ska bli final eller vad är problemet ? Jag som pitebo ska se alla slutspelsmatcher så länge jag inte jobbar, hade jag bott i Skellefteå och inte gick på en match bara för att jag ät lat hade jag då skämts nå oerhört
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspelet 14/15

Post by Special Brew »

burk wrote:Vad är det för fel på er Skelleftebor egentligen ? De är slutspel nu och de kommer vara långt ifrån fullsatt går ni och väntar på att de ska bli final eller vad är problemet ? Jag som pitebo ska se alla slutspelsmatcher så länge jag inte jobbar, hade jag bott i Skellefteå och inte gick på en match bara för att jag ät lat hade jag då skämts nå oerhört
+1
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Slutspelet 14/15

Post by Skidrow »

Problemet är en del jobbar till 18.00 då blir det tajt att hinna iaf på stå.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Slutspelet 14/15

Post by Chippen »

Jag tror att starttiden 18:30 kommer att ge ett resultat av minskad publiksiffra på alla arenor, men det kommer att ge ett betydligt större TV-tittande, naturligtvis.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Slutspelet 14/15

Post by 374 »

Större tv-tittande än starttiden 19?
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Slutspelet 14/15

Post by burk »

Jag förstår förstås att en del människor jobbar och inte hinner, men de kan ju omöjligt vara så att hela Skellefteå jobbar, för att nog kan jag tänka mig att om de blir final kommer de att vara fullsatt och då jobbar helt plötsligt inga människor alls i stan. Ni vill ju framhäva att ni är en galet hockeytokig stad men jag tror inte ni förstår vilket bra lag ni har alla som bor i Skellefteå för de går inte för AIK att ligga i toppen för evigt nån dag kommer AIK inte längre att vara favoriter till guldet eller kanske inte ens ta sig till slutspel och då hoppas jag att ni förbannar er själva för att ni var så dumma och inte gick och såg Sveriges bästa lag pga lathet för att de "bara" var kvartsfinal
User avatar
micktålbot
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Slutspelet 14/15

Post by micktålbot »

Det har inget med Skelleftebor att göra. Publiksiffrorna är mycket värre i många delar ute i landet. Övik och Gävle är de verkligen katastrof och Luleå har haft riktigt kassa siffror senaste åren. Frölunda har ju minskat flera tusen i snitt trots att de numera är ett topplag. Sett till befolkningsmängd, arenastorlek och upptäckningsområde ligger AIK rätt bra till även om det såklart inte är kul att se så dåliga siffror när de spelar så bra hockey. Tyvärr kommer det nog inte ändras i framtiden då tv-sändningar blir mer tillgängliga, hockeypriserna stiger och alltfler svenska spelare flyttar till NHL och KHL.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Slutspelet 14/15

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Jag tror att anledningen att snittet sjönk i år jämfört med ifjol trots likvärdigt resultat är bristen på de profiler vi hade ifjol. Spelare som publiken hade bildat en uppfattning om under flera år och så vidare. Jag tror att om vi får behålla ett stort antal spelare i sommar (vilket jag tror) så kommer snittet höjas igen till nästa år.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Slutspelet 14/15

Post by burk »

Jag skulle då hursomhelst skämmas över att löven har bättre snitt i sin "kvalserie" än vad AIK kommer ha i sin kvartsfinal idag
Locked