OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Chippen »

Hanses har spelat upp sig riktigt rejält tycker då jag.
Inga mål kan falla på hans slarvkonto iaf. Däremot hamnar alla tre mål på Lindholm klantkonto.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by don_tomassso »

Kanske är det verkligheten som kommer ikapp.Vi kanske inte är bättre än så här.
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Norrland74 »

Skyll inte på Lindholm. Att vi förlorar har inte ngt med våra backar att göra.

Det är framåt vi har svårt komma in på mål och skapa farliga lägen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by 374 »

Tycker inte man behöver skylla på någon, förluster kommer ibland.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Chippen »

Norrland74 wrote:Skyll inte på Lindholm. Att vi förlorar har inte ngt med våra backar att göra.

Det är framåt vi har svårt komma in på mål och skapa farliga lägen.
Han hade med lätthet kunnat undanstyra 2 mål. Så jo, han är i högsta grad en orsak till förlusten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1623
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Dwight_Shrute »

52 och 54 duger inte..många misstag från deras sida. Inte bara i den här matchen.

Sen kan vi inte ha kvar Lehtonen. Han stannar upp spelet och bidrar inte med någonting över huvud taget.

Domarna i den här matchen känns....helt horribla. Eftersom man är fullständigt objektiv så har man ju all rätt att sätta betyg på dom.... ;-)

Vad har hänt med Tim Heeds skott? Varför tar Adam Pettersson fel beslut hela tiden? Varför skjuter vi utanför eller i magplattan på målisarna hela tiden?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Ja, förluster kommer då och då men nog fan känns det bittert att torska mot ett så genomvidrigt jävla äckellag som LHC. Vi gör dem bättre än de är ikväll tyvärr och så känns det som att det varit en hel drös med matcher den här säsongen. Känns drygt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
tazman
Posts: 2035
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by tazman »

Vi har fortfarande svårt med offensiven, spelarna kan skjuta hur mycket som helst men när de inte kommer i bra lägen och inte går hårt på retuerena så blir praktiskt taget omöjligt att vinna matcher.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Chippen »

Trots förlust så finns det ju lite positiva saker.
Dels börjar vi bättre än de senaste matcherna och dels så tycker jag att Hanses klivit fram på ett bra sätt de två senaste matcherna.

Sedan är det faktiskt två nyttiga förluster, för de har tagit fram, och synliggjort, brister på ett tydligt sätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Bilderberg »

Släng in Pettersson i fjärde och låt han bara köra på utan att behöva tänka.

Återinför succékedjan nån jävla gång! Hur svårt ska det vara egentligen?

Backarna blir för dåliga för att vår topp 4 får så jäkla mycket speltid och ansvar, känns som att det bara hade behövts en till back där och miraklet hade varit ett faktum. Forwardssidan är bred och bra i övrigt, men ifall det går att skeppa Widing hade man lösgjort en del pengar där. Zackrisson är defenitivt inte värd sina pengar vad han hittills visat, men utöver lönepost är han åtminstone inte en belastning för laget spelmässigt.

Edit: och Schremp tror jag kan bli hur bra som helst, aldrig sett en så skicklig spelare i AIK. Kan Luleå fixa Klasen kan AIK få ordning på Schremp helt klart!
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by lurch »

Hanses får helt klart godkänt! Men sen vete fan... Är allt i ordning i truppen? Erik hem me magsjuka..?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by 374 »

Det är såhär för topplag och när varje match inte är på liv och död, man vinner inga SM-guld i november. Grundserien handlar egentligen inte om att vinna matcher utan om att förbereda sig för slutspelet.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Tycker ändå, trots allt, att försvarsspelet i det stora hela såg bättre ut än mot Växjö och JYP. Inte alls så bra man ska kunna förvänta sig men ändå klart bättre. Färre puckar på chans centralt in i banan och betydligt färre tillfällen där AIK blir fastcheckade pga eget stressat kortpassningsspel i defensiv zon. Sen kom nån indianare ändå och det verkar vi ju få leva med tyvärr.

Jag tillhör en av de som haft stor tilltro till vår backsida och jag tycker att den ser sjukt bra ut. Med Heeds utveckling kanske ännu bättre ut än man tordats hoppas på. Om man nu helt glömmer bort risken för en sophmore slump för killar som Lindholm och Lundberg och den risken är väl inte helt overklig tyvärr. Alltjämt tror jag att det är på forwardssidan där bristerna i grundspelet ännu är för stora som är den mest bidragande orsaken till den enorma kollrighet som tidvis präglar spelet. Positionsspelet i båda zoner blir lidande och därmed passningsspelet. Det tar en extra halvsekund att hitta rätt kille eller en snubbe på väg till rätt ställe, spelet blir långsammare och numer känns det ju mer som en slump att AIK lyckas etablera spel i offensiv zon än ett resultat av stenhårda uppspel på killar i fart som sköljer över motståndet.

Det är långt ifrån kört och jag tror att det blir bättre efter jul. Frågan är var vi befinner oss i för situation då.
Last edited by jokarfo on 15 Nov 2014, 20:10, edited 1 time in total.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Tompa
Posts: 506
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Tompa »

Svårt att vinna matcher när man blir utklassad i special teams.
Känns som AIK:s boxplay har havererat, går bort sig gång på gång, dom större ytterzonerna har inte varit bra för AIK.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Bilderberg »

Håller med om att backsidan ser bra ut, men det är mest toppen som gör det.

Kolla övriga lags fördelade speltid på deras sjättebackar:

Växjö: 18.53 min
Brynäs: 17:17 min
Modo: 16.26 min
Frölunda: 16.16 min
Leksand: 16.14 min
Färjestad: 15.43 min
Örebro: 15.31 min
Linköping: 15.23 min
Djurgården 15.08 min
HV71: 14.29 min
Skellefteå: 12.36 min
Luleå: 11.01 min

Blir för mycket ansvar och speltid på toppbackarna när man inte ger förtroende till ungtupparna vilket resulterar i trötta spelare = slarv och felbeslut - trots att det är våra toppbackar vi talar om. Lindgren t.ex såg väldigt trött ut i förra matchen, går inte att ställa ut bästa backarna hela tiden, därav problemet.
Last edited by Bilderberg on 15 Nov 2014, 23:33, edited 1 time in total.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Du kan absolut ha en poäng i det du skriver, Bilderberg, men att det sett slarvigt och stressat ut i egen zon från matchminut ett i flera matcher vet jag inte om det beror på trötta topp4-backar. Missförstå mig rätt, jag ser din poäng och jag tycker att den är vettig, ffa i ett långsiktigt perspektiv, men när det gäller hur spelet sett ut i egen zon hittills är jag övertygad om att allt spel hämmas för alla spelare pga de grejer jag skrev ovan.

Eller missförstår jag dig helt?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by 374 »

Tompa wrote:Svårt att vinna matcher när man blir utklassad i special teams.
Känns som AIK:s boxplay har havererat, går bort sig gång på gång, dom större ytterzonerna har inte varit bra för AIK.
AIK har släppt till minst antal skott i bp av samtliga lag.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Bilderberg »

jokarfo wrote:Du kan absolut ha en poäng i det du skriver, Bilderberg, men att det sett slarvigt och stressat ut i egen zon från matchminut ett i flera matcher vet jag inte om det beror på trötta topp4-backar. Missförstå mig rätt, jag ser din poäng och jag tycker att den är vettig, ffa i ett långsiktigt perspektiv, men när det gäller hur spelet sett ut i egen zon hittills är jag övertygad om att allt spel hämmas för alla spelare pga de grejer jag skrev ovan.

Eller missförstår jag dig helt?
Poängen är att tröttheten hos topp-5-backarna påverkar prestationen, således även spelet i egen zon. Topp-materialet är riktigt bra, tyvärr kan det inte nyttjas som det borde pga brist på tillräckligt bra avlastande material i form av främst Lundberg, Aho och Lindholm.

Om inte borde man spela den trion betydligt mer, men man väljer ändå att köra slut på Burström, Lindgren o co som säkerhetsåtgärd istället för att ge trion mer förtroende, vilket både kan tyckas vara begripligt liksom obegripligt beroende på vilket perspektiv man har.

AIK har ju sagt att man skall få göra misstag utan att straffas vilket jag tycker borde gälla även i praktiken, för i det långa loppet är Lundberg-Aho-Lindholm potentiellt sett riktigt bra alternativ.

Det bästa och enklaste vore förstås att någon av dessa tre bara går in och tokdominerar snart, så tränarna vågar omfördela speltiden.

Tröttheten påverkar inte bara fysiska prestationen utan även tanke och praktiskt utförande av spelmoment - speciellt med puck, vilket gör att man suckar till i tid och otid.

Det är min teori.
User avatar
ossian
Posts: 3657
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by ossian »

Lehtonen är verkligen iskall. Aho/Lindholm/Lundberg ser darriga ut och inger inte förtroende. Widing kämpar och försöker men trampar mellanhandsvatten, Zackrisson likaså. Däremot gör Hanses en riktigt bra match, den bästa jag sett honom göra och han är totalt chanslös på målen.

6-7 back är verkligen ett problem då ingen tagit ett minsta kliv framåt, snarare bakåt.

Förstår inte heller varför Norman-Lindholm-Calof inte paras ihop igen?

Vem får vila när Schremp spelar igen?

Lehtonen eller Widing tippar jag.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Chippen »

Du menar vem som ska vila pga "rehab" :)

Skulle kunna tänka mig att Pettersson kan få vila faktiskt.

Känns även som läge att låta M.Pettersson lira lite nu och ställa över någon av de tre nämnda backarna.
Fortsätter det gå lika mycket troll hos en del backar måste nog Lasse ha plan B där, för det håller inte att slita på topp4 så mycket som vi gör just nu.

Å andra sidan så har ju andra-års spelarna kommit riktigt starkt efter jul, så man ska nog ha us i magen oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1566
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Sv: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by lobo »

374 wrote:AIK har släppt till minst antal skott i bp av samtliga lag.
Ok, jag säger upp mig som läktarcoach! Det hade jag inte gissat.. Känns livsfarligt när vi hamnar i båset. Jag sätter min tilltro till tränartrojkan, dom kanske har koll på det här laget
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Bilderberg wrote:Förnuftigt resonemang
Ja alltså, det är inte att jag inte kognitivt förstår din poäng och det otvivelaktiga sambandet mellan fysisk utmattning och mental oskärpa som naturligtvis manifesteras i dåligt utförd hockey, jag invänder bara att jag snarare tror att det handlar om andra, mer systematiska, problem i andra lagdelar i första hand. Långsiktigt är det naturligtvis ohållbart att nöta så hårt på våra topp4-5 men jag tycker inte mycket istid på Burström, Sevc och Linkan i 20 omgångar ska innebära en sån utmattning nu att det ska se ut som det gjort i egen zon efter bara ett par minuters spel de senaste matcherna.

Jag kan däremot köpa resonemanget om man menar att risken för misstag ökar klart hos #63, 52 och 54 med lite istid pga ovana, brist på rutin osv men så uppfattade jag inte ditt ursprungliga inlägg.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Cardhu
Posts: 1
Joined: 20 Sep 2012, 20:27

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Cardhu »

374 wrote:
Tompa wrote:Svårt att vinna matcher när man blir utklassad i special teams.
Känns som AIK:s boxplay har havererat, går bort sig gång på gång, dom större ytterzonerna har inte varit bra för AIK.
AIK har släppt till minst antal skott i bp av samtliga lag.
Kan ju bero på att de har ligans näst sämsta BP. Det hinner inte bli så många skott eftersom det blir mål så fort.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by lurch »

Cardhu wrote:
374 wrote:
Tompa wrote:Svårt att vinna matcher när man blir utklassad i special teams.
Känns som AIK:s boxplay har havererat, går bort sig gång på gång, dom större ytterzonerna har inte varit bra för AIK.
AIK har släppt till minst antal skott i bp av samtliga lag.
Kan ju bero på att de har ligans näst sämsta BP. Det hinner inte bli så många skott eftersom det blir mål så fort.
True story..
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Poet »

Inte dags att låta Anton Karlsson i j20 få lite istid?
2012-05-19
Tompa
Posts: 506
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Tompa »

374 wrote:
Tompa wrote:Svårt att vinna matcher när man blir utklassad i special teams.
Känns som AIK:s boxplay har havererat, går bort sig gång på gång, dom större ytterzonerna har inte varit bra för AIK.
AIK har släppt till minst antal skott i bp av samtliga lag.
Spelar ingen roll, det är siffran 75,76% som är det enda av intresse.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
TigerShark
Posts: 3879
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by TigerShark »

Poet wrote:Inte dags att låta Anton Karlsson i j20 få lite istid?
Håller med, han vågar ju spela fysiskt iaf!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Ju mer jag kollar på det här med istid på våra toppbackar desto mer säker blir jag på att det inte främst är pga utmattning och _för mycket istid_ på vissa som gör att det sett så extremt kollrigt ut i egen zon.

Spelet i egen zon har knappt funkat alls den här säsongen. Stötvis har det sett bra ut i vissa perioder i vissa matcher men långtifrån hela tiden. Om det vore trötthet hos våra toppbackar borde väl spelet rimligen sett bättre ut ju mer utvilade dessa killar varit, alltså bättre tidigare på säsongen? Det tål att diskuteras.

Kikar man in i ett antal av denna säsongs matchtrådar så tycker jag att man kan se ett tydligt mönster; Inte sällan är det just Aho, Arvid och Anton som får kritik för dåliga ingripanden inte sällan vid baklängesmål. Gör de misstag för att Linkan och Burström är tröttkörda? Jag tror inte det.

Väl medveten om att det kan vara vanskligt att jämföra genomsnitt för istid sett över hela förra säsongen med endast 20 omgångar spelade av denna säsong, kan man ändå jämföra för att få ett hum om hur saker står till. Jämför vi istider på de som kan anses vara våra toppbackar i år med i fjol så ser vi att istiden är dramatiskt mindre i år hos Nisse och något högre på Linkan och EA. Lägg därtill att Heed och Sevc äter istid på nivåer över vad Frögga och Alm låg på. Räknar man ut ett snitt på dessa Topp 5 säsongerna emellan ser vi att de snittar 5 sekunder mer per match i år än i fjol och att istiden på dessa fem toppbackar är mer jämnt fördelad i år än i fjol. Detta borde tala emot en tes om att våra toppkillar redan skulle vara tröttkörda.

Dessutom kan vi se att den enda av de tre som nämnts som avlastningsspelare(Arvid, Aho och Anton) som spelar mindre i år än ifjol är Arvid. Både Anton och Aho snittar mer tid på isen i år än ifjol. Även MP lirar mer i år än tidigare.

374 klistrade in statistik för istiden för våra Topp 6-backar. Själv sökte jag i SHL:s statistikdatabas och räknade ut snitten för våra backar både Topp 5 och Topp 6 för vardera säsong. Jag vet inte hur de som räknat ut snittet i 374:s statistik räknat men siffrorna är i alla fall inte desamma som jag fått fram.

Jämförelse genomsnittlig istid
Topp 5-6 Backar 13/14 och 14/15

Topp 5-6 13/14
Burström(21:09)
Lindgren(19:35)
Alm(19:21)
Andersson(16:45)
Frögren(15:57)
Lundberg(14:26)

Snitt Topp5: 18:33 min/match
Snitt Topp6: 17:52

Topp 5-6 14/15
Burström(19:33)
Sevc(19:20)
Lindgren(18:31)
Andersson(17:21)
Heed(17:29)
Lindholm(12:36)

Snitt Topp5: 18:27 min/match
Snitt Topp6: 17:29

Skillnaderna mot ifjol är många och går att diskutera i all oändlighet men i grunden handlar det i mitt tycke snarare om att AIK dels tvingas spela mer tid i egen zon än vad man gjort tidigare och därmed har mer tid att göra missbedömningar och felpass på än förr och dels att grundspelet inte sitter för alla som faktiskt är ute på isen samtidigt. Det medför att färre vet var de ska se till att vara i egen zon och hur puckarna ska spelas ut ur zon på det sätt föreningen och klubben vill. Just det problemet tycker jag man kan se även i offensiv zon där en enorm andel av AIK:s spel sker längs sargen och i rundlarna och alla helt enkelt inte verkar veta vilka ytor de ska söka och puckhållaren inte har en aning om vars killarna är på väg. Att Calof är den som lyckats anpassa sig bäst är väl så talande för jusy detta, en relativt oförstörd kille som snabbt kan anamma nya mönster och system medan Zacke, Kabanov, Widing och Schremp alla måste tänka i grunden annorlunda på hur hockey ska spelas. Allt det handlar om grundspel, mönster på isen och vanor och sånt tar ofta en jävla tid att nöta in. Jag för egen del hoppas innerligt att det kan ske alls den här säsongen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by Bilderberg »

jokarfo wrote:Långsiktigt är det naturligtvis ohållbart att nöta så hårt på våra topp4-5 men jag tycker inte mycket istid på Burström, Sevc och Linkan i 20 omgångar ska innebära en sån utmattning nu att det ska se ut som det gjort i egen zon efter bara ett par minuters spel de senaste matcherna.

Jag kan däremot köpa resonemanget om man menar att risken för misstag ökar klart hos #63, 52 och 54 med lite istid pga ovana, brist på rutin osv men så uppfattade jag inte ditt ursprungliga inlägg.
Ja, alltså det är inte bara topp-5 som slarvar i egen zon, även #63, 54 och 52 gör det regelbundet, vilket renderar ut i tillbakapressat spel i egen zon, där slarv snarare är regel än undantag. Slarv = mera slarv. Och ja, jag håller med dig om att grundspelet inte sitter som det ska ännu, vilket även gör så att anfallen inte heller gör det. Spontana känslan just nu med undantag från EA senast säger att det ofta är någon ur trion som slarvar i egen zon i början på matcherna, och där är det inte tröttheten som är huvudproblemet, snarare som du också säger, orutin, dålig skärpa dåligt självförtroende osv. Men ju längre matcherna lider desto större risk att övriga också börjar slarva i större utsträckning pga trötthet.

Istid från förra säsongen: http://www.shl.se/statistics/players/su ... sv&count=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Här var Arvid Lundberg sjätteback med 14.26 min/match, vilket var bättre tidsfördelat än för nuvarande. Fjolårets backbesättning ser annars sämre ut än årets, ändå fick man ut mer kräm från den.

Undrar hur ledarna tänker kring dilemmat, ska spelaren förtjäna förtroendet, eller ska man ge denne förtroendet för att kunna ta chansen?

Jo sen en till grej, känns som att hockeytempot skruvats upp en aning med fler lag som spelar med högre press än förra säsongen, vilket i förlängningen betyder att 20 minuter per match i år är jobbigare mot 20 min ifjol.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: OMG 20: LHC - Skellefteå AIK, Lördag 15/11 kl. 16.00

Post by 374 »

Tompa wrote: Spelar ingen roll, det är siffran 75,76% som är det enda av intresse.
Egentligen är det siffran 17 som är det enda av intresse, dvs antalet mål AIK släppt in i bp. Hursomhelst är det så att eftersom skott mot är en viktig prediktor för hur bra bp man har så är det relevant att AIK är det lag som släppt minst antal skott mot. Kan det upprätthållas kommer siffran öka eftersom man med fog kan anta att räddningsprocenten i bp kommer att normaliseras från den mycket låga nivå den är på idag.
Locked