Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

King Kong wrote:In med Ahnelöv på backen så är backsidan i det närmaste klar.
Ja tack!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2015/2016

Post by King Kong »

Landar vi här någonstans tro:

Centrar:
Jimmie Ericsson
Erik Forssell
Pär Lindholm
Martin Lundberg
Patrick Zackrisson

Yttrar:
Joakim Lindström
Janne Pesonen
Andrew Calof
Kirill Kabanov/Bud Holloway
Mattias Ritola
John Norman
Adam Pettersson
Pontus Petterström
Axel Holmström
Elias Edström

Backar:
Nicklas Burström
Fredrik Lindgren
Sebastian Aho
Arvid Lundberg
Anton Lindholm
Tim Heed
Jonas Ahnelöv
Anton Öhman
Marcus Pettersson

Lindström - Ericsson - Kabanov/Holloway
Pesonen - Zackrisson - Ritola
Holmström - Forssell - Calof
Pettersson - Lundberg - Norman

Ahnelöv - Burström
Heed - Lindgren
Lindholm - Aho
Lundberg - Öhman
Pettersson
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2015/2016

Post by King Kong »

Fan, Pär Lindholm ska ju in också han är ju självklar...hmm
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
vonschnauser
Posts: 959
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by vonschnauser »

King Kong wrote:Landar vi här någonstans tro:

Centrar:
Jimmie Ericsson
Erik Forssell
Pär Lindholm
Martin Lundberg
Patrick Zackrisson

Yttrar:
Joakim Lindström
Janne Pesonen
Andrew Calof
Kirill Kabanov/Bud Holloway
Mattias Ritola
John Norman
Adam Pettersson
Pontus Petterström
Axel Holmström
Elias Edström

Backar:
Nicklas Burström
Fredrik Lindgren
Sebastian Aho
Arvid Lundberg
Anton Lindholm
Tim Heed
Jonas Ahnelöv
Anton Öhman
Marcus Pettersson

Lindström - Ericsson - Kabanov/Holloway
Pesonen - Zackrisson - Ritola
Holmström - Forssell - Calof
Pettersson - Lundberg - Norman

Ahnelöv - Burström
Heed - Lindgren
Lindholm - Aho
Lundberg - Öhman
Pettersson
Med det där laget blir det vit flagg från övriga deltagare.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Skidrow »

KK så här tycker jag :)
Lindström - Holmström - Kabanov/Holloway
Pesonen - Zackrisson – Ericsson
Lindholm - Forssell - Calof
Ritola - Lundberg - Norman
Pettersson 13

Ahnelöv - Burström
Heed - Lindgren
Lindholm - Aho
Lundberg - Öhman
Pettersson
User avatar
GroovyEd
Posts: 1839
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2015/2016

Post by GroovyEd »

Skidrow wrote:Pesonen - Zackrisson – Ericsson
:shock: :shock:
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Allvarligt talat är jag lite tveksam till Holloway, även om han är en skön typ. Hockeyn har utvecklats snabbt de sista åren och det krävs nästan att man är en bra skridskoåkare och att man kör en bra fys under sommaren.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Skidrow »

p-play wrote:Allvarligt talat är jag lite tveksam till Holloway, även om han är en skön typ. Hockeyn har utvecklats snabbt de sista åren och det krävs nästan att man är en bra skridskoåkare och att man kör en bra fys under sommaren.
Ska han komma är kraven samma som på Calof, alltså göra sommar träning här.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

p-play wrote:Ryno är överskattad. Jag imponerades dock av Sallinen i nästan varje match . Han hade varit en nästan perfekt värvning, men han gick ju till 08-land.
En spelare jag hade velat se i laget är Markus Hännikäinen om han sitter på någon klausul. Han imponerade när vi mötte dem i CHL. Joonas Donskoi är en annan som hade varit intressant, en Ritola fast med karaktär: avig och teknisk
Jag såg precis att Hännikäinen har signat med Columbus.
Empress
Posts: 7101
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Empress »

Finns det på kartan att AIK skulle låna ut eller bryta ett kontrakt med Adam Pettersson om klubben får jackpott med fler hemvändande spelare än Jocke och Jimmie?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2015/2016

Post by TS_ »

Empress wrote:Finns det på kartan att AIK skulle låna ut eller bryta ett kontrakt med Adam Pettersson om klubben får jackpott med fler hemvändande spelare än Jocke och Jimmie?
Nej, det tror jag knappast, det är la därför vi har 13e forwards-platsen och läktaren.
User avatar
vonschnauser
Posts: 959
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by vonschnauser »

Empress wrote:Finns det på kartan att AIK skulle låna ut eller bryta ett kontrakt med Adam Pettersson om klubben får jackpott med fler hemvändande spelare än Jocke och Jimmie?
Tror jag knappast..

Edit TS var snabbare :D
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Jag tycker att det finns mycket potential i Adam P. Han var klart bra i förra årets slutspel och det var många som tippade honom som nästa landslagsman inför den här säsongen. Han är fortfarande ung och det är naturligt med bakslag, men han levererade ändå 22 poäng i grundserien utan nämnvärd speltid i pp. Det är i nivå vad Kallio, Patrik Lundh, Lajunen och Rakhshani åstadkom. Daniel Widing som vissa hissar lyckades nå upp till 16 poäng trots viss speltid i pp. Adam hade +13 i plusminus, jämfört med Widings -4. I min bok är han en framtida stomspelare.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by arsenal »

2 klass backar in med tyngd + Jimmie,Jocke L,Bud,Ritola + nytt kontrakt på Kabanov,då jävlar blir vi farliga i höst!!!
lobo
Posts: 1542
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

p-play wrote:.... men han levererade ändå 22 poäng i grundserien utan nämnvärd speltid i pp. Det är i nivå vad Kallio, Patrik Lundh, Lajunen och Rakhshani åstadkom.
:shock: :shock: :shock:
Herregud så fartblind man blir... Trodde att Adam skulle vara typ 1/4 av de "stjärnornas" poängskörd. Men hur var det nu då, bästa poängplockaren i AIK kom på 16'e plats, och det var Heed. Ändå gjorde vi flest mål av alla lag.. Bredd någon? Återigen känns det som en otrolig grund att bygga nästa års lag ifrån 8-)
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2015/2016

Post by don_tomassso »

Seriöst.De vi behöver är mer tyngd.Både bland Forwards samt backar.Såg vi ju i finalserien.Satan va vi var klena.
lobo
Posts: 1542
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

.. tänk dessutom om Adam får slipade griller nästa år så han inte halkar omkull hela tiden ;-)
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Hur långt är en sådan som Andreas Söderberg från spel i A-laget, någon som vet? Han har fysiken.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Colton »

p-play wrote:Hur långt är en sådan som Andreas Söderberg från spel i A-laget, någon som vet? Han har fysiken.
Gillade det jag såg av han i J-20 slutspelet. Han, Öhman och Pettersson lär konkurrera om sista backplatsen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Du har ju dessutom Thilander och han är en rejäl bit. Det finns ganska många som knackar på porten. Jag antar att vi söker en ersättare till Sevc, men sedan så fyller vi säkert på underifrån. Jag hade gärna sett Pudas som ersättare till Erik Andersson, men nu blir det säkert någon underifrån som får chansen.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2015/2016

Post by bruno »

Colton wrote:
p-play wrote:Hur långt är en sådan som Andreas Söderberg från spel i A-laget, någon som vet? Han har fysiken.
Gillade det jag såg av han i J-20 slutspelet. Han, Öhman och Pettersson lär konkurrera om sista backplatsen.
Både Öhman och Jacob Andersson har A-lags kontrakt nästa säsong. Skrevs kontrakt för 2 år redan förra säsongen som jag förstått det. Ingen aning om varför klubben inte gått ut med det. Även Pettersson har ju kontrakt, men det är ju offentliggjort.
Empress
Posts: 7101
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Empress »

p-play wrote:Jag tycker att det finns mycket potential i Adam P. Han var klart bra i förra årets slutspel och det var många som tippade honom som nästa landslagsman inför den här säsongen. Han är fortfarande ung och det är naturligt med bakslag, men han levererade ändå 22 poäng i grundserien utan nämnvärd speltid i pp. Det är i nivå vad Kallio, Patrik Lundh, Lajunen och Rakhshani åstadkom. Daniel Widing som vissa hissar lyckades nå upp till 16 poäng trots viss speltid i pp. Adam hade +13 i plusminus, jämfört med Widings -4. I min bok är han en framtida stomspelare.
Tänker mest att Pontus och Martin L som var fjärdelinjespelare 13/14 på något sätt blev uppgraderade till 1-2-3e femmor för lång och trogen tjänst säsongen 14/15. Om Adam inte kan ta det steget nästa år kan jag tycka att man kan "offra" honom för en junior i 4e kedjan och på så sätt värva in spets.
En tanke bara.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

arsenal wrote:2 klass backar in med tyngd + Jimmie,Jocke L,Bud,Ritola + nytt kontrakt på Kabanov,då jävlar blir vi farliga i höst!!!
Ja, då har AIK alla förutsättningar att spela sjätteraka finalen och jävligt bra chans att att ta hem ett fjärde guld. Kontinuitet på de som kom hit i för denna säsong, flera nygamla som redan kan föreningen och spelet och ett par junisar som utvecklas och nåt nyförvärv som ska renoveras upp. Kan bli helvetes bra det.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by arsenal »

Tänk er dessa PP uppställningar!!

Pesonen-Jimmie-Holmström

Ahnelöv- Lindström


andra uppställningen

Zacke-Forre-Kabanov

Heed - Bud
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Nu kanske jag missat massor, men vart kommet snacket om Ahnelöv ifrån.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5319
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Gud va bra Lindström är!!! Vilken puckbehandling och självförtroende!.
Får vi tillbaka honom vore det jackpot! Jag tror mer och mer att han kommer att få en ny nhl chans.
Ahnelöv undrar jag också var det kommer ifrån. Tror det är någon som önskade honom i vårt lag och därav snacket om honom.
ante08
Posts: 2579
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ante08 »

Ritola är mer eller mindre klar för oss.
http://www.gd.se/ishockey/shl/brynas-fo ... a#Ishockey" onclick="window.open(this.href);return false;
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

Finns väl egentligen inget som placerar Ahnelöv i AIK alls såvitt jag sett men det är väl en spelare som vi är en del som tycker borde passa bra in som samtidigt inte är klar för nån annan klubb än? Ergo: önska på!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Mange »

Antar att det spekuleras kring Ahnelöv eftersom det har varit klart ett tag att han lämnar men han har inte presenterats av någon. Kan ju bero på att hans kommande lag inte hade spelat klart.

Hoppas verkligen det.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Bilderberg »

p-play wrote:Allvarligt talat är jag lite tveksam till Holloway, även om han är en skön typ. Hockeyn har utvecklats snabbt de sista åren och det krävs nästan att man är en bra skridskoåkare och att man kör en bra fys under sommaren.
Fast Holloway är en hårt arbetande spelare med riktigt fin +- statisitk på det.
Locked