Skellefteå-HV71

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå-HV71

Post by Lappmössan »

Lappmössan wrote:Men är vi så bra tränade som det påstås borde vi givetvis kunna spöa dem trots att vi ännu en gång möter dem när vi lirat match dagen innan. Vill ha bevis för bra fys ikväll!
Att köra över dem i tredje och förlängningen tyder på bra ork. Jag är nöjd!

Några bör dock öva på att träffa mål från en meters avstånd.

Edit: Älskar detta klipp: http://www.svt.se/sport/ishockey/skelle ... v71-spoket" onclick="window.open(this.href);return false;
Hemliga klubben är tillbaka.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skellefteå-HV71

Post by jokarfo »

Ja, summa summarum glädjande besked från Schtaan i afton. Lappmössan fick goda besked på den fysiska statusen hos våra svartgula krigare ty när AIK höjde tempot i åkningen och höll skärpan uppe i passningsspelet var det ett lag på banan. Experterna hyllar HV för deras arbetsinsats som att de helt plötsligt inte vunnit tre raka mot AIK inför denna match. Ja å min sida vill lyfta fram karaktären och speeden i spelet och måste se väldigt positivt på de besked lämnat i kväll. På alla områden utom möjligen effektiviteten för chanser att hänga 4 och kanske 5 baljor under ordinarie tid fanns och det var snarast slarv och tillfälligheter som räddade HV vid dessa tillfällen.

Många gjorde mycket bra ikväll och extra glädjande är att en stor del av dem är AIK:s egna juniorer. De båda Lindholmarna var ruskigt bra och Anton stod upp på ett föredömligt sätt. Aho stod på fötterna och spelade inspirerat, Öhman spelade väl inte massor men gjorde det bra och Axel Holmström var stundtals briljant och hade - som nån påpekade tidigare - kunnat räknas in för 2-3 assist ifall siktet på mål varit bättre inställt hos lagkamraterna.

Till sist tycker jag att Andrew Calof ska hyllas. Han har haft sin ringa storlek emot sig men har ändå ofta löst det mesta bra men ikväll tycker jag att han visar att han lyft sig rejält även på fysfronten. Han var riktigt bra ikväll.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Skellefteå-HV71

Post by lurch »

Strålande summering jokarfo!!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Skellefteå-HV71

Post by don_tomassso »

Säsongens match tycker då jag.Innehöll ju allt även usla domare.Några fler baljor från vår sida hade vart bättre.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå-HV71

Post by Chippen »

Riktigt trevlig match att titta på och vilken fart det tog i tredje perioden.

Satt och önskade att Kabanov skulle fått göra mål, för han börjar se frustrerad ut.
Dock vette fan om jag sett någon som blir så glad över lagets vinst och någon medspelare mål.

Lindholm*2 var riktigt bra idag.
Sevc blandade och gav, drar ju på sig lite billiga utv men vägde upp det med 1+1 iaf. Tycker väl han hade lite otur med domarna oxå idag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå-HV71

Post by 374 »

Kabanov var bäst i AIK tycker jag.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Skellefteå-HV71

Post by Bilderberg »

jokarfo wrote:Ja, summa summarum glädjande besked från Schtaan i afton. Lappmössan fick goda besked på den fysiska statusen hos våra svartgula krigare ty när AIK höjde tempot i åkningen och höll skärpan uppe i passningsspelet var det ett lag på banan. Experterna hyllar HV för deras arbetsinsats som att de helt plötsligt inte vunnit tre raka mot AIK inför denna match. Ja å min sida vill lyfta fram karaktären och speeden i spelet och måste se väldigt positivt på de besked lämnat i kväll. På alla områden utom möjligen effektiviteten för chanser att hänga 4 och kanske 5 baljor under ordinarie tid fanns och det var snarast slarv och tillfälligheter som räddade HV vid dessa tillfällen.

Många gjorde mycket bra ikväll och extra glädjande är att en stor del av dem är AIK:s egna juniorer. De båda Lindholmarna var ruskigt bra och Anton stod upp på ett föredömligt sätt. Aho stod på fötterna och spelade inspirerat, Öhman spelade väl inte massor men gjorde det bra och Axel Holmström var stundtals briljant och hade - som nån påpekade tidigare - kunnat räknas in för 2-3 assist ifall siktet på mål varit bättre inställt hos lagkamraterna.

Till sist tycker jag att Andrew Calof ska hyllas. Han har haft sin ringa storlek emot sig men har ändå ofta löst det mesta bra men ikväll tycker jag att han visar att han lyft sig rejält även på fysfronten. Han var riktigt bra ikväll.
Kloka ord. Tycker inte heller man kan hylla HV's arbetsinsats då man samtidigt indirekt tummar på Skellefteås hårda back-to-back-matchande. Vad kommer härnäst, hylla HV för att de orkar hålla samma tempo som ett Skellefteå som tvingats spela utsvultna med viktbälten och fotbojor?

Förstår inte varför man vill bestraffa visionärerna och pionjärerna av svensk ishockey?

Calof vill jag se i boxplay, bra att fysen börjar betala av sig. Men stora avkastningen kommer nog först nästa säsong då han låg så pass långt efter dem andra från start. Sen kanske han lider av att det främmande spelsytemet nu slutligen hjärntvättat honom till den grad att systematiskt ställa in sig i ledet bland övriga drönar-robotar att fullfölja uppgiften över hela isen. Vilket medfört att han därigenom tappat sin unika förmåga att uppfatta heta målchanser ur slumpens skördar. Men Calof har alla verktygen som behövs för att: även han bli en suverän drönare, ska också tilläggas.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå-HV71

Post by Chippen »

Är det någon som har ett matchprogram och kan lägga ut bild på där folk fått svara på frågor. Ska vara typ 3 eller fyra frågor.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå-HV71

Post by freddus »

Lappmössan wrote:Janne "Allstar" Pesonen.
freddus wrote:
Lappmössan wrote:Trist att i en match med typ 5700 på läktaren är det bara runt 30 som sjunger och stöttar laget.
Skönt att ditt peptalk tände publiken....
Skämt? Det var dålig stämning för att vara 5749 pers. Vet att vi nu ska ha en "positiv anda" i NP men det är så jäkla trist att publiken är så dålig när laget är så bra. De är fortfarande 100x bättre än alla som sitter hemma, men jag fattar inte hur folk kan tycka att det är så jäkla jobbigt att stå i klacken och sjunga. När klacken står tyst hör man ibland folk på sittplats som skriker "KOM IGEN NU KLACKEN!" vilket är fruktansvärt uselt. Kom igen själv, vi kan inte göra det utan din röst.
nr86 wrote::evil: Fy fan vad illa jag mår när cmore tar upp matchklockan som inte startar...
De trodde jag inte kunde hända i Skell................. :? :cry:
Håller med, var det där meningen ska ansvariga kölhalas.
Nä, hela publiken slöt upp riktigt bra när det såg ut att vara som tyngst och när reducering kommit. Allt handlar inte om sång i stämning och tryck heller vilket dagens match visade klart och tydligt.
Att sitta och vara negativ om allt och alla hela tiden är bara onödigt och tragiskt.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Skellefteå-HV71

Post by Bobby »

Det jag är mest förbryllad över är att folk hellre väljer att fylla upp sidorna av ståplats. Mitt på västra var det som glesast, något som så klart inte är optimalt ur klacksynpunkt. Sett till publiksiffran så var det ganska lamt, tyvärr. Väldigt märkligt då matchen innehöll hög intensitet, ifrågasatta domare och annat som i regel höjer stämningen markant!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå-HV71

Post by Lappmössan »

Folk sätter sig på sittplats för att de inte vill sjunga och de som ställer sig på ståplats ställer sig på kanterna för att de inte vill sjunga. Folk har helt enkelt inget intresse av att stötta laget utan förväntar sig att andra gör det.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skellefteå-HV71

Post by dovienya »

Tack vare csports har jag ingen möjlighet att se matchen ens i efterhand...
Skotten är alltså 50-17 på mål, samt 33-7 utanför mål. Totalt 83-24 i skott mot mål... Stämmer det att vi var så jävla bra?
Wesslau stod på huvudet, eller var det i vanlig ordning 40 alibiskott av de 50 skotten?
User avatar
lill-akka
Posts: 163
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Skellefteå-HV71

Post by lill-akka »

Prova denna direktlänk som jag lyckades fiska upp: http://www.csports.se/spel/3046811-skelleftea-hv-71" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå-HV71

Post by Chippen »

Wesslau var riktigt bra
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skellefteå-HV71

Post by dovienya »

Sambon lyckades få igång matchen tillslut. 2-2 vid full tid speglade ju INTE matchen :) Satan vad överlägsna vi var...
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Sv: Skellefteå-HV71

Post by persson82 »

Chippen wrote:Wesslau var riktigt bra
Vi saknar någon med jimmies kvalitéer...ingen som stoppar fisringen under näsa på målvakten då skott kommer :D
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Skellefteå-HV71

Post by jokarfo »

persson82 wrote:
Chippen wrote:Wesslau var riktigt bra
Vi saknar någon med jimmies kvalitéer...ingen som stoppar fisringen under näsa på målvakten då skott kommer :D
Nog hade vi såna matcher när Jimmie fortfarande var i AIK, där vi lassade groteska mängder puckar på mål utan att de trillade in. Däremot så har jag känt tidigare denna säsong att jag saknat nån med just de egenskaperna du beskriver, som lett laget i motgång genom att sätta exemplet och parkera framför motståndarkassen. Efter matchen mot HV så såg vi en annan, tydligare kollektiv karaktär mindre beroende av detta ledande exempel och det har sina fördelar också. Jag hade mina förhoppningar om att Sunken skulle kunnat fylla en Jimmie-liknande roll men han har ju knappt stått framför kassen en minut hittills och även om Forre, Zacke, nu även Pesonen och ibland Martin är starka på puck framför kassen så är ingen av dem lika överjävliga i den uppgiften. Nu har tex Janne en helt annan giftighet när det gäller målskyttet t.ex. men ni fattar poängen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked